Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת מצתים אירידיום לאחר שנתיים או 30K ק"מ, הגיוני?


amit_a
שימו לב! השרשור הזה בן 1212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

ברשותי פיאט 500X, בספר רכב מצויין להחליף מצתים כל שנתיים או 30,000 ק"מ. נשמע לי מעט מאד ביחס לרכבים קודמים שהיו לי אבל זכרתי שעלות מצת בדר"כ בין 20-30 ש"ח. 

לפי הספר רכב דגם המצת הינו NGK ikr9j8, ומברור באינטרנט עולה 80 לאחד והוא מצת אירידיום, ממה שאני יודע ממתי אירידיום דורשים החלפה לא פחות מ60K אם לא 100K ק"מ. 

 

האם אני מפספס משהו? אולי יש דגם אחר של מצת שמתאים לפיאט? או שכל שנתיים/30K זה מחמיר מידי?

 

תודה לעוזרים.....

 

יש הרבה דגים בים....אבל הכל תלוי באורך החכה שלך :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדעה שלך, רק שבספר רכב רשום בוודאות כל שנתיים או 30,000 ק"מ והמצתים הם אירידיום 🤷🏻‍♂️

 

 

IMG_20210608_230604.jpg

IMG_20210608_230320.jpg

IMG_20210608_230443.jpg

יש הרבה דגים בים....אבל הכל תלוי באורך החכה שלך :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אצלי מצתי אירידיום, הם בקלות סוחבים בין 60-100 אלף ק"מ וממש לא שנתיים. זה אולי למצתים רגילים.

אני נתקל הרבה פעמים בתרגומים עקומים בעברית לספרי רכב מקוריים עם נתונים שונים.

 

אצלי על הרכב כתוב תדלוק 95 - בפועל בספר רכב בגרמנית / אנגלית (וגם כשהייתי במפעל של אופל אדם במקרה ברוסלהיים בגרמניה יצא לי לשאול מהנדס שלהם) נאמר לי שהדלק המומלץ הוא 98 ולא 95 אלא אם אין ברירה.

למה? אין לי מושג.

גם בארץ ובספר רכב בעברית כתוב לגבי הפלאגים אצלי כל 4 שנים או 60,000 ק"מ, בעוד שבספר רכב הלועזי - 6 שנים / 100 אלף ק"מ.

למה? אין לי מושג.

 

בדוק בספר רכב בחו"ל אולי הנתונים שם שונים?

לגבי הטיפולים הכלליים / החלפץ שמנים תשתדל כל שנה ולפחות חצי מהזמן כלומר 15,000 ק"מ.

 

עריכה אחרונה על ידי liav12

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין סיכוי שאירדיום כל 30 אלף קילומטר אפילו המצתים הרגילים שלי מחזיקים 60 אלף לפי הספר רכב.

 כמו שאמרו כנראה תרגום רע ואין לך מה לדאוג לפחות ל100 אלף קילומטר.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, liav12 כתב:

גם בארץ ובספר רכב בעברית כתוב לגבי הפלאגים אצלי כל 4 שנים או 60,000 ק"מ, בעוד שבספר רכב הלועזי - 6 שנים / 100 אלף ק"מ

היצרן מפרסם תמיד דרישות אחזקה לתנאים רגילים ולתנאים קשים (פקקים מרובים, גרירה וכו').

בארץ מרבית היבואנים ממליצים להצמד לשגרת אחזקה של "תנאים קשים", לכן ההבדל.

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה תנאים קשים יכולים להיות כבר לפלאגים, זה לא שהם באים במגע עם אבק או משהו שונה מבאירופה.

השמן אותו שמן והתקן אותו תקן, אם כבר הדלק פה הוא פחות איכותי בכמה רמות מבאירופה לכן להצהיר ששם 98 מומלץ וכאן 95 זה מעלה גיחוך

עריכה אחרונה על ידי liav12

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, liav12 כתב:

איזה תנאים קשים יכולים להיות כבר לפלאגים, זה לא שהם באים במגע עם אבק או משהו שונה מבאירופה.

זה לא הפואנטה של הגדרת "תנאים קשים".

התנאים הקשים שהיצרן לרוב מתייחס אליהם הם עמידה ממושכת בפקקים, ריבוי נסיעות קצרות, גרירה וכיוצא בזה.

כלומר אם המנוע עובד הרבה מבלי שהרכב נוסע או נוסע לאט, מן הסתם הבלאי שיצטבר עבור אותו קילומטראז גבוה יותר, לכן יש לקצר אינטרוולים לאחזקה. כנ"ל מנוע שעובד בעומס גבוה מהרגיל.

למה מרבית היבואנים החליטו שישראל זה תנאים קשים אני לא יודע, אבל זה משהו ידוע בתחום.

 

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהיתה לי הפיאט 500 עם מנוע twinair (שזה מנוע עם 2 צילינדרים 900 סמק טורבו) והיה פלאגים כאלה, הם באמת הגיעו לmissfire כל 30 אלף בערך. לא הסתכלתי בספר מתי להחליף, הגעתי עד למנורת תקלה.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, liav12 כתב:

איזה תנאים קשים יכולים להיות כבר לפלאגים, זה לא שהם באים במגע עם אבק או משהו שונה מבאירופה.

השמן אותו שמן והתקן אותו תקן, אם כבר הדלק פה הוא פחות איכותי בכמה רמות מבאירופה לכן להצהיר ששם 98 מומלץ וכאן 95 זה מעלה גיחוך

אתה צודק, מצתים פחות (אם בכלל) מושפעים מהגדרות טיפולים "לתנאים קשים".

מה שמאוד משפיע על אורך החיים שלהם זה איכות הדלק. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...