Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2048 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחד היתרונות הברורים בגיר רגיל זה שהסיכוי לתקלה בשימוש נכון נמוך עד אפסי. 

היות וזה המצב אנשים רבים ואני ביניהם לא מכירים את המושג "שיפוץ גיר" אבל, מה בנוגע להחלפת קלאצ'? 

אומנם זאת לא תקלה מפתיעה אבל העלויות בהחלט יכולות להפתיע.

 

אתן דוגמא,

 

לאבי לנסר 2008 (צורה ישנה) עם 270 אלף ק"מ שלמעט שתי החלפות שמן גיר לא היו תקלות נוספות (טפו טפו טפו , חמסה חמסה)

ברשותי (יד 02) פאביה 2011 ידנית שנושקת ל140 אלף ק"מ  עם קלאצ' מקורי שיוחלף איפשהו בין 10-15 אלף ק"מ הקרובים ואולי יותר 🤞.

עלות ההחלפה מסתכמת בכמעט 3 אלף במוסכים המומלצים פה בפורום.

 

אז איפה החסכון?

 

מה הניסיון שלכם בעלויות החלפת קלאצ' נא לציין את סוג הרכב והק"מ בו הוחלף.

 

*אין להתייחס להחלפות DIY ( בספארק שהייתי ברשותי החלפת קלאצ' הסתכמה בפחות מ500 ש"ח אודות לחברי הכנופיה).

 

 

 

פורסם

בגלל זה אף פעם לא הבנתי את ההמלצות לגיר רובוטי/ידני בנימוק של חיסכון בדלק= חיסכון בכסף. 

 

מה שווה החיסכון בדלק אם החלפת קלאץ עולה 3-4(ידני, רובוטי חד מצמדי), או סביב ה-7-8 לדו מצמדי? 

 

פורסם

הפאביה שלך לוקחת הרבה פחות דלק מהלאנסר השתיינית (1 ל-7 בעיר הררית בתוך העיר, מנסיון).

והגיר האוטומטי לפעמים דורש החלפה, אכן היפני יותר אמין אבל זה גם לא החלטי.

עיקר ההבדל הוא חיסכון בדלק.

אגב 3 אלף לקלא'צ נשמע הזוי לחלוטין. אלא אם כן זה כולל גלגל תנופה ומזלג.

ועוד משהו- יש פאביות שהחליפו רק אחרי 200 אק"מ ויותר.

משתדל לעזור

פורסם

החיסכון הוא בעיקר בקנייה מול דגם מקביל לא ידני (סביב ה 10K לפחות גם ברכבים עם מנוע ואבזור זהה) פלוס אמינות גבוהה יותר במקרה של גיר ידני מלא (בלי מוח גיר וכאלה), הרי מספיקה תקלה רצינית בגיר האוטומטי שכל החלפת הקלאצ'ים המדוברת תהיה טיפה בים. 

 

חוץ מזה אתה מדבר על טווח של לא מעט שנים בשימוש סביר עד שתצטרך לגעת בזה, זה די שולי בתמונה הכוללת של דברים שצריך לתחזק ברכב. 

פורסם
לפני 7 שעות, Dimo כתב:

לאבי לנסר 2008 (צורה ישנה) עם 270 אלף ק"מ שלמעט שתי החלפות שמן גיר לא היו תקלות נוספות (טפו טפו טפו , חמסה חמסה)

הלאנסר הזו ידועה באמינות הגיר שלה ובאמינות הכללית שלה. על אותו משקל יכולתי לתת דוגמא של סטרואן C4 שהגיר שם של AL נדמה לי והוא לא מציאה או הרציף של ניסן או ה-DSG של VW ואז ברור שעדיף ידני

 

קלאץ' בדר"כ עולה פחות מ-3K ואם אתה נוהג בצורה מיטבית בידני, תחליף אותו כל טווח ארוך של שנים, מכיר רכבים עם 200 אק"מ וקלאץ' מקורי.

אצלנו החליפו בעבר קלאץ' מקורי בשרייד קלאסיק ב-230 אק"מ והוא יכול למשוך עוד.

 

אנשים (רובם לפחות) לא יוותרו על הנוחות של האוטומט/רציף/רובוטי בתמורה לעוד כמה ש"ח חיסכון בדלק

 

 

פורסם
לפני 7 שעות, Dimo כתב:

לאבי לנסר 2008 (צורה ישנה) עם 270 אלף ק"מ שלמעט שתי החלפות שמן גיר לא היו תקלות נוספות (טפו טפו טפו , חמסה חמסה)

ברשותי (יד 02) פאביה 2011 ידנית שנושקת ל140 אלף ק"מ  עם קלאצ' מקורי שיוחלף איפשהו בין 10-15 אלף ק"מ הקרובים ואולי יותר 🤞.

עלות ההחלפה מסתכמת בכמעט 3 אלף במוסכים המומלצים פה בפורום.

 

 

בוא נקח מקרה יותר קיצוני, אחד שלא יודע לנהוג בידני שורף קלאצ'ים כל 50 אלף ק"מ ואחד אחר שנוסע בבינעירוני רגוע עשה חצי מיליון ברכב אוטומטי בלי תקלות.

 

 

ברור האוטומטי יותר זול, נכון?

 

 

אבל זו דוגמא גרועה מאד. 

 

 

אם נתייחס לאיזשהו ממוצע כללי, החלפת קלאץ' בהרבה דגמים עממיים עולה פחות מ 3000 שקל, יותר לכיוון 1500. וזה משמעותית מאוד יותר זול מעלויות תיקון גיר אוטמטי שבמקרים מסויימים יכולים להגיע ל 5 ספורות.

 

 

 

 

 

פורסם

מניסיון על לפחות 6 רכבים ידיים ישנים מעולם לא נזקקתי לשיפוץ קלא'ץ . זה הרבה עניין של אופי נהיגה ברכב ידני. ( לפעמים מתגעגע לגיר ידני)

 

גם החיסכון בדלק יכול להתבטל עם לא יודעים מתי להעביר הילוכים .

פורסם (נערך)

הנה דוגמא לשרידות מצמד ברכב ידני מניסיוני האישי. 

קניתי לנצ'יה איפסילון ידנית 2012  עם 90,000 ק"מ שהייתה בחברת השכרה. מבדיקת הסטוריית הטיפולים  שקיבלתי מסמל"ת , שם בוצעו הטיפולים בחברת ההשכרה אלדן, עלה שבק"מ 74,000 הוחלף המצמד. 

ניתן בהערכה סבירה מאוד להניח שרכב השכרה כזה עבר חיים לא קלים עם משתמשים מרובים  שלפחות חלקם או שלא ידעו לתפעל היטב קלאץ' או התעללו בו במודע... עדיין שרד המצמד 74,000 ק"מ. 

מאז קניתי אותו ב- 90,000 ק"מ נהגתי מעל 100,000 ק"מ והמצמד תקין לגמרי ומרגיש בדיוק כמו ביום שרכשתי את הרכב. כמובן,  אני נהג מצוין שיודע לתפעל מצמד כנדרש...

 

 

 

 

IMG_20161230_114750.jpg

עריכה אחרונה על ידי orankohn
פורסם
לפני 4 שעות, dotan123 כתב:

הלאנסר הזו ידועה באמינות הגיר שלה ובאמינות הכללית שלה. על אותו משקל יכולתי לתת דוגמא של סטרואן C4 שהגיר שם של AL נדמה לי והוא לא מציאה

 

 

 סטיגמה!!

ברשותי C4 בציר 2009 ו-2012.

ה-09' גמעה כ-120K וה-12' כ-180K ובשתיהן הגיר מתפקד היטב.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
לפני 22 שעות, המחליף כתב:

 

עיקר ההבדל הוא חיסכון בדלק.

אגב 3 אלף לקלא'צ נשמע הזוי לחלוטין. אלא אם כן זה כולל גלגל תנופה ומזלג.

ועוד משהו- יש פאביות שהחליפו רק אחרי 200 אק"מ ויותר.

אני לא בא להתייחס ליתרונות של הגיר הידני על האוטומטי,

הנקודה היא ה"תקלה" בגיר שמשביתה את הרכב והעלויות מסביב. כמעט 3K בלי גלגל תנופה ובלי מזלג.

לפני 15 שעות, yogev20 כתב:

מניסיון על לפחות 6 רכבים ידיים ישנים מעולם לא נזקקתי לשיפוץ קלא'ץ . זה הרבה עניין של אופי נהיגה ברכב ידני. ( לפעמים מתגעגע לגיר ידני)

 

גם החיסכון בדלק יכול להתבטל עם לא יודעים מתי להעביר הילוכים .

לא אומר לי שום דבר, אז אולי אתה לא החלפת אבל הבעלים הקודם כן החליף. היות ואני יד שלישית אין לי מושג איך ובאיזה תוואי נהגו הבעלים הקודמים ועדיין 150K ק"מ לקלאצ' מקורי זה מכובד.

 

לפני 15 שעות, orankohn כתב:

הנה דוגמא לשרידות מצמד ברכב ידני מניסיוני האישי. 

קניתי לנצ'יה איפסילון ידנית 2012  עם 90,000 ק"מ שהייתה בחברת השכרה. מבדיקת הסטוריית הטיפולים  שקיבלתי מסמל"ת , שם בוצעו הטיפולים בחברת ההשכרה אלדן, עלה שבק"מ 74,000 הוחלף המצמד. 

ניתן בהערכה סבירה מאוד להניח שרכב השכרה כזה עבר חיים לא קלים עם משתמשים מרובים  שלפחות חלקם או שלא ידעו לתפעל היטב קלאץ' או התעללו בו במודע... עדיין שרד המצמד 74,000 ק"מ. 

מאז קניתי אותו ב- 90,000 ק"מ נהגתי מעל 100,000 ק"מ והמצמד תקין לגמרי ומרגיש בדיוק כמו ביום שרכשתי את הרכב. כמובן,  אני נהג מצוין שיודע לתפעל מצמד כנדרש...

 

ברכות ידידי.

מטרת השירשור לא להשוות מי עשה כמה על הקלאצ' שלו - יותר מעניין אותי כמה עלה להחליף אחד - כנראה לא אפסילון שקלים.

לפני 16 שעות, Buki כתב:

 

אם נתייחס לאיזשהו ממוצע כללי, החלפת קלאץ' בהרבה דגמים עממיים עולה פחות מ 3000 שקל, יותר לכיוון 1500. וזה משמעותית מאוד יותר זול מעלויות תיקון גיר אוטמטי שבמקרים מסויימים יכולים להגיע ל 5 ספורות.

 

 

 

מסכים שה3K חריג ובדרך המחיר יותר לכיוון ה1800-2000 ובמוסכים מורשים אף יותר.

גם תקלות בגיר אוטומטי לרוב מסתכמות בהחלפת סלונואיד, קלאצ'ים וכו' וזאת בדיוק הנק' שאני מנסה להעלות בסופו של דבר במקרים בהם הרכב נמצא אצל אותו בעלים עד נגיד 200K קמ רוב הסיכויים שהוצאות תחזוקה על "גיר" יהיו גבוהות יותר לרכב ידני.

פורסם

נהגתי בעבר על שברולט ספארק קלאצ' מקורי החזיק עד 180 אק"מ ואז הוחלף (למרות שעוד היה במצב נסיעה).

אציין שרוב הנסועה היתה בינעירונית.

משתדל לעזור

×
×
  • תוכן חדש...