Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחירי חשמליות 2023 - מה שאנחנו כבר יודעים...


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סה"כ המדינה מעודדת אותנו להמשיך ולקנות רכבי בנזין ודיזל , הגיוני סך הכל.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המדינה מעונינת בסתר ליבה ברכבי בנזין ודיזל,

כי משם יש לה ים הכנסות,

ואני יודע שיקומו כאן כמה ויצעקו עלי,

אבל המדינה עושה ההפך מעידוד מעבר לרכבים חשמלים,

עזבו את המס,

כל נושא התשתיות, לא מוסד בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המדינה זה לא מעניין סוג ההנעה, היא יכולה למסות בכל דרך שתבחר, למעשה מס נסועה זה החלום הרטוב של רשות המיסים. השאלה היא האם המדינה צריכה להמשיך למממן חברות המייצרות מוצר שבשלב זה פשוט לא בשל לשיווק המוני של מיליוני יחידות. זה לא שהטכנולוגיה לא עובדת, אך אם המוצר הוא עדיין כל כך יקר מישהו צריך לעשות חושבים. 

 

 

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא מדבר על זה שעם חלוף השנה חלו גם עליות מחיר ברכבי בנזין ודיזל עקב החמרת הקריטריונים במדרגות מיסוי ירוק.

 

עם ישראל כבר התרגל לעלייה הזוחלת הנ"ל וכך למרות שהמיסוי הירוק נועד אך ורק לשמור על שיעור המיסוי הממוצע של מצבת כלי הרכב הנ"ל על ידי העלאת מיסוי של רכבים ירוקים יותר שמדרגת הזיהום שלהם ירדה ושיעור המיסוי שלהם ירד עקב כך, בפועל יצרני הרכב לא מדביקים טכנולוגית את קצב החמרת המדרגות של המיסוי הירוק וקצב השיפור של היצרנים בהורדת הזיהום ברכביהם נמוך יותר מקצב החמרת מדרגות המיסוי הירוק.

 

כך יוצא שהמחיר של הרכבים עולים במקום להישאר באותה רמה. הדבר יהיה נכון בייחוד בשנים הבאות שבהם יצרני הרכב לא צפויים להציג התפתחות במנועי בנזין או דיזל מאחר והם מפסיקים להשקיע בהם ועוברים להשקיע בטכנולוגיית החשמל ואילו ההחמרה במדרגות מיסוי ירוק תמשיך.

 

כך יוצא שהמיסוי הכולל על רכבים בישראל עולה ללא קשר להעלאת המיסוי על רכבים חשמליים ולמדינה יש עודפי מיסוי שמאפשרים לה להמשיך עם הטבת המיסוי על רכבים חשמליים אם היא רק תרצה בכך והדבר לא יבוא על חשבון ירידה בהכנסות ממיסוי מתחום הרכב יחסית לשנים קודמות.

 

השאלה אם גפני וחבריו מבינים את זה או שמשרד האוצר יסובב אותם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, CX25GTI כתב:

סה"כ המדינה מעודדת אותנו להמשיך ולקנות רכבי בנזין ודיזל , הגיוני סך הכל.

סה"כ המדינה רוצה יותר מיסים.
אבל עדיין המס על חשמליות נמוך משמעותית מהמס על לא חשמליות.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה הדבר ההזוי הזה שהכנסת ״מבקשת״ מהרשות המבצעת לעשות משהו? הכנסת אמורה להיות זו שקובעת, והרשות המבצעת רק לבצע את החוקים שהכנסת מעבירה.
אם יש רוב לעניין בכנסת, שיחוקקו באופן זריז חוק שדוחה את העליה; זה לא עניין משפטי מורכב, כבר קיים ומנוסח בדיוק אותו סעיף שהיה אמור להיכנס לחוק ההסדרים בנובמבר האחרון, אבל פשוט לא הגיעו לדון בו בגלל שחוק ההסדרים היה צריך לכפר על שנתיים שהמדינה ללא תקציב פורמלי (וזה לא נושא שהוא אידיאולוגי לאיזושהי רשימה שמיוצגת בכנסת, אז גם אין סיבה שתהיה הצבעה לפי קוים קואליציונים).
ואגב, מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים, שיקרה בכתבה בגלובס, בטענה שנמכרו ב-2022 40000 מכוניות חשמליות. המספר האמיתי של המסירות הוא בין 27000 ל-28000 (נדע בדיוק עוד כשבועיים); 40000 הוא המספר המצטבר של כל החשמליות שנמכרו בארץ עד היום...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם טיפה OT - האם חש למישהו מושג כמה אוטובוסים ומוניות חשמליים עלו לכביש בכלל וב-2022 בפרט? כשמסתכלים על אוטובוסים הרושם הוא של הרבה מאוד בעלי מארז על הגג וציור של תקע ירוק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, sperial כתב:

אמנם טיפה OT - האם חש למישהו מושג כמה אוטובוסים ומוניות חשמליים עלו לכביש בכלל וב-2022 בפרט? כשמסתכלים על אוטובוסים הרושם הוא של הרבה מאוד בעלי מארז על הגג וציור של תקע ירוק.

אכן שאלות מעניינות.
לגבי מוניות, חיפוש זריז בגוגל רק מעלה שיותר ויותר דגמים חשמליים נמכרים בתור מוניות (אני מניח שזה צריך להיעשות בתיאום עם היבואן, כדי שתהיה אחריות יצרן למרות השימוש המסחרי האינטנסיווי), לא את המספר הכולל שנמכרו השנה מתוך ה-3481 מוניות שנמסרו עד סוף נובמבר.
לגבי אוטובוסים, כנ״ל -- יש בעיקר ציטוטים של הודעות/ראיונות בהם מוזכר שיש התחייבות עתידית לקנות רק או בעיקר אוטובוסים חשמליים (דן מצהירה שמ-2021 הם לא קונים בכלל דלקיים), וככל הנראה יש בשימוש בארץ בין מאות רבות ל-1000 חשמליים סה״כ.
אני מניח שזה מתייחס בעיקר לאוטובוסים עירוניים, שם המסלולים קצרים יחסית ונשרף הרבה דלק בגלל ריבוי העצירות בתחנות ורמזורים, ולא צריך טווח משמעותי.
הנסועה של אוטובוס בארץ בממוצע (כולל כנראה עירוני + בין-עירוני) היא 57500 ק״מ בשנה, או כ-200 ק״מ ליום (הנחה של שבוע עבודה של 5.5 ימים) -- זה לא דורש כמות ענקית של סוללות, במיוחד במהירויות עירוניות, אז ניתן יהיה לטעון אותם בלילה טעינה איטית יחסית כשהם לא בשימוש, ולא יהיה בד״כ צורך להשתמש במנגנון לטעינת בזק עילית כמו שקיים בחלק מהקוים באירופה.
אגב, נדמה לי שיש החלטת ממשלה שהחל מ- 2026 משרד התחבורה יאפשר לייבא אך ורק אוטובוסים חשמליים (אני מניח לשימוש בקוים ציבוריים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוח הזמנים זה לפי סדר עדיפויות של הממשלה. קודם צריך לבטל את המס על משקאות ממותקים וחד פעמי. לבטל עבודות בשבת. למלא את כל ההתחייבויות הקואליציוניות לתקצב ישיבה כזאת או אחרת , חינוך חינם פה ושם, לתכנן רכבת קליע לאילת, להקים פלוגות כפופות לשר וכו'. צריך למנות פקידים חדשים ואז להוסיף עוד משרות לעוד פקידים. אם תהיה אינטיפאדה חדשה יהיה עוד קצת דיחוי כי מי מתעסק במיסים אז?
אחרי זה יספרו את הכסף ואם יש מספיק , יבטלו את המס על רכבים חשמליים. 
מקווה שזה עונה לך.

  • מצחיק 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.1.2023 בשעה 17:26, sperial כתב:

אמנם טיפה OT - האם חש למישהו מושג כמה אוטובוסים ומוניות חשמליים עלו לכביש בכלל וב-2022 בפרט? כשמסתכלים על אוטובוסים הרושם הוא של הרבה מאוד בעלי מארז על הגג וציור של תקע ירוק.

באוטובוסים קל לבדוק. בכל החברות 579 מכונות בהנעה חשמלית, מתוכם 417 אוטובוסים בשנת ייצור 22

https://data.gov.il/dataset/bus_fleet/resource/91d298ed-a260-4f93-9d50-d5e3c5b82ce1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.1.2023 בשעה 01:26, PinkDolphin כתב:

אז בכלל לא צריך ועדה.

לא הבנת. 

הוועדה היא לא לפרוטוקול של החוק והסדר, אלא לפרוטוקול של המצביע הנאיבי. שיוכלו להזכיר לו בבחירות הבאות ש'אנחנו' 'נלחמנו' בשבילך - מה ש'הם' לא עשו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 490 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...