Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בחו''ל-מה הפרוצדורה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איך אני יכול לנהוג בפולין אם בכלל?

אני נהג חדש בשנה הראשונה

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

לאט לך ידידי הצעיר. 

אף שטכנית אין בעיה שתנהג בחו"ל, בדיוק כמו בארץ, עדיין תעמוד בפני אתגר בסיסי של איתור רכב שכור המאושר לנהג חדש. 

בנוסף לזה, כללי ההתנהגות הבסיסיים בכביש הם זהים, פחות או יותר. אך אופי הנהיגה משתנה ממדינה למדינה, ואפילו מאיזור לאיזור. 

אחרי שתרגיש בטוח להתמודדות עם הנהיגה (האגרסיבית) הישראלית ותצבור נסיון מולו, נסה את מזלך מול הנינוחות האירופית. 

עריכה אחרונה על ידי federbar
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 14 דקות, federbar כתב:

לאט לך ידידי הצעיר. 

אף שטכנית אין בעיה שתנהג בחו"ל, בדיוק כמו בארץ, עדיין תעמוד בפני אתגר בסיסי של איתור רכב שכור המאושר לנהג חדש. 

בנוסף לזה, כללי ההתנהגות הבסיסיים בכביש הם זהים, פחות או יותר. אך אופי הנהיגה משתנה ממדינה למדינה, ואפילו מאיזור לאיזור. 

אחרי שתרגיש בטוח להתמודדות עם הנהיגה (האגרסיבית) הישראלית ותצבור נסיון מולו, נסה את מזלך מול הנינוחות האירופית. 

מול סוכנים בארץ יהיה ניתן למצוא השכרה?

אני נוהג כבר חצי שנה מאות קילומטרים ביום

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

פורסם
Just now, tza כתב:

לא מכיר בחו"ל אבל בארץ למעט חברות נישה בודדות כולם דורשות בין שנה לשנתיים ותק.

זה אני יודע ולכן קניתי רכב

אבל מה בחו''ל?

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

פורסם

יש סוכן אחד שעוסק במגוון רחב של תחומי תיירות בפולין, שמו עידן, נסה דרכו. 

+972 52-802-3600

 

אם יש כזו אופציה, סביר להניח שהוא מכיר אותה. 

פורסם

בד"כ דורשים גיל מינימלי 24 ומינימום שנה ותק על הכביש. ייתכן שבבדיקה פרטנית תמצא חברה שתהיה מוכנה להתגמש, ייתכן שעבור תעריפים גבוהים יותר.

מציע שתפנה אל אופרן, מניח שתקבל מהם תשובות יותר מדוייקות.

 

חזיר דיזל

פורסם (נערך)

לא מכיר לגבי פולין - אבל הכללים משתנים בין מדינות שונות. בגרמניה תוכל לשכור רכב בסיסי  בגיל 18 ויום אחד עם רשיון חדש לגמרי, במדינות אחרות רק מעל גיל 21 (כלומר מיום הולדתך ה-22), ותשלם ביטוח נהג צעיר יקר עד יום הולדתך ה-26.

 

מעבר לכך, לא כדאי שתנהג בחו"ל לפני שתצבור ניסיון בארץ, ולפני נסיעה כזו - למד היטב את הכללים והמנהגים בכל מדינה. חבל לחזור לארץ ולקבל בוכטה של מכתבים ממשטרת הוד מלכותו בגלל עבירות מהירות (הולנד), לחטוף קנס על אי איתות ביציאה ממעגל תנועה (וסטריה), או להעצר בכביש כי לא חזרת לימין מידית בסיום עקיפה (רוב אירופה)

 

ועוד דבר חשוב - תזקק לרשיון הפלסטיק (רשיון נייר אינו מספק) וכל הגבלה ברשיון הישראלי תקה גם בחו"ל - למשל הגבלה לרכב אוטומטי בלבד. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

רישיון פלסטיק וכרטיס אשראי על שמך בהחלט חובה.

בקטגוריות הנמוכות בדרך כלל אפשר לשכור בגיל 18. לא מכיר בפולין, אבל בהחלט ראיתי בגרמניה למשל שגיל המינימום נקבע על ידי הקטגוריה של הרכב.

לפני 15 שעות, sperial כתב:

כל הגבלה ברשיון הישראלי תקה גם בחו"ל - למשל הגבלה לרכב אוטומטי בלבד. 

כאן אני חושב שאתה ממש טועה - המושג רישיון לאוטומט בלבד זאת המצאה ישראלית לחלוטין, וכמו כן האיסור על נהג חדש להסיע יותר מ2 נוסעים.

אף אחד לא שמע על זה בחו"ל.

דווקא הזדמנות מצויינת למי שלמד בארץ על אוטומט ל"השלים" ניסיון על ידני בעזרת חבר ולא עם מורה נהיגה יקר.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

הכל טוב ויפה עד שתתרחש תאונה וחברת ההשכרה/ביטוח תחליט לחקור קצת.

 

ודרך אגב, גרמניה חריגה מאוד. ברוב מדינות אירופה לא תוכל לשכור רכב לפני גיל 21-22, ועד גיל 25-26 תשלם ביטוח נהג צעיר יקר מאוד. עשוי להיות גם מינימום שנות החזקת רישיון נהיגה. אני מדבר מניסיון עם שכירת רכב עבור הבנים שלי. בבלגיה, למשל, עשו את המוות לבכור שלי שהיה בן 25 ו-11 חודשים, עם רשיון קרוב ל-9 שנים, רצו ביטוח נהג צעיר במחיר לגמרי לא סביר, רק התעקשות שלי והתערבות של רנטאלקארס פתרה את הבעיה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בפולין הגיל המינימלי זה 18 לפי החוק, אבל יכול להשתנות מחברה לחברה

 

https://www.autoeurope.com/travel-tips/rental-car-age-requirements/

 

למשל פה (אנטרפרייז) מחייבים מעל גיל 21 ושנה  ותק למכונית זולה (עד קומפקט) ושנתיים למכונית יקרה:

https://www.enterprise.com/en/car-rental/locations/poland.html#:~:text=You must be at least,rent a car in Poland.&text=- Can rent Mini%2C Economy%2C,driver's license for one year.

 

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

מוטב לבדוק בחברות הגדולות והמוכרות,

הן באתר הישראלי (למשל שלמה סיקסט) והן באתר העולמי (למשל SIXT.COM) ולראות מה הדרישות.

קח בחשבון שייתכן ותידרש לשלם תשלום נוסף על ביטוח נהג חדש ו\או צעיר.

נכנסתי למשל לסיקסט העולמית, שם מצאתי שבפולין בגיל 19 ניתן לשכור רכבים כמו פיאט 500 או סיטרואן C3.

בשביל מכוניות מקטגוריה גבוהה יותר צריך להיות בן 21 ומעלה, בשביל מכוניות כמו סקודה קארוק או BMW סדרה 2 ומעלה, צריך להיות בן 25 ומעלה.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
בתאריך 29.9.2022 בשעה 13:04, amosbmw כתב:

רישיון פלסטיק וכרטיס אשראי על שמך בהחלט חובה.

בקטגוריות הנמוכות בדרך כלל אפשר לשכור בגיל 18. לא מכיר בפולין, אבל בהחלט ראיתי בגרמניה למשל שגיל המינימום נקבע על ידי הקטגוריה של הרכב.

כאן אני חושב שאתה ממש טועה - המושג רישיון לאוטומט בלבד זאת המצאה ישראלית לחלוטין, וכמו כן האיסור על נהג חדש להסיע יותר מ2 נוסעים.

אף אחד לא שמע על זה בחו"ל.

דווקא הזדמנות מצויינת למי שלמד בארץ על אוטומט ל"השלים" ניסיון על ידני בעזרת חבר ולא עם מורה נהיגה יקר.

 

עצה גרועה שבגרועות. כמו לגבי רשיון נהיגה בינ״ל (כזה שמוציאים בממס״י), למיטב ידיעתי אף מדינה / סטייט / פרובינציה לא מאפשרת לתייר לנהוג באופן חוקי בכלי רכב ע״ס רשיון הנהיגה הזר שלו בתנאים שהיה אסור לו לנהוג בארץ המקור. נכון, בד״כ לשוטרים לא יהיה מושג ולא יתעסקו בזה, אבל לא תמיד, במיוחד אם המגבלה מופיעה באנגלית ברשיון, וכמו ש- @sperial כתב, הבעיה האמיתית היא מה יקרה אם מעורבים בתאונת דרכים.

פורסם
בתאריך 29.9.2022 בשעה 13:04, amosbmw כתב:

דווקא הזדמנות מצויינת למי שלמד בארץ על אוטומט ל"השלים" ניסיון על ידני בעזרת חבר ולא עם מורה נהיגה יקר.

אתה רציני?!

אני לא יודע לגבי האכיפה, אבל באמת הצעת עכשיו למישהו שמעולם לא התנסה בנהיגה בגיר ידני, לעשות את הסטאז' ברכב שהוא לא מכיר, בכבישים שהוא לא מכיר ובמדינה זרה?

זה לא ברור לך כמה תפעול הרכב שונה בין שני המקרים?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

תראה, הבנים שלי נוסעים על רכב אוטומטי מיום שקיבלו רשיון - לא היתה להם הזדמנות להתנסות בידני. אבל הם למדו על רכבים ידנייים וקיבלו רישיון בהתאם, ואת הסטאז' עשו בחו"ל על רכבים שכורים אחרי כמה (6-9) שנות נהיגה בארץ, כאשר על הבכור אני השגחתי ועשינו כמה סיבובים במגרש ריק ובכבישים כמעט נטושים, והשני אותה פרוצדורה, רק בהשגחת הבכור.

אבל להתנסות לראשונה ברכב שתפעולו כל כך שונה ממה שמוכר, כאשר מדובר בנהג חדש וברכב ותנאי נהיגה לא מוכרים? בשום אופן ופנים לא. זה מרשם לפגיעות ופציעות. 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...