Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1969 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

לפני כחצי שנה עשיתי טוטאלוס עם הסיאט איביזה שלי... ברכב הייתה מותקנת מערכת דיי פשוטה שכוונה על ידי רונן נאור.

 

מי שמכיר יודע שרונן הוא לא פחות מגאון סאונד.

 

הבנאדם עשה פלא מ2 רמקולים ב650 ש״ח, סאב ב700 ש״ח ומגבר פשוט יחסית.

 

בואו נגיד שכאב לי יותר על הסאונד שהלך ופחות על הרכב.

 

לפני כחודש רכשתי סיאט לאון 2019. הסאונד שבא עם הרכב סביר. בטח לא מה שאני רגיל אליו.

 

אני לא מצליח ליצור קשר עם רונן ואני בספק אם הוא מתעסק כיום בסאונד.

 

האם אתם מכירים משהו שיכול להגיע ברמה שאני רוצה ויכול להתקין את הציוד מהרכב הקודם (רק מגבר וסאב בתאכלס)?

פורסם (נערך)

רונן פרש קצת מהתחום לפי מה שאני יודע וגם אם כן הוא בא הוא לוקח מחירים של 3,500 ש״ח לכיוון.

שוב הכל לפי מה שאני שמעתי מחברים שלנו אליו.

 

באמת חבל שהוא עזב.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

פורסם
לפני 3 שעות, kalmangar כתב:

רונן פרש קצת מהתחום לפי מה שאני יודע וגם אם כן הוא בא הוא לוקח מחירים של 3,500 ש״ח לכיוון.

שוב הכל לפי מה שאני שמעתי מחברים שלנו אליו.

 

באמת חבל שהוא עזב.

 

לפני 3 שעות, kalmangar כתב:

רונן פרש קצת מהתחום לפי מה שאני יודע וגם אם כן הוא בא הוא לוקח מחירים של 3,500 ש״ח לכיוון.

שוב הכל לפי מה שאני שמעתי מחברים שלנו אליו.

 

באמת חבל שהוא עזב.

כוון DSP 3500 ש"ח !? או כוון מגברים ?

פורסם
Just now, Dani Cohen כתב:

 

כוון DSP 3500 ש"ח !? או כוון מגברים ?

כיוון למערכת , מגברים זה בדיוק 5 דק עם מכשיר.....

פעם הוא היה לוקח פחות כסף סביבות 400-500 והיה הכי טוב בתחום, אני בספק אם רודי ברמה שלו - כי אין לי דרך להשוואות לא שמעתי כיוונים שלו.

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

פורסם

פותח הפוסט טוען שעבד עם 2 זוגות רמקולים מקדימה לא 3 WAY ! לא ציין DSP או מכשיר אחר . כמה כבר ניתן לכוון 2 זוגות רמקולים, וסאבוופר ? 

פורסם
לפני 17 דקות, Dani Cohen כתב:

פותח הפוסט טוען שעבד עם 2 זוגות רמקולים מקדימה לא 3 WAY ! לא ציין DSP או מכשיר אחר . כמה כבר ניתן לכוון 2 זוגות רמקולים, וסאבוופר ? 

בטח אפשר המון, קודם כל האקולציה הכי טובה היא תחזיק חזק: קרוסאובר, עבודה אקטיבית ומשחק בנקודות חיתוך שווה ים, בנוסף איזון עוצמות ומיקום אלמנטים משנה המון.

 

פעם אנשים אשכרה הוזיזו את הרמקול למיקום שבו הם נשמעו הכי טוב(טוויטר במקרה הנ״ל).

 

בנוסף במערכות פיונייר סטנדרטית יש קרואסאובר 3 וואי, כיווני זמנים ואקווליזר 13 בנד, תאמת אני יעול להסתדר עם זה מעולה לכל מערכת 2 וואי(סאב וופר וטוויטר נחשב 3 וואי מבחינת החיתוכים של הפיונייר).

  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, kalmangar כתב:

בטח אפשר המון, קודם כל האקולציה הכי טובה היא תחזיק חזק: קרוסאובר, עבודה אקטיבית ומשחק בנקודות חיתוך שווה ים, בנוסף איזון עוצמות ומיקום אלמנטים משנה המון.

 

פעם אנשים אשכרה הוזיזו את הרמקול למיקום שבו הם נשמעו הכי טוב(טוויטר במקרה הנ״ל).

 

בנוסף במערכות פיונייר סטנדרטית יש קרואסאובר 3 וואי, כיווני זמנים ואקווליזר 13 בנד, תאמת אני יעול להסתדר עם זה מעולה לכל מערכת 2 וואי(סאב וופר וטוויטר נחשב 3 וואי מבחינת החיתוכים של הפיונייר).

לי יצא לשמוע מערכת עם רמקולים מעולים יקרים, מכשיר מעולה ביותר קלריון, סט 3 WAY עם קרוס פאסיבי ! אדם בעל וותק של עשרות שנים בתחום !! לא היה במה, היה לי הרגשה שאני שומע 2 זמרות/ים או 2 הופעות, אחת בצד ימין השניה בצד שמול !! 

לדעתי ללא TC קשה ליצור במה עמוקה ורחבה, לצרף את הסאבוופר כך שלא תרגיש שהוא בא מאחור !!

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
שגיעה כתיב
פורסם

יש TC בכל דאבל דין יש לך את האופציה הזאת היום דני, חוויה מוכרת מה שאתה אומר זה סאונד מפוזר ולא מרוכז/מכוון - זמר כפול במקום ממורכז, משתתף בצערך ששמעת את המערכת הזאת.

  • מצחיק 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

פורסם
בתאריך 31.1.2021 בשעה 23:02, Dani Cohen כתב:

לי יצא לשמוע מערכת עם רמקולים מעולים יקרים, מכשיר מעולה ביותר קלריון, סט 3 WAY עם קרוס פאסיבי ! אדם בעל וותק של עשרות שנים בתחום !! לא היה במה, היה לי הרגשה שאני שומע 2 זמרות/ים או 2 הופעות, אחת בצד ימין השניה בצד שמול !! 

לדעתי ללא TC קשה ליצור במה עמוקה ורחבה, לצרף את הסאבוופר כך שלא תרגיש שהוא בא מאחור !!

יש פה סתירה - כתבת שמדובר עם אדם בעל ותק של עשרות שנים. איפה הבאג?

 

ובהמשך - ענין מחירי הכיוונים - יש טווח מקובל לעלות לפי שעה או לפי מורכבות מערכת?

כמה מערכת שהותקנה היטב 2 WAY עם DSP הגברה וסאב תדרוש כדי להוציא מעבר למה שמתקין רציני השקיע בכיוון שלה (אני מעריך שעשה מה שנקרא כיוון בסיסי)

 

פורסם
לפני 19 דקות, מיץ פטל כתב:

יש פה סתירה - כתבת שמדובר עם אדם בעל ותק של עשרות שנים. איפה הבאג?

 

ובהמשך - ענין מחירי הכיוונים - יש טווח מקובל לעלות לפי שעה או לפי מורכבות מערכת?

כמה מערכת שהותקנה היטב 2 WAY עם DSP הגברה וסאב תדרוש כדי להוציא מעבר למה שמתקין רציני השקיע בכיוון שלה (אני מעריך שעשה מה שנקרא כיוון בסיסי)

 

 

כיוונים זה שונה, לבנות אתה לומד מהר,

סאונד זה משהו שלא מלמדים בארץ בצורה סדירה - רונן נאור רצה ללמד ולפתוח בית ספר אבל זה סוכל בגלל בירוקרטיה.
בנוסף כיוונים זה משהו שהוא כמו טעם וריח, לכל אחד יש טעם שונה, יום אחד אני מת על הכיוון שלי למחרת אני שונא אותו.
אני לי את היכולת לכוון ביום אחד, גם לרוב האנשים שאני מכיר שמכוונים,

גם למכוונים הכי מקצועיים שמכוונים בתשלום כרקע - סרי רודי ודימה הם יושבים שבועות על כיוונים שלהם.

 

אז אתה מכוון בלילה, למחרת שומע, מאפס הכל ומכוון מחדש בערך זה התהליך אבל אתה יודע כל פעם מה חסר לך קצת ואתה משפר.

אני למדתי שאני אוהב את אזור ה200HZ-1000HZ ב-3-5 דציבל מעל הכל,

זה מחדד לי את הוואקל ושם אותם "מעל" המיד והטוויטר, זה משהו שאני אוהב,

בנוסף באס אזור ה200-50 עלייה הדרגתית של 10 דיבי מעל, ככה הבאס חי וקיים ולא נשמע אנמי מת.

קו ישר עד אזור ה6K ומשם נפילה הדרגתית של 5 דיבי עד ה20K.

זה הכי פגע לטעם שלי כרגע, אבל שוב זה ניסוי וטעיה כל פעם משתנה טעם אני מוצא משהו יותר מדויק.
כל השאר עדיין בסימני למידה מנסה כל מיני דברים.

 

בנוסף ניסיון != מקצוענות.

למה? יש מתיקינים 20 שנה, הם יוסי אלפיין? לא!
כל בן אדם לוקח ולומד בצורה אחרת.

לכן אין סתירה, אלה מציאות נטו.

 

מערכת 2 וואי כיוון אני מעריך כמו שצריך באזור ה-4/5 שעות,
הבעיה העיקרית בכיוונים היא לא ליישר את הגרף לפי גרף מטרה, זה כל אחד יכול.

הבעיה זה הושבת פאזות אקוסטיות - כיווני זמנים מדוייקים, יצירת במה וכו' וזה לוקח זמן,
עד היום אני עם HELIX נטו בגלל שיש להם כיוון זמן אוטומתי מעולה, שעובד 99% מהזמן.

הכיוון גרף עצמו לוקח לי 20 דק' אם השקעתי.

בנוסף יש צורך בכיוון גיינים במגבר? יש צורך בתיקון פאקיג בהתקנה שנתקלו בהם תוך כדי?

אין לדעת.

 

בנוסף זה דיון ארוך, נגעתי בקצה המזלג, למה ישרף לי המקלדת.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

פורסם

אם הבנתי נכון את מה שכתבת ישנם שני חלקים לכיוון = הראשון אופטימזציה של האביזרים שהתקנת ("יישור הגרפים") והשני טעם.

 

השאלה אם יש צ'ק ליסט שמכוון טוב יכול להבטיח שיבצע לשלב הראשון ולאחריו אני כבר אשחק עם האקולייזר של המערכת לפי הטעם שלי.

ואם כן - מהו אותו צ'ק ליסט וכמה יעלה להגיע לזה.

 

 

פורסם
לפני 12 שעות, מיץ פטל כתב:

אם הבנתי נכון את מה שכתבת ישנם שני חלקים לכיוון = הראשון אופטימזציה של האביזרים שהתקנת ("יישור הגרפים") והשני טעם.

 

השאלה אם יש צ'ק ליסט שמכוון טוב יכול להבטיח שיבצע לשלב הראשון ולאחריו אני כבר אשחק עם האקולייזר של המערכת לפי הטעם שלי.

ואם כן - מהו אותו צ'ק ליסט וכמה יעלה להגיע לזה.

 

 

יש שני חלקים אם אתה מחלק את זה לשני חלקים ...

לי יש בערך 7 חלקים או 20 לא יודע, קשה לספור כשאתה לא ממספר שורות :

בחינת נקודות חיתוך 

בדיקת פאזות

ישור גיינים/עוצמות

כיווני זמנים

מדידה של כל האלמנטים ביחד לראות שיש שילוב טוב ואין היפוכי פאזות- טוויטרים , מידים וופרים סאבים ואחכ מוסיפים ביחד.

בחירת שיטת מדידה - אני בוחר בנקודת אחת שיטה  של עצלנים יש שיטה של ״להתפלל לישו״ עם המיקרופון מאוזן ימין לשמאל תוך כדי לקיחת ממוצעים או לחלופין כמה נק׳ מדידה ולא אחת.

שלב סופי - הולכים לישון שומעים למחרת בלבד אין לשפוט אחרי שעה של פינק נויז, נשרף לך הקולטני אוזניים.

שלב נוסף - מוחקים ומכוונים מחדש לפי הנק׳ הטובות והפחות טובות.

שלב נוסף על הנוסף - מתחרטים שקניתם DSP , למה אני צריך את כל השיט הזה? תנו לי 2 וואי פאסיבי אני מפסוט.

  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

פורסם

תודה על ההשקעה בתגובות, אבל לא הצלחתי כנראה להסביר מה אני מבקש.

 

לא שאלתי מה השלבים שאתה עושה בכיוון, אלא מה יש לצפות\לדרוש ממכוון בתשלום שמוסרים לו את הרכב לעבודה.

הרי נזרקו פה לאוויר מחירים לא מבוטלים וזמן עבודה ממושך. אבל בניגוד להתקנה שבעיניים ניתן לראות מה נעשה ובאיזה רמה, כל נושא הכיוון זה כמו טקס וודו בלי שיש מתכון/צ'ק ליסט או הסכמה ברורה מה יעשה.

תאורטית, יתכן והמכוון יגיד לי, תחזור בערב ובמהלך היום ישקיע רק 20 דק בהזזת כמה כיוונים ובסוף היום יגיד לי "הוצאתי מהמערכת הזו את המקסימום..."

פורסם
לפני 7 שעות, מיץ פטל כתב:

תודה על ההשקעה בתגובות, אבל לא הצלחתי כנראה להסביר מה אני מבקש.

 

לא שאלתי מה השלבים שאתה עושה בכיוון, אלא מה יש לצפות\לדרוש ממכוון בתשלום שמוסרים לו את הרכב לעבודה.

הרי נזרקו פה לאוויר מחירים לא מבוטלים וזמן עבודה ממושך. אבל בניגוד להתקנה שבעיניים ניתן לראות מה נעשה ובאיזה רמה, כל נושא הכיוון זה כמו טקס וודו בלי שיש מתכון/צ'ק ליסט או הסכמה ברורה מה יעשה.

תאורטית, יתכן והמכוון יגיד לי, תחזור בערב ובמהלך היום ישקיע רק 20 דק בהזזת כמה כיוונים ובסוף היום יגיד לי "הוצאתי מהמערכת הזו את המקסימום..."


אה לא וודו שלם.

אבל ויש פה אבל גדול,

כמו מכוון מכוניות שזה גם וודו מחשב וכו׳

אתה מצפה  שיראה לך תוצאה בדיינו שעלה ההספק לפחות .

 

פה למזלך יש לך זוג אוזניים אחלה כלי בדיקה - אני הייתי מצטייד ב-10-15 שירים שאני מכיר כמו שאני מכיר את חברה שלי, מנסה אותם במס ווליומים חלש בינוני וחזק.

חלש לא תמיד ניתן להרגיש את הדינמיות של הסאונד אבל אמורים לשמוע שיש איזון ופירוט.

בינוני אמורים לשמוע כבר סוג של מושלם

חזק מחפש שהטוויטר לא שורף לי את האוזניים ועשה לי כיוון ״בהיר מדי״ בנוסף שהכיוון שורד גם בעוצמה הזאת.

לזכור- מערכת צריכה להשמע טוב מהשנייה הראשונה שאנחנו שומעים אותה, לא אחרי חצי שעה- אחרי חצי שעה האוזן כבר מתרגלים לסאונד גם אם הוא דרעק, אני בעיקר מסתכל על ה5 דק הראשונות ומעביר שירים בטירוף לקטעים מוכרים ועוצמות שונות ורק אחכ שומע שירים מלאים.

 

 

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

×
×
  • תוכן חדש...