Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בקרת שיוט


כפיר. כ
שימו לב! השרשור הזה בן 845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברור שמדובר ברכיבים מקוריים,כולל קידודים רמת יצרן !!
אין פה שום פיתוח אימפרוביזורי ביתי,פשוט להבין לאיזה פלטפורמה מה ניתן להוסיף,להבין את הדקויות,איזה סוג של רדאר ניתן לקודד,האם צריך רק להסיר רק Component Protection או יש צורך גם ב- SWaP/FEC license,ואיזה עוד מודולים צריך לקודד כמו ש-Buki רשם,זה מה שנקרא בשפה שלנו Retrofitting ,בארצנו פחות נפוץ מכל מני סיבות שאין לי כוח להיכנס להסברים,רובם מסתפקים בדיטיילינג קוסמטיים,מי שיודע ומתעניין יעשה (אני משוכנע שיש כאלו פשוט לא מפרסמים),רובם בארצנו ממילה ספקטיים לכל דבר שניתן לעשות מחוץ למוסך דילר :D

בהוספת ACC הזה למשל יש צורך לקודד מחשב גיר GATEWAY/IC/ABS/RADIO/FRONT CAMERA כמובן הוספת כפתור על הגה,קצת חיווט,לאן לחבר,בקיצור זה פרוייקט Hard Core,ממש צריך להבין מה עושים.
כמו שרשמתי אני בטוח שגם בארץ כמה אנשים עשו דברים כאלו,כי אם יודעים מה להזמין ולא להסתמך על מחירון חלקים בארץ אלו פרויקטים לא יקרים,ובגדול יש אופציה להשתמש גם בחלקים משומשים,או חדשים ואז יש צורך אולי בלוחות ADAS לקליברציה ראשונית.
בדוגמית שפרסמתי הבחור שעשה את רטרופיט העדיף להשתמש במשומש

 

2021-12-05_17-14-39.thumb.png.231024a4857f069cd4afdf2d2788f81a.png

 

הנה משהו כללי,תרשים טופולוגי של מערכת ACC

AAC.thumb.png.2906d477b0ee726675fde20be6454b7a.png  

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

אבל אם אתה פשוט רוצה שהאוטו ישמור מרחק לבד, ולא ממש מעניין אותך ההתעסקות, אז עדיף לך לקנות רכב שכבר יש בו את זה.

כנ"ל אורות מטריקס לד.

אז זהו שזה לא נכון,במיוחד כאשר אנחנו יודעים שבארץ היבואן לא גמיש,ואיזה רמות אבזור עלובים הוא מביא,ואם אתה רוצה משהו מסוים יתמחר לך בטירוף (נתעלם ממה שקורה היום ספציפית עם כל השיבושים בשרשרת האספקה)
יש לזה כדאיות כלכלית,מי שיודעה לעשות את זה,ברמת יצרן או איך להתגבר על מכשולים מסוימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

יש לזה כדאיות כלכלית,מי שיודעה לעשות את זה,ברמת יצרן או איך להתגבר על מכשולים מסוימים.

אם זה היה כל כך פשוט וכדאי כלכלית, היבואנים היו מציעים את זה בהתקנה מקומית.

 

מה הבעיה בשבילם להזמין רכבים בלי, להזמין את כל החלקים הנדרשים מהיצרן, להרכיב באחד המוסכים שלהם, ולגזור קופון נוסף על הלקוח?

 

או אם מובילאיי ושות' היה יודע להתממשק עם מערכות הרכב ולהאיץ/לבלום מתי שצריך, בכלל היה טוב, היית יכול להתקין בק"ש אדפטיבית גם בספארק או סנדרו, כי בתיאוריה כל החומרה כבר קיימת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשית סלט בתגובה שלך,מניח שאין לך מושג בעולם הזה.

1. לא אמרתי שזה פשוט,מחייב ידע וציוד מתאים,אבל בהחלט אפשרי ולא מעט מוסכים בארץ יש להם יכולות של רמת יצרן מחוץ לרשת של יבואנים!
2. ליבואן יותר כלכלי להתקין זבל אפטרמרקט (התקנה מקומית) תסתכל מה קורה במולטימדיה,או בדיחת חיישני רברס,ולא חסרים דוגמאות אחרות,תקנות מוזרות של מיסוי מבחינת מערכות מורכבות ברכב במשך שנים שלפעמים היה שווה להתקין בארץ (מודע לא עוקב ואין לי שמץ מה קורה היום,כי זה לא סגמנט שלי),בזמנו כך  נולד "אלכס אורגינל" למזגנים,ועוד כמה מפלצות "מתקינים" מקומיים.
דווקא במערכות ADAS אני חושב ליבואן דווקא שווה כבר להביא מורכב מקו הייצור בגלל כל מני תמריצים,אבל טכנית ממש אין לו שום בעיה להזמין כל חלק במסגרת שבוקי כבר הסביר,יש לו כל הציוד,הרשאות לשרתים של היצרן לבצע...זה שאין לו חומר אנושי במוסכים שלו לרוב זה סיפור אחר,וכרגע עדיין הוא מרוכז בלמכור רכב חדש "מתיחת פנים" במקום להתעסק עם דגם קודם ולעשות לו רטרופיט.
3. מה קשר למובילאיי,אני מניח שאתה מדבר על מוצר אפטרמרקט (כי כמה יצרנים אכן הטמיעו את המוצרים שלהם ברכבים שלהם,אבל אז יש לך מק"ט יצרן) ,לעולם לא יהיה להם סתם כך גישה למערכות סגורות של יצרנים,אנחנו מדברים על חלקים מקוריים שתוכננו ע"י יצרן,רטרופיט תסתכל כמו סוג של Reverse-Engineering,שאם קיים בעולם פלטפורמה עם רמת אבזור כזה,אתה תבין איזה מודולים אתה צריך להוסיף/להחליף/לשדרג בצד החומרי,איזה קידוד/קליברציה/אדפטציה דרוש מצד התוכנתי שיעבוד חלק ברמה של מערכת הפעלה של הרכב.
ברכיבי ADAS לא הייתי עושה משהו שהיצרן לא תכנן ברכב,אבל ביתר החלקים ברכבים יש פרוייקטים יותר קיצוניים שפורצים או משנים בוטלודרים של מודולים.....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

תמיד אפשר לצחוק על כל דבר,ואשכרה כן אפשר לעשות הכל לבד בבית,בחניה/חצר,בלי מוסך מורשה,צריך רק רצון,ידיים,וכמובן להפעיל את האיבר בין האוזניים !
הנה דוגמית מאלפי פרוייקטים מרחבי העולם,הוספת ACC ל-2013 Golf MK7

2021-12-05_14-53-10.png.c8b1c37bdde5c09f44afed22dc0ee7f0.png

 

2021-12-05_14-53-36.thumb.png.e2b1e63742b06156df40a487d822b26b.png

בעניין של בטיחות אחי זה לא משחק עדיף שהמערכות האלו יבואו ישר מהיצרן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, כפיר. כ כתב:

בעניין של בטיחות אחי זה לא משחק עדיף שהמערכות האלו יבואו ישר מהיצרן

כמו שכתבתי,בקשר לסקפטיות של אנשים בארץ,אפילו לא מסוגלים להבין שזה מערכת המקורית של היצרן,רק מק"טים מסוימים,וזה עובד כאילו באה מפס ייצור,כי גם מכיילים ומקודדים אחרי הרכבה עם שרתים של היצרן !! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...