Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה בפענוח בדיקה - יאריס 2010 ידנית


TLE60
שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצ"ב הבדיקה הכוללת שנערכה עבור טויוטה יאריס. אבקש עזרתכם האם מדובר ברכב שכדאי לרכוש אותו או שמה לא.

הבוחן טוען שהרכב במצב סביר ++ לגילו.

 

 קצת מידע:

טויוטה יאריס דגם TERA, יד 01, 164,500 ק"מ, גיר ידני 6 היל', צבע לבן.

הבדיקה נערכה במכון סמוך לביתי שאני בחרתי. למוכר לא הייתה בעיה להגיע אליי.

אבקש התייחסותכם למה שהבוחן אמר לי. בהמשך למטה.

 

לחיוב: עד 120K לרכב הייתה היסטוריה במוסך מורשה טויוטה ואז במוסך אחר (לא יבואן) והתיעוד קיים, כך שכנראה הק"מ לא מזויף.

בעל הרכב הוא באמת בעל הרכב,  הוא הציג בפניי ת"ז שלו ורישיון רכב שאכן על שמו, גם רישיון של הבעלים הקודמים הוא הציג לי ואף הביא לי את המספר טלפון שלו, ככה שהרכב לא מהשכרה/ליסינג.

הרכב אצלו 7.5 שנים, טסט לשנה מלאה ובסה"כ נראה טוב מאוד לגילו.

מחירון משוקלל  - 23.5K, מחיר נדרש 17.5K.

 

עשיתי סיבוב לא קצר על הרכב, כולל נסיעה במהירות 110 קמ"ש, ולא הרגשתי משהו חריג.

 

לשאלות שלי:

 

מצמד - המצמד מקורי, הבוחן טוען שהוא עובד ב-75% תפוקה /יכולת/ וואט אבר, ששאלתי אותו כמה שנים עוד יש למצמד אז הוא טען שיש לו עוד כמה שנים טובות במידה וכמובן נוהגים נכון. אם כך האם הוא נחשב לא תקין? או שמה זה כסת"ח של המכון? לא הרגשתי קושי בהכנסת הילוכים והגיר מסתנכרן טוב.

 

כיוון פרונט - לאחר הבדיקה ביצעתי עוד סיבוב על הרכב בשיוט במהירות גבוהה, ההגה ממורכז ואין רעידות ב-120 קמ"ש. אין סימני אכילת צמיגים, דאנלופ בני שנה וחצי. למה נרשם שצריך כיוון פרונט?

 

כל הבלאי של הצנרת והתושבות זה משהו נורמיטיבי את זה הבנתי.

 

לגבי סעיף מנוע - לא הבנתי כלום. יש רכבים שצורכים שמן במאמץ והיצרן אף רושם על כך בספר הרכב, במקרה של הרכב הזה אין נזילת שמן אך יש צורך למלא זמן כל כמה אלפיי ק"מ לטענת המוכר (הרכב ירושלמי אם זה חשוב). יש אמת בדבריו?

 

ועכשיו לסעיף המעניין - קודם כל גילוי נאות: יש לי ידע בפחחות וזיהוי החלפת חלקים במרכב הרכב.

 נרשם שהוחלפו חלקי מרכב. המוכר מוכן להתחייב לי על זה שלא, וגם שהסתכלתי בהיסטוריה הביטוחית באינטרנט לא הופיעה שום תביעה.

בארבע עיניים ששאלתי את הבוחן אלו חלקים הוחלפו, אולי כנף, אולי טמבון, או משהו אחר, הוא אמר שאין סימני פתיחת ברגים ובוודאות החלקים האלו לא הוחלפו וגם לא הדלתות, רק הטמבון הקדמי חוזק ע"י ברגים (שגם את זה ד"א המוכר אמר לי לפני הבדיקה). גם אני שהסתכלתי לא הבחנתי בכך.

 

 ששאלתי האם יש פגיעה בקצה שילדה: גם פה, התשובה הייתה שלילית.

 

פה יצאתי הכי מבולבל. מצד אחד נראה לי כאילו הבוחן לא יודע/לא בדק טוב/מפחד, מצד שני רשום שחור ע"ג לבן שיש סימני תאונה.

 

לעזרתכם אודה

 

1.thumb.jpg.0d759fe772a8e036f15d0d73585514d0.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

2.jpg

4.JPG

5.JPG

3.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכון / בוחן לא מקצועי. 

רושם ליקויים ובעצמו שולל אותם? מגוחך. 

מצאת רכב נדיר, שמור ומטופל. 

בעל הרכב אמין וגלוי. 

לא אופייני לרכבים בגיל הזה. 

ממליץ להתעלם מכל הכסת"ח הזה, לקנות ולהמשיך בתחזוקה נכונה. 

לי אישית מפריע המחירון הגבוה של היאריס באופן כללי. 

אבל זה כבר סיפור אחר. 

  • רעיון טוב! 1

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקה טובה לרכב בן 10.

לגבי המכה, אם זה לא תוקן במסגרת חברת ביטוח זה לא יופיע בדוח סליקה, אך ממה שרשום אין פריעה בשילדה.

 

לגבי חוסר שמן, כמה היה חסר? מתי היה טיפול?

אכן צריכת רכב מסוימת נורמלית וזה גם מופיע בספר רכב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שיש על הטמבון ברגים לא מקוריים כנראה גרם לבוחן לחשוב שהרכב עבר תאונה והטמבון הוחלף וכמו תמיד החאפרים בארץ הרכיבו ברגים ממה שבא ליד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיקה סבירה. רכב במצב לא רע יחסית. אם זה מה שאתה מחפש, אפשר להתקדם.

 

גיר 6 הילוכים זה אחלה וכמעט שלא תמצא במכוניות בקטגוריה הזו, זה מוסיף הרבה.

 

המחיר גבוה מאוד יחסית למתחרות בקטגוריה אבל ככה זה טויוטה.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כמו רישומי כסת״ח של המכון, הבלאי של הקלאצ׳ בהחלט סביר ואף טוב מכך ביחס לקילומטראז, נראה שמי שנהג על האוטו עזה זאת בעדינות ובאהבה.

בדיקת הקומפרסיה מצויינת, לא ברור לאן הולך השמן אבל נראה שהוא לא הולך לחלל הצילינדר, תעקוב ותראה אחרי הקנייה.

סה״כ נראה כמו קניה טובה מאוד ואחלה תוצאות של בדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי חוטף את הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה אחלה,

לגבי צריכת השמן, גם הטויוטה שלי  (ספייס ורסו 2011) צורכת בערך קילו על 3500 ק"מ, בכל טיפול במוסך (מרכזי טויוטה) הבוחן אומר שזה בסדר גמור וטבעי,

כפי שאמרו מעלי אני הייתי קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים האלו נדמה לי שאין יאריס אוטומטית אלא רק רובוטית וידנית. הידניות מעולות וסופר אמינות אבל המחיר שלהם גבוה מאוד ביחס למתחרות בגלל נושאים של היצע וביקוש. המוכר גם נשמע אחד שלא בא לו להתעסק בשטויות.

 

לגבי הקלאץ': הסר דאגה מליבך. מצבו מעולה. זה כיסתו"ח של המכון שירשם בכל רכב ידני שגילו יותר מ-5 שנים.  אם תחליף הילוכים כמו שצריך אז יש לו עוד מס' שנים לחיות.

 

פרונט: אין לי מושג למה רשמו את זה, אם ביצעת נסיעה במהירות גבוהה ולא הבחנת במשהו חשוד, אז כנראה זה כסת"ח. במקסימום עושים כיוון פרונט, זה עולה 200-250 ש"ח לציר.

 

צריכת שמן: אין סימני נזילה וזה כבר טוב. תוצאות בדיקת הקומפרסיה גם מעולות לרכב בן 10 עם נסועה כזו. מבחינים שהוא טופל היטב וננהג בעדינות. מכיוון שרשמת שהרכב ירושלמי אז בהחלט יכול להיות שהצריכה נובעת מהעליות, רכב עם מנוע קטן יחסית מתאמץ יותר בעליות ויכול להיות שזו הסיבה. השאלה כמה הוא צורך. כפי שרשמו לפני: תבדוק מתי היה הטיפול האחרון. צריכה של ליטר לכמה אלפיי ק"מ זה נורמלי גם ברכבים יותר חדשיםץ אם הוא צורך שני ליטר ל-1000 ק"מ אז יש פה משהו מחשיד.

 

עד כאן הכל טוב וכל השאר זה בלאי טיבעי לחלוטין. לא משהו שאמור להטריד אותך!

 

לגבי סימני התאונה: קודם כל, בשביל הראש השקט זה שווה עוד בדיקה ע"י גורם חיצוני אחר. אולי הוא יבחין בדבר מה נוסף. אולי פחח מומחה וכדומה. מה שכנראה קרה לך פה זה מה שמוכר טען שקרה (כמובן בערבון מוגבל): מתישהו הרכב קיבל איזה שפשוף חניה מסוים וחלק מהטמבון נפל. הישראלים החאפרים חיזקו אותו עם הבורג הראשון שמצאו ואז הבוחן מבחין בחיבורים לא מקוריים ומבחינתו זה סימני תאונה חזיתית למרות שלפי טענתך וטענתו אין החלפה של מכסה מנוע, כנפיים או דלתות. ההתנהלות של הבוחן קצת מעלה שאלות: הצהרת על תאונה אז בוא ותסביר איפה, מה מי מו... אמרת שבארבע עיניים הוא טוען שלא הוחלף כלום ויש סימני תאונה חזיתית, אז איפה התאונה? תסלח לי: הוא ממש לא מקצועי.

 

תוודא את שני הנושאים האחרונים שרשמתי ואם הכל תקין אז תיקח את הרכב. רכבים בני 10 במצב טוב קשה מאוד למצוא בטח ובטח שיאריס ידניות. אם משהו לא מסתדר לך אז אל תקנה רכב לא בלב שלם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

לא עדכנתי מאז: יומיים לאחר הבדיקה בדקתי בפורומים של חובבי טויוטה ושאלתי במוסך טויוטה(תודה על הרצון לעזור) על נושא צריכת השמן. התובנה הייתה שצריכה של ליטר לכמה אלפים של ק"מ היא תקינה כל עוד אין סימנים של נזילה, אז בנושא הזה אני יכול להיות רגוע.

 

נושא התאונה הפריע לי: הייתה תאונה והמכון צודק? לא הייתה תאונה והמוכר דובר אמת? אין לדעת. מכיוון שאנחנו חיים במדינת ישראל אזי צריך לבדוק כל דבר ב-8 עיניים.

מצאתי מוסך באזור מגוריו של המוכר שהסכים שנשתמש בליפט שלו בסוף היום בתמורה למאה ש"ח, הבאתי עימי את גרישה שעבד איתי בעבר, אוטוריטה מוחלטת בתחום פחחות הרכב שיכול לזהות רכב שעבר החלפת חלקים/צביעה/תאונה גם מ-100 מטר. הוא באמצע  שנות ה-70 לחיו והוא מתעסק עם פחחות בערך מגיל שנתיים.

עוד לפני שהאוטו עלה על ליפט הוא טען שהסיכוי שהייתה פה תאונה הוא די קלוש אל בכל זאת: הגענו עד הלום אז נבדוק!

גרישה בדק, נבר, הסתכל, חקר, חפר מתחת הרכב ובתוכו, הוריד גומיות והרים ריפוד בתא המטען וכפי שאחד שגדל עם מוסר עבודה סובייטי יודע לעשות וקבע ללא צל של ספק שהרכב לא רק שלא עבר שום תאונה, אלא אפילו לא נצבעו בו חלקים. 

בשורה תחתונה המוכר דיבר אמת ומלבד הברגים הלא מקוריים בטמבון הקידמי הרכב נקי.

הוחלפו 17,500 (17,700 עם העברת בעלות) והרכב בבעלותי.

מהשבוע התרשמות עימו אני יכול להעיד שנוחות הרכב ממוצעת ולא יותר, המזגן מעולה (!!!) ולמען השם כמה תאי איחסון יש שם? כל יום אני מגלה עוד אחד. ההילוך השישי גורם לשיוט נחמד במהירות של 100-110 קמ"ש.

מילאתי דלק שהרכב נרכש ולאחר שבועיים של נסיעות 60-70% עירוניות עם מזגן והשאר בינעירוניות ביצעתי  מדידה בתדלוק הנוסף והתוצאות היו די טובות לפי דעתי: ליטר ל-14.72 ק"מ.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1359 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...