Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1254 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתכנן טיול לאזור אגם קומו והסביבה, אשמח לפידבק.

 

1. הטיול עם הילדים (תאומים 7.5 ובן 2.5) 
2. לא מעניין אותנו מוזיאונים והיסטוריה, הכיוון זה טיול, נופים ואוכל טוב.
3. כן מעניין אטרקציות - אם כי נראה שהרוב סגור בחורף (פארק אתגרי ופארק שעשועים).

 

התלבטויות :

א. האם 3 ימים באגם קומו מספיקים ? יותר מדי ? (מזכיר, מבנים היסטורים, כנסיות, מוזיאונים לא מעניינים אותנו) קראתי דעות חלוקות.

ב. האם יום אחד בשוויץ/לוגאנו יכול להספיק ?

ג. האם להחזיר את הרכב לפני הגעה למילאנו ואחר כך לסוע לשדה ברכבת / תחבורה ציבורית ? (מה שימנע ממני לעשות את הנסיעה בלילה ואז אצטרך לבזבז את הזמן בבוקר)

ד. האם יש הצדקה לרכב לכל הטיול ? (קראתי שיחסית קל להגיע ברכבת ובאזור אגם קומו ההתנהלות היא יותר עם מעבורות).

ה. כל הארה/הערה תתקבל בברכה.


כרגע התכנון הוא כזה :

 

נחיתה במילאנו בערב, השכרת רכב ונסיעה לאזור אגם קומו ללינה (נסיעה בשעות הלילה המאוחרות, בכוונה לחסוך זמן נסיעה יקר ערך בבוקר).


יום 1 - טיול בעיר וטיול בעיירות השכנות (ורונה, מאנגיו, קאדביה) בעזרת המעבורת
במקום אבדוק אם יש אפשרות להגיע לאי Isola Comacina, אם כי לפי האינטרנט זה לא פתוח בחודשים אלו.

 

יום 2 - לעשות את העיר Como, לעלות עם הרכבל ל Brunate
בנוסף לדלג בין מקום למקום עם התחבורה הציבורית - 
להגיע לעיירות נוספות (לדג' Lecco, Tremezzo, Crenobbio), ביקור בוילה קרולטה, וילה מלזי וכו'.

 

יום 3 - 
טיול נופים/אתגרי Light - ביקור בעמק Valsassina, מפלים, נחל, מסלול הליכה אם יתחשק, 
אתר סקי שיש שם מזחלות למי שלא יודע סקי,
אולי ביקור במכרות.

* בניתי רשימה של מקומות, מה שנספיק נספיק, ייתכן שחלק מהדברים גם נצליח להכניס לזמן פנוי ביום 2.


יום 4- שוויץ - לוגאנו / דברים באזור (עוד אין לי תכנון)

 

יום 5 - בבוקר ע"פ החשק - או טיול נוסף באזור או נסיעה חזרה למילאנו

בערב הופעה (כנראה אשלח את האישה והילדים, אני אשאר לשמור על הקטן) 

 

יום 6 - ארוחת בוקר וחזרה לשדה תעופה.
 

פורסם (נערך)

לא ציינת מתי אתם נוסעים, ואם מדובר בחורף צריך להביא בחשבון את עניין מזג האוויר שעלול לחרבש אטרקציות. דרך אגב - זה יכול לקרות גם בקיץ. אז צריך להכין plan B לכל מצב.

 

לגבי שאר השאלות - אני יכול לענות רק על עניין שדה התעופה - אין שום בעיה להגיע ממלפנסה (MXP) למילאנו וחזרה ברכבת בשעות סבירות. מדובר בנסיעה של כ-50 ק"מ. העניין הוא שאתה עלול להזקק גם למונית, ואני זוכר שהגעתי בשעות הערב וכבר בסביבות 9-10 היה קושי למצוא מונית מתחנת הרכבת (נדמה לי Cadorna). תביא בחשבון שמרחקי ההליכה במלפנסה ארוכים מאוד, ולי זכורה לרעה גם המתנה אינסופית למזוודות (וזה עוד היה לפני הקורונה). אם אתה נוחת בברגאמו (BGY) זה סיפור אחר, אני לא מכיר את השדה. 

 

חוץ מזה - לא לגמרי הבנתי לאן אתה רוצה לנסוע. אם התכוונת, למשל ל-Verona (בקרבת אגם גארדה) היא לא כל כך "בסביבה" - המרחק ממילאנו הוא בערך כמו מחיפה לבאר שבע.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

לא ציינת מתי אתם נוסעים, ואם מדובר בחורף צריך להביא בחשבון את עניין מזג האוויר שעלול לחרבש אטרקציות. דרך אגב - זה יכול לקרות גם בקיץ. אז צריך להכין plan B לכל מצב.

רשמתי שזה בחורף, בפברואר.

 

לפני כשעה, sperial כתב:

לגבי שאר השאלות - אני יכול לענות רק על עניין שדה התעופה - אין שום בעיה להגיע ממלפנסה (MXP) למילאנו וחזרה ברכבת בשעות סבירות. מדובר בנסיעה של כ-50 ק"מ. העניין הוא שאתה עלול להזקק גם למונית, ואני זוכר שהגעתי בשעות הערב וכבר בסביבות 9-10 היה קושי למצוא מונית מתחנת הרכבת (נדמה לי Cadorna). תביא בחשבון שמרחקי ההליכה במלפנסה ארוכים מאוד, ולי זכורה לרעה גם המתנה אינסופית למזוודות (וזה עוד היה לפני הקורונה). אם אתה נוחת בברגאמו (BGY) זה סיפור אחר, אני לא מכיר את השדה. 

לא מעוניין להגיע מהשדה למילאנו, רוצה להגיע לאגם קומו ישר.

מילאנו יהיה בסוף.

לפני כשעה, sperial כתב:

חוץ מזה - לא לגמרי הבנתי לאן אתה רוצה לנסוע. אם התכוונת, למשל ל-Verona (בקרבת אגם גארדה) היא לא כל כך "בסביבה" - המרחק ממילאנו הוא בערך כמו מחיפה לבאר שבע.

 

 

Varenna - זאת עיירה מסביב לאגם קומו.

כל הנרשם הם מקומות מסביב לאגם קומו.

 

פורסם

באיזה שעה אתם נוחתים? נסיעה ברכבת תצריך כנראה החלפת רכבות, ועליך להביא בחשבון איחורים בנחיתה וזמן יציאה ארוך מהשדה. נחתת בזמן ויצאת מהר? הרווחת. אבל אי אפשר לסמוך על זה. אז אתה צריך להביא בחשבון את שעות הפעילות של הרכבת (ואם מדובר בנסיעה לקומו אז כנראה מדובר גם בהחלפת  רכבות - אתה צריך להביא בחשבון את שני הקטעים + ההסחבות עם המזוודות גם בתחנת ההחלפה) .

 

מה שכתבתי לגבי הרכבת ממילאנו נכון גם לדרך חזרה, חוץ מעניין קבלת המזוודות. מצד שני - בדיקות הביטחון באיטליה זה ברדק לא קטן, צריך לתזמן את זה.

 

וגם אם מדובר בטיסת ערב יש עניין של שעות הפתיחה של משרדי ההשכרה, גם זה מצריך בדיקה מראש. ושוב - להביא בחשבון איחורים.

 

עוד הערה קטנה - הרכבות המהירות באיטליה הן עם מקומות מסומנים, אז אם מדובר ברכבות האלה אל תקנה כרטיסים מראש כי אינך יודע מתי תגיע. ברכבות שאינן מהירות אין בעיה כזו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 שעות, phpclub כתב:

ג. האם להחזיר את הרכב לפני הגעה למילאנו ואחר כך לסוע לשדה ברכבת / תחבורה ציבורית ? (מה שימנע ממני לעשות את הנסיעה בלילה ואז אצטרך לבזבז את הזמן בבוקר)

רשמתי, נחיתה בערב, ושברור שאת הנסיעה ברכבת לא אוכל לעשות בלילה, אלא רק בבוקר.

 

לפני 26 דקות, sperial כתב:

וגם אם מדובר בטיסת ערב יש עניין של שעות הפתיחה של משרדי ההשכרה, גם זה מצריך בדיקה מראש. ושוב - להביא בחשבון איחורים.

ברור, אם כי בשדות תעופה הם לא אמורים לעבוד 24/7 ?

 

לפני 26 דקות, sperial כתב:

עוד הערה קטנה - הרכבות המהירות באיטליה הן עם מקומות מסומנים, אז אם מדובר ברכבות האלה אל תקנה כרטיסים מראש כי אינך יודע מתי תגיע. ברכבות שאינן מהירות אין בעיה כזו.

תודה.

פורסם

אתה צריך למצוא מלון שבו תלון את הלילה הראשון. אם אתה נוחת בערב מצא מלון במילאנו (או מלון שדה תעופה, אם יש).

 

בדרך כלל משרדי השכרת רכב עובדים עד מאוחר, אבל ממש לא 24/7. אפילו בנמלי תעופה הרבה פעמים נפתחים בין 6-9 בבוקר ונסגרים בין 22-24 בערב. תחנות בעיר פתוחות לפעמים שעות קצרות, מיום ב' עד יום ו' וסגורות בסופ"ש (בדקתי לפני כשבועיים בבולוניה. בסוף נסעתי ברכבות). כל חברה מפרסמת את שעות הפעילות בכל תחנה, וזה שיקול בבחירת הרכב השכור. יש מקומות בהם אפשר לשכור רכב מחוץ לשעות הפעילות, אבל יש על כך עמלה לא קטנה.

 

לגבי ההחזרה - בהרבה מקומות המצב יותר טוב, כי אפשר להחזיר את הרכב ללא נציג. אם הדבר אפשרי זה פותר את הבעיה, אבל במקרה כזה מומלץ מאוד לשלם תמורת ביטול השתתפות עצמית, כדי למנוע קבלת מייל עם חיוב שמן על איזו פגיעת חצץ.

 

ואם בשכירת רכב עסקינן - אני לא יודע איזה רכב אתה מתכוון לשכור, אבל לאור המשפחה הגדולה הייתי מחפש וואן גדול, למשל 5008 או משהו דומה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

מנסיון שלי באיזור בתחילת החורף, עדיף לדחות. 

הכל שם בנוי על תיירות, כך ש-98% סגור. אטראקציות, מסעדות, מלונות. ואלה שפתוחים הם עם סגל מצומצם.

מבוגרים חובבי רכב לבד עוד ימצאו הנאה בסתם לנהוג, אפילו בגשם, אבל עם ילדים? אתה עלול למצוא את עצמך במזג אויר שאי אפשר לטייל בו חוץ מאשר ברכב. לא ממש כיף להעביר ככה יום שלם כשאתה בן 7.

אם עושים טיול חורף, אז לאתרים שעוסקים בתיירות חורף. אגם קומו רבתי לשמור למזג אויר נעים.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

צודקת, ולכן הזכרתי plan B.

 

לפני די הרבה שנים הייתי עם הילדים בוורונה ביולי, ובאחד הימים נסענו לגארדהלנד. כשהגענו נפתחו ארובות השמים, ברחנו כל עוד נפשנו בנו, חזרנו למלון כדי להתחמם ולהחליף את הבגדים הספוגים. חצי יום אבוד, למזלנו בלי להוציא הון על כרטיסי הכניסה.

 

לפני שבועיים היינו בפירנצה (3 ימי גשם זלעפות) ובבולוניה עם קפיצה למודנה (שמש שקרנית, טמפרטורה סביב 4°). לא מזג אוויר להסתובב עם הילדים.

 

בכלל, מניסיון - בחורף בוחרים באחד משני סוגי טיול: או עירוני (ומילאנו נפלאה, אבל בהרכב של פנסיונרים, לא בדקתי את מילאנו לילדים), או טיול חורף פרופר, כזה שמיועד להתפלש בשלג ובבוץ. ודרך אגב, בטיולים כאלה לא שוכרים רכב, כי בעיר הוא רק מפריע ומחוץ לעיר אינך יודע לנהוג בתנאי מזג האוויר החוקפי באירופה.

 

כיוון שכרטיסי הטיסה סגורים, ואני מניח שלא גמישים, אני ממליץ לך לחפש מחרוזות בסגנון "מילאנו עם ילדים" (החלף עיר כבקשתך), ואז בדוק את שעות הפתיחה של האתרים בתאריכים הרלוונטיים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אז שווה לחפש אטרקציות שבכל זאת פתוחות ומתאימות למזג אויר חורפי, כדי שיהיו לכם אלטרנטיבות  לטיולים בחוץ.

וגם מסעדות ומלונות, לוודא שהם פתוחים. אולי במסעדות דווקא ישחק לכם המזל כי מלכודות התיירים סגורות וישארו רק אלה שמשרתות את המקומיים, שזה בדר״כ טעים יותר.

לצערי, אין לי הכרות עם משהו ספציפי.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

היי,

אשמח לעזרה קטנה,

 

באגם קומו, מצאתי 2 דירות שמצאו חן בעיני :

 

האחת קרוב ל Varenna, גדולה, עם ביקורות טובות ונוף מעולה ומרפסת, אך לא נראית להיט בפנים.

השניה ב Como ממש קרובה לאגם, עם ביקורות טובות, קטנה משמעותית (30 מטר) ונראית חדשה ומעוצבת מבפנים - ללא מרפסת.

 

ההתלבטות היא שפנימית השניה מצאה חן בעיני יותר אבל מבחינת גודל ונוף הראשונה נראית מוצלחת יותר.

אז אשמח לעצה, גם בהתייחס למיקום שהוא מאוד חשוב.

(עושה רושם שבראשונה אצטרך להוציא את הרכב ובשניה לא בהכרח)

 

image.thumb.png.662e0454e79c11464a6d489b745eea7d.png

 

פורסם (נערך)

30 מ"ר זה ההפרש בין הדירות?
לדעתי בחופשה לבית/מלון בו ישנים יש משמעות נמוכה יחסית כי ממילא לא מבלים שם הרבה זמן, אבל אתם זוג עם 3 ילדים, מהם שני זעטוטים, כך שאצלכם יש לזה יותר משקל.

לנוף יש פחות משמעות, אתם בטיול, תראו נופים כל היום.

להיות במרחק הליכה ולא להוציא את הרכב, בטח כשיש לך שני פעוטות נשמע לי כמו יתרון גדול.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
×
×
  • תוכן חדש...