Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, eizik כתב:

יש ביוטוב מלא מדריכים מאוד מפורטים, תעשה חיפוש. אם לא תמצא, אשלח לך

מדריך שמצאתי ביוטיוב הראה איך לחבר את המצלמה אבל כשיש גם את הקיט שלה ואני הולך לחבר את המצלמה ללא קיט.. יש אולי מדריך כזה ללא הקיט?

  • תגובות 17.4 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 30 דקות, מחפשרכב2 כתב:

מדריך שמצאתי ביוטיוב הראה איך לחבר את המצלמה אבל כשיש גם את הקיט שלה ואני הולך לחבר את המצלמה ללא קיט.. יש אולי מדריך כזה ללא הקיט?

זה בגדול אותו דבר, רק שבמקום לחבר עם הכבל של הקיט, אתה מחבר עם הכבל שמגיע  הארכה ומביא את הראש שלו ליד המצת במקום לכיוון הפיוזים. ואז מחבר למתאם שנכנס למצת (מגיע בערכה). זה בגדול הסיפור.  מאמין שיש גם מדריכים מפורטים לזה, אבל זה אותו עיקרון שלהסתיר את הכבל מאחורי הפלסטיקה כמו בסרטון עם הקיט

פורסם
לפני 6 שעות, omer01 כתב:

תודה רבה , נרכש דרך הלינק שצרפת, אפילו יצא זול יותר  76$ אם כלמיני מטבעות שצברתי. שאלה נוספת , האם ערטיס הזכרון שבחרתי הוא מתאים? לקחתי נפח 128 , אם יש לינק לכרטיס מומלץ , אשמח.

Please help me choose!
US $3.57  58% Off | 100% Original SanDisk memory card 8GB 16GB 32GB micro sd card 64GB 128GB 200GB tarjeta microsd 32GB 256GB U3 mini TF card
https://a.aliexpress.com/_v6EjyX

 

בהנחה שהוא מקורי הוא בסדר, רשום עליו Class 10 ו-UHS 1 וזה מספיק למצלמת דרך.
 

לפני 3 שעות, eizik כתב:

שלום חברים יקרים,

רכשתי מצלמה DDPAI Z40. עכשיו בגלל שרציתי להפעיל את מצב החניה אבל לא לשלם 15 דולר על הקיט המקורי, רכשתי קיט סיני ב6 דולר. מבחינת העיקרון הוא זהה , ומעביר למצלמה acc וגם vcc. הנקודה שהראש שלו הוא mini usb, והראש של המצלמה הוא type c , אני רק צריך לדעת לאיזה פינים הוא מוציא את המתח.

 

עכשיו לשאלה עצמה - אשמח אם יש למישהו קיט מקורי והוא יכול לבדוק לי עם רב מודד באיזה פינים זה מוציא את המתח במחבר ה-type c שמתחבר למצלמה עצמה. עם דגש בעיקר על הכבל הצהוב - שנותן מתח במצב חניה.

 

תודה מראש, ומתנצל על הטרחה שבבדיקה.

 

הערה: אני אוהב לעשות דברים לבד, וגם בלי קשר לא חושב שיש הצדקה לפער במחיר רק בגלל שמדובר בקיט מקורי

 

מצרף סכמה שמצאתי על הפינים במחבר שלי

hard-wire-kit-mini-usb-001-500x500.jpg

הרעיון מאחורי הקיט המקורי הוא שתוכל לקבוע לו רף מתח שממנו המצלמה תפסיק לצלם וככה המצבר לא יתרוקן.
אין לי את הקיט המקורי של ddpai אבל יש לי של VIOFO, אבל יהיה לי קשה לבדוק כי הרגלים של הרב מודד אצלי גסות מדי כדי לבדוק את הפינים הפנימיים של המחבר.
 

לפני 3 שעות, מחפשרכב2 כתב:

האם למישהו יש אולי מדריך טוב להתקנת המצלמה Z40 מעבר למה שיש בהוראות המצלמה?

לפני 53 דקות, מחפשרכב2 כתב:

מדריך שמצאתי ביוטיוב הראה איך לחבר את המצלמה אבל כשיש גם את הקיט שלה ואני הולך לחבר את המצלמה ללא קיט.. יש אולי מדריך כזה ללא הקיט?

פשוט דלג על החלק שבו מתקינים אותה לקופסת הפיוזים. 
קודם תדביק את המצלמה על השמשה במקום שלא יפריע לך, תשחיל את הכבל דרך התעלה עד לאזור שמתחת להגה. 
תבדוק מה האורך הנדרש בשביל להגיע לשקע מצת\USB ואת הייתרה תקבע במקום שמתחת להגה (כי שם יש הכי הרבה מקום לכבל העודף) וזהו בערך.

מוזמנים לשאול ולהתייעץ בתחום מצלמות דרך לרכב
 

פורסם
לפני 8 שעות, FiS כתב:

בהנחה שהוא מקורי הוא בסדר, רשום עליו Class 10 ו-UHS 1 וזה מספיק למצלמת דרך.
 

הרעיון מאחורי הקיט המקורי הוא שתוכל לקבוע לו רף מתח שממנו המצלמה תפסיק לצלם וככה המצבר לא יתרוקן.
אין לי את הקיט המקורי של ddpai אבל יש לי של VIOFO, אבל יהיה לי קשה לבדוק כי הרגלים של הרב מודד אצלי גסות מדי כדי לבדוק את הפינים הפנימיים של המחבר.
 

פשוט דלג על החלק שבו מתקינים אותה לקופסת הפיוזים. 
קודם תדביק את המצלמה על השמשה במקום שלא יפריע לך, תשחיל את הכבל דרך התעלה עד לאזור שמתחת להגה. 
תבדוק מה האורך הנדרש בשביל להגיע לשקע מצת\USB ואת הייתרה תקבע במקום שמתחת להגה (כי שם יש הכי הרבה מקום לכבל העודף) וזהו בערך.

גם בקיט הסיני זה  מונע פריקה, אבל ממילא אני שוקל להוסיף סוללה ייעודית במידה ומדובר בהרבה שעות. אפשר ללפף חתיכת ברזל דקה על הפרוב של הרב מודד -  אבל זה אם ממש בא לך לעזור לי. אני שוקל להזמין מתאם - אבל איפה הכיף של למצוא לבד :)  בכל מקרה, תודה מראש

פורסם

אהלן, ברשותי מצלמת Vantrue N4.

 

רציתי לשאול, כמה זמן להערכתכם היא תהיה מסוגלת לפעול (גם כאשר הרכב עומד בחניה) אם תחובר ל Power Bank של שיאומי בנפח 16,000mAh?

Mazda 3 2.0L, 2016 

פורסם
לפני 21 שעות, eizik כתב:

זה בגדול אותו דבר, רק שבמקום לחבר עם הכבל של הקיט, אתה מחבר עם הכבל שמגיע  הארכה ומביא את הראש שלו ליד המצת במקום לכיוון הפיוזים. ואז מחבר למתאם שנכנס למצת (מגיע בערכה). זה בגדול הסיפור.  מאמין שיש גם מדריכים מפורטים לזה, אבל זה אותו עיקרון שלהסתיר את הכבל מאחורי הפלסטיקה כמו בסרטון עם הקיט

לו רק הייתי מבין מה כתבת כאן ;)

זה בדיוק למה אני צריך מדריך טוב

פורסם (נערך)
לפני 59 דקות, doesnotmatter כתב:

אהלן, ברשותי מצלמת Vantrue N4.

 

רציתי לשאול, כמה זמן להערכתכם היא תהיה מסוגלת לפעול (גם כאשר הרכב עומד בחניה) אם תחובר ל Power Bank של שיאומי בנפח 16,000mAh?


בוא נעשה חשבון -
16 אמפר ב-3.7 וולט (שזה המתח של סוללת ליתיום) זה בערך 60 ואט.

ב-5 וולט של מצלמה, זה 12 אמפר.
מצלמה לוקחת לדעתי משהו כמו 1 אמפר/שעה , אם יש gps זה טיפה יותר - לכיוון 1.5 אמפר/שעה.
אז משהו כמו 12 שעות במקרה האופטימי, וסביב 8 שעות במקרה שהמצלמה שלך צורכת יותר.

בכל מקרה, תזכור שסוללת ליתיום בחום של רכב סגור זה רעיון רע. מאוד מאוד רע.

נ.ב. הסוללה שלך היא 16,000mA לא mAh.
Ah זה אמפר שעה, וזו יחידה של צריכת זרם ליחידת זמן. סוללה מכילה קיבולת אנרגיה מקסימלית (פוטנציאלית כמובן) בלי קשר לזמן

עריכה אחרונה על ידי Ophir14d
פורסם (נערך)

צריך עזרה אם אולי מישהו נתקל בבעיה.. ניסיתי להדביק את המצלמה Z40 לשמשה ושמתי את המדבקה האלקטרוסטטית על השמשה במקום המתאים ואת הדבק 3M על המצלמה. הבעיה שהחלק התחתון של המצלמה בולט לכיון השמשה אז אני לא מצליח להדביק את כל החלק של הדבק 3M לשמשה אלא רק את החלק העליון שלו. החלק התחתון לא מגיע בכלל לשמשה כי כאמור החלק התחתון של המצלמה בולט לכיוון השמשה ולא נותן לקרב אותה.. מה עושים במקרה הזה?

עריכה אחרונה על ידי מחפשרכב2
פורסם
לפני 4 שעות, מחפשרכב2 כתב:

צריך עזרה אם אולי מישהו נתקל בבעיה.. ניסיתי להדביק את המצלמה Z40 לשמשה ושמתי את המדבקה האלקטרוסטטית על השמשה במקום המתאים ואת הדבק 3M על המצלמה. הבעיה שהחלק התחתון של המצלמה בולט לכיון השמשה אז אני לא מצליח להדביק את כל החלק של הדבק 3M לשמשה אלא רק את החלק העליון שלו. החלק התחתון לא מגיע בכלל לשמשה כי כאמור החלק התחתון של המצלמה בולט לכיוון השמשה ולא נותן לקרב אותה.. מה עושים במקרה הזה?

טוב נראה שההוראות פשוט גרועות והבעיה הייתה שבהוראות לא כתוב לשים את הקליפס הזה שמצורף

פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, doesnotmatter כתב:

אהלן, ברשותי מצלמת Vantrue N4.

 

רציתי לשאול, כמה זמן להערכתכם היא תהיה מסוגלת לפעול (גם כאשר הרכב עומד בחניה) אם תחובר ל Power Bank של שיאומי בנפח 16,000mAh?

 

תלוי בצריכת הזרם. בהנחה שמצלמה צורכת סביבות חצי אמפר (האינטרנט טוען שזוהי צריכה סטנדרטית, לא מצאתי נתונים על המצלמה שלך), אז סוללה של 16000mAh תספיק תאורטית ל 32 שעות (1 אמפר - 16 שעות וכו').

 

לפני 5 שעות, Ophir14d כתב:


בוא נעשה חשבון -
16 אמפר ב-3.7 וולט (שזה המתח של סוללת ליתיום) זה בערך 60 ואט.

ב-5 וולט של מצלמה, זה 12 אמפר.
מצלמה לוקחת לדעתי משהו כמו 1 אמפר/שעה , אם יש gps זה טיפה יותר - לכיוון 1.5 אמפר/שעה.
אז משהו כמו 12 שעות במקרה האופטימי, וסביב 8 שעות במקרה שהמצלמה שלך צורכת יותר.

בכל מקרה, תזכור שסוללת ליתיום בחום של רכב סגור זה רעיון רע. מאוד מאוד רע.

נ.ב. הסוללה שלך היא 16,000mA לא mAh.
Ah זה אמפר שעה, וזו יחידה של צריכת זרם ליחידת זמן. סוללה מכילה קיבולת אנרגיה מקסימלית (פוטנציאלית כמובן) בלי קשר לזמן

 

אתה טועה ומטעה, וגם עשית סלט מכל העסק.

mAh היא יחידת קיבולת מטען שמשמעות כמה אמפר הסוללה יכולה לתת כך שהיא תתרוקן תוך שעה. אין קשר למתח של תאי הליתיום בפנים - פאוור באנק סטנדרטי יוציא מתח של 5 וולט, כלומר במתח של 5 וולט המטען המאוחסן בסוללה מספיק לתת 16 אמפר למשך שעה. כאשר מתעלמים משינויים ביעילות, זה אומר שהסוללה יכולה לתת אמפר אחד למשך 16 שעות וכו' (המכפלה בין הזרם לזמן נשארת קבועה, או בניסוח פורמלי Q=It, כלומר המטען שווה לזרם כפול הזמן).

עריכה אחרונה על ידי RedLabel
  • אהבתי 1

"ai motoare capul doare"

פורסם
בתאריך 30.12.2021 בשעה 10:57, omer01 כתב:

הי, רכשתי מצלמה ddpai mini 5  לאחר קריאת המלצות פה . בדיעבד אני מעוניין גם בשילוב של מצלמה אחורית. שאלות: 1. האם אני יכול להוסיף מצלמה נוספת אחורית כדוגמת Z40 ואז האם לכל מצלמה אצטרך בנפרד לחבר ערכה של parking mode ובעצם כל אחת תהיה נפרדת או שיש דרך לסנכרן בין שתי מצלמות ?. יכול להיות שבסופו של תהליך אשאיר אותה לרכב של אשתי ועבורי IONIQ 5 ארכוש אחרת, האם במקרה הזה עדיף לחבר למשל סט מלא של  מצלמה קידמית ואחורית וערכת חניה למשל

 viofo A129 pro due 4K , או ללכת עדין על ה mini 5 עם תוספת של מצלמה נוספת זולה יותר לחלק האחורי. למשל Z40  או מצלמה אחרת שתמליצו 

בעקבות ההמלצות כאן  (ושל חבר העוסק בתחום) - לקחתי את אותה המצלמה. 

נכון לרגע זה אין להם קיט של ה-Mini 5 בשילוב עם אחורית, לכן השתגעתי ורכשתי עוד אחת לחלון האחורי. מחר נתקין 😄

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
לפני שעה, RedLabel כתב:

 

אתה טועה ומטעה, וגם עשית סלט מכל העסק.

mAh היא יחידת קיבולת מטען שמשמעות כמה אמפר הסוללה יכולה לתת כך שהיא תתרוקן תוך שעה. אין קשר למתח של תאי הליתיום בפנים - פאוור באנק סטנדרטי יוציא מתח של 5 וולט, כלומר במתח של 5 וולט המטען המאוחסן בסוללה מספיק לתת 16 אמפר למשך שעה. כאשר מתעלמים משינויים ביעילות, זה אומר שהסוללה יכולה לתת אמפר אחד למשך 16 שעות וכו' (המכפלה בין הזרם לזמן נשארת קבועה, או בניסוח פורמלי Q=It, כלומר המטען שווה לזרם כפול הזמן).

 

אתה זה שטועה, מטעה ועושה סלט.

 

נתחיל מזה שאתה כנראה לא מכיר power banks בכלל.
הנה ההוכחה (שקיבולת הסוללה היא 16A כפול 3.6 וולט  = 57.6 וואט)
image.thumb.png.3a7fe5c5e24c82ebc4bb1b25d92c23ae.png

אחרי זה, אתה מוזמן לחפש צריכת אנרגיה אמיתית של מצלמה, ולא רק תיאורתית שהחברה פרסמה ותראה שזה סביב 1 אמפר וצפונה.
לגבי נושא היחידות, תחזור על חשמל בסיסי ונדבר.

פורסם (נערך)

לגבי צריכת הזרם, כתבתי שזו סתם הערכה ולא הזרם המדויק.

 

לגבי זה שהקיבולת נמדדת ב 3.7 וולט, לא ידעתי את זה. למדתי משהו.

 

לגבי כל השאר, אני עומד מאחורי מה שכתבתי, ואפילו בתמונה שאתה צירפת הקיבולת נמדדת ב mAh ולא ב mA. וסתם בשביל הכיף, מצ"ב סימוכין:

https://he.wikipedia.org/wiki/אמפר-שעה

 

אמפר שעה היא לא יחידה עבור זרם ליחידת זמן, זה זרם כפול יחידת זמן. זרם כפול זמן נותן כמות מטען. כשמשתמשים ביחידה כמו אמפר שעה המידה הניתנת היא עבור מתח מסוים. אם רוצים למדוד קיבולת ללא תלות במתח (כדי להשוות קיבול בין סוללות במתחים שונים, לדוגמא) צריך להשתמש ביחידה כמו ואט שעה שמתארת את כמות האנרגיה בסוללה ולא את המטען.

 

אם משתמשים בקיבולת המטען המתוקנת עבור 5 וולט (שגם מופיעה בתמונה שצירפת) מה שכתבתי נכון.

לפני 6 שעות, A_lex כתב:

@RedLabelאתה צודק לגבי קיבולת הסוללה, אבל באיזה מתח נמדד החצי אמפר של המצלמה? 5 או 12 ?

אני מהמר שב12 ואז חישוב השעות שלך שגוי.

 

 

המצלמות שאני מכיר מקבלות חשמל מ USB, שהמתח שלו 5 וולט. בגלל זה (בין היתר) גם צריך קיט חיבור למצלמה ולא מחווטים אותה ישר לחשמל של הרכב.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel

"ai motoare capul doare"

פורסם

יש לי מצלמה Z40 קדמית  בהתקנה ביקשתי לחבר אותה בהתאמה גם למצב חניה

אין לי מושג אם זה נעשה ,כי  אחר לילה בחניה יש הודעה מהמצלמה שהיא מתחילה להקליט

איך אדע שהיא מקליטה  גם בחניה או לפי איזה חיבור אבדוק זאת ?

תודה מראש

אהוד

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...