Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אני היחיד שלא אוהב שהרכבים נהיים סמארטפון ממונע?


davemustaine87
שימו לב! השרשור הזה בן 1321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 2 שעות, itaysamurai כתב:

לא, רק שפעולה של לחיצה אחת הופכת לשלוש לחיצות בחסות המלבנים המרצדים האלה, אז העניין מסתבך.

 

שוב אני עם המושג המעורפל הזה - ארגונומיה.

היד שלך זוכרת לבד איך לגשת למתג. היא זוכרת שמתג עגול מחוספס משנה טמפ'.

אז שלחת את היד והרמת טמפ' עם קליקים ברורים ואתה זוכר שכל קליק זה חצי מעלה. מצויין.

ואז נסעת בטאבלט הממונע. שלחת יד לאין מתג שמעביר את המסך ממערכת השמע למיזוג.

ואז אתה מחפש על כל ה-35" האלה את המשולש שעושה חם יותר.

לוחץ. אין פידבק. עשיתי נכון? עשיתי מספיק? פתאום קפיצה בכביש ואני לוחץ על מקום מת במסך? כל אחד מצריך עוד מבט.

 

אין לי בעיה עם מיעוט מתגים וגם כמעצב בדימוס שאפתי תמיד לניקיון בעין, אבל את הפעולות הפופולריות כמו שמע ומיזוג

חייבים להפריד חזרה למתגים פיזיים.

בול.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 5 שעות, mm1987 כתב:

לפי השרשור הזה נשמע לי שהרבה מחברי הפורום עסוקים בלשחק בכפתורים או מסך המגע יותר מאשר בנהיגה עצמה. כמה אתם כבר נוגעים בכפתורים או משנים הגדרות בזמן הנהיגה??? פעם אחת נוגעים במזגן? פעם אחת לוחצים על לחצן ביטול העצור וסע? זה נשמע כאילו כל חצי דקה אתם לוחצים על איזשהו כפתור תוך כדי הנסיעה.

מודה שמסכים. עוד לא זוכר במה נגעתי תוך כדי נסיעה שלא נמצא על ההגה, למעט בורר המזגן. 

עונה לשיחה? בהגה.  שליטה כמעט מלאה על המערכת? בהגה. בקרת שיוט? הגה. הילוכים? הגה. 

אני לא אוהב שליטה קולית, אז מקסימום צריך לחייג ברמזור אני עושה את זה דרך הטלפון או הבורר שזו באמת אחלה דרך לשליטה על מערכת. 

מה פספסתי?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם זה נראה מיושן מאוד ולא נוצץ או יוקרתי, אבל מערכת המיזוג של האיביזה 2014 שלי, הייתה הכי קלה ופשוטה להפעלה.
תענוג!
78d2ff618368d811f02619bbf8b45d4a.jpg

  • מעניין 1

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, itaysamurai כתב:

זה ויכוח סרק כי זה נוגד כל חוק הגיוני בתכנון ממשק פיזי.

היד שלך נשלחת למתג בודד או למסך שטוח ולא קטן, מה יצריך ממך מבט?

 

 

אם המתג הבודד הזה יושב בשורה של שישה מתגים זהים וקטנים, המתג יזדקק למבט למטה והורדה של עיניים מהכביש. המסך השטוח, עם המתגים הגדולים, שנמצא מול העיניים, לא מצריך הורדה של עיניים מהכביש.

אם המתג גדול, נמצא ליד ידית ההילוכים, ועוד לא למדתי בע"פ את המיקומים, אז בכלל למסך יש יתרון.

 

ההבדלי ביננו זה שאני חי עם המכוניות הללו (גולף וקקטוס, לשם הדוגמא) ואתה חי בעולם תיאורטי.

 

בקשר לניווט, המסך של הקקטוס לא משקף את הסלולרי, אבל אם כן, הוא ממוקם הרבה יותר טוב ממסך של גולף, לדוגמא. אני נוהג בגולף הרבה, אני עדיין צריך להסתכל כדי לתפעל את המזגן. המתגים נמוכים והכפתורים המרובים לא כאלו קלים למציאה.

 

שוב, הבעיה בקקטוס זה שהמסך עצמו לא טוב, למרות שהמיקום שלו מעולה.

בעיה נוספת זה תפעול של המזגן כשאתה בשיחת טלפון. אי אפשר. זה ממש מטומטם.

 

בניגוד אולי לרכבים אחרים, העברת הפקדים בקקטוס למסך משרתת את כלל עיצוב פנים הרכב והיא לא גימיק. היא מאפשרת את סביבת הנהג המרווחת והנוחה, וזה לאין שיעור יותר משמעותי מהפעם/פעמיים, שאתה צריך לתפעל את המזגן.

 

אז הרעיון של להעביר את השליטה למסך הוא רעיון נכון, ואם היו מבצעים אותו נכון (מיקום, ריספונסיביות ואפילו פידבק מהמסך, כמו בסלולרי, ואפשרות למולטי טסקינג), הוא פותח הרבה אפשריות בעיצוב הפנים.

ועדיין, העתיד הוא פיקוד קולי. האסיסטנט של גוגל כבר עושה את זה מצויין, כשמודבר בפקודות פשוטות של תפעול המכשיר (אני כבר כמה שבועות לא מחייג...).

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.9.2020 בשעה 13:17, davemustaine87 כתב:

אתמול יצא לי לנהוג בפיזו 5008 חדשה.

 

אין מה להגיד מלבד שזה רכב מרהיב. פשוט חוויה אפילו רק להסתכל בפנים ולהתרשם. 

 

אבל למה כמעט הכול מנוהל דרך פאקינג מסך מגע? למה צריך ללחוץ על הכפתורים של הידית ואז לראות מסך כלשהו באיזה הילוך אני? 

 

זה ניראה הייטקי ומגניב , אבל באמת שאני מעדיף את הקיום של לחצנים וידיות פיזיים, מאשר מסכי וחיישני מגע. 

 

האם זה רק אני זקן בנפשי, או שיש עוד אנשים שמעדיפים את זה טיפה "מיושן" יותר? 

 

חכה שהמסך הזה יתקלקל - איזה תענוג בשביל היבואן והמוסך המורשה שפשוט יחגגו לך על הארנק. 

 

אני מחכה ליום שהיצרנים יחכימו לתת גם את האופציה לנהל את הרכב דרך אפליקציה ואפשרות פשוט להסיר את ה"טאבלט" המקורי של המפעל ולשים במקומו כל אנדרואיד\אפל\לינוקס כזה או אחר\WIN שתחפוץ בה נפשך. 

חיבור למערכת הגברה ודיבורית דרך BT וזהו. 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני 24 דקות, falou כתב:

ההבדלי ביננו זה שאני חי עם המכוניות הללו (גולף וקקטוס, לשם הדוגמא) ואתה חי בעולם תיאורטי.

 

לא בדיוק.

יש לי מצד אחד במוו שבה מתעקשים על ארגונומיה אמיתית וחכמה ומצד שני C5 איירקרוס שבה סיטרואן נדבקים לטרנד מסוכן ודבילי.

בבמוו אני עושה מה שצריך על עיוור ובסיטרואן אני עסוק במעברי מבט מפה לשם. ו-וואלה, יש לי קואורדינציה לא רעה ועדיין -

זה לא טוב ולא חכם.

מתגים זהים בצורה ובשורה אחת הם לא חכמים. לא כל ארגונומיה מבוצעת נכון.

גם שורת מתגים ב-C5 שעוד שרדה את הצונאמי הזה, גם היא לא מאוד מובחנת. ובכ"ז, האצבע שלי יודעת ללכת לקצה 

כשהיא רוצה לבטל את ה-SS.

 

לו אני מעצב שמוכרח להעביר הכל למסך, אני עושה מסך עם משטחים, כלומר לא משטח אחד של תצוגה אלא בעל, נניח,

2-3 מקטעים שכל אחד משופע ובהם התצוגה נשארת קבוע לאופציות החשובות וה"ננגעות" יותר שכבר פירטנו

וגם מאפשר לקסטם לעצמי איזה אופציה שאני רוצה לפי אופן השימוש. אאודי ולנד רובר חילקו את זה ממש לשני מסכים

והם גם נמצאים בגבהים אחרים - נו, הרע במיעוטו.

עושה גם חיספוס מובנה במסך, שיעזור לנו להבחין בלי להסתכל האם אני במקום הנכון; עושה רטט לכל לחיצה.

היה גם עוזר מנח טוב ליד ואז היה קל יותר לאפס את האצבע מול האייקונים, כמו שפעם שאנשי המערות היו מסובבים את החוגות שלהם, אז היו מניחים את היד על ידית ההילוכים.

 

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, מיץ פטל כתב:

היה גם קל יותר לזכור מיקום של כפתורי המספרים בטלפונים הישנים, ובכל זאת יש לך סמארטפון.

 

העניין הוא שבסמארטפון אתה מוותר על חלק מהנוחות בתפעול תמורת הרחבה של פונקציונליות בצורה מאוד משמעותית (ואם אתה משתמש בסמארטפון רק בשביל send וend, אין לך צורך בסמארטפון).

 

בתפעול של בקרת אקלים ברכב - איזה בדיוק ערך מוסף אתה מקבל בלתפעל אותה דרך מסך מגע? ההיפך, הרצון של היצרן לחסוך כמה דולרים יוצר ממשק מסורבל ולא נוח.

 

מולטימדיה - כן, מתאים למי שמשתמש בפונקציונליות המורחבת שלה. למי ששם שם רדיו על גלגל"ץ איך שהוא מקבל את הרכב, ומשאיר את זה ככה עד המסירה לבעלים הבא - מיותר לגמרי.

 

כנ"ל בשביל מישהו כמוני, שכל מה שהוא רוצה זה לקשר סמארטפון עם בלותות׳ ולשים ספוטיפיי. רדיו דיסקים מלפני 8-10 שנים, עם usb+bt מספיקים לחלוטין.

 

וייז זה נחמד, אבל אפשר גם בלי.

 

הכי גרוע זה המערכות האלה שבהן יש מסך מגע, אבל הפונקציונליות ברמה של רדיו תדיראן משנות השמונים (כמו קורולה דור קודם או שברולט למיניהן). אתה מקבל את הרע משני העולמות. הדובדבן בקצפת זה שהיא גם נשמעת כמו משהו שהגיע בתור איבזור תקני בסוסיתא.

 

אני אשתדל שברכב הבא שלי לא יהיה את השיקוצים האלה. רק מזגן/בקרת אקלים עם כפתורים פיזיים ומערכת שמע שיודעת להזרים מוזיקה דרך bt. או (עדיף) שקע דאבל דין כדי להכניס רדיודיסק קלריון שיושב אצלי במגירה ומחכה לאוטו הבא.

  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, vadim6385 כתב:

 

בתפעול של בקרת אקלים ברכב - איזה בדיוק ערך מוסף אתה מקבל בלתפעל אותה דרך מסך מגע? ההיפך, הרצון של היצרן לחסוך כמה דולרים יוצר ממשק מסורבל ולא נוח.

 

 

כתוב.

כשאתה מתפעל הכל ממסך המגע, אתה פותח אפשרויות לעיצוב הפנים של הרכב. למשל בקקטוס, אין קונסולה מרכזית. יש יותר מרווח פנים, שמאפשר כיסאות גדולים ונוחים יותר (שהם חלק מרכזי בחווית הנוחות של הקקטוס).

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, falou כתב:

 

כתוב.

כשאתה מתפעל הכל ממסך המגע, אתה פותח אפשרויות לעיצוב הפנים של הרכב. למשל בקקטוס, אין קונסולה מרכזית. יש יותר מרווח פנים, שמאפשר כיסאות גדולים ונוחים יותר (שהם חלק מרכזי בחווית הנוחות של הקקטוס).

 

אני לא רואה איפה בדיוק חסר שם מקום לתצוגת לד מסכנה פלוס כמה כפתורים/חוגות.

 

image.thumb.png.1a2a40940d7ec5db611934aaa0a59ea0.png

 

לפני 27 דקות, מיץ פטל כתב:

שלא לדבר על כך שהדרישות הבסיסיות מרכב היום הם בהרבה יותר מגוונות ובכל מקרה מחייבות מסך די גדול 

 

מחייבות בשביל מה בדיוק?

 

אני לא מצליח לחשוב על דרישה שבגללה צריך לתקוע טאבלט מול העיניים של הנהג.

 

נהיגה עצמה? לא.

 

 

שינוי הגדרות כאלה ואחרות, דיאגנוסטיקה? אפשר לעשות את זה מתוך תפריטים נפרדים שלא קשורים למולטימדיה (כמו שיש באיוניק/נירו).

 

 חוץ מאולי ניווט. אבל גם בלי זה אפשר להסתדר טוב מאוד (יש סמארטפון).

 

אני אישית הסתדרתי טוב מאוד בלי הדברים האלה.

כל ה"סמארטפון ממונע" זה דברים שאני מרגיש שדוחפים לי בלי שביקשתי, ואני מאמין שככה הרוב מרגישים.

 

היצרנים דוחפים היום לכל גרוטאה מסך 17" כדי לסנוור אותך באולם תצוגה, ואז דחופים לאותו המסך את כל התפעול האפשרי כדי לחסוך עוד קצת, כי אפשר עכשיו, ואתה גם ככה לא תשים לב.

 

וכמובן שכל זה הולך גם להתיישן, ויפסיק לעבוד, וכמובן שהיצרן לא יספק עדכונים, כי הוא רוצה לדחוף אותך לקנות חדש.

 

פשוט גרוע.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, vadim6385 כתב:

 חוץ מאולי ניווט. אבל גם בלי זה אפשר להסתדר טוב מאוד (יש סמארטפון).

סמארטפון זה נורא! 

 

מסך טוב יטפל בניווט, מצלמה היקפית, טלפון, מערכת קול עם כל האפשרויות האינטרנטיות, קורדינציה בין כולן (ויש עוד הרבה דברים)

וכמובן שגם פיקוד על מערכת אקלים.

 

אין שום מצב שכפתורים חד ממדיים יכולים להיות סידור הגיוני ובטוח יותר (פשוט צריך כמות עצומה וזה בלאגן בלתי נסבל) - ממסכים שמאורגנים נכון לטפל בכל הטוב הזה.

 

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צריך כפתורים פיזיים בשביל המערכות שאתה מתפעל תוך נהיגה, שאלה  בעיקר המזגן\בקרת האקלים, הטלפון ומערכת השמע. האם הכפתורים על הקונסולה או על ההגה? זה פחות קריטי, כי אפשר להתרגל גם לזה וגם לזה.

 

מה שלא מצריך התפעול תוך נהיגה יכול לשבת גם בבגאג'.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, sperial כתב:

 אפשר להתרגל גם לזה וגם לזה.

 

זה נכון גם למסך שתוכנן טוב.

כל מה שתארת הן פעולות שאינן קריטיות לנהיגה.

איתות היא פעולה קריטית, מגבים הם צורך קריטי.

עריכה אחרונה על ידי מיץ פטל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטלפון ומערכת השמע נשלטות על ידי כפתורים בהגה, ובקרת האקלים נשלטת על ידי מסך המגע, אני לא רואה שום בעיה בזה. כמו שכב אמרו פה, הלחצנים גדולים ויחסית מול העיניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר ריבוי מסכים.
יש למישהו ניסיון עם מראות הצד הוירטואליות של ה e-tron?
מדובר בפיתוח מוצלח שנראה בעוד רכבים או גימיק בלבד?
4410214b6feea8ebc8e0a98f3fb94211.jpg

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1321 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...