Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שלג על עירי: נהיגת שלג


roeibf
שימו לב! השרשור הזה בן 1212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן כולם

 

אני מתרגש ממש! הפעם האחרונה שירד כאן שלג היתה ב-2013/4!

 

אז היתה לי המיצובישי לנסר 93 שפחדתי להניע אותה בשלג שלא יתפרק המנוע...

 

היום אני עם רכב חדיש יותר (אמנם קטן, שברולט ספארק 2016) ולאשתי יש פוקוס 2012. האם שני הרכבים שונים מבחינת הנהיגה בשלג? 

 

הספארק שלי ידנית ואני מתחיל בהילוך 2 כדי לא להתפרפר במקום. האם זה בסדר או שעדיף להתחיל בראשון בעדינות? מה לגבי הפוקוס? לתת לה להתחיל בשני או גם רגיל?

 

עצות מועילות יעזרו כי יש לי נסיעה די ארוכה הלילה. מה עדיף הפוקוס או הספארק?

עריכה אחרונה על ידי roeibf

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מוותר על נהיגה ברכב שאינו 4X4 - הסכנה הגדולה היא קרח על הכביש וזה פשוט סכנת נפשות.

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סע לאט והכול יהיה בסדר. תיזהר במיוחד בירידות - מהירות אפסית ותשומת לב לשלל הכיוונים שבהם הרכב יחליק לך.

 

השלג עצמו רטוב ומעורב בברד, הטמפרטורה גבוהה יחסית - כך שמתחת לשכבה העליונה יש לך בסך הכול כביש רטוב מאוד וזהו.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמור מרחק פי 4 מהרגיל. 

מהירות שליש מהרגיל.

קח איתך את חפירה לפנות את השלג מליד הגלגלים.

אם אתה תקוע, לחפור מסביב לגלגלים. לעשות תנועה קדימה ואחורה לסירוגין עם הרבה יותר גז מהרגיל. לא לעשות לאורך זמן סיבוב של הגלגלים במקום כי שמן הגיר יתחמם לך יותר מדי.

 

אם יש איתך שרשראות זה מצוין אבל בעיה להשתמש בהם בכבישים שפינו אותם משלג.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצה להמנע מנסיעה אם לא חייבים.
יש לי שלל סיפורים על בילוי מיותר בכבישים באיזור ירושלים בזמן שלג שנחרטו כחוויה טראומטית.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שתי נסיעות מפחידות :

האחת נסיעה לאחי בגוש עציון כדי לראות שלג יורד בזמן אמת.

הגענו בפתיתים הראשונים ורכב שלפני כבר החליק והסתחרר .

לא קרה לו כלום אבל זה לא סימפאטי.

אח"כ נדרשה את חפירה כדי לשחרר את האוטו מערימות השלג.

 

הנסיעה המפחידה עוד יותר היתה בירידות מגוש עציון לכוון בית שמש - כביש 367.

ראות אפסית , ערפל כבד , כביש חלק ורטוב , ירידות תלולות ופיתולים חדים. 

נסעתי במהירות 10 קמ"ש עד המחסום שליד צוריף.

אני זוכר בשלג הגדול של דצמבר 2013 שיירות רכבים שנתקעו בכביש 443 

חבל לנסוע אם לא חייבים .

אנחנו לא שוויץ ולא רגילים לנהיגת שלג.

זכור לי משפט שטומי לפיד כתב במדריך לפיד לאירופה "לא בא בחשבון שישראלי ינהג בכישי שוייץ בחורף"

עריכה אחרונה על ידי zvigolden
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, menir1 כתב:

הייתי מוותר על נהיגה ברכב שאינו 4X4 - הסכנה הגדולה היא קרח על הכביש וזה פשוט סכנת נפשות.

 

4x4 מסייע בהאצות, בבלימות בכל רכב אמורים להיות ארבעה בלמים בכל הכיוונים. מה שצריך לבדוק זה הצמיגים - מאוד לא רצוי לסוע בשלג על צמיגים שאינם לפחות All Season. במקומות שבהם יורד שלג באופן קבוע כמעט כל המכוניות מגיעות עם צמיגי All Season פרט לגרסאות ספורטיביות שמגיעות עם צמיגי קייץ ואז על הבעלים להחליף לצמיגי שלג יעודיים לקראת עונת הגשמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעה ארוכה הלילה מתי? 

 

אלא אם אתה לוקח את אשתך ללדת, תוותר. 

 

בלילה שכבר נוסעים פחות הכביש מאוד מחליק, מאוד! כמעט כל אחד יחליק, השאלה כמה. אנחנו לא מורגלים לנסיעה בתנאים כאלו כמו שכתבו, לא מחזיקים שרשראות וצמיגים מתאימים. 

עריכה אחרונה על ידי TomerLL
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיות בארץ הן צמיגים לא מתאימים בשילוב עם המגמה המטופשת של צמיגים רחבים מידי (כי זה נראה ונמכר טוב) וכמובן חוסר נסיון של הנהגים בנהיגת שלג.

  • אהבתי 1

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף לא לנהוג אם אפשר.

 

אם כן נוהגים, אז עם מרווחי בטיחות גדולים יותר מבחינת רווח מרכבים אחרים ובחירת מהירות נסיעה.

 

מבחינת פקודות ניהוג (הגה, האצה, האטה) עליהן להיות כמה שיותר חלקות. הכרתי מאמן נהיגה שאחת המנטרות שלו הייתה "אל תחשוב במונחים של 'הפניית הגה' - תחשוב על להתחיל להפנות את ההגה." במלים אחרות, אתה מתחיל לסובב את ההגה לאט ומוקדם, וממשיך לסובב אותו בהדרגה עמוק לתוך הסיבוב.

 

בנוסף, עדיף להאט לפני פניות למהירות מספיק אטית שבה אתה מרגיש בטוח להרפות מן הבלמים, ולמעשה אף להתחיל לפתוח מצערת ולהאיץ (בעדינות רבה מאוד) עוד לפני תחילת הפניית ההגה וברציפות לאורך כל הפניה. אם באיזשהו שלב של הפניה אתה צריך להאט או לסגור מצערת, אפילו לרגע, סימן שמלכתחילה נכנסת מהר מדי.

 

הפסקה גסה של פעולת ניהוג מערערת את יציבות הרכב יותר מפקודת הניהוג עצמה. כלומר, הרפייה חדה מהבלמים פוגעת ביציבות הרכב יותר מבלימה בחדות; וסגירה פתאומית של המצערת פוגעת ביציבות הרכב יותר מהאצה פתאומית. הקפד לבצע פעולות אלו בהדרגה ובאופן חלק ככל הניתן.

 

לפני 25 דקות, eladts כתב:

4x4 מסייע בהאצות, בבלימות בכל רכב אמורים להיות ארבעה בלמים בכל הכיוונים.

 

לא פחות חשוב (ראה מה שכתבתי לעיל) הוא שהנעה כפולה מסייעת גם בזמן בלימת מנוע. מאוד חשוב ליציבות הרכב.

 

טכנית, גם בזמן בלימה, כל עוד המנוע מחובר יש לפעולת הדיפרנציאל משמעות בכל הנוגע ליציבות הרכב; לפחות בזמן פניה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישראלים לא מורגלים בנהיגת שלג זה נכון.

מצד שני, אף אחד לא נולד עם זה ותמיד יש פעם ראשונה.

 

אז הייתי אומר ככה:

מי שיוצא לשלג פעם ראשונה, שיחשוב לעצמו שהוא נהג חדש. כל מה שאתה יודע על התנהגות הרכב, תגובתו להאצה, הפניית הגה ובלימה, בטל ומבוטל.

 

ומי שזה מפחיד אותו, שלא ייצא.

 

ומי שמוכן ללמוד דברים חדשים, שייצא וילמד.

 

אם היו לנו צמיגי חורף בארץ זה היה הרבה יותר קל. אבל אין.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, עם כל הכבוד, נראה שמעולם לא נהגת בשלג, אפילו בצחוק. אשכרה לימוד שחייה בהתכתבות.

שום קשר למציאות.

 

במציאות מדובר בתנועה כאוטית למחצה עם קשר די רופף בין מה שאתה עושה עם ההגה והגז לבין הכיוון שאליו נע הרכב בפועל, ומה שבאמת קובע את נתיב ההתקדמות הן רמות שונות של דחיסות השלג, שאי אפשר לחזות אותן מראש, רק להגיב אליהן... כיף גדול. :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, hans כתב:

במציאות מדובר בתנועה כאוטית למחצה עם קשר די רופף בין מה שאתה עושה עם ההגה והגז לבין הכיוון שאליו נע הרכב בפועל, ומה שבאמת קובע את נתיב ההתקדמות הן רמות שונות של דחיסות השלג

 

נהגתי עם צמיגים מתאימים. אז יש רמות יחסית מפתיעות של אחיזה.

 

עם צמיגי כביש - סיפור אחר, נכון. שכחתי את זה לרגע.

 

בכל אופן, לנהוג באופן חלק ולהאט הרבה לפני פניות זה תמיד נכון.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, hans כתב:

 

במציאות מדובר בתנועה כאוטית למחצה עם קשר די רופף בין מה שאתה עושה עם ההגה והגז לבין הכיוון שאליו נע הרכב בפועל, ומה שבאמת קובע את נתיב ההתקדמות הן רמות שונות של דחיסות השלג, שאי אפשר לחזות אותן מראש, רק להגיב אליהן... כיף גדול. :-)

אתה מתאר את זה כאילו בכל מדינה מושלגת משחקים מכוניות מתנגשות כל יום בדרך לעבודה.

  • אהבתי 1

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, yotams4 כתב:

אתה מתאר את זה כאילו בכל מדינה מושלגת משחקים מכוניות מתנגשות כל יום בדרך לעבודה.

 

באזורים שיש בהם שלג באופן קבוע הנעה 4x4 הרבה יותר נפוצה, לרוב הנהגים יש צמיגי All Season או צמיגי שלג ממש, יש צוותים של מפלסות שמתורגלים בפתיחת צירים והמלחתם (כדי שלא יווצר קרח) ובכל זאת קורים מקרים כמו זה.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1212 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...