Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7730 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב,

 

אני יודע שכבר הנושא של סוגי אוקטן נטחן מספר פעמים רבות ביותר בפורום, ובכל זאת הייתי רוצה לשאול משהו לגבי הרכב עצמו ולא לגבי הדלק בכללי, אז אנא לא להרוג אותי :)

 

לאחד מחברי יש פז'ו 309 (גראפיק, אם זה משנה) שנת 1993. עד היום, לפי דבריו, הרכב תודלק באוקטן 95, ולא היו בעיות. ברכב עד כמה שידוע לי יש קרבורטור.

מחיפוש שעשיתי בפורום למונחים הבאים: אוקטן + 309, סוג דלק ב309, קרבורטור + אוקטן, פז'ו 309, הבנתי שרכבים בעלי קרבורטור עד שנות ה-90, זקוקים לעופרת שבדלק על מנת לעבוד בצורה חלקה. מה שעוד הבנתי מהקריאה, זה שישנם רכבים מסוימים בעלי קרבורטור, המסוגלים לפעול כהלכה על אוקטן 95 נטול העופרת.

 

מה שאני מנסה לשאול זה ספציפית לרכב הזה, איזה אוקטן מומלץ?

אם עד היום הרכב תודלק ב-95, ולפי דבריו של חברי, לא נגרם נזק, אז יכול להיות שזה בסדר לתדלק אותו באוקטן 95?

ואם יש לבצע את המעבר לאוקטן 96, האם אפשר לתדלק כאשר יש כבר דלק נטול עופרת במיכל?

 

אני מתנצל אם חלק דנו כבר בחלק מן השאלות, פשוט לא מצאתי תשובה למרות החיפוש שביצעתי.

 

תודה רבה רבה גדולה לכל העוזרים :)

 

גדעון.

!AWDSOME

פורסם

במידה ומדד האוקטן המומלץ ע"י היצרן הוא (וסבורני שאכן כך) 96, יש לעבור לתדלק בדלק זה, ויפה שעת אחת קודם.

אמנם השימוש באוקטן 95 נטול עופרת לא אמור להזיק (במידה ואין ממיר קטליטי), אך בכ"ז יש לתדלק בדלק בעל רמת האוקטן שהומלצה ע"י יצרן הרכב.

 

אין מניעה מלתדלק אוקטן 96 כשנטול העופרת עודו בתוך מיכל הדלק.

 

לפחות כך הבנתי מהדיונים האחרונים שנערכו בנושא (וכמובן שאשמח אם תתקנו דבריי במקרה וטעיתי).

אנא המתן לדברי חברי הפורום האחרים שיצהירו על נתון האוקטן המומלץ לרכב.

 

חג שמח,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

פורסם
ערב טוב,

 

אני יודע שכבר הנושא של סוגי אוקטן נטחן מספר פעמים רבות ביותר בפורום, ובכל זאת הייתי רוצה לשאול משהו לגבי הרכב עצמו ולא לגבי הדלק בכללי, אז אנא לא להרוג אותי :)לא נהרוג אותך תרגע!

 

לאחד מחברי יש פז'ו 309 (גראפיק, אם זה משנה) שנת 1993. עד היום, לפי דבריו, הרכב תודלק באוקטן 95, ולא היו בעיות. ברכב עד כמה שידוע לי יש קרבורטור.

מחיפוש שעשיתי בפורום למונחים הבאים: אוקטן + 309, סוג דלק ב309, קרבורטור + אוקטן, פז'ו 309, הבנתי שרכבים בעלי קרבורטור עד שנות ה-90, זקוקים לעופרת שבדלק על מנת לעבוד בצורה חלקה. מה שעוד הבנתי מהקריאה, זה שישנם רכבים מסוימים בעלי קרבורטור, המסוגלים לפעול כהלכה על אוקטן 95 נטול העופרת.נכון מאד!

 

מה שאני מנסה לשאול זה ספציפית לרכב הזה, איזה אוקטן מומלץ?ניתן בשניהם 95 או 96!

אם עד היום הרכב תודלק ב-95, ולפי דבריו של חברי, לא נגרם נזק, אז יכול להיות שזה בסדר לתדלק אותו באוקטן 95? (יכול גם להיות שהיו בעיות, והבעלים הקודמים לא דווח עליהם)

ואם יש לבצע את המעבר לאוקטן 96, האם אפשר לתדלק כאשר יש כבר דלק נטול עופרת במיכל?כן!

 

אני מתנצל אם חלק דנו כבר בחלק מן השאלות, פשוט לא מצאתי תשובה למרות החיפוש שביצעתי.

 

תודה רבה רבה גדולה לכל העוזרים :)

 

 

גדעון שלום רב!

תרגיע את חברך , רכב ספיציפי זה הוא בעל שסתומים בעלי סגסוגת העומדת בפני שחיקה, של דלק נטול עופרת, ומעדות של בעל רכב כזה בדיוק, שהוא גם חבר פורום וותיק ומכובד, וגם מנהל פורום

מכוניות ב-Y-NET מר גרמי הנכבד. מכר השבוע רכב כזה, שטופל בקרבורטור אצלי ותודלק עד היום באוקטן 95 בלבד!

למרות שאני המלצתי לו על 96!

אך אין שום נזק לרכב בשימוש באוקטן 95 נטול עופרת. אלא רק טוב לזהום האוויר!

מקווה שעזרתי לך!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

תודה רבה שחף וצביקה !

עזרתם לי מאוד :)

 

חברי לא היה לחוץ, הדיון על סוג הדלק, עלה מהעובדה שדיברנו על עלויות דלק חודשיות :|

 

שוב תודה רבה על התגובות המהירות, טוב שאפשר לדעת שיש לאן, ולמי לפנות שצריכים עזרה !

 

גדעון.

!AWDSOME

×
×
  • תוכן חדש...