Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2016 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, 

אני בחור צעיר בן 23 חייל משוחרר, חסכתי כסף לאוטו סכום של בערך 65 אלף שקל אחרי שקרעתי את עצמי בעבודה מועדפת. אני רוצה להתפנק להנות מהכסף שעבדתי בשבילו. 

אני רוצה לקנות אוטו להנות מהנהיגה, מהאיכות של האוטו (נכון אין פרארי אבל עד כמה שאפשר...) ולא להצטער שקניתי ולחפש משהו אחר... 

 

בעיקרון חשבתי על מאזדה 3 מנוע 2.0 רמת גימור Spirit שנת 2014

 

הבנתי שהוא אוטו אמין עם אבזור נאה, והרבה צעירים קונים אותו (ממה שראיתי ביחס לרכבים אחרים), אז נראה לי אופציה טובה. 

 

אופציה נוספת זה יונדאי אלנטרה מנוע 1.6 רמת גימור Inspire שנת 2017

 

רציתי לשאול מה ההבדל בין הרכבים? 

היונדאי שנתון גבוה יותר אבל היא מציעה פחות... ההבדל במנועים זה הבדל משמעותי או לא כזה מורגש? 

 

* דגש חשוב הוא שאני קונה אוטו לטווח של 8-10 שנים. 

 

תודה חברים

פורסם

אתחיל בשאלות שאני נוהג לשאול בחורים בגילך ומצבך:

 

האם יש לך מספיק כסף (הכנסות שוקפות) לתחזוקת הרכב?

 

מה השאיפות שלך לטווח יותר רחוק, והאם רכישת והחזקת הרכב עלולות לפגוע בהגשמתן?

 

מעבר לכך - אתה מדבר על החזקת הרכב 8-10 שנים. במקרה של המאזדה זה מביא אותה לגיל 14. מתאים לך, או שזה שיקול לרכוש רכב יותר צעיר, או, לחלופין, לתכנן החלפה יותר מוקדמת שלו?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

היונדאי בגרסת האינספייר -לרוב זו רמת גימור בחברות הליסינג ואם כבר,עדיף לחפש אחת פרטית ושמורה יותר גם במחיר ירידה קלילה של שנתון-שניים.

החסרון הגדול של המאזדה 3 הוא בצפיפות היחסית מאחור-אם אתה מסיע קבוע 3 מבוגרים אז היונדאי עדיפה עליה  אבל,בכל פרמטר אחר,הייתי מעדיף אישית את המאזדה (רכב מעט יותר צעיר באופיו ואבזור עדיף בגרסת הספיריט מול הגרסה הבסיסית ביונדאי) 

 

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם (נערך)

אני רוצה להסביר את עצמי.

 

אתה בחור צעיר. עבדת קשה כדי לממן את הרכב, ותמשיך לעבוד קשה כדי לממן את ההוצאות השוטפות של אחזקתו, שככלל אצבע יעמדו על כ-2000 ש"ח בחודש.

 

במצב הזה אתה צריך לפעול יותר מהראש ופחות מהבטן. תתחיל לשאו את עצמך כמה שאלות:

 

1. האם רכישת רכב כעת חיונית, או שאפשר לדחות את ההוצאה וכך לחסוךת כסף.

 

2. מה תוכניותיך לעתיד: לימודים? הקמת עסק? הקמת משפחה? רכישת דירה? כפי שבעביש אתה צריך לצפות את המהלך הבא, כך גם כלכלית. אם רכישת רכב כעת עלול לפגוע בעתיד צריך לחשןב צחגש על הקצאת הכספים. לא בהכרח להמנע מרכישת רכב, אבל רכישת כזה שצפוי לעלות לך פחות בטווח הארוך.

 

3. לגבי סוג הרכב: האם תיסע בו בדרך כלל לבד? כזוג? יותר מזוג? תוביל מטען, וכמה? מה הנסןעה הצפויה, ובאיזה תנאים? יתכן שהמאזדה והטויוטה גדולות (ויקרות) ממה שאתה צריך.

 

לכן, המלצתי היא שתחשוב שוב על הצרכים העכשוויים והעתידיים, ואז תבחר ברכב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני במצב דומה לשלך(חייל בן 20) 

קניתי מאזדה 2017 ספיריט ומבסוט מאוד. 

רכב אמין וצעיר וחזק ועם שלדה טובה(למשפחתית כמובן)

 

היונדאי לא ברמה שלה,לא באיכות חומרים לא בביצועים,אבל זולה יותר. 

 

במקומך הולך על מאזדה 3 ספורט במקום הספיריט ועולה ל2016 במקום ספיריט 2014. במיוחד אם מתכנן להחזיק את הרכב למשך המון זמן.

 

קח בחשבון שהביטוח למאזדה יעלה לפחות 6-7 אלף למקיף.(בדגש על לפחות)

 

פורסם (נערך)

אני לא מבין למה בחור בן 23 צריך רכב משפחתי.

סופר מיני נראית לי בחירה הרבה יותר הגיונית ותקבל בתקציב שלך רכבים צעירים יחסית.

אתה מחפש להתפנק לדברייך, אבל גם האלנטרה וגם ה-3 לא מכוניות מפנקות.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 17 שעות, sperial כתב:

אני רוצה להסביר את עצמי.

 

אתה בחור צעיר. עבדת קשה כדי לממן את הרכב, ותמשיך לעבוד קשה כדי לממן את ההוצאות השוטפות של אחזקתו, שככלל אצבע יעמדו על כ-2000 ש"ח בחודש.

 

במצב הזה אתה צריך לפעול יותר מהראש ופחות מהבטן. תתחיל לשאו את עצמך כמה שאלות:

 

1. האם רכישת רכב כעת חיונית, או שאפשר לדחות את ההוצאה וכך לחסוךת כסף.

 

2. מה תוכניותיך לעתיד: לימודים? הקמת עסק? הקמת משפחה? רכישת דירה? כפי שבעביש אתה צריך לצפות את המהלך הבא, כך גם כלכלית. אם רכישת רכב כעת עלול לפגוע בעתיד צריך לחשןב צחגש על הקצאת הכספים. לא בהכרח להמנע מרכישת רכב, אבל רכישת כזה שצפוי לעלות לך פחות בטווח הארוך.

 

3. לגבי סוג הרכב: האם תיסע בו בדרך כלל לבד? כזוג? יותר מזוג? תוביל מטען, וכמה? מה הנסןעה הצפויה, ובאיזה תנאים? יתכן שהמאזדה והטויוטה גדולות (ויקרות) ממה שאתה צריך.

 

לכן, המלצתי היא שתחשוב שוב על הצרכים העכשוויים והעתידיים, ואז תבחר ברכב.

 

אני מבין את נקודת המבט שלך. 

כרגע אני עובד בעבודה שהתחלתי כעבודה מועדפת, זה לא חלום חיי. העבודה הזו מספקת לי רכב דאצ׳יה חדש וזה חוסך לי הוצאות על רכב (דלק/טסט/טיפולים וכו׳). אין לי הורדות של מס על הרכב בגלל שאני חייל משוחרר. בנוסף אני רוצה לציין שאין ברשותי איזושהי השכלה אקדמאית, אני מתכוון ללמוד שנה הבאה הנדסאי חשמל ואני כמובן אצטרך רכב כדי להתנייד לכן אני חוסך בינתיים כסף. או - אם אמצא עבודה טובה יותר בתנאים טובים יותר עד אז, ואצטרך לעזוב את העבודה הנוכחית, אצטרך לקנות אוטו.  

מיותר לציין שבעתיד היותר רחוק אני מתכנן לקנות בית ולהקים משפחה, כמו כל בנאדם כמעט. אבל במדינתנו היקרה זה כנראה הולך לקרות עוד לא מעט שנים, אבל מה נעשה. 

 

לגבי רכישה של האוטו -

אני לא רואה את עצמי קונה אוטו קטן. 

אני מבין שיש היגיון בלקנות אוטו קטן וזה כדי לעלות בשנתון (משמע פחות בלאי - פחות הוצאות על תיקונים) + פחות הוצאות דלק. 

מצד שני, אני רוצה להנות מהאוטו. אני מעדיף מנוע גדול עם סאנרוף, מאזדה 3 ספיריט אמנם צורכת דלק יותר מאשר איזו פיקנטו, אבל זה לא הופך את ה3 למטחנת דלק. אני חושב שזה שווה את זה. במיוחד אם נוסעים רגוע. אני הרבה פעמים נוסע עם אחותי ואמא שלי לקניות והצפיפות יכולה לשגע אותי!  או אם ארצה להעלות חברים לטרמפ או לנסוע לטיול למשל.

 

כאמור, אני לא ממהר לקנות אוטו, אבל אני חושב שבשלב מסוים זה יהיה בלתי נמנע. וכשזה יקרה - אני מעדיף לא להתפשר. המטרה היא לקנות אוטו שיספק אותי כעת ויספק אותי גם עבור צרכים עתידיים - כלומר אם יבוא ילד בהמשך הזמן (לא שאני מתכנן כרגע), אז זה יכול להתאים.  

 

אבא שלי קנה מאזדה 323 מנוע 1.8 ל׳ (הדגם המתקדם יותר עם סאנרוף) שנת 2001 לפני כ-11 שנים במחיר של 60 אלף ש״ח. הוא מכר אותה שנה שעברה. כשקנה אותה היא עלתה לא מעט, אבל שירתה אותנו בצורה מצוינת! לא הגבילה אותנו, הייתה אמינה, הייתה מספיק מרווחת, והחיסרון היחידה שהיה לה - צריכת דלק (ואולי מערכות בטיחות שכבר היו ברכבים חדשים יותר). אבל חוץ מזה, כלום.

אחרי המאזדה הוא קנה טויוטה ורסו - ב60 אלף ש״ח. מנוע 1300. הפעם החליט להקריב ביצועים תמורת חיסכון בדלק.

 

לכן - אם אני קונה כעת רכב ב-60 אלף ש״ח כדוגמת המאזדה 3, אני רואה את עצמי נוהג בה במשך 8-10 שנים, ואם כבר קונים רכב לטווח רחוק - לא עדיף להשקיע קצת יותר? כי יש כאלו שאמרו לי להסתפק בקורולה ב-20/30 אלף ש״ח, אבל לדעתי הזול בסוף עולה ביוקר.    

 

לפני 16 שעות, ABSULUTT כתב:

מבין שני אלה הייתי לוקח את המאזדה בלי לחשוב פעמים.

למה? 

אפילו שהיונדאי שנתון גבוה יותר? 

 

לפני 10 שעות, Ido12 כתב:

אני במצב דומה לשלך(חייל בן 20) 

קניתי מאזדה 2017 ספיריט ומבסוט מאוד. 

רכב אמין וצעיר וחזק ועם שלדה טובה(למשפחתית כמובן)

 

היונדאי לא ברמה שלה,לא באיכות חומרים לא בביצועים,אבל זולה יותר. 

 

במקומך הולך על מאזדה 3 ספורט במקום הספיריט ועולה ל2016 במקום ספיריט 2014. במיוחד אם מתכנן להחזיק את הרכב למשך המון זמן.

 

קח בחשבון שהביטוח למאזדה יעלה לפחות 6-7 אלף למקיף.(בדגש על לפחות)

 

 

אני לא בטוח שהמצב שלנו דומה כל-כך.

אני לא רוצה להיכנס לפרטים אישיים - אבל אם אתה חייל ויש לך רכב 2017 - זה בטח רכב שקנו ההורים? או שעבדת קשה כמוני במשך זמן לא מבוטל כדי להגיע לסכום הנדרש? 


במקומי היית הולך על מאזדה 2016 - ברור שהייתי מעדיף שנתון גבוה יותר, אבל שנתון גבוה יותר משמעו תקציב גבוה יותר שאין לי, וגם אם היה לי - מעדיף לא לבזבז מעבר. 

מאזדה 3 שנת 2016 נורמלית (קילומטראז׳ לא בשמיים ולא ליסינג) עולה בערך 72 אלף ש״ח. וזאת גרסת האקטיב הבסיסית והמשעממת, לא ספורט או ספיריט שכבר עולות לכיוון ה-80 אלף ש״ח. 

 

והביטוח במקרה שלי כנראה יעלה פחות. 

אני אטוטו בן 24 אני כבר לא אהיה נהג צעיר כך שחובה + מקיף אמור לעלות לי בסביבות ה 4 אלף ש״ח.

 

לפני 4 שעות, dorsht כתב:

אני לא מבין למה בחור בן 23 צריך רכב משפחתי.

סופר מיני נראית לי בחירה הרבה יותר הגיונית ותקבל בתקציב שלך רכבים צעירים יחסית.

אתה מחפש להתפנק לדברייך, אבל גם האלנטרה וגם ה-3 לא מכוניות מפנקות.

 

כתבתי למעלה את הסיבות.

לחבר שלי יש איביזה FR מנוע 1000 סמ״ק 3 דלתות ידנית. 

עשיתי עליה סיבוב, והאמת? הרגיש לי כמו צעצוע. ולגבי זה שהיא ידנית - זה כיף פעם פעמיים, אבל באופן קבוע זה כבר מייאש (לפחות אותי ואת החבר שכבר מתכנן למכור).

ובנוסף אני אדם די גדול (1.85) אז אני חושב שזה לא מסתדר כל-כך עם סופר מיני, לא? 

 

לגבי הפינוק - אני יודע שאי אפשר למצוא פינוק אמיתי ברכבים האלה. 

אבל אתה מכיר משהו טוב יותר בתקציב הזה?

פורסם

א. אני לא יודע מה הרגיש לך צעצוע באיביזה FR.

ב. לא הצעתי לך גיר ידני.

ג. לא מסכים לגביי העניין של הגובה, יש אנשים בגובה שלך שמסתדרים בלי בעיה עם סופר מיני מרווחת.

 

בלי קשר, זה שלאבא שלך הייתה מאזדה 323 שהציגה אמינות טובה - אני שמח. אבל אין ממש קשר בין רכב שהושק איפשהו בשנות ה-90 לבין מאזדה 3 מהדור הקודם שהושקה איזה 15-20 שנים אחרי ה-323. ככה שאי אפשר להסיק שום דבר לגביי האמינות של פעם לגביי האמינות של היום.

 

ואני לא בטוח שאפשר להתחייב מה יקרה עוד 8-10 שנים והאם הרכב יהיה רלוונטי לך לטווח ארוך יחסית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

נתחיל בכך שכרגע עומד לרשותך רכב - אז אין לך מה למהר. בינתיים תהנה מהרכב העומד לרשותך, ותכנן את רכישת הרכב החדש לקראת סיום העבודה, נניח עוד 6-8 חודשים ואפילו יותר (אם אני מבין אותך נכון). זה, לבד, חסכון של לפחות 15,000 ש"ח.

 

שנית, החזקת רכב זה עניין יקר. אני יודע שני מצית כאן ויכוח, אבל ההוצאה הגדולה ביותר על רכב היא ההוצאה שאינה מורגשת בשוטף - ירידת הערך. אתה מתכוון לרכוש רכב משומש, מה שמקטין את העלות הזו אבל לא מאפס אותה. מצד שני, זה מגדיל את עלות הטיפולים והתיקונים, אם כי קשה מאד לאמוד בכמה כיוון שרכב יכול להיות שקט לגמרי עד גיל 12 ויותר ומצד שני יכול להתחיל לעשות בעיות בגיל 4 (והייתי בשני הסרטים האלה). המאזדה שאליה אתה מתכוון תהיה בת 6 שנים (ואולי 7, אם תדחה את הרכישה), כלומר כנראה תרצה להחליף אותה בעוד 3-4 שנים. לעומת זאת סבירות גבוהה (אם כי כאמור, לא מובטחת) היא שרכב יותר צעיר יעלה לך פחות בתיקונים וישאר אצלך יותר שנים.

 

דרך אגב, אתה מדבר על קניה ב-65,000 ש"ח. האם זה כולל "יישור קו" - טיפולים שרכב משומש כנראה יצטרך בתקופה הראשונה לאחר רכישתו? מטיפול תקופתי של שמנים ובלמים ועד החלפת מצבר וצמיגים. אתה יכול למצוא רכב שלא נזקק לטיפולים אלה, הסבירות לכך נמוכה, כך שעליך להקציב כמה אלפי ש"ח לטיפולים אתה.

 

עכשיו נעבור אליך: אתה מתכוון ללמוד בבית הספר להנדסאים. לימודים יחסית קצרים (שנתיים), אבל לא קלים. האם יהיה לך זמן לעבוד תוך הלימודים? אם לא, ואם אתה עדיין רואה את הרכב כצורך חיוני, אתה צריך למצוא מקור למימון אחזקת הרכב. בוא נעזוב את ירידת הערך, אבל רישוי, ביטוח לצעיר (גם בין 24-30), טיפולים שוטפים, דלק ועוד קצת הוצאות מסביב יצריכו לפחות 1000-1200 ש"ח בחודש ויתכן שיותר. האם יש לך מקור לכך, או שאתה צריך להוריד את הכסף מהחסכונות? 

 

אני חוזר ואומר לך, מתוך הניסיון שלי ומתוך איזה מבט של "זקן", פעל מהראש, לא מהבטן. חשוב לטווח ארוך, וקנה את הרכב המתאים לצרכים, גם אם זה לא רכב החלומות. אל תפסו רכב רק כי אורכו 4 ולא 4.5 מ'. וקצת ציני, אבל אמיתי - הבנות לא יסתכלו בכלל על הרכב (כמובן בתנאי שהוא נראה סביר ולא מלא אשפה), אלא על מי שיושב בתוכו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

מה דעתכם על סקודה ראפיד? 

בתקציב שלי נכנס שנתון 2018. 

 

מבחינת אמינות אני חושב שהוא פחות אמין מה-3, אבל זה 4 שנים חדש יותר. לא בטוח אם אפשר לסמוך על הסקודה לטווח ארוך כל כך.

×
×
  • תוכן חדש...