Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1360 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בתאריך 13.12.2020 בשעה 09:49, Be roo כתב:

נהג הרכב אשם בפתיחת הדלת, וכן בהורדת נוסע ברמזור.

האופנוע אשם בעקיפה מימין.

 

 

יש מצבים שמותר לעקוף מימין.

בתאריך 12.12.2020 בשעה 12:14, ק.מ כתב:

 למרות שעל פניו רוכב הקטנוע נסע מימין לרכב ?(באותו מסלול בו עמד הרכב)

באותו מסלול או אותו נתיב?

פורסם
לפני 46 דקות, 2pac כתב:

יש מצבים שמותר לעקוף מימין.

זה לא אחד מהם, אלא אם היה מדובר ברוכב אופניים.

ובאופן עקרוני כל נושא ההשתחלות של דו״ג בין נתיבים הוא אפור במקרה הטוב, כך שגם אם זה היה קורה משמאל זה בעייתי.

פורסם
בתאריך 26.9.2022 בשעה 10:00, Be roo כתב:

זה לא אחד מהם, אלא אם היה מדובר ברוכב אופניים.

ובאופן עקרוני כל נושא ההשתחלות של דו״ג בין נתיבים הוא אפור במקרה הטוב, כך שגם אם זה היה קורה משמאל זה בעייתי.

תוכל לפרט על אותו מקרה אבל במקום קטנוע - אופניים. (שאלתי גם בהודעה הקודמת).

תודה

פורסם

קצת מורכב.

עקרונית כל רכב חייב להצמד לימין ככל שניתן, ולעקוף רק משמאל פרט למקרים מפורטים, וכביכול אלה תקנות שחלות על כל רכב.

 

לאופניים ולאופנוע יש בנוסף תקנות יעודיות להם.

 

במקרה של אופניים מדגישים את החובה לנסוע בימין ולהזהר בעקיפה:

"128. הרוכב על אופניים ירכב קרוב ככל האפשר לשפתו הימנית של הכביש וינהג בזהירות ובמיוחד בעברו רכב העומד או בעקפו רכב הנע באותו כיוון."

 

לעומת זאת, לגבי אופנוע מזהירים מפני נסיעה לצד רכב אחר פרט לעקיפה חוקית.

"122. הרוכב על אופנוע או תלת-אופנוע לא יסע בצדו של רכב אחר, לרבות אופניים או אופנוע, אלא כדי לעקפו או לעבור על פניו כדין."

 

עכשיו נשאלת השאלה, האם להתקדם מימין לצד טור מכוניות שעומד ברמזרו או פקק זה חוקי לאופניים ו/או לאופנוע.

 

כביכול עקיפה מימין אסורה לשניהם, אלא אם טוענים שמדובר בעקיפה מותרת בגלל עומס, רק שהקתנה שמתירה זאת מתייחסת לנתיבים, ובמקרה זה מדובר בעקיפה בתוך אותו נתיב:

"47ג. בלי לפגוע בהוראות תקנת משנה (א) ותקנה 35, בכביש חד-סטרי שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה, אשר מחמת צפיפות התנועה נעים בו כלי רכב בטורים בכל נתיב, לא יראו כעקיפה את תנועתם של כלי רכב הנעים בנתיב אחד והנוסעים במהירות העולה על המהירות שבה נוסעים כלי הרכב שבנתיב האחר, ובלבד שהדבר לא יגרום הפרעה או סיכון לתנועה."

 

לפי תקנה 122 מותר לאופנוע לנסוע לצד רכב אחר לשם עקיפה חוקית, אבל אנחנו חוזרים לשאלת העקיפה מימין. יש מדינות בעולם שבהן דו"ג לא משתחלים בין טורים אלא עומדים בפקק עם כולם. אבל זו לא המציאות בארץ.

לאופניים לא רק שאין תקנה כזו, המציאות בכל העולם היא שאף אחד לא מצפה מרוכב אופניים לעמוד ולהתקדם יחד עם טור המכוניות בכל גל ירוק.

 

לכן הטענה שלי (והיא שלי בלבד), היא שרוכב אופניים מימין הוא דבר שיש לצפות כשפותחים דלת במקום אסור, ואם אתה חי במדינת ישראל, אז גם לגבי אופנועים. אבל האחריות היא גם על הרוכב, אם באופנוע כי הוא עושה משהו "אפור" ואם באופניים כי מצויין במפורש בתקנות.

  • אהבתי 3
פורסם

בכל אופן השיקול בסוף יהיה של השופט. אין כאן משהו חד וחותך לעניות דעתי. 

אם הייתי צריך להמר אז 70-30 לרעת פותח הדלת ביום שגרתי. 

אם באותו הבוקר רוכב דו גלגלי חתך את השופט אז יהיה 60-40 לרעת הרוכב. 

אם אשתו עצבנה אותו אתמול מי שידבר פחות יקבל 63 אחוזים לעומת 47. 

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני 11 דקות, ניקו פ. כתב:

בכל אופן השיקול בסוף יהיה של השופט. אין כאן משהו חד וחותך לעניות דעתי. 

אם הייתי צריך להמר אז 70-30 לרעת פותח הדלת ביום שגרתי. 

אם באותו הבוקר רוכב דו גלגלי חתך את השופט אז יהיה 60-40 לרעת הרוכב. 

אם אשתו עצבנה אותו אתמול מי שידבר פחות יקבל 63 אחוזים לעומת 47. 

למה בעצם שופט?

לא פשוט תובעים את הביטוח חובה של הרכב והם משלמים על הנזק? מניח יש להם הערכת פיצוי למקרים דומים.

פורסם
בתאריך 26.9.2022 בשעה 10:00, Be roo כתב:

זה לא אחד מהם, אלא אם היה מדובר ברוכב אופניים.

ובאופן עקרוני כל נושא ההשתחלות של דו״ג בין נתיבים הוא אפור במקרה הטוב, כך שגם אם זה היה קורה משמאל זה בעייתי.

למה לא? קודם כל אין איסור בתקנות התעבורה לעקוף באותו נתיב. שנית, אולי הרכב הנעקף עמד בנתיב לפניה שמאלה בלבד או שהקטנוע נסע בנתיב לפניה ימינה בלבד או בנת"צ?

פורסם

צויין שהרכב עמד בנתיב הימני ביותר.

 

יש איסור מוחלט על עקיפה מימין, ויש איסור על נסיעה של דו"ג במקביל לרכב אחר (כולל דו"ג) בנתיב אחד.

 

מצד שני, יש תקנות המגדירות חובת אדם לוודא כי פתיחת הדלת אינה מסכנת עוברי דרך אחרים.

 

בקיצור - שניהם באופסייד. אולי הקטנוע קצת יותר כי בחנ"א העבירה של עקיפת רכב שעצר לפני צומת נושאת עונש חמור יותר מעבירת פתיחת הדלת. אבל זה עניין לשופט ולפי בירור הנסיבות באירוע המסויים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, 2pac כתב:

למה לא? קודם כל אין איסור בתקנות התעבורה לעקוף באותו נתיב. שנית, אולי הרכב הנעקף עמד בנתיב לפניה שמאלה בלבד או שהקטנוע נסע בנתיב לפניה ימינה בלבד או בנת"צ?

 

לא צוין שזה היה נתיב פניה שמאלה או נת״צ, אלא נתיב ״ימני ביותר״ ולכן אין סיבה להניח שהוא כזה.

וגם אם היה כזה, הרי שההיתר לעקיפה במקרים האלה מניח עקיפה מנתיב אחר, זו הרי הסיבה להיתר, שרכב שממתין לפניה או רכב ציבורי שמתעכב בתחנה לא יאלץ את שאר הרכבים בנתיב הסמוך לעמוד. 

אז נכון שאין איסור לעקוף באותו נתיב, אבל רוכב שעושה זאת לוקח מרווח בטחון קטן, ובעקיפה, מוטלת אחריות מוגברת על העוקף.

 

נכון שעקיפה כזו היא נורמה בארץ, וגם לדעתי מוטלת במקרה הזה אחריות גדולה יותר על הרכב שפתח את הדלת (כי זו פעולה פחות צפויה), אבל היות ומדובר על עקיפה לא חוקית (ככל הנראה), יש אחריות גם על הרוכב.

ראיתי לא מעט רוכבים משתחלים בין רכבים עומדים במהירות שלא רק שלא תאפשר להם להגיב לדלת נפתחת, לפעמים הם חותכים למעבר הסמוך ובכלל לא טורחים לבדוק אם רוכב אחר מגיע מאחור, כלומר לא צופים שמישהו אחר יעשה בדיוק את אותה פעולה שהם עושים כרגע.

 

פורסם

אני חולק עלייך - יציאת נוסעים בעת עצירה ברמזור היא תופעה נפוצה מאוד בארצנו, כולל יציאה לאמצע הכביש ולא למדרכה.

 

ובכל מקרה, רוכב האופנוע העוקף מימין בקרבת צומת עובר על שורה ארוכה של תקנות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

איסור עקיפה מימין.

איסור עקיפת רכב שעצר לפני צומת.

ואם לטענתך זו אינה עקיפה אז איסור נסיעה לצד רכב אחר שלא לצורך עקיפה כדין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני שעה, sperial כתב:

יציאת נוסעים בעת עצירה ברמזור היא תופעה נפוצה מאוד בארצנו

סטטיסטית אין כאן השוואה. תעמוד 10 דקות בכל צומת עירוני ותוכל למנות עשרות דו״ג משתחלים בין רכבים עומדים, לעומת זאת, רוב הסיכויים שלא תראה נוסע יוצא.

 

לפני 37 דקות, sperial כתב:

איסור עקיפת רכב שעצר לפני צומת.

אין כזה איסור. אסור לעקוף בתוך הצומת, הוא עוקף לפני.

או שאתה מתכוון לתקנה הזו?
״ נוהג רכב לא יעקוף רכב, ולא יעבור על פני רכב, שעצר לפני צומת, לפני מעבר חציה או לפני מפגש מסילת ברזל לשם מילוי אחרי הוראות חלק זה.״
אין ספק שאין כוונה למנוע מצב שבו אסור לעקוף טור של מכוניות שממתין ברמזור. אחרת כל רכב שעובר ליד טור כזה בנתיב פנוי היה עובר על החוק. (מה שהופך את הסעיף הזה למיותר כי יש סעיפים מקבלים לאיסור עקיפה בצומת ולפני מעבר חציה ומסילה)

 

לפני 37 דקות, sperial כתב:

נסיעה לצד רכב אחר שלא לצורך עקיפה כדין

ואם נשנה את המקרה מעט והרוכב עקף משמאל?

אזי העקיפה חוקית לפחות לפי התקנות הספציפיות לנושא עקיפה, אם כי אולי חסרת זהירות בגלל המרווח (וגם תלוי במהירות)

מכאן שבחירת הצד ממנו יוצא הנוסע היא מקרית, ונשארנו עם פתיחת דלת מסוכנת נדירה יחסית, לצד עקיפה קרובה שהיא נפוצה בהרבה.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 27.9.2022 בשעה 15:28, ניקו פ. כתב:

יקבל 63 אחוזים לעומת 47. 

כאב לי לראות את המתמטיקה פה אז הייתי חייב להגיב :)

 

כל הדיונים על סטטיסטיקת יציאה מרכב/עקיפת דו גלגלי מצד ימין/שמאל/מלמעלה/מלמטה לא כאלה רלוונטיים. זה לא התנהלות תקינה ללא גיבוי חוקתי שהפכה לנורמה, אלא התנהלות לא תקינה שאף אחד לא אוכף.

עברו כבר כמעט שנתיים מאז שפות"ש פתח את השרשור, בטוח שהעניין כבר נסגר.. אולי תעדכן?

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...