Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אני היחיד שלא אוהב שהרכבים נהיים סמארטפון ממונע?


davemustaine87
שימו לב! השרשור הזה בן 1296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם בארזים נפלה שלהבת...
מעבר לעיצוב, איכות החומרים וכיוב - מישהו אוהב את מסך המגע של המרצדס אס למעלה?

לוח המחוונים, מסך המגע - הכל משורטט כחיקוי חיוור של פקדים ומחוונים פיזיים רק שאחד החושים - זה החשוב ביותר בעת תפעול פקדים בזמן נהיגה - נלקח מאיתנו.

מעבר לתפעול לטעמי זה פשוט נראה לא טוב. אפילו באס.
- כלומר העיצוב הפיזי מהמם אבל UI נראה זול וחסר השראה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

עוד בעיה של המסכים האלה זה חוסר פידבק. אתה לוחץ על משהו כשאתה מסתכל על הכביש ואין לך מושג אם עשית משהו או לא. אתה מרגיש שהשארת טביעת אצבע על חתיכת זכוכית וזהו.  כמו עם הכספומטים האלה שצריך לפעמים ללחוץ פעמיים כדי שזה יקלוט או שבטעות רעדה לך האצבע ויצא שלחצת 20 פעמים בשניה על הכפתור. במכשיר כמו סמארטפון, מכונת צילום או כספומט זה לא נורא. ברכב תוך כדי נהיגה זה סתם מעצבן. 
כשהרכבים יסעו לגמרי לבד, זה יהיה בסדר.
 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, wildlands2019 כתב:

כי כך היה מאז ומתמיד,

אז תקנה רכב מסרטן עם קרינה שתגדיל לך זנב, לפחות זה חדש.

 

כך לא היה מאז ומתמיד. לפני 100 שנה היית מאכיל את הסוס בקש ומנגב את החרא שלו מהרצפה. הסכנה באדי בנזין מוכחת מדעית בעוד שהסכנה מקרינה ברכב חשמלי הוא לא יותר מתיאורית קונספירציה.

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4901319,00.html

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, shugiflex כתב:

נשאר לקוות שהיצרנים יקבלו את הפידבק הזה מהשוק ושיחזירו לפחות חלק מהכפתורים בחזרה.

זה לא יקרה.

מה שיקרה הוא שהיצרנים לאט לאט יצליחו לעצב פידבק תחליפי שיהיה לא פחות מוצלח.

גם על הסמרטפונים למיניהם היו שלל תלונות (כולל פה בפורום, אגב...) על כך שהנגיעה במסך משוללת פידבק, ואין כמו הכפתורים הפיזיים והבשרניים של הנוקיה. לקח קצת זמן וקרו שני דברים:

1. המשתמשים התרגלו.

2. היצרנים למדו לעצב חוויית משתמש עם שפה חדשה. כל האנימציות הזעירות האלה שמתרחשות על המקלדת הווירטואלית של הסמרטפון תוך כדי הקשה? זה לא ליופי וזה לא במקרה.

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפתורים עולים יותר ממסך מגע. הרבה חברות החזירו את כפתורי המזגן אחרי דור אחד בלי. כמו שחברות מחזירות את הרכבים הידניים אחרי דור בלי 

כמו שמוכרים לנו מכוניות חשמליות לא שימושיות עם טווח שאפשר לעשות עם אופניים חשמליים.

בסוף ימצאו את האיזון

 

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, discoTD5 כתב:

אתם תמשיכו להתלונן, והעולם ימשיך להתקדם.

אחרי ימים ארוכים עם מכוניות חשמליות, לחזור לרכב עם מנוע בעירה פנימית מרגיש כמו ללכת ל SOS ולאמץ טירקס כחיית מחמד, או לחכות לתשע בערב לראות 'מבט' בשחור לבן. 

אפילו נירו פלאג אין מביא איתו חווית נהיגה מתקדמת, כך שאתה שואל את עצמך מי אלה השכנים שלי שעדיין נכנסים לתחנת דלק. 

טוב שאתם לא שואלים אם יש רדיוטייפ עם ראש מתהפך ברכב החדש שאתם קונים, או מינימום צ'יינג'ר, אחרת איך נשמע מוסיקה באוטו. 

העולם מתקדם. 

 

מה הקשר בין יחידת הנעה לבין ממשק משתמש וחווית שימוש? מסכי מגע זה פשוט דבר לא נוח ומסית דעת מדופלם, הרבה יותר מלהחזיק את הסלולרי. לגלול רשימת שירים במסך מגע ברכב, לדוגמה, זה סיוט. זה לא קשור לאיכות המסך או לפידבק, זה קשור לזה שהרכב פשוט זז וברוב הרכבים המסך קצת רחוק מידי והתפעול פשוט לא נוח או ידידותי (לא סתם ב-S קלאס החדשה זה ממש קרוב כדי שאפשר יהיה להמשיך להשעין את היד על המשענת המרכזית ולגעת במסך). 

 

מערכת iDive7 של ב.מ.וו משלבת מעולה את כל העולמות, גם מסך מגע אם רוצים לדילוג מהיר וגם חוגה שהופכת את התפעול להרבה יותר ידידותי. מאז שעברתי למערכת הזו כלך מערכת אחרת מרגישה לי גמלונית בתפעול שלה. נכון שיש תפעול קולי, זה נחמד אבל עדיין לא מספיק שימושי וגם לא משהו שארצה להשתמש בו כל הזמן רק בכדי להחליף תחנת רדיו, לדוגמה. זה שימושי להכנסת כתובת לניווט, להתקשר לאיש קשר מסוים או למציאת שיר מסוים. 

 

גם לוח מחוונים דיגיטלי ברוב המקרים וזכה ליישום עלוב, במקום לעשות משהו פשוט ונקי כל יצרן דוחף צבעים וגרפיקה בצורה מיותרת ושפע של מידע מיותר שגם הוא, עוד גונב דעת מיותר. שיהיו מכוניות אוטונומיות מלאות, אז שיעשו מה שבא להם, אבל עד אז, כל הטרנד הזה גורם לתאונות והתפעול עצמו פשוט לא נוח.  

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה לדעתי היא לא ההבדל בין תפעול במקשים פיזיים לתפעול בלחיצה על מסך, שניהם מסיכים את הדעת באופן דומה, שניהם מצריכים הסתכלות לראות איפה "הכפתור" הרלבנטי וכיוון היד אליו בעודך מסתכל על הכפתור ובמידת הצורך גם הסתכלות על המחוון הרלבנטי כדי לקבל פידבק ויזואלי על הפעולה שביצעת.

 

הפידבק הפיזי מכפתור פיזי הוא שולי ואולי אפילו פחות נוח, כמו ההבדלים בשימוש בסמרטפון לעומת טלפון לחצנים, מה יותר נוח לתפעול?

 

הבעיה בתפעול מערכות באמצעות מערכות המולטימדיה היא שחלק מהן לא מתוכנן נכון ותפעול פעולות שימושיות מצריך כניסה לתת תפריטים.

 

במערכות מולטימדיה טובות יש קישורים קבועים לפעולות השימושיות על גבי מסך המוטימדיה או במכוניות פרימיום יש כבר מסך נוסף למשל לתפעול מערכת בקרת האקלים וכך מדובר למעשה במצב דומה לתפעול כמו בכפתורים פיזיים.

 

יש גם ענין שחלק מיצרני הרכב לא חושבים על נוחות התפעול הפיזית באמצעות היד במערכות המולטימדיה. אם למשל מדובר במסך מולטימדיה שקוע ולא צף וללא משטח בולט מתחתיו להנחת היד, קשה מאד להפעילו. במסך צף וקרוב אני באופן אישי מניח את היד על מסגרת המסך העליונה ומתפעל אותו באמצעות האגודל וככה יש יציבות ליד. אבל יש רכבים עם מסכים צפים רחוקים מדי.

 

במסך גדול אמצעי כמו בטסלה (וולוו, רנו וכיוצ"ב) יכולה להיות בעית תפעול פיזית מאחר והאגודל לא מגיע לכל חלקי המסך. מענין מה אומרים על כך המשתמשים ברכבים הנ"ל, למשל

@eladts

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@green חולק על המשפט הראשון שלך. כפתור פיזי מצריך מבט של חלקיק שניה כדי לכוון את האצבעות אליו, הפעולה עצמה מבוצעת כאשר המבט כבר חזר לכביש. מסך מגע מצריך מבט רציף, ובדוב המקרים פעולה של כפתור פיזי אחד הופכת לסדרת פעולות במסך המגע.

 

כל עוד מדובר בפעולות שמבוצעות כאשר הרכב עומד זו בעיה קטנה, אבל פעולות המבוצעות בתנועה מסוכנות.

 

יפה עשו יצרנים אדר חיברו את המולטימדיה ללוח המחוונים, ומאפשרים, למשל, לראות את הוראת הניווט הבאה בעת הצצה על מד המהירות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד אחד אני נהנה מאוד מכל הטכנולוגיה שמקיפה אותי, במיוחד בתחום הבטיחות, מערכת השמירה על הנתיב בשילוב בקרת שיוט אדפטיבית זה משהו שאני משתמש בו על בסיס קבוע.
מצד שני אני אוהב את המכוניות המפגרות שלי, קרבורטור, מנורות צהובות והרבה רעש.
לגבי כפתורים, זה משהו סנטימנטלי, אני חושב שיש לי יותר כפתורים במרצדס מאשר בפונטיאק וההבדל בינהם הוא בערך 40 שנות ייצור.

אני גם מאוד אוהב את החוגה במרצדס, מעדיף את זה על מסך מגע, בעיקר בגלל שטביעות אצבע יכולות לשגע אותי, בוולבו אין מנוס כי מדובר בצג מגע ששולט כמעט בהכל, אז אני פשוט מחזיק עט עם גומי למסך מגע ומטלית לעבור על הכל מתח שזה משגע אותי.



Sent from my SM-G975U1 using Tapatalk

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, LotusElise כתב:

כפתורים עולים יותר ממסך מגע. הרבה חברות החזירו את כפתורי המזגן אחרי דור אחד בלי. כמו שחברות מחזירות את הרכבים הידניים אחרי דור בלי 

כמו שמוכרים לנו מכוניות חשמליות לא שימושיות עם טווח שאפשר לעשות עם אופניים חשמליים.

בסוף ימצאו את האיזון

 

בינתיים מה שעולה הכי הרבה זה הספידומטר המכאני, מוזר שהוא עוד לא נעלם (יחידה די עדינה ומסובכת מבחינה מכאנית). :-)

מכוניות ידניות מעולם לא חזרו - זאת נישה זניחה שתיעלם אט אט, כמו שנעלם קידום ההצתה הידני.

הטווח של המכוניות החשמליות החדשות כבר הגיע לאזור השימושי.

הכיוון שטסלה בחרו הוא מסך מגע ענק, אפשרות אחרת שהיא לא יקרה במיוחד היא שימוש במספר גדול של מסכי מגע קטנים, למשל מסך מגע ייעודי לכוונון טמפרטורה.

במקבוק פרו ובכמה לפטופים אחרים מנסים לקדם מסכי מגע זעירים ומוגבלים בכוונה, ליד המקלדת. עוד לא אפוי אבל זה הכיוון לדעתי.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, discoTD5 כתב:

אתם תמשיכו להתלונן, והעולם ימשיך להתקדם.

אחרי ימים ארוכים עם מכוניות חשמליות, לחזור לרכב עם מנוע בעירה פנימית מרגיש כמו ללכת ל SOS ולאמץ טירקס כחיית מחמד, או לחכות לתשע בערב לראות 'מבט' בשחור לבן. 

אפילו נירו פלאג אין מביא איתו חווית נהיגה מתקדמת, כך שאתה שואל את עצמך מי אלה השכנים שלי שעדיין נכנסים לתחנת דלק. 

טוב שאתם לא שואלים אם יש רדיוטייפ עם ראש מתהפך ברכב החדש שאתם קונים, או מינימום צ'יינג'ר, אחרת איך נשמע מוסיקה באוטו. 

העולם מתקדם. 

 מה הקשר ? אי אפשר לייצר רכב חשמלי עם בקרים פיזיים ? הטרנד האוילי הזה שהתחיל כזכור אצל טסלה עם האייפד הענק במרכז, תופס משום מה תאוצה וזה מפחיד, לא פחות מכך. כל הפולקסוואגנים החדשים, כל סידרות העל של מרצדס, אודי, ב.מ.וו, וולוו מתעקשים שתוריד את העיניים מהכביש ותתחיל לחפש על המסך איפה ללחוץ. חאלאס, זה פשוט מסוכן. לפחות בסיטרואן נרגעו מהשטויות האלו קצת וב C4 החדש יש שוב גם בקרה פיזית למזגן, ככה לפחות זה נראה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה זה אנשים שפחות שולטים בטכנולוגיה העכשווית ונאלצים להתמודד מול מערכות מסובכות

שגם גורמים לחוויה הפשוטה להיות מסורבלת, וחמור מזה הן מסיתות את הנהג להתעסק "בשטויות" 

במקום בדבר האמיתי - לנהוג בריכוז וערנות מלאה למה שמתחולל על הכביש. (מערכות כאלה מסיתות את המבט למקום פחות חשוב)

 

 ההשוואה לסמארטפון כמובן אינה במקום, כי אתם לא מתעסקים סמארטפון באמצע נהיגה.

 

לפני כמה עשורים שהייתי קורא ירחוני רכב הייתי בטוח שעד שנת אלפיים רוב המכוניות יהיו על אנרגיית חשמל

או סלולרי (קולטים על הגג) ללא צורך כמעט להטעין את הרכב. חלפו להם עוד כמה עשורים ועדיין יש רכבים מונעים על בנזין מזהם.

עד מתי? מקווה שלא להרבה זמן. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני 12 שעות, wildlands2019 כתב:

כי כך היה מאז ומתמיד,

אז תקנה רכב מסרטן עם קרינה שתגדיל לך זנב, לפחות זה חדש.

צא ולמד לפני שאתה משחרר אמירות כאלה.

 

לפני 9 שעות, KOOKE כתב:

 

סיטרואן/פיג'ו נתפסו חזק לעניין השטותי והדבילי הזה ואותי זה משגע שכדי לכוון המיזוג בסיטרואן C3 של אשתי צריך לשחק עם המולטימדיה ואין שום אופציה אחרת. כנ"ל ביטול הסטרט סטופ....

ב-C5 החדשה הפרידו כמה פעולות לשורת מקשים פיזיים, סטארטסטופ, סירקולציה פנימית ועוד, חלק שימושיות וחלק לא, מה שמראה שהם מבינים את הבעיה אבל מתעלמים ממנה.

אני לא סובל את הריכוזיות הזו במסך. במקום פעולה אחת עושים 3.

 

לפני 8 שעות, hans כתב:

 

1. המשתמשים התרגלו.

 

ההבדל הקטן הוא שהתרגלות לדבר הזה בזמן נהיגה מסכנת חיים.

 

לפני כשעה, green כתב:

הבעיה לדעתי היא לא ההבדל בין תפעול במקשים פיזיים לתפעול בלחיצה על מסך, שניהם מסיכים את הדעת באופן דומה, שניהם מצריכים הסתכלות לראות איפה "הכפתור" הרלבנטי וכיוון היד אליו בעודך מסתכל על הכפתור ובמידת הצורך גם הסתכלות על המחוון הרלבנטי כדי לקבל פידבק ויזואלי על הפעולה שביצעת.

 

הפידבק הפיזי מכפתור פיזי הוא שולי ואולי אפילו פחות נוח, כמו ההבדלים בשימוש בסמרטפון לעומת טלפון לחצנים, מה יותר נוח לתפעול?

 

@eladts

דעתך היא בניגוד חריף לא רק להיגיון אלא לחוקי הארגונומיה.

מיקום, טקסטורה, גודל, משקל המתגים, בכל מוצר ולא רק ברכב, זה תחום שמתעסקים בו מומחים ולכל פסיק שם יש משמעות. כן, יש גליצ'ים ומוזרויות וגם טעויות, אבל אין רשלנות של ממש בניסיון למכור לך עוד מסך תמורת הבטיחות שלך.

בעיניי זה אבסורד וגם כתבתי את זה פעם, שיצרניות משקיעות הון עתק בפיתוח בטיחות אבל שמות כזה מכשול לנהגים עם המסך המפגר הזה.

 

יאללה, עשיתי לכם mx73mx7 עם הציטוט המרובה על הבוקר, תתמודדו :)

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai
  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אני לא מבין, אתה מנסה לשכנע אותי?!

 

כבר יצאתי, בדקתי והחלטתי, שכל עוד לא מטפלים בנושא הקרינה אני לא מתקרב לרכבים היברידיים,

כאשר הציעו לי רכב מהעבודה קורולה החדשה, נסעתי ולקחתי נסיעת מבחן עליה, בזמנו היתה לי רנו קליאו 2009, קניתי מכשיר EMF לא זול לבדיקה, פשוט חששתי מזה,

אני לא מבין גדול בכל יחידות הקרינה, אך ראיתי שברנו לא משנה איך המכשיר בכל היחידות שיש בו היה רגוע, בקורולה, התחרפן, התחילה התראה על קרינה גבוהה וכו..

לא רוצה להאמין לאף סרטון, אך אחרי הבדיקה שלי הבנתי שיש כאן קרינה הרבה יותר גבוהה מרכב בנזין, לא יודע אם זה מסרטן או בכלל מזיק, אך ממש לא בא לי להיות עכבר המעבדה של יצרני הרכב.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, shugiflex כתב:

הרבה מתלוננים על האופנה שפשתה בקרב יצרני הרכב בשנים האחרונות - לדחוף את כל הבקרות למסך המגע. נשאר לקוות שהיצרנים יקבלו את הפידבק הזה מהשוק ושיחזירו לפחות חלק מהכפתורים בחזרה.

מאזדה כבר בדרך:

https://www.fleeteurope.com/en/safety/europe/features/mazda-remove-touch-screens-all-new-cars?a=BUY03&t[0]=Mazda&curl=1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...