Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ליסינג מהעבודה - האם כדאי ולמה לשים לב


roneni82
שימו לב! השרשור הזה בן 708 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עוד דבר שצריך לקחת בחשבון, היא העובדה שמקומות העבודה אינם יציבים כבעבר ואתה יכול למצוא את עצמך בלי עבודה ובלי רכב.

 

אישית נגמלתי מזמן, וזה רק עשה לי טוב.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בשביל להרוויח 30K נטו צריך להרוויח בערך 60K ברוטו ואז בדרך כלל אין התלבטות לגבי רכב.
ZIVIT - בקלומטרג' גבוהה עם נהגים חדשים בבית בדרך כלל שווה רכב חברה (למרות הסיכון של העזיבה),
דווקא כן בגלל שיש לו רכב ישן וכרגע עם אמינות טובה - לא בטוח שזה שווה לו למרות הקלומטרג' שלו (גבוהה אבל לא מאוד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, roneni82 כתב:

הדבר היחיד שלא לקחתי בחשבון הוא ירידת הערך של הרכב.

הדבר הקטן הזה שלא לקחת בחשבון הוא העלות הכי גבוהה של הרכב. יותר מהכל.

בנוסף, אם תשווה רכב חדש בליסינג לרכב משומש ישן, בוודאות המשומש יהיה יותר זול, בזכות סעיף ירידת הערך שיהיה קטן יותר. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, דור-- כתב:

זה המחיר, נשמע סביר.

הדבר היחיד הזה שווה לא מעט כסף. נעשה המחשה לפי שלוש שנים (בדומה לעסקת ליסינג)
מחירון של פריוס פלוס חדשה ב 2019 היה 170,000. כיום לאחר 3 שנים המחיר המשוקלל נע סביב 118,000.
כלומר ירידה של 52,000.
אם תפרוס את הירידה הזו על פני שלוש שנים-36 חודש, תגיע לעלות חודשית של 1,444.
וזה עוד מבלי לקחת את מרכיב המימון(אם לקחת הלוואה לרכישת הרכב - עלות הריבית, אם היה לך מזומן - את הפסד הרווח שיכולת להרוויח בחיסכון סולידי)
בקיצור פריוס עולה לך בפועל סביב 3,400 ואולי יותר.

אגב, אם תעשה את הבדיקה הזו על קורולה סטיישן הייבריד מ 2019, ירידת הערך הייתה 59,000 ש"ח, שזה 1,638 לחודש. רק ירידת ערך. תוסיף 7 טיפולי 15K סביב 800 בממוצע (טיפול קטן 600, טיפול גדול קרוב ל 1,000), 2 סטים של צמיגים, מצבר וסט בלמים אחד, וכבר הגעת לעלות שנתית של 3,500 רק לטיפולים ולא 3K כמו שכתבת.

ככל שההשוואה היא מול רכב ישן יותר, המספרים משתנים, אבל אז לא חוכמה להשוות טיוטה בת 10 שנים לרכב ליסינג חדש, זה לא אותו מוצר ולא אותה בטיחות ובוודאי תשלם יותר בליסינג כי הרכב חדש יותר.
 

אין מה להשוות פריוס פלוס לקורולה סטיישן. רכב יותר יקר עם שימושיות שונה.

 

לגבי הקורולה הייבריד סטיישן. לא הבנתי איך חישבת ירידת ערך. מחירון לוי יצחק לקורולה סטיישן היבריד 2019 בין 103-112 , חדש הוא עלה אז סביב 136 אם אני זוכר נכון. כלומר 30000 שח ירידת ערך ל 3 שנים. מה שמשנה את התמונה לטובת אחזקת רכב פרטי ובשביל פחות מ 30000 קמ בשנה מספר הטיפולים יהיה במקסימום 6, לא צריכים שני סטים של צמיגים אלא אם הרכב מתבשל בשמש ובהנתן שהוא היברידי אפילו הברקסים יחזיקו בנהיגה רגועה.

 

בנוסף ברכב פרטי יש את היתרון שכל עוד הרכב במצב טוב ולא עושה בעיות ניתן להמשיך להחזיק אותו (גם יותר משלוש שנים) ואפילו להרוויח יותר.

 

ליסינג בימינו זה בעיקר נוחות או הרצון לנסוע ברכבים שכלקוח  פרטי לא הייתה מוכן להמר עליהם (ירידת ערך או אמינות).

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר שלא לקחת החשבון זה הנסיעות.

כשאתה בא עם רכב שלך או תח"ץ אתה מקבל תשלום עבור נסיעות (זה החוק ולא תלוי ברצון המעביד). ברגע שמוצמד לך רכב לא תקבל יותר נסיעות.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Uri-G כתב:

אין מה להשוות פריוס פלוס לקורולה סטיישן. רכב יותר יקר עם שימושיות שונה.

 

לא יודע למה השוו פריוס פלוס.

לי יש פריוס, לא את הפלוס עם 7 מקומות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Uri-G כתב:

אין מה להשוות פריוס פלוס לקורולה סטיישן. רכב יותר יקר עם שימושיות שונה.

 

לגבי הקורולה הייבריד סטיישן. לא הבנתי איך חישבת ירידת ערך. מחירון לוי יצחק לקורולה סטיישן היבריד 2019 בין 103-112 , חדש הוא עלה אז סביב 136 אם אני זוכר נכון. כלומר 30000 שח ירידת ערך ל 3 שנים. מה שמשנה את התמונה לטובת אחזקת רכב פרטי.

 

בנוסף ברכב פרטי יש את היתרון שכל עוד הרכב במצב טוב ולא עושה בעיות ניתן להמשיך להחזיק אותו (גם יותר משלוש שנים) ואפילו להרוויח יותר.

 

ליסינג בימינו זה בעיקר נוחות או הרצון לנסוע ברכבים שכלקוח  פרטי לא הייתה מוכן להמר עליהם (ירידת ערך או אמינות).



נתתי את הדוגמה של הפריוס בהמשך לעלויות שציין פותח השרשור שהתייחסו לפריוס.
לגבי מחיר של קורולה TS, בדקתי במחירון יד 2, בדקתי עכשיו ובלוי יצחק המחיר המשוקלל גבוה יותר והוא 100,000.

כלומר הפסד של 37,000 בשלוש שנים, שזה 1,027 לחודש.


נמשיך את החשבון, פר חודש: 
טיפולים שוטפים 300 ש"ח (7 טיפולי 15K,  שתי סטים של צמיגים, מצבר, וסט בלמים קדמי)

חובה, מקיף, טסט 500 ש"ח
דלק 920 ש"ח (לפי ממוצע שנתי של 33K ק"מ בשנה, וצריכת דלק של 1:20)
ירידת ערך+מימון 1,354 ש"ח (החזר החודשי על הלוואה של 137K בריבית 3.5%, לפי שפיצר, אחרי 36 חודש יתרת ההלוואה 100K כך שאפשר למכור את הרכב ולכסות את ההלוואה)

סה"כ 3,074 ש"ח, הפרש של 300-400 לעומת עסקה בליסינג, זאת בהנחה שהקילומטראז השנתי 33K, ברגע שהוא יעלה - הפער יצטמצם
בנוסף החישוב לא מדוייק כי קורולה סטיישן עולה היום סביב 144K ולא 137K, ולכן התמחור לעסקה חדשה בליסינג התעדכן ויקר יותר בניגוד לחישוב על עסקה פרטית שחישבתי לפי מחירי 2019. 

ושים לב, הפער של 300-400 הוא בהשוואה לקורולה היברידית, כנראה שאם הוא יקח נירו פלאג אין, הפעם הזה יצטמצם עוד יותר בשל הנחת שווי שימוש טובה יותר.
 


 



 

לפני 14 דקות, roneni82 כתב:

לא יודע למה השוו פריוס פלוס.

לי יש פריוס, לא את הפלוס עם 7 מקומות.

טעות שלי, משום חשבתי שזה פריוס פלוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

עוד דבר שלא לקחת החשבון זה הנסיעות.

כשאתה בא עם רכב שלך או תח"ץ אתה מקבל תשלום עבור נסיעות (זה החוק ולא תלוי ברצון המעביד). ברגע שמוצמד לך רכב לא תקבל יותר נסיעות.

 

יש לי רכב בליסינג ואני מקבל גם נסיעות...

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

יש לי רכב בליסינג ואני מקבל גם נסיעות...

תמחק לפני שחשב השכר שלך ישים לב 

 

נסיעות הן לא שכר אלא החזר הוצאות. אם אין הוצאה אין מה להחזיר.

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.2.2022 בשעה 10:15, roneni82 כתב:

שלום לכולם, חוזר לנושא הזה.
קיבלתי הצעה מהעבודה עבור טויוטה קורולה סטיישן היבריד (Space) עבור 30K ק"מ בשנה: עלות ברוטו לעובד: 3,652. עלות נטו (הערכה): 3,469.
נשמע לי יקר מאוד מאוד.

לי יש היום טויוטה פריוס שנת 2010 (סוף 2010), אני עושה בערך כמעט 30K בשנה (עכשיו עם מודל היברידי בעבודה נוסע פחות אבל זה כנראה ישתנה בעתיד הקרוב).
מחישוב שלי (רשיון רכב, מקיף + חובה, טיפולים שנתיים במוגזם 3K, דלק חודשי לפני הקורונה 1,100) יוצא לי הוצאה חודשית היום פחות מ 2,000 ש"ח.

הדבר היחיד שלא לקחתי בחשבון הוא ירידת הערך של הרכב.

 

מה פספסתי פה?

נראה לי ממש, אבל ממש יקר כמעט 3.5K מהנטו, אפילו למישהו כמוני עם ק"מ גבוה שכביכול אומרים שליסינג אמור להשתלם למישהו שנוסע המון.

 

אשמח לעזרתכם.

תודה.

לא הגיוני בעליל, זה המחיר שהחברה משלמת לחברתליסיניג.

אין מצב שמוסיפים לך לברטוט ויוצא בנטו אותו הדבר.

תעשה סימולטור שכר. בנטו אמור לרדת לך סדר גודל 1000 בנטו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון, איך מ-3,500 ברוטו הגעת ל-1,000 ש״ח בנטו? (אלא אם הוא במדרגת מס ממש ממש גבוהה).

 

תוסיף שווי מס מס לעלות ברוטו (תלוי רכב כמובן), תוריד את רכיב הנסיעות החודשי (יש גם פגיעה בסוציאליות) והגעת למצב שזאת עלות הגיונית לחלוטין לרכב ליסינג בחישוב של ברוטו/נטו (בהנחה ואין הטבת מס כלשהי).

פות״ש-על מנת לדעת עלות מדויקת פשוט תבקש ממחלקת השכר אצלך לבצע סימולציית שכרז.

עריכה אחרונה על ידי adir10
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, vogel כתב:

לא הגיוני בעליל, זה המחיר שהחברה משלמת לחברתליסיניג.

אין מצב שמוסיפים לך לברטוט ויוצא בנטו אותו הדבר.

תעשה סימולטור שכר. בנטו אמור לרדת לך סדר גודל 1000 בנטו

 

אחאי ההפחתה מהברוטו מוסיפים לו את השווי מס ואז הסכומים הגיוניים לחלוטין.

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו הבנתי, מחייבים אותו גם על עלות הרכב החודשית וגם יש לו שווי מס(2.48%), בשניהם המעביד לא משתתף אצלו... ( מוזר)

עלות הררכב בליסינג לחברה כיוםזה סדר גודל 3600 שח לפני מעמ לחודש. 

https://finance.walla.co.il/item/3412598

כתבה משנה שעברה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, motior כתב:

לא מוזר - זה המקובל בכל החברות בהן עבדתי

כשזה רכב ת"ש יש בזה היגיון אבל כשזה כלי שניתן גם לצרכי עבודה לא.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 708 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...