Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט ספארק 2017, תקלה קטנה ופתאום המערכת חשמל מקוצרת(?)


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חבר התקשר אליי לפני כמה שבועות וסיפר כי הרכב שלו מדליק נורת תקלה ונכנס למצב בטוח לאחר נסיעה של כמה דקות, בלוח השעונים מופיעה תקלה 84 עם אייקון של ספר אולם התקלה הזו לא מופיעה בספר הרכב. החיפוש שלו ברשת העלה כי זו תקלה כללית (Code 84 is a generic power-train failure code) וכי הסיבה היא בעיית חשמל כלשהי ברכב. מפה לשם הגענו למסקנה כי כדאי לנטרל את האימובילייזר שהותקן ע"י חברת "אלדן" ממנה נרכש הרכב ולשלול חשד כי החיבורים שלו לצמה גורמים לבעיות.

קבענו לסופ"ש הזה והיום הוא קפץ אלי עם הרכב, דבר ראשון חיבורתי את ה OBD שלי לרכב והרצתי את ה"טורק", התקלה הראשונה והיחידה שהוא מצא הייתה P2138, ה"טורק" מפנה לדף בו נאמר כי P2138 is a diagnostic trouble code (DTC) for "Throttle/Pedal Position Sensor/Switch D/E Voltage Correlation". כשאמרתי לו את זה הוא נזכר שהוא היה במוסך לפני כחצי שנה (במסגרת האחריות של רכישת הרכב מ"אלדן") כדי לפתור את הבעייה ולפי מה שנאמר לו דוושת הגז הוחלפה, אחרי שהתופעה חזרה הוא פנה אליהם שוב אך הם נפנפו אותו ואמרו שהם שלא מוצאים את הבעייה...

טוב, הסתכלנו באיזור של לוח המקשים של הקודן והוא התחיל לחטט שם ו(כנראה) קרע חוט ,החוט נראה לחוץ כאילו יצא מחיבור של נעל כבל. מפה לשם הוא אומר לי כי הקודן אינו ממש מתפקד וניתן להניע את הרכב בלעדיו, קצת קשה לי להאמין אז הוא מנסה להתניע את הרכב כאשר הקודן מצפצף כדי להראות לי, מכניס מפתח, מסובב וקליק של המפתח וזהו, המתנע לא עובד. דבר ראשון בדקתי מתח על המצבר, 11.5 וולט, לא האמנתי (הוא הגיע אלי בנסיעה עשרים דקות לפני זה) ובדקתי במצבר שלי ואצלי מדדתי 12.7 וולט, טוב, אז המד מתח תקין.

הוצאתי את הבוסטר מהרכב שלי וחיברתי למצבר, הוא מנסה להניע שוב ונאדה. הפעלתי את מצב הבוסטר ושוב לא מצליח להתניע. טוב, למרבה המזל אני טיפוס של חגורה וכתפייות ושומר אצלי ברכב גם כבלים חוץ מהבוסטר, מחבר את הכבלים מהמצבר שלו אלי. איך שאני מחבר קופץ חתיכת ניצוץ ושנייה אחרי זה אני חוטף כוויה באצבע, קצר מוחלט... בדקתי שוב, כבלים מחוברים נכון ולא מוצלבים, לא מבין מה הבעייה, תא התקצר במצבר או מה?. בדקתי שוב מתח על המצבר שלו ושהמפתח במצב 2 המתח הוא כ 8 וולט ויורד וכשהמפתח בחוץ הוא חוזר לכיוון ה 12 וולט. דבר ראשון ניתקתי במיידי את החיבור של הפלוס, עשיתי משהו שלא נהוג לעשות וניסיתי לחבר את הרכב שלו ישירות למצבר שלי כששלו מנותק ושוב אותה תופעה של קצר. לא נשאר הרבה מה לעשות חוץ מלהשאיר את הרכב אצלי בחנייה ולהקפיץ אותו הבייתה, ממש הרגשתי רע עם זה. הוא שומר שבת כך שעד מוצ"ש הוא לא יזמין גרר אבל הייתי רוצה לנסות להבין את הבעייה בשבילו ולמצוא מוסך שיכול לטפל בבעייה המקורית ובבעייה החדשה.

 

-מישהו מכיר מוסך מומלץ וישר בסביבות אשדוד שיכול לטפל בבעיות האלו?

-מה/מאיפה הבעייה הזו של הקצר? הדבר היחידי שאני יכול לחשוב עליו הוא שנשרפו הדיודות יישור באלטרנטור (כל קצר אחר היה שורף פיוז) אבל איך זה לעזאזל יכול פתאום לקרות? ואיך זה שעם מצבר מקוצר שהוא כמעט נפרק לא עלה עשן או אפילו ריח מתא המנוע?

 

מאוד אשמח לקבל עיצה עד מחר בערב כי הוא אפילו לא יודע לאן לגרור את הרכב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל להקפיץ אך הרכב עוד אצלי בחנייה כי הוא לא מוצא חשמלאי רכב שאפשר לסמוך עליו, אחרי ה"תיקון" שבוצע (או לא...) במסגרת האחריות הוא מתחיל להבין קצת את שוק המוסכים...

 

אפשר המלצה לחשמלאי אמין באיזור אשדוד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון קצר. הוא הזמין גרר אבל הגיע טכנאי, לדבריו הטכנאי התניע עם בוסטר וטען כי הלך המצבר. למרבה ה"מזל" היה לטכנאי מצבר (40 אמפר ב 600 ש"ח!) והוא התקין אותו.

 

לכאורה הכל בסדר, אבל אשתדל להגיע מוקדם היום לראות מה באמת קרה. אין מצב שחיבור המצבר שלי (58 אמפר) לספארק עם/בלי המצבר התקול  (לכאורה) העלה עשן מהכבל וזו תקלת מצבר. לפני כמה חודשים השתמשתי בכבלים כדי להתניע i10 עם מצבר מת ולא נתקלתי בתופעה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...