Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פגו 208 1.2 ידנית 2015 - איך אפשר לדעת את מצב רצועה


david10015
שימו לב! השרשור הזה בן 1491 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מחר כנראה הולך לקנות את הרכב.

65K ק"מ יד 01 

 

*ברכב לא הוחלפה רצועה. 

 

מישהו יודע אם יש אפשרות לדעת מה מצב הרצועה בדגם הזה? (יודע שיש בעיה של התפוררות)

מה המלצת היצרן לגבי החלפת הרצועה? ק"מ/שנים

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש 208 אטמוספרית שנת 14, 95 ק"מ. מקריאה בפורומים בארץ ובחו"ל, הבעיה של ההתפוררות קיימת בעיקר במנועים מוגדשים, לא ראיתי התייחסות אחת לבעיה הזאת במנועים אטמוספרים. אני בודק כל החלפת שמן האם יש שאריות של רצועה בשמן, ע"י סינון של השמן במסננת, עד כה הכל תקין.

 

ניתן לפתוח את פתח המילוי של השמן, דרכו ניתן לראות חלק קטן מהרצועה. אם הרצועה לא במצב קטטוני סביר להניח שלא תקבל אינדיקציה גורפת מהבדיקה הזאת. הדרך הכי טובה לבדוק את מצבה היא לפרק את אגן השמן, כך גם ניתן לראות באופן ישיר האם פירורים מהרצועה החלו תהליך של סתימת הרשתית, תהליך אשר עלול להוביל להרעבת שמן ולנזק בלתי הפיך אם לא תופסים אותו בזמן.

 

מכיוון שהרצועה טבולה בשמן, חשוב אפילו עוד יותר להקפיד על שמנים באיכות גבוהה בתקנים המתאימים, ועל החלפות באינטרוולים קצרים יותר (הבעלים הקודם ואני מחליפים שמן כל 8 חודשים על אף שאנו נוסעים פחות מהממוצע). שמן מזוהם קרוב לוודאי שיזיק לרצועה ויאיץ את תהליך ההתפוררות שלה.

 

בקובץ שגרת הטיפולים שלובינסקי שלחו לי לפני שלושה חודשים (עבור מנוע אטמוספרי), החלפת הרצועה מתבצעת כל 165K או 10 שנים.

 

מוסך גבע הציע\מציע את השירות הנ"ל ללא עלות, יש לבדוק זאת מולו.

 

נ.ב

תתחדש, הרכב הזה מדהים והוא כנראה התמורה הכי טובה לכסף בטווח המחירים שלו.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי THELAD

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

לפני 15 דקות, THELAD כתב:

לי יש 208 אטמוספרית שנת 14, 95 ק"מ. מקריאה בפורומים בארץ ובחו"ל, הבעיה של ההתפוררות קיימת בעיקר במנועים מוגדשים, לא ראיתי התייחסות אחת לבעיה הזאת במנועים אטמוספרים. אני בודק כל החלפת שמן האם יש שאריות של רצועה בשמן, ע"י סינון של השמן במסננת, עד כה הכל תקין.

 

ניתן לפתוח את פתח המילוי של השמן, דרכו ניתן לראות חלק קטן מהרצועה. אם הרצועה לא במצב קטטוני סביר להניח שלא תקבל אינדיקציה גורפת מהבדיקה הזאת. הדרך הכי טובה לבדוק את מצבה היא לפרק את אגן השמן, כך גם ניתן לראות באופן ישיר האם פירורים מהרצועה החלו תהליך של סתימת הרשתית, תהליך אשר עלול להוביל להרעבת שמן ולנזק בלתי הפיך אם לא תופסים אותו בזמן.

 

מכיוון שהרצועה טבולה בשמן, חשוב אפילו עוד יותר להקפיד על שמנים באיכות גבוהה בתקנים המתאימים, ועל החלפות באינטרוולים קצרים יותר (הבעלים הקודם ואני מחליפים שמן כל 8 חודשים על אף שאנו נוסעים פחות מהממוצע). שמן מזוהם קרוב לוודאי שיזיק לרצועה ויאיץ את תהליך ההתפוררות שלה.

 

בקובץ שגרת הטיפולים שלובינסקי שלחו לי לפני שלושה חודשים (עבור מנוע אטמוספרי), החלפת הרצועה מתבצעת כל 165K או 10 שנים.

 

מוסך גבע הציע\מציע את השירות הנ"ל ללא עלות, יש לבדוק זאת מולו.

 

נ.ב

תתחדש, הרכב הזה מדהים והוא כנראה התמורה הכי טובה לכסף בטווח המחירים שלו.

 

 

 

 

תודה על התשובה המפורטת, באיזה שמן מנוע אתה משתמש?

סגרתי איתו על 25,500 , מחירון 28,700 . שווה את המחיר במידה והכל תקין? 

עריכה אחרונה על ידי david10015
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר סביר, במידה ויש היסטוריית טיפולים מסודרת ממוסך שמתמחה בדגם, אין תאונות (תבקש מהבעלים שיוציא לך טופס עבר ביטוחי מהמסלקה של חברות הביטוח) והרכב במצב קוסמטי טוב. תבדוק אם היו בעיות בממיר הקטליטי, עשויות להיות איתו תקלות ברכב הזה.

 

אני משתמש בשמן בתקן PSA B71 2290 בצמיגות 5w30 של מוטול. ניתן גם להשתמש בשמן בצמיגות 5w30 בתקן PSA B71 2297 (תקן חדש שמחליף את ה-2290) או צמיגות של 0w30 בתקן B71 2302. כמובן לוודא שנעשה שימוש בשמן העומד בתקנים הנ"ל, אם לא=>תברח. רמז: אם הרכב טופל במוסך שהוא לא מורשה יבואן או לא מומחה לפיג'ו, כנראה שמולא שמן בתקן הלא מתאים.

 

אם אתה רוכש, תפנה ללובינסקי, הם ישלחו לך ספר רכב בעברית ומפרט טיפולים עדכני לאימייל.

 

האם משתלם?בהנחה שזאת הגירסא הבכירה, Active ולא Access עם רמת אבזור נחותה, לדעתי הוא בהחלט יצליח למכור גם ב-27 אלף אם הכל תקין, המצב הקוסמטי טוב, יש היסטוריית טיפולים מסודרת וכמובן שעם קילומטראז' כל כך נמוך.

 

אני רכשתי לפני חצי שנה בערך את האקזמפלר שלי, 2014, ידנית אטמוספרית בגרסת ה-Active ב-20K אבל עם קילומטראז' יותר גבוה (92) ו-3 ידיים פרטיות.

 

 

 

 

 

 

 

 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, THELAD כתב:

מחיר סביר, במידה ויש היסטוריית טיפולים מסודרת ממוסך שמתמחה בדגם, אין תאונות (תבקש מהבעלים שיוציא לך טופס עבר ביטוחי מהמסלקה של חברות הביטוח) והרכב במצב קוסמטי טוב. תבדוק אם היו בעיות בממיר הקטליטי, עשויות להיות איתו תקלות ברכב הזה.

 

אני משתמש בשמן בתקן PSA B71 2290 בצמיגות 5w30 של מוטול. ניתן גם להשתמש בשמן בצמיגות 5w30 בתקן PSA B71 2297 (תקן חדש שמחליף את ה-2290) או צמיגות של 0w30 בתקן B71 2302. כמובן לוודא שנעשה שימוש בשמן העומד בתקנים הנ"ל, אם לא=>תברח. רמז: אם הרכב טופל במוסך שהוא לא מורשה יבואן או לא מומחה לפיג'ו, כנראה שמולא שמן בתקן הלא מתאים.

 

אם אתה רוכש, תפנה ללובינסקי, הם ישלחו לך ספר רכב בעברית ומפרט טיפולים עדכני לאימייל.

 

האם משתלם?בהנחה שזאת הגירסא הבכירה, Active ולא Access עם רמת אבזור נחותה, לדעתי הוא בהחלט יצליח למכור גם ב-27 אלף אם הכל תקין, המצב הקוסמטי טוב, יש היסטוריית טיפולים מסודרת וכמובן שעם קילומטראז' כל כך נמוך.

 

אני רכשתי לפני חצי שנה בערך את האקזמפלר שלי, 2014, ידנית אטמוספרית בגרסת ה-Active ב-20K אבל עם קילומטראז' יותר גבוה (92) ו-3 ידיים פרטיות.

 

 

 

 

 

 

 

 

זאת גרסאת האקטיב,חיצוני ופנימי הרכב במצב חדש.

 לגבי השמן אבדוק מחר.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שהשוק של המשומשות נחלש בעקבות משבר הקורונה? לפני חצי שנה מוכרים לא רצו לרדת מ-30 אלף על אקזמפלרים במצב שאתה מתאר בני 5 שנים, יד 1 פרטית.

 

ייתכן שחברות הליסינג מוצפות ברכבים שהחזירו חברות עקב פיטורים נרחבים וזה מושך את כל השוק למטה?

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי יש דגם ה82 כ"ס האטמוספירי ידני שנת 2015,

אצלי ב100K איך שקניתי לקחתי לבדיקה אצל גבע, ואבחן שהתחילו להופיע סימנים לרצועה המתפוררת, כמובן שהחלפתי אותה ועל הדרך עוד כמה חלקים שהתבלו ניקוי וכו...,

למזלי היא היתה עוד בתחילת הדרך ואין כרגע סימנים של צריכת שמן, נכון לפחות אחרי 4000 ק"מ, כך שהמנוע לא ניזוק, מה שכן בבדיקה לפני קניה מצב המנוע היה מצויין כולל קומפקסיה וכו...

 

פות"ש, אל תדלג על בדיקה בשום מצב, אם הכל תקין סע לגבע או כל מוסך שאתה סומך עליו שיבצע בדיקה והחלפה במידת הצורך, מחליף פעם אחת למק"ט החדש, כך תהיה בראש שקט, שאחרי זה אתה פשוט תהנה מכל רגע.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, wildlands2019 כתב:

אצלי יש דגם ה82 כ"ס האטמוספירי ידני שנת 2015,

אצלי ב100K איך שקניתי לקחתי לבדיקה אצל גבע, ואבחן שהתחילו להופיע סימנים לרצועה המתפוררת, כמובן שהחלפתי אותה ועל הדרך עוד כמה חלקים שהתבלו ניקוי וכו...,

למזלי היא היתה עוד בתחילת הדרך ואין כרגע סימנים של צריכת שמן, נכון לפחות אחרי 4000 ק"מ, כך שהמנוע לא ניזוק, מה שכן בבדיקה לפני קניה מצב המנוע היה מצויין כולל קומפקסיה וכו...

 

פות"ש, אל תדלג על בדיקה בשום מצב, אם הכל תקין סע לגבע או כל מוסך שאתה סומך עליו שיבצע בדיקה והחלפה במידת הצורך, מחליף פעם אחת למק"ט החדש, כך תהיה בראש שקט, שאחרי זה אתה פשוט תהנה מכל רגע.

לקחתי היום את הרכב למוסך שאני סומך עליו, אמר שהרכב במצב מצוין אז קניתי , שילמתי 25,000 ש"ח. הרכב נסע השנה רק 5K , בטוטאל 65K.  אני לא מאמין שיש בעיה עם הטיימניג בקמ כל כך נמוך בדגם האטמוספרי , דרך הפקק של השמן הרצועה נראת במצב טוב. בכל מקרה השבוע אקבע אצל גבע בדיקה של הטיימניג

תודה.

עריכה אחרונה על ידי david10015
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, THELAD כתב:

ייתכן שהשוק של המשומשות נחלש בעקבות משבר הקורונה? לפני חצי שנה מוכרים לא רצו לרדת מ-30 אלף על אקזמפלרים במצב שאתה מתאר בני 5 שנים, יד 1 פרטית.

 

ייתכן שחברות הליסינג מוצפות ברכבים שהחזירו חברות עקב פיטורים נרחבים וזה מושך את כל השוק למטה?

כבר לפני 4-5 חודש ראיתי שהמחירים מתחת ל30 אלף... 

גם המחירון מתחת ל30

אולי אתה מדבר על הטורבו.... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, גם אצלי לא ראו כלום מפתח פקק השמן.

 

בכל מקרה בגבע אמרו לי בפירוש שזה יכול לקרות גם בקילומטראג' נמוך וגם למנוע האטמוספירי, אפילו לטענתם יש מנועים שלא טופלו ושבקו חיים עוד בקילומטראג' חצי ממה שיש לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, wildlands2019 כתב:

תתחדש, גם אצלי לא ראו כלום מפתח פקק השמן.

 

בכל מקרה בגבע אמרו לי בפירוש שזה יכול לקרות גם בקילומטראג' נמוך וגם למנוע האטמוספירי, אפילו לטענתם יש מנועים שלא טופלו ושבקו חיים עוד בקילומטראג' חצי ממה שיש לי.

קבעתי אצלם בדיקה ליום חמישי, נקווה שהמצב טוב.

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד, דברתי רק על הגירסא האטמוספרית. הניסיון שלי עם לא מעט מוכרים הראה שאף אחד לא היה מוכן לרדת מתחת ל-30 אלף עבור אקזמפלרים ברמה שהציג פותח השרשור. ייתכן שיכולת המיקוח שלי לוקה בחסר או שהשוק השתנה. השערה שלי היא שהשוק עכשיו הרבה יותר טוב לקונים.

 

לגבי החגורה, ייתכן שהיה כשל בייצור של חלק מהחגורות האלו, כי נתקלתי באקזמפלרים עם קילומטראז' גבוה יותר (140K) שלא הוחלפה בהם רצועה ולא חוו שום תקלה.

 

חשוב לשים שברגע שהמחשב מזהה שלחץ השמן נמוך מתחת לסף מסויים כתוצאה מסתימת הרשתית, הוא מוציא קוד תקלה הרבה לפני שנגרם נזק. הנהג צריך להתהעלם מקוד התקלה לא מעט זמן עד שיתרחש נזק. אם הנהג יגש באופן מיידי למוסך עם הופעת הקוד ויבצע החלפה יזומה, לא יגרם שום נזק למנוע. לכן, אני לא לא הייתי ממהר להחליף את הרצועה בקילומטראז' כל כך נמוך של 60K.

 

 

 

 

  • אהבתי 1

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1491 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...