Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מתמחה בטיוטה - החלפת שמן גיר טיוטה יאריס 2013 אוט' (NSP130L)


DevilMayCry163
שימו לב! השרשור הזה בן 1617 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שוב תודה רבה לכולם..

 

אני ממש לחוץ בגלל הדבר הזה כמו שאמרתי זה אוטו ראשון שלי ואני לא ילד, חסכתי עבורו הרבה זמן (וקניתי לפי מחירון)..

 

כמה נזק לעתיד גרמתי? האם הדבר הזה בר תיקון?

 

 

האם הבחור ספי יכול לטפל מיום ליום ויש לו את השמן הנכון במלאי? האם הוא יודע כמה שמן צריך להכניס בדיוק לתיבה כזאת?

(הם הכניסו לי 3 ליטר של דקסטרון ) (אבל את השמן הישן הם מדדו לא באופן הכי מדוייק שיש, חלק ממנו ברח מחוץ לשופכה שהם השתמשו כדי לעבירו אל הגלון המדיד שלהם)

 

ואני עוד יותר לחוץ, במיוחד שאני קורא פה תגובות שבכלל אומרות שגיר של טיוטה מחזיק יותר שנים מהאוטו עצמו בלי החלפה (אני נראה לי הראשון בהיסטוריה שבא למוסך באופן יזום עם אוטו תקין כדי שיעשו בו נזק )

 

נ.ב

זה גם מוסך של אח של חבר טוב, הם לא עשו את זה בכוונה, אנשים טובים עם ידיים מאוד טובות ( בהתחלה הם מיד אמרו CVT אבל ברגע שפתחו תפקק והצבע שלו היה אדום, הם לא היו בטוחים והתקשרו למישהו כדי לברר והוא זה שהטעה אותם!!) אז גם לא בא לי לריב איתם על נזקים וכאלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה מכון גירים אוטומטיים, מן הסתם הוא מכיר כל חלק בגיר הזה.

אתה קובע איתו והוא מזמין את השמן למוסך שלו. חבל לבזבז עוד אנרגיות. זה לא נכון שהגיר מחזיק מעמד יותר טוב בלי החלפת שמן מאשר עם החלפה לשמן מקורי.

אני לא חושב שנגרם נזק ב 150 קילומטרים עם שמן גיר אוטומטי רגיל. אבל כן צריך להחליף לשמן הנכון ( גם השמן המקורי בצבע אדום ).

כל מוסך יכול לטעות, אולי כן אפשר לתת להם הזדמנות לתקן את הטעות. לא מדובר במדעי החלל, כולו צריך להחליף שמן גיר ( מה שכבר עשו ) לשמן הנכון. כל מוסך יכול להזמין שמן מקורי של טויוטה מהספק או מאותה החנות ברחובות שצירפתי לינקים.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

150 זה הערכה שלי, רק הנסיעה מהמוסך לבית, הייתה בסביבות 50 קילומטר, לנסוע למכון מהדרום לפ"ת זה עוד 100? 200 קמ?

 

ביום שני יש לי משהו אישי בת"א (ומאוד מאוד חשוב שלא ניתן לביטול) אז קודם אצטרך לנסוע לשמה ומשמה לפ"ת בתקווה שיהיה לו מהיום למחר, אחרת זה לחזור לבית שוב לדרום ואז לנסוע לפ"ת שוב

 

בקיצור 400 קילומטר על שמן מעורבב - מי יודע איזה תגובה כימית זה יוצר..

 

(אבל אין יותר מידי ברירות) תודה רבה ושבת שלום!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנשום קצת, לדעתי אין ממש לחץ ואתה לא הראשון שנוסע עם שמן דקס 6 בתיבת CVT,

נכון זה לא אידיאלי, זה יגרום נזק בעתיד, אבל לא בכמה מאות ק"מ.

לא משנה מה יגידו לך , גם ספי לא יכול להחליף לך 100% מהשמן שנמצא בגיר כרגע, אין מה לעשות זה חוקי הכימיה.

הגיר בנוי בצורה כזאת שאין שום דרך לרוקן אותו לגמרי.

 

וגם אם הגיר כל כך אמין ואם אין שום גירים שהיו צריכים החלפה... זה אומר שמגרשי הפירוק בארץ מלאים ביאריסים

וקורולות שעברו תאונה ואין בכלל ביקוש לגיר המשומש שלהם..

לכאורה מחיר הגיר המשומש ממש לא צריך להיות יקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה ממש מרגיע לאומי. ..

איזה גיר משומש? יחליפו שמן ( אולי בכמה נגלות , באחוזים קרובים למאה) ונגמר הסיפור.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך מורשה, לפחות בחולון, הם אמרו לי שיש להם מכונה שדוחפת החוצה את השמן הישן ומכניסה את החדש. אבל במורשה המחיר לשמן מקורי 140₪ לליטר.

אני לא הייתי משאיר שום סלט שמן בגיר וחוזר על ההחלפה לפחות פעמיים ( עדיף שלוש ). גיר חדש עולה כ 10אלפים ₪.

 

מצטער .. אבל אתה התחלת , כשרשמת שגיר חדש עולה כ-10 אלפים...

אז גיר חדש עולה כ-10 אלפים דולר.. ולא שקל, כי ככה עולים חלקים חדשים שקונים אותם ישירות מהיבואן.

 

אבל אני באמת לא רואה שוק כזה גדול לגירים משומשים כאלה... כמה קורולות ויאריסים יש שהלכו טוטאלוס בגלל תאונה?

מנועים הולכים עקב טיפול לא נכון.. בגלל תקלה במערכת הקירור ועוד..

אז מנועים קונים משומשים .. יש לזה שוק..

אבל מה עושים בפירוקיות עם כל הגירים של הקורולות ושל היאריסים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי בלבד:

גם אם השמן לצורך העניין יוצא שחור משחור, אין הוראת יצרן לגעת בזה, מיילה אם היו בעיות/תלונות/תקלות, יש לך רכב עם מנוע מושלם וגיר מושלם (מבחינת אמינות אבסולוטית), לא שמעתי יאריס/קורולה/אוונסיס אחת שהלך לה הגיר הזה, למה ללכת ראש בקיר, רכבי מדינה/משטרה עם 500 אלף על השעון (אמיתי), רכבים שקורעים להם תצורה, לא נוגעים בזה.

תחליף גם פילטר דלק בטוח יש בו חלקיקי לכלוך הריי זה פילטר, וגם שרשרת טיימינג הרי מבחינה פיזיקלית נוצר שם חופשים, כשאתה מחליף טיימינג על הדרך גם תעשה משאבת מים ומותחנים, תתעורר ידידי הימים האלה חלפו מהעולם, ברכבים האלה אתה לא נוגע בדברים האלה, זה בנוי להחזיק מנוע גיר בטויוטות האלה אתה לא נוגע בכלום.

עריכה אחרונה על ידי subaru_loyale

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?630013-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%95

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?675079-%D7%94%D7%9C%D7%9A-%D7%94%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A7%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%96-%D7%A0%D7%9E%D7%95%D7%9A-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-RAV-4-%D7%99%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A8-2015

זה רק בפורום שלנו.

במכון הגירים קיבלתי הסבר שאין לגירים רציפים מערכת קרור נפרדת והחום הוא האויב מספר אחד.

במיוחד הגירים של ניסאן, בהם כדאי להתקין קולר נפרד.

בקשר לרכבי משטרה, מה שרשמת זה די נכון - בפעם האחרונה שהייתי במוסך, עמדו שם שתי ניידות ( קורולות ) עם גיר גמור אחרי 415 אלף קילומטרים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר רק על טויוטה לא על קרסו, בטויוטה אין בעיה של חימום ייתר בגירים, ראב 4/וורסו/רכב משטרה שעבר 415 אלף, ניידת משטרה עם 400 אלף זה כמו נסועה פרטית של 2 מליון, ובמקרה 1 מתוך ה 2, טויוטה העולמית הודתה בתקלה שנגרמה כנראה מרכיב שכשל (כנראה תקלת מפעל), לא סתאם הסכימו להשתתף ב 70 אחוז מהעלות, ועדיין, לא אמרו או יצאו בהוראה גורפת שיש צורך להחליף שמן גיר.

שים לב שמשנת 2009 עד היום (רכבים עם הגיר הנ"ל) קורולה/וורסו/יאריס/אוונסיס ועוד. גיר של 7 הילוכים. נמכרו בארץ כמות בלתי מבוטלת של רכבים כאלה, 1 למליון זה הגיוני, מעבר לעניין ש לך תדע מה באמת הרכב עבר ואיך ומי נהג בו (גם נהג יחיד יכול להיות לו בן שקורע לו תצורה בשבתות), שאלת את עצמך פעם למה אנשים קונים טויוטה, השיקול העיקרי זה בשביל לא לגעת לא במנוע ובטח לא בגיר, דלק סע, פעם בשנה תחליף שמן פילטר סטו, אחרת אין לטויוטה ערך מוסף בשוק המכוניות.

אתה יודע מה , תחליף, העיקר שיהיה לך שקט נפשי.

עריכה אחרונה על ידי subaru_loyale

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן יש סיפור של תערובת שמנים, כאשר אחד מהם לא מיועד לגיר רציף.

אני לא חושב שיש בכלל התלבטות, האם להחליף את כל הבלאגן הזה לשמן חדש ומקורי של טויוטה ל cvt או לא.

 

באופן כללי, כל אחד יחליט, האם להחליף או לא לגעת .

גם במוסך טויוטה היתה לי שיחה עם העובד ( ניסה להסביר לי שלא מחליפים ) שיש לו עצמו אוונסיס עם 300 אלף קילומטרים. שאלתי אותו, האם ברכב שלו אי פעם החליפו נוזל cvt, והוא הודה שכן ( כי הרכב נוסע המון ).

מבחינתי, בגדול זה כמו לא להחליף אף פעם שמן מנוע.

הרכב שלי צריך לשרת אותי עד 325 אלף קילומטרים לפחות.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי היה מאוד הגיוני וזו גם הסיבה שמלחתחילה רציתי להחליף שמן גיר היא כי קראתי שהיצרן כותב שכול 60 צריך לבצע..

רציתי לאפס את האוטו ולהגיד טיוטה (שכולם משבחים) עם טיפול בזמן יכול לתפקד 20 שנה.

 

זה שבארץ לא יודעים לעשות את זה ומעדיפים שלא, זה נטו בגלל חוסר מקצועיות וידע, במקרה שלי החוסר מקצועיות עוד יותר משוואת, שמו לי למשהו פסול..

בתור אחד שאין לו ידע במכונאות, מגוגל מהיר והפורום הזה גיליתי בזמן משהו שמכונאי (הנדסאי מורשה, מנהל מוסך עם תעודה) עם וותק של 20 שנה לא למד....

 

יש פה מטוסים בני 40 שנה שעדיין טסים ומטפלים בהם ילדים בני 18-21 (כי היו אנשים מספיק מקצועיים שהגדירו מה בדיוק צריך לעשות)

לצערי עשיתי טעות ואני הולך לשלם עליה עכשיו 2000 שקל (בתקווה שספי באמת אדם מקצועי ויש לו את הציוד הנכון) ובעוד 30 אלף שוב (אולי זה לטובה אפילו)

אבל הטעות זה לא ללכת לטפל, הטעות זה ללכת ל"איש מקצוע" בישראל..

עריכה אחרונה על ידי boris163
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, שוב פעם אין הוראה של היצרן להחליף או לגעת בשמן של התיבה הזאת.

לפי דעתי: מה שראית ביוטיוב או פה במוסך טויוטה שאיזה עובד עם 300 אלף פלוס על השעון כן החליף וזה אחרי שהוא אמר לך במפורש ש אין צורך להחליף, או איזו ניידת משטרה עם 415 אלף הלך לה גיר (שמבחינתי האישית זה הישיג לא קטן) אז אל תיכנס לזה בכוח, יש פה הרבה עניין פסיכולוגי שאתה רוצה לאפס את הרכב, כאילו לפתוח מעיין דף חדש נקי אבל ברכבים האלה זה הכל בראש, ברכב הקודם שלי (גם טויוטה) הייתי מחליף שמן גיר בכל טיפול (קונה גלון ב 100 שקל ומחליף לבד), ברכב הנוכחי רבתי עם שני מוסכים מורשים של טויוטה שיחליפו לי ולא הסכימו, אז בבקשה אל תטעה, כי לא נוגעים בזה.

עכשיו אתה תחליף, ואחרי כן,תכניס לך את זה לשיגרת טיפוליפ כל 60 אלף להחליף שוב ואמרת שאתה מתכוון להחזיק את הרכב לעוד 325 אלף לפחות אז בחישוב כללי אתה הולך לקנות גיר של טויוטה חדש בניילון בתשלומים וכל זה לריק/ל כלום בעצם כי שוב, לא צריך לגעת.

נ.ב גם כשתגיע ל 400 אלף לא צריך להחליף ואגב, עצה שלי כשתגיע לאיזור 300 אלף, תאמר תודה יפה, תמכור ותחליף לטויוטה חדשה יותר (זה יגיע כבר לבד).

עלה והצלח, והעיקר תיקח את הצד החיובי של העניין: למדת מזה להבא לא לגעת בדברים שלא צריך.

עריכה אחרונה על ידי subaru_loyale

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אקנה בתשלומים חצי גיר משומש , לפי החישובים שלי.

ואני חי עם זה בסדר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני במקומך קונה שני גלונים של שמן מקורי ברחובות וחוזר לאותו המוסך שטעה, שיחליפו את הכל לשמן הנכון.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1617 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...