Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגה בחו''ל-מה הפרוצדורה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1362 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, amosbmw כתב:

אוקיי, ערכתי בדיקה. מסתבר שבהרבה מדינות כן יש הבחנה בין רישיון לאוטומט בלבד לרישיון שכולל ידני, והנהיגה ברכב עם 3 דוושות אסורה לבעל רישיון מוגבל. מתנצל אם הטעיתי מישהו.

 

הטעות שלי נבעה, משום שלפני דורות אחותי למדה נהיגה בארה"ב על אוטומט. שם עד היום אין הבחנה בין רישיון אוטומטי לרישיון כולל ידני. כשהיא המירה את הרישיון שלה לישראלי קיבלה רישיון ישראלי שאינו מוגבל לאוטומט. עד היום בחיים שלה לא נהגה ברכב ידני..

 

זה מצחיק, כשהגעתי לארה"ב ישר חשבתי על הסטיגמה של אמריקאים שלא יודעים לנהוג על ידני.

 

ואז נגיד שהייתי בבית ספר לנהיגה(כי במדינת ניו יורק צריך להוציא רישיון מחדש, כולל טסט שאותו אגב עשיתי על אוטומט) ושאלתי אנשים מסביב אנשים אמרו לי שידני לא זר להם(חלק וחלק אמרו שהם לא יודעים לנהוג, אחד מהם אפילו מורה נהיגה) גם ברחוב רואים פה ושם רכבים ידניים(יותר מבארץ זה בטוח) כולל דגמים שנמכרים כמעט רק בידני(כמו סובארו WRX, ש80% מהמכירות שלה בארה"ב זה רק עם גיר ידני).

 

כשבאתי לקנות אוטו בכל האתרים יש מנגנון אל-כשל שמעלה לך מלא פופאפים של "זה ידני ידני אמיתי, אתה בטוח שאתה רוצה להמשיך?" וגם שדיברתי עם מוכרים פרטיים קיבלתי 3 פעמיים הודעת ווידוא על זה ש"אתה מבין שזה גיר ידני, סטיק שיפט, ידני אתה מבין מה זה נכון".

 

במנהטן כל החניונים בעיר זה וולה(כי מחנים את המכוניות אחת על השניה) וכשחיפשתי חניונים שאלתי אותם תמיד "אין לכם בעיה עם ידני נכון?" ותמיד פחדתי שיגידו לי "אנחנו לא יודעים לנהוג" או ירצו עוד כסף כי זה רכב ידני - אבל הנה, 6 עובדים שונים בחניון שנרשמתי אליו הוציאו לי את הרכב הידני מהחניון ולא הרגשתי ולא שמעתי מהם שום חריקה מהקלאצ' - יודעים לנהוג על ידני, אז נכון שהרבה אמריקאים לא ראו ולא מכירים ידני - אבל זה לא כזה איזוטרי כמו שאנחנו רוצים לחשוב.

עריכה אחרונה על ידי noknok

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

לגבי נהיגה בפולין, בדרך כלל הם נוהגים די רגוע. הרבה יותר מאשר בישראל. הנהיגה תיהיה מעט מהירה יותר מהשילוט בכביש, וכמובן יש את הטייסים למיניהם. מאוד חשוב לשמור על הימין, במיוחד בכבישים המהירים. אבל מעבר לזה נהיגה בכבישים בין עירוניים מאוד רגועה וזורמת.

 

מבחינת התנועה בעיר - כמו שכבר נאמר הרבה מאוד דברים יחודיים לאירופה שלא קיימים בארץ. פניה ימינה עם רמזור קטן ירוק מאותו הנתיב של נסיעה ישר. פניה שמאלה לא מוגנת. פניה שמאלה וירוק להולכי רגל בכביש שמשתלבים אליו. שלטים של אתה הדרך הראשית אפילו אם מדובר בצמתי טי למיניהם. חשמליות שיש להן זכות קדימה אפילו אם הן מגיעות מאחורה. חשמליות עם רמזור ירוק גם אם יש לך רמזור ירוק מלא בפניה ימינה. זה רק חלק מהדברים. מתרגלים לזה.

 

כשהמרתי את הרישיון התווספו לי אוטומטית קטגוריות לאופנעים שלא היו לי ברשיון הישראלי. מעניין אם אני יכול לנהוג על האופנועים האלה בישראל…

עריכה אחרונה על ידי garicho
פורסם

מה שאתה מתאר הם כללים המקובלים ברוב העולם (עם תמונת ראי ב-LHT). למעשה נושא הרמזורים שכולם "מוגנים" ייחודי לישראל, וההבדל בין רמזור מוגן לשאינו כזה ברור לפי העדשה הירוקה - עם או ללא חיצים. אבל חייבים להכיר את הנושא, וגם את ההבדל בסימונים בין מדינות שונות.

 

חייבים להכיר גם את זכות הקדימה לטראם, לאופניים ולהולכי רגל. תמרורים שונים (בולט מאוד, למשל, עניין תמרורי "שטח בנוי" ו"דרך חד סטרית" השונים ממדינה למדינה), סימוני אבני שפה וחניה שיכולים להיות שונים אפילו מעיר לעיר, ובהתאם את נושא דיסקיות החניה ואמצעי התשלום.

 

ההמלצה שלי למי שמתכוון לנהוג בחו"ל ברורה - להריץ בגוגל "driving in" ולהשלים את שם המדינה (ואפילו המחוז) וללמוד היטב מבעלי הידע והניסיון. יש הרבה ניואנסים מקומיים שחובה להכיר מראש.

 

ודרך אגב, כהשלמה, כדאי להכיר את כללי התחב"צ ודרכי התשלום בה. אני רוצה לחזור על המלצתי להמנע מנהיגה במרכזי ערים גדולות, בדרך כלל יהיה שירות "חנה וסע" (משולט "P+R") שיחסוך זמן, עצבים, חניה יקרה וקנסות שיהיו מנת חלקו של מי שנוהג במקומות האלה על אף שאינו מיודעי ח"ן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עוד שני נושאים שיש להכיר היט, ושיש בהם וריאציות בין מקומות:

 

1. מעגלי תנועה - איתות ותנועה ברב נתיביים.

2. תמרורי זכות קדימה מדריכים המקדימים לצומת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...