Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש בלמים לאופניים חשמליים,אורך הכבל 150 או 160 מ"מ לבלם האחורי. לא מאתר.כולם 140-145 מ"מ


eladns
שימו לב! השרשור הזה בן 935 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 24.9.2021 בשעה 09:26, eladns כתב:

אני מעוניין להזמין בלמים מעולים! דיסק והבלם עצמו וידית. הכל כולל הכל.

מה התקציב עבור מערכת מלאה? האם תשקול מעבר למערכת הידראולית?

 

בתאריך 24.9.2021 בשעה 09:26, eladns כתב:

זה מה שקרה אתמול:

הקידמי- הדיסק קרס

האחורי- נשבר

אופניים חזקות מאוד ומהירות מאוד {וואן בייק בנות 7 שנים}

מתנצל אם זה נשמע קשוח מידי, אבל מדובר בהזנחה בטיפולים, במצב המערכת וככל הנראה שימוש לא נכון בבלמים. אופניים הם כלי רכב לכל דבר, בטח החשמליים שמגיעים בקלות ל-30 קמ"ש ומעלה ודורשים תחזוקה על מנת להישאר בטיחותיים.

 

בתאריך 24.9.2021 בשעה 11:38, eladns כתב:

כהרגלי בקודש אני מוכן לקנות פה ולתת פרנסה אבל לא לקנות סיני מוזר ב250-300 לפני עבודה.

לגבי העובי,מצטער, לא מבין בזה. כל חודשיים אני שם את האופניים להחלפת רפידות. חוזר אחרי 20 דקות ומשלם בין 60 ל100 שקל. מעולם לא אמרו לי שצריך להחליף את הדיסק. היו אומרים הייתי עושה במיוחד שהוא עולה 5 עד 30 שקל בעלי אקספרס אז פה נניח יגידו 50 לפני עבודה.ניחה.

מסתבר שהם האורגינאלים של האופניים. שרדו 7 שנים.

אני ממליץ בחום להחליף מכאנופן. את הרפידות והדיסק צריך להחליף בד"כ לפי השחיקה, עובי או לכלוך (שמן ושאר מזהמים) עפ"י דרישות היצרן, וברוב החנויות שמכבדות את עצמן יש את הציוד למדוד (לא צריך ציוד מיוחד בכלל).

בנוסף, בשביל להחליף רפידות לא צריך ציוד מיוחד ואתה יכול לעשות את זה בעצמך. גם מאפשר לך לרכוש רפידות איכותיות יותר באותו התקציב וגם לעבור על המערכת ולבחון את מצבה.

 

בתאריך 24.9.2021 בשעה 17:20, eladns כתב:

תודה.

אנסה לבדוק.

לצערי מנסיון, לא הכי נותני שירות פה בירושלים

חפש חנות אופניים מתמחה. נכנסים לשוק יותר ויותר חשמליים גם באופני מיינסטרים. אמנם הם שונים מהאופניים שצילמת, אבל העיקרון, בטח במערכת הבלימה, הוא דומה מאוד.

 

בתאריך 26.9.2021 בשעה 17:40, eladns כתב:

היום הלכתי לבדוק,

דיסק פשוט 120 שקל

דיסק של שמאנו 240 שקל

זה לא פר

מה אני קהל שבוי? מה אני בעל אלפא 159?

קשה להשוות בין דיסק סיני כלשהו לאחד שהוא שימאנו או יצרן מוכר אחר. זה יכול להיות באותה רמה, ויכול להיות דיסק שייאכל הרבה יותר מהר, פיזור החום שלו יהיה פחות איכות ועמידות נמוכה יותר. מנסיוני, לפחות בנושאי ההנעה והבלימה, עדיף להשקיע במותג (ובדגם) הרלוונטיים, אחרי שחיפשתי ביקורות/המלצות.

 

לפני 4 שעות, eladns כתב:

רפידות הוחלפו לפני שלושה שבועות.

image.thumb.png.7553b263e06dcd70aec1e7d8f9127c6f.png

הרפידות נראות קרובות מאוד, האם הדיסק לא מתככך בהן?

 

לפני 4 שעות, eladns כתב:

בסוף קפצתי לבית חנינה, המוכר היה בשוק. לטענתו TEKTRO הם הכי טובים שיש!

הוא טועה.

 

לפני 4 שעות, eladns כתב:

ועליי להחליף כל 5 פעמים של החלפות רפידות, את הדיסק עצמו

עליך להחליף בהתאם לבלאי/עובי/מצב הדיסק. לא הייתי מאמץ כלל אצבע בנושא כל כך קריטי כמו מערכת הבלימה.

 

לפני 4 שעות, eladns כתב:

מוזר לי שכולם מהללים את טקטרו שאתה אומר שהם ממש לואו לבל של מוצר.

הם בהחלט לאו-לבל.

 

ההמלצה שלי:

אם התקציב מאפשר זאת, מעבר למערכת הידראולית מלאה ברמת כניסה של יצרן מוכר כמו שימאנו למשל (deore). זו האופציה היקרה ביותר אך הטובה ביותר. היתרונות המרכזיים של מערכת הידראולית לעומת מכאנית הן בלימה יעילה יותר, במודולציה והלחץ שצריך להפעיל על הידית כדי לבלום. בנוסף, תהנה ממערכת עם פחות חלקים נעים ואיכותית הרבה יותר מהקיים.

האופציה הבאה מבחינת גודל ההשקעה היא להחליף את התושבת\קאליפר שנשברו בכאלו באותה רמה או טובה יותר ולרענן את הכבלים אם צריך.

 

בכל אופן הייתי שוקל להגדיל כמה שניתן את גדלי הדיסקים שהשלדה יכולה לקבל ולרכוש דיסקים ורפידות איכותיים ככל הניתן.

 

  • אהבתי 2
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 27.9.2021 בשעה 19:16, Gosser1860 כתב:

מה התקציב עבור מערכת מלאה? האם תשקול מעבר למערכת הידראולית?

300-400 שקל

מתנצל אם זה נשמע קשוח מידי, אבל מדובר בהזנחה בטיפולים, במצב המערכת וככל הנראה שימוש לא נכון בבלמים. אופניים הם כלי רכב לכל דבר, בטח החשמליים שמגיעים בקלות ל-30 קמ"ש ומעלה ודורשים תחזוקה על מנת להישאר בטיחותיים.

הסבר: הזנחה בטיפולים?

פנה בבקשה ל: אופני לוצ'ו \ רוכבים \ בי סייקל \ אוריאלי אופניים .

האופניים האלו טופלו אצלהם. אף אחד מהם לא בעיר\אמר\דיווח ע דיסק תקול שצריך להחליף. מאיפה לי לדעת שצריך להחליף?לגבי שימוש נכון בברקסים אני רחוק מלתת פול גז ואז פול ברקס,יודע לתזמן את הרמזורים וחוץ מירידה קשוחה אחת ביום {מרחוב הניביאים לכביש מספר אחד בירושלים- ירידה מטורללת שאוכלת לי את רוב הברקסים} אין לי ירידות שאני מפעיל בהם לחץ על הבלמים. באותו היום נזרקתי לצד על ידי רכב שאמבולנס כנראה הלחיץ אותו אז ביצעתי בלימת חזקה שמזה נשבר הברקס. כאשר ראיתי שאין בלמים בכלל מקדימה הפעלתי את כל הכוח על הרקס האחורי. אחרי שגם הוא הלך עצרתי כמו פרד פלינסטון והגעתי הביתה בהליכה עם האופניים.

 

 

אני ממליץ בחום להחליף מכאנופן. את הרפידות והדיסק צריך להחליף בד"כ לפי השחיקה, עובי או לכלוך (שמן ושאר מזהמים) עפ"י דרישות היצרן, וברוב החנויות שמכבדות את עצמן יש את הציוד למדוד (לא צריך ציוד מיוחד בכלל)

חפש חנות אופניים מתמחה. נכנסים לשוק יותר ויותר חשמליים גם באופני מיינסטרים. אמנם הם שונים מהאופניים שצילמת, אבל העיקרון, בטח במערכת הבלימה, הוא דומה מאוד.

יא חביבי, אין מישהו מתמחה כנראה בירושלים. כולם זורקים X על הטיפולים ומעדיפים את השמנת קרי החלפת בקר \תיקון פנצ'רים

 

הרפידות נראות קרובות מאוד, האם הדיסק לא מתככך בהן?

לחצתי על הבלם אז הבוכנה יצאה

 

 

בכל אופן הייתי שוקל להגדיל כמה שניתן את גדלי הדיסקים שהשלדה יכולה לקבל ולרכוש דיסקים ורפידות איכותיים ככל הניתן.אש

 

מח להסבר ופירוט.

שימו לב שבפורומים של קהילת רוכבים רשמו שם לגבי הדיסק:

את  הדיסק  מחליפים   במקרים  נדירים  עקב  שחיקה
בד"כ   מחליפים   דיסק  עקב  מכה  וכיפוף.
 
כבר לא יודע למי להקשיב.

צריך כמה עשרות אלפי ק''מ כדי לשחוק דיסקים, בד''כ מחליפים כי הם מתעקמים מאבן סוררת.
 

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, eladns כתב:

כבר לא יודע למי להקשיב.

ליצרן. אצל שימאנו אתה יכול לראות כאן, רפידות מחליפים כשהחומר בלימה הוא בעובי 0.5 מ"מ ומטה, ואת הדיסק מחליפים בעובי 1.5 מ"מ ומטה (כמובן שכל דגם יכול לסייג אחרת).

כל יצרן שמכבד את המוצר והלקוח שלו יספק את הנתונים האלה.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים אשמח לתגובה לגבי הקנייה של השימאנו-סט קומפלט ב280 שקל {יעצר במכס ונשלם עוד כמה שקלים-אין בעיה}

פשוט עכשיו זה הזמן להזמין. בחורף לא נוסע איתם

image.thumb.png.0214aff412df71a6bf8271b9b78b4c16.png

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלה בלמים מסדרת ALIVIO 

סדרה התחלתית מאוד, 

ממליץ לעבור למשהו קצת חזק יותר, זה יסגור לך פינה.
יש לך דוגמה פה.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Super_T כתב:

ממליץ לעבור למשהו קצת חזק יותר, זה יסגור לך פינה.

 

מה הכוונה ב-"חזק יותר"?

אני שואל ברצינות, כי יש פה בעיה.

כל מערכת שמסוגלת לנעול את הגלגלים מספקת 100% מכוח הבלימה הרצוי. השאלה היא עמידות לאורך זמן. כאן אני לא רואה אין הידיות משנות. כאן משנה הקליפר, הרפידות והדיסק.

בגלל שאופניים חשמליים כבדים ומהמהירות שרוכבים עליהן רחוקה מאוד ממה שהיצרן (או הרגלוטור) מאשרים, לא הייתי לוקח פחות ממערכת בלמים שמתקינים על אופני הרים חשמליים. 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה @falou אני איתך 😎

 

מזכיר לך שהצעתי כאלה (בלמים ברמת eBike) בהודעה הקודמת שלי פה בשרשור:

 

בתאריך 24.9.2021 בשעה 15:13, Super_T כתב:

אם אתה אוהב את האופניים שלך,

רוצה לשמור עליהם ולשדרג את יכולת הבלימה שלהם,

יתכן ויהיה עליך לשלם לא מעט כסף עבור קיט של ברקסים + דיסקים הידראולים ברמה טובה,

להלן דוגמה לא מחייבת:

https://www.jensonusa.com/Magura-MT5e-eBike-Disc-Brake

וזה בלי הדיסקים עצמם.

 

פשוט נראה שפות"ש לא מסכים עם העלויות, ואני בטח לא הולך להתערב שם 😏

עריכה אחרונה על ידי Super_T

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הלכתי לבדוק. באופניים חשמליים מרמה בסיסית ביותר, יש גם עם M200.

אבל... הם שוקלים 18 ק"ג (שזה מעט מאוד לאופניים חשמליים)

 

הדגמים היקרים יותר (22 ק"ג ומעלה) מגיעים עם XT, אבל לא נכנסתי לבדוק אם יש הבדל בגודל הדיסק והקליפר. מסורתית ה-XT קל יותר, אבל לא עוצר יותר מ-SLX, אבל אולי דברים השתנו.

 

כמובן שהכי חשוב זה רפידות איכותיות ולהחליף בזמן, צמיגים תקינים וכו'.

 

וכמובן שבחיים לא הייתי רוכב על הגרוטאות האלו במהירויות שרוכבים עליהם כשהם ללא הגבלה. שומדבר שם לא בנוי למהירות של 50 קמ"ש, מלבד חוסר האחריות של הרוכב...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול זה תלוי בגרסאות ותלוי בכמות הפיסטונים,

אבל תפיסתית, אתה צודק,

אם היינו רוצים לבלום כראוי (ובבטחה גמורה) אופניים שנעים קבוע במהירויות (הפרוצות) האלה,

היינו מציעים לפות"ש לאבזר את האופניים שלו במערכת בלמים כזו:

https://www.hopetech.com/products/brakes/e-bike/tech-3-v4/

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע רגע חברים.

האופניים היו כל השנים האלו עם טקטרו

שנתיים אצלי והבלמים עבדו פיקס.

אני אשמח למשהו איכותי אבל המחיר מטורלל ולכן אני מעדיף ללכת על חברה עם אבא ואימא. 300 שקל +מיסים זה סבבה

700 ומעלה עם מיסים כבד עליי. 

האופניים לא פרוצות

250W מנוע וסוללה 48 אבל מאוד איכותיות ומגיעות למהירות של 40-50 עם פידול קשוח

30-40 עם פידול סבבה

עברתי את גיל 16 אני לא נוסע כמו מטורלל.

 

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@eladnsמה שהעלית קודם - יעבוד (כל עוד קנית את הגרסה הנכונה מבחינת חיבורים וגודל דיסק),

האם זה אופטימלי? פחות,

האם זה טוב יותר מה-TEKTRO שהיו לך? כמעט בטוח שכן.

  • אהבתי 1

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבבה. תודה מעריך את זה מאוד. מחר אעשה סיבוב בתלפיות יש שם את מצמן את מירוץ אולי יש להם פיתרונות של עד 500 שקל למערכת משומשת חדשה שמישהו בדיוק קנה אופניים והחליף ישר. למרות שאני חוזר ואומר- לעזור הם לא רוצים. רואים אופניים חשמליים וכבר מהכניסה- אדוני לא פה לך לך לך.

אבל אני רק שאלה

אדוני לא

כבר עברתי את זה עם האיזון גלגל אחורי.

 

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.10.2021 בשעה 10:03, falou כתב:

שומדבר שם לא בנוי למהירות של 50 קמ"ש

ומה עם 80 קמ"ש? https://www.ynet.co.il/news/article/hjqzsgv4t

מפתיע כמה הכלי הזה חזק. גם אם נניח זה לא בדיוק 80 קמ"ש מדובר כנראה בכביש בין עירוני מוגבל ל-70 קמ"ש (עקב עבודות כביש) והחבוב על הקורקינט חולף על פני המשאית די בקלות.

צריך הרבה אומץ (או חוסר מודעות) כדי לרכב ככה. 

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Gosser1860 כתב:

מפתיע כמה הכלי הזה חזק.

אם תחפש בגוגל "מנוע לאופניים חשמליים" בתוצאה הראשונה תראה חנות שמוכרת לכל המבקש מנועים לאופניים חשמליים בהספק של עד 8kW או 11 כ"ס, הזייה.

התקן מאשר מנועים של עד 250W באופניים/קורקינטים.

סתם לשם השוואה בקיה נירו, רכב ששוקל טון וחצי בלי נוסעים הספק המנוע החשמלי הוא 32kW או 43 כ"ס.

מי שמוכר מנועים כאלה פשוט רוצח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...