Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לאדה ניבה 2022- מה הפואנטה בתכנון של הרכב הזה?


davemustaine87
שימו לב! השרשור הזה בן 717 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה מדהים בעיניי שבפורום של 'מבינים' מישהו מעלה סקירה שטחית מערוץ עמך כמו carwow ואז אשכרה מתפתח מזה דיון שלם. 🤦‍♂️

 

תשתדרגו לתוכן קצת יותר איכותי ותמצאו שם את כל התשובות לשאלות שלכם:

 

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, David32 כתב:

 אם לא היוזמה הפרטית של מאסק (עם כול החוסר חיבה שלי אליו) עדיין היינו עם החד פעמי גם במערב. 

 

 

למען הדיוק, 35 שנה לפני מאסק היתה מעבורת החלל הרב פעמית, כולל מאיצי הדלק המוצק לשימוש חוזר. אז הם הוחזרו לארץ עם מצנחים, ולא בשיטה המגניבה של מאסק, אבל, היי, זה 35 שנה קודם, וגם נאסא יזמה חידושים וחדשנות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.5.2022 בשעה 12:07, hans כתב:

הפואנטה פשוטה:

זה מה שהמעצמה המהוללת שנקראת רוסיה יכולה לייצר בכוחות עצמה. זאת הפסגה. המקסימום. היא לא יכולה יותר מזה.

 

עכשיו תשליך את זה לפיתוחים הצבאיים.

 

רוסיה מייצרת גם רכבים מודרניים, למשל "אורוס".

זה שיש רכב פשוט שמתאים לדרישות מסויימות לא אומר דבר על יכולות כאלו ואחרות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי הלאדה היא מקרה קיצון, אבל תן לי רכב פשוט עם v6 ואני מסודר. כל האלקטרוניקה/פאנלים מעוצבים מתורגמים להוצאות אחזקה גבוהות יותר. 

  • אהבתי 1

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Michael01 כתב:

רוסיה מייצרת גם רכבים מודרניים, למשל "אורוס".

 

האורוס הזה... עדיף לא להזכיר.

לא טוב בכלום. לא באמת רוסי. רכב שבור. לא מודרני ולא נעליים, במחיר שלו עדיף לקנות משהו מערבי *באמת* איכותי.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, David32 כתב:

חשבתי הרבה אם להגיב בנושא. עוד יגידו שאני מעריץ של רוסיה. אבל גם פה - אם לא היוזמה הפרטית של מאסק (עם כול החוסר חיבה שלי אליו) עדיין היינו עם החד פעמי גם במערב. 

בגלל זה כתבתי "מהסגנון של רקטות חד פעמיות וגו'" בדגש על "סגנון". :-) הוזכרה פה הדוגמה המעולה של המעבורת, וכיו"ב. 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, vadim6385 כתב:

 

ואם כבר אופנועים עם סירה, אני בטוח שקיימות חברות שייצרו בהזמנה אישית סירה בשביל כל אופנוע, גם אם זה R1. אבל אין ביקוש כי פשוט אין סיבה. פעם זה היה אלטרנטיבה זולה לאוטו, אבל היום רמת החיים עלתה, ואפשר לקנות מכונית מיני או סופר מיני, שעדיין תהיה יותר נוחה ויותר מאובזרת מאשר כל אופנוע עם סירה באשר הוא.

 

לגבי ההנעה הכפולה, אכן יש גרסא לאורל בה גל ההינע שמוביל לגלגל האחורי מתפצל גם לגלגל הסירה, וככה נוצרת הנעה כפולה לטובת עבירות בשטח. לא מדע בדיוני. 

 

לגבי הסירה עצמה, כ-30 שנה לא נמכר אופנוע עם סירה בישראל.

אכן, ניתן לייצר סירה לכל כלי כמעט, ולא צריך להרחיק עד לחו"ל בשביל זה, סירות נבנו ויוצרו ומשופצות עד היום בבית מלאכה בדרום תל אביב, הרבה לפני עידן הסדנאות בחו"ל לשיקוצים.

אבל, זה לא חוקי. רק אופנוע שהגיע מהמפעל עם סירה, מורשה לנוע עם סירה. אז הכל טוב ויפה שבנית סירה לR1 שלך, אבל זה לא ממש משהו שאתה יכול להעלים מול שוטר.... או הסביבה.  

 

אז, 30 שנה לא נמכר בישראל אופנוע עם סירה, אי אפשר לחבר סירה לשום כלי שנמכר פה, ופתאום מגיע כלי עם סירה. מי שרוצה אופנוע עם סירה, כי נתקף נוסטלגיה, אין לו ברירה, והוא נאלץ להתמודד עם האופנוע שהיא מחוברת אליו בין אם בא לו עליו או לא. וזה ההבדל העיקרי בין האורל לבין הניבה, שיש לה שלל מתחרים, ולאורל אין. 

 

בסוף זה נגמר במספר רוכשים שאפשר לספור על שתי ידיים בקושי, ואם היו מתחרים מודרניים, כנראה שגם יד אחת לא היה צריך. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, tinoki כתב:

מעניין.

במחשבה שנייה, אם יש כבר מוטות חיבור/ייצוב ניתן גם להעביר שם גל הינע.

אם יש למישהו תמונה של 2X3 להעלות - אשמח.

זו בכלל הגירסה הנפוצה יותר של האוראל, בארה״ב שהיא השוק העיקרי. מכיר אמריקאי חבר בפורום שאני פעיל בו שיש לו כזה, ומשתמש בו ככלי רכב יומיומי כולל נשיאת מסעות וילדים. גם בשלג ודרכי עפר, שהיו תנאי שימוש נפוצים בכלים במלחמת העולם השניה.

לפני 6 שעות, dj_dani כתב:

 

לגבי ההנעה הכפולה, אכן יש גרסא לאורל בה גל ההינע שמוביל לגלגל האחורי מתפצל גם לגלגל הסירה, וככה נוצרת הנעה כפולה לטובת עבירות בשטח. לא מדע בדיוני. 

 

לגבי הסירה עצמה, כ-30 שנה לא נמכר אופנוע עם סירה בישראל.

אכן, ניתן לייצר סירה לכל כלי כמעט, ולא צריך להרחיק עד לחו"ל בשביל זה, סירות נבנו ויוצרו ומשופצות עד היום בבית מלאכה בדרום תל אביב, הרבה לפני עידן הסדנאות בחו"ל לשיקוצים.

אבל, זה לא חוקי. רק אופנוע שהגיע מהמפעל עם סירה, מורשה לנוע עם סירה. אז הכל טוב ויפה שבנית סירה לR1 שלך, אבל זה לא ממש משהו שאתה יכול להעלים מול שוטר.... או הסביבה.  

 

אז, 30 שנה לא נמכר בישראל אופנוע עם סירה, אי אפשר לחבר סירה לשום כלי שנמכר פה, ופתאום מגיע כלי עם סירה. מי שרוצה אופנוע עם סירה, כי נתקף נוסטלגיה, אין לו ברירה, והוא נאלץ להתמודד עם האופנוע שהיא מחוברת אליו בין אם בא לו עליו או לא. וזה ההבדל העיקרי בין האורל לבין הניבה, שיש לה שלל מתחרים, ולאורל אין. 

 

בסוף זה נגמר במספר רוכשים שאפשר לספור על שתי ידיים בקושי, ואם היו מתחרים מודרניים, כנראה שגם יד אחת לא היה צריך. 

 

 

לא נכון. כמעט לא היו אופנועים שהגיעו ארצה מראש עם סירות. הסירות שיוצרו בארץ היו חוקיות, אבל היצרנים היו צריכים הסמכה מיוחדת של משרד התחבורה. מעולם לא היו הרבה יצרנים כאלה, אבל מ. ולקוביץ (שכנראה עליהם אתה חושב) היו הידועים ביותר. הדרישה לסירות נעלמה כבר בשנות ה-70 -- זה תמיד נחשב בשוק בארץ תחליף נחות וזול למכונית, פרט למספר חובבםי זעיר.
למטה קישור לסרטון על ולקוביץ -- הם עדיין קיימים, אבל כבר לא מייצרים סירות אלא בעיקר סבלים. כבר שהם ייצרו לי סבל לווספה ב-1987 מעט מאד מהעבודה שלהם היתה סירות.
מגבלה משמעותית נוספת היא שלרוב דגמי הדו״ג המודרנים קשה להוסיף סירה מבחינת השילדה, מעבר לזה שהניהוג של כל ה-rigs גרוע מבחינת יכולות פניות. יש דגמים יקרים של יצרן הולנדי שפותרים את זה חלקית עם סירה שנוטה עם הפניה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו שהוא מושלם מהתחלה, אין איך לשפר יותר. אולי במתיחת פנים הבאה הרכב יקבל מנוע משופר עם קרבורטור במקום מערכת הזרקה מערבית כאשר יגמר להם המלאי של חלפים. בדגם של 2032 יהיה מנואלה במקום סטרטר.

  • אהבתי 1

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארץ? פשוט מאוד - ביטוח החובה הרצחני לא הותיר כל יתרון לתלת אופנוע על פני רכב מיני רגיל. אפילו בפקקים אין לו יתרון

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בלי קשר לביטוח, היתרונות היחידים שיש לאופנוע עם סירה על רכב מיני זה חיסכון בדלק ואולי מחיר קניה.

 

החיסרונות הרבה יותר משמעותיים - לא יציב, לא בטיחותי בעליל, עומד בפקק כמו אוטו, תופס חניה כמו אוטו, ואתה חשוף לחום ולגשם.

ממש לוקח את מה שרע משני העולמות.

 

אולי פעם (ובמדינות מסוימות גם היום) היה לזה יתרון כלכלי משמעותי (רישיון, ביטוח וטסט כמו אופנוע), אז זה היה פשרה למי שאין לו כסף לאוטו, אבל אופנוע כבר לא עונה לצרכים.

אז קנו ווספה עם סירה כמו של פרוספר אסייג.

 

היום - מבחינה פרקטית עדיף לך מכונית מיני (או לא מיני) יד2 על פני כל השיקוצים האלה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, vadim6385 כתב:

אולי פעם (ובמדינות מסוימות גם היום) היה לזה יתרון כלכלי משמעותי (רישיון, ביטוח וטסט כמו אופנוע), אז זה היה פשרה למי שאין לו כסף לאוטו,

בדיוק. 

 

אני עוד זוכר בכפרים ובעיירות קטנות  אופנוע כזה היה על תקן אוטו. עומד במשק במוסך סגור, בבוקר אתה רואה את בעל הבית חצי שעה קופץ על הקיק סטרטר, אחרי זה יוצא ברוורס (היה להם הילוך רוורס), נוסע להביא אוכל לתרנגולות בסירה, אחרי זה חוזר להקפיץ את אשתו לעבודה או לקניות בשוק, אחרי זה מביא שני שקי תפוחי אדמה וכו'. תמיד ברכיבה איטית, אתה שומע את המנוע מפמפם מקילומטר. 

 

זה בדיוק היה על תקן אוטו למי שלא יכל להרשות לעצמו אחד. כמעט תמיד באיזורים כפריים או סמי אורבניים. בערים הגדולות לא זוכר כאלו. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 717 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...