Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב צרפתי עד 35000


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1184 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התקציב שלי יחסית נמוך ואני מחפש משפחתית

יש צרפתיות בשפע, אך המוניטין שלהן מפוקפק

מה החסרונות ברנו קליאו או פיג׳ו 3008 באזור השנים 2013-2015 עם עד 120,000 ק״מ?

ממה עליי להיזהר?

פורסם

המנוע בקליאו בעייתי וגם הגיר, בפיגו מנוע בעל 156 כ"ס כנ"ל.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

מכיר את המשפט "מה שזול עולה ביוקר" הוא מתאר בצורה יחסית מדוייקת את שתי הרכבים האלו.

 

ה3008 מבוססת על פלטפורמת pf1 ומצויידת במנוע "נסיך" (נסיך בדיוק כמו הילדים הנסיכים מהסיפור של איי נאפה). המנוע לא אמין בלשון המעטה עם שלל תקלות החל מטיימינג, ממיר קטליטי, הצטברות פיח, סלנואידים, אלקטרוניקה וכו...

בנוסף יש נטיה למדחס המזגן ללכת.

 

לרנו קליאו יש גם שלל בעיות, למנוע יש בעיה של אכילת שמן בגלל תכנון לא נכון ובעקבות האכילה מנועים מתפגרים, בנוסף הקליאו מצויידת בגיר רובוטי דו-מצמדי שנוטה להתקלקל ויקר מאוד לתיקון (מצמדים עולים מעל ל7 אלף שקל ומוח גיר יכול לעלות מעל ל10) ויש גם בעיות עם המזגן (שסתום עיבוי) מעבר לזה שהוא מאוד חלש ולא מצליח להתמודד עם הקיץ הישראלי.

 

אם אתה מחפש ראש שקט ורכב יחסית חדש הייתי ממליץ להסתכל על רכבים עם מנוע אטמוספרי וגיר אוטומטי רגיל (לדוג פיאט טיפו, או פיג'ו 301) כן הם לא יהיו חזקים, שקטים, חסכוניים או נוחים כמו הרכבים שציינת אבל הם כן יהיו יחסית חדשים ואמינים בזכות מנועים וגירים ישנים שעברו את מבחן הזמן.

 

ואם בכל זאת אתה חושב להכנס להרפתקה של רכב טורבו מתקדם בתקציב נמוך אז הייתי מסתכל על 308 1.2, גם שם יש בעיה בדמות רצועת טיימינג מתפוררת שיכולה לגרום להרס המנוע, אבל בניגוד לקליאו ול3008 זאת הבעיה היחידה ברכב ועך ידי החזקה נכונה אפשר להקטין את הסיכוי לכך שהמנוע יתפגר. (אבל הסיכון עדיין קיים)

פורסם
לפני 4 שעות, Gavrik כתב:

אם אתה מחפש ראש שקט ורכב יחסית חדש הייתי ממליץ להסתכל על רכבים עם מנוע אטמוספרי וגיר אוטומטי רגיל (לדוג פיאט טיפו, או פיג'ו 301) כן הם לא יהיו חזקים, שקטים, חסכוניים או נוחים כמו הרכבים שציינת אבל הם כן יהיו יחסית חדשים ואמינים בזכות מנועים וגירים ישנים שעברו את מבחן הזמן.

 

פיג'ו 208/2008 וסיטרואן C3 עד שנת 2016 עם מנוע 1.6 120 כ"ס, הם רכבים עם מנוע אטמוספרי (בשנתונים האחרונים פרינס ללא בעיות הטיימינג ושאר ירקות) וגיר פלנטרי אמין (AL4). על גרסאת הטורבו 156 כ"ס וכן 1.2 עם 110 כ"ס אכן לא הייתי ממליץ, מספיק חיפוש קצר בפורום כדי להבין למה.

 

השילוב הזה לא יהיה חזק וחסכוני כמו הדגמים לאחר מתיחת הפנים אבל יהיה אמין בדיוק כמו המקבילות הלא-צרפתיות.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אני לא הייתי מסכים עם זה.

מנוע הפרינס גם בגרסאות האחרונות לא חף מתקלות, כמו שאפשר לראות מהשרשורים בנושא הפרינס 165 כ"ס. השרשרת כבר לא מתפגרת אחרי 30 אלף אבל עדיין נמתחת אחרי ה100 אלף, בנוסף יש כל מיני עניינים (שאר ירקות) כמו מכסה שסתומים, vvt וממיר קטליטי.

הגיר AL4 אף פעם לא היה אמין, אבל לפחות הוא לא יקר לתיקון.

2008/208/c3 גם סובלות מבעיה במדחס המזגן (כמו כל הרכבים שמבוססים על PF1).

עדיף להישאר בגזרת טיפו/301 לדעתי.

פורסם

חבר מחזיק ב208 1.6 מאז 2014, כיום עם 140 אלף ק"מ.

מאוד מרוצה, במהלך השנים הוחלפה משאבת מים, ומשהו בבולמים, אמינות טובה מאוד.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

זה כנראה יוצא מן הכלל אני מכיר 3 אנשים שאכלו מרורים מהמנוע והגיר הזה.

 

אגב גם לי יש 1.2 פיורטק 140 אלף קילומטר באמינות מופתית אבל זה לא מבטל את כל אלו שיש להם בעיות.

פורסם

יש לו גם 206, מנוע שונה אבל הגיר al4.

לפני הרבה שנים בוצע שיפוץ, מניח שסתומים, מאז לא עושה בעיות מבחינת הגיר.

 

עמית מעבודה עם 301 עם al4, גם היה מרוצה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

במודל 2013 אפשר למצוא את היחידות האחרונות של קליאו 1.6 דור 3. 

 

המנוע שם מחזיק מניסיון 300 אלף ק"מ בלי שום בעיה, בלי צריכת שמן ובלי שום תופעות. הגיר גם אבל עם החלפת שסתומים או תיקן אחר באמצע. 

 

עולה הרבה פחות מהתקציב.

 

אבל זה רכב לא הכי מודרני ולא חסכוני.

 

 

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, Gavrik כתב:

אני לא הייתי מסכים עם זה.

מנוע הפרינס גם בגרסאות האחרונות לא חף מתקלות, כמו שאפשר לראות מהשרשורים בנושא הפרינס 165 כ"ס. השרשרת כבר לא מתפגרת אחרי 30 אלף אבל עדיין נמתחת אחרי ה100 אלף, בנוסף יש כל מיני עניינים (שאר ירקות) כמו מכסה שסתומים, vvt וממיר קטליטי.

הגיר AL4 אף פעם לא היה אמין, אבל לפחות הוא לא יקר לתיקון.

2008/208/c3 גם סובלות מבעיה במדחס המזגן (כמו כל הרכבים שמבוססים על PF1).

עדיף להישאר בגזרת טיפו/301 לדעתי.

 

למיטב ידיעתי מנועי ה 120 כ"ס האחרונים וה 165 כ"ס היו חביבי ליסינג לתקופה מסוימת ולא שמעתי על משהו סדרתי שם. תקלת הממיר אפילו לא רלוונטית למנוע ה 120 כ"ס וזו התקלה הכי יקרה של מנועי פרינס החדשים יותר מתקן יורו 6.

לדעתי התקלות שכן יש לא שונות בהיקף ובאופי שלהן מתקלות נפוצות ברכבים דומים אחרים, ואם תסכום את זה תשלם אותו דבר בערך.

באותה מידה יכלת לקנות טויוטה עם גיר שהתפגר (כי לא החליפו נוזל בזמן) או להחליף סט משולשים/תושבות/קופלונג הגה במאזדה ולשלם יותר ממה שעולה ממיר של מנוע THP.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
פורסם (נערך)

יש פה שרשור מקביל על c4 פיקאסו עם מנוע ה165 כ"ס כולל עדויות מבעלים, אתה מוזמן להסתכל שם.

יש לי חיבה לצרפתיות (והייתה לי 208 ידנית נהדרת) אבל אני באמת מתקשה לראות את הסיבה לרכוש 208/2008 1.6 עם גיר מיושן שעובד פעמים רבות כמו חמור שיכור מסרס את המנוע וגורם לצריכת דלק גבוהה, שבו זמנית משודך למנוע עם שלל תקלות קטנות.

(בנוסף לבעיית מרימי החלונות שקורעים את מסגרת החלון ומדחס המזגן).

 

אלו רכבים שהם לא פה ולא שם, מצד אחד הם לא מציעים vfm של איזשהי חווית נהיגה או חסכון בדלק כמו ה1.2 פיורטק ומצד שני לא מספקים אמינות של רכבים אטמוספריים מקבילים כמו הטיפו למשל. (לצד החסרון המשמעותי של הגיר הגרוע)

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
פורסם

הרכבים הללו כבר זולים, וכי הם ישנים יוצר מאשר גירסאות עם פיורטק, ולא הייתי אומר שהפיורטק אמין יותר, ממה שאני רואה האמינות לא רעה של הגיר al4 לקראת סופו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 10 שעות, Gavrik כתב:

יש פה שרשור מקביל על c4 פיקאסו עם מנוע ה165 כ"ס כולל עדויות מבעלים, אתה מוזמן להסתכל שם.

יש לי חיבה לצרפתיות (והייתה לי 208 ידנית נהדרת) אבל אני באמת מתקשה לראות את הסיבה לרכוש 208/2008 1.6 עם גיר מיושן שעובד פעמים רבות כמו חמור שיכור מסרס את המנוע וגורם לצריכת דלק גבוהה, שבו זמנית משודך למנוע עם שלל תקלות קטנות.

(בנוסף לבעיית מרימי החלונות שקורעים את מסגרת החלון ומדחס המזגן).

 

אלו רכבים שהם לא פה ולא שם, מצד אחד הם לא מציעים vfm של איזשהי חווית נהיגה או חסכון בדלק כמו ה1.2 פיורטק ומצד שני לא מספקים אמינות של רכבים אטמוספריים מקבילים כמו הטיפו למשל. (לצד החסרון המשמעותי של הגיר הגרוע)

הטיפו מזעזע, נהגתי עליו בעבודה ואני מסרב לקנות רכב כזה, הגיר נוראי ובלתי אפשרי לנהוג איתו(הרובוטי)

פורסם
לפני 19 שעות, netanel1014 כתב:

אל תחשוב על זה. קוראני במחיר הזה עדיף.

בדיוק, בתקציב הזה הייתי קונה קיה פורטה מאותם שנתונים בערך, וסוגר עניין.

לא הייתי נכנס להרפתקאות לא עם מנוע פרינס וגם לא גיר AL4.

לפני שעתיים, yulianx כתב:

ממה שאני רואה האמינות לא רעה של הגיר al4 לקראת סופו.

אולי היה אמין יחסית כשהיה חדש, אבל אל תשכח שמדובר ברכבים שהם כבר 8-10 שנים על הכביש.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...