Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מתמחה בטיוטה - החלפת שמן גיר טיוטה יאריס 2013 אוט' (NSP130L)


DevilMayCry163
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

שלום רב,

 

אני מחפש מוסך אמין (לא רוצה מורשה) שמתמחה בטיוטה (יאריס 2013), לצורך החלפת שמן גיר

קראתי בהוראות יצרן שצריך להחליף שמן גיר כול 60 אלף ק"מ ולפי היסטורית טיפולים של הרכב שלי (יד שלישית) לא נעשה עד 135

היום הלכתי למוסך לא מורשה, החברה התלבטו איזה שמן לשים, בהתחלה חשבו CVT ואז שמו משהו אחר (מן הסתם לא מקורי)

 

כרגע מסתכל על מספר שלדה. ונראה לי הם שמו משהו לא טוב (אלא אם תגידו שבאמת לא צריך CVT)

 

ההחלפה הייתה רק פתיחת הפקק כ3 ליטר שמן ישן נשפך, והוכנס עם משאבה השמן החדש...

(לא הוחלף פילטר ולא נוקו המגנטים, לא פתח אגן שמן)..

 

איזה מוסך מתמחה בניקוי מוחלט של שמן גיר (מה עלות של דבר כזה?)

מעדיף מוסך באזור הדרום, אבל לא נעול..

2 מורשים באזור ב"ש גם לא רצו ולא ידעו איזה שמן גיר לשים..

 

תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום, אין דבר כזה שהמוסך מורשה טויוטה לא יודעים איזה סוג שמן גיר צריך למלא, במחשב לפי מספר הרכב / שלדה רשום בדיוק.

הם לא רוצים להתעסק עם החלפת נוזל cvt, וזה ידוע.

יש שני נוזלים מקוריים לגיר רציף של טויוטה ( כן, יש לך גיר רציף CVT ).

אחד נקרא TC השני FE. סוג הנוזל הנכון רשום גם על פקק הריקון.

זה שמן TC

https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-toyota-cvt-fluid-tc-4l

זה שמן FE

https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-toyota-cvt-fluid-tc-4l-0-08886-02505

 

באחד הפורומים בחול רשום שלגיר K411 ( מה שמופיע על המדבקה שלך ) צריך שמן FE, אבל אני לא יכול להתחייב שזה נכון.

מה שאתה צריך לדעת, ש 3 ליטרים זה פחות מחצי נוזל שיש בגיר הזה ( היתר ממש בתוך הגיר ), לכן זאת החלפה חלקית בכל מקרה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על התשובה,

 

ככול הנראה אז שמו לי שמן לא נכון (דקסטרון 6) שהתערבב עם השמן הישן איפה יש מקום שיכול לעשות החלפה מלאה ולנקות את השמן הישן לחלוטין (מה עלות של זה?)

עריכה אחרונה על ידי boris163
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכון גירים אוטומטיים זה הכתובת בשבילך. אני לא מכיר בדרום, מכיר בפ"ת, והוא בוודאות מחליף נוזל cvt בטויוטה. רוב העלות יהיה מחיר השמן, כי לדעתי תצטרך יותר משני גלונים. עבודה זה עוד כמה מאות שקלים.

נגיד 1200₪ שמן ו 500₪ עבודה.

אתה יכול לברר במורשה בדיוק איזה שמן צריך, לקנות לבד ולהגיע לאותו המוסך שמילא שמן לא נכון, שיקזזו מהמחיר את מה שעשו לא נכון. לפי מה שהבנתי, יש להם מכשיר להחלפת שמן.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי לוח האחזקה שטויוטה ישראל מפרסמים אתה צריך שמן CVT FE , אם הכניסו לך דקסטרון 6 אז זה לא טוב,

בטווח הקצר איןי לך מה לדאוג ולא יקרה כלום לגיר בכמה אלפי ק"מ, אבל אל תישאר עם השמן הזה הרבה זמן.

מכיוון שהחליפו לך חלקית (כי זה מה שאפשר לעשות בגר רציף) אז למזלך יש לך תמהיל של חצי חצי,

אני בכל לא בטוח איזה חצי יותר טוב לך, מצד אחד השמן החדש מכיל תוספים לניקוי שבשמן הישן כבר לא פעילים

אבל השמן החדש לא תואם בצמיגיות ובדרישות לרצעות מתכת שקיימת ב CVT.

 

נקודה יותר חשובה היא מפלס השמן .. אם לא הכניסו לך בדיוק את הכמות שיצאה

(במוסכים זה בעיה כי הם מרוקנים את השמן ישירות למיכל קיבול מבלי לבדוק כמה יצא),

זה עלול להיות יותר בעייתי.

 

אני ביצעתי לבד החלפה של כ-80% מהשמן גיר לקורולה 2015. זה לא יוצא יקר במיוחד, גם אם משתמשים בשמן מקורי של טויוטה.

 

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?674475-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-CVT-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%94-2015

 

 

עריכה:

גם מכון גירים שמשתמש במכונה המיוחדת שלו לא מצליח להחליף יותר מ 80% , הרבה שמן נמצא בתופים של ה CVT (יש 2 כאלה),

השמן שם לא יוצא בקלות.. כי התופים האלה זה כמו מזרק שמלא שמן .. ואתה רק מוציא רבע ושואב רבע מחדש.

לוקח הרבה זמן לשמן בתופים האלה להתערבב עם החדש.

עריכה אחרונה על ידי korola
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוב תודה,

הם כן ריקנו לגלון כדי לדעת כמה בערך שמן להכניס (לפי כמות שיצאה), התקשרתי למוסך, הוא אמר שיבדוק ביום ראשון אם באמת טעו בסוג (לפי שילדה)

 

השאלה אם הוא יורקן עכשיו עוד פעם ויכניס CVT, האם זה יהיה בסדר?

או שממש כדאי להשקיע ניקוי מוחלט, עם נסיעה לפ"ת ? כדי שהאוטו יהיה תקין לחלוטין??

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם הם מוכנים לקחת אחריות, אי אפשר להסתפק בהחלפה של 3 ליטרים שוב, כמו שעשו כבר. צריך לחזור על הפעולה כ 3 פעמים כדי להוציא את רוב השמן הישן והלא נכון. תעשה את זה למרות שתצטרך להוסיף עוד על עלות השמן הנכון ( גם בגלל כמות וגם מחיר לליטר ).

צירפתי לך לינקים איך צריך להראות השמן המקורי, וצריך להיות כתוב עליו FE.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני יודע יש כאלו שמחליפים כל 60 אלף מייל(לא כל 60 אלף ק"מ) בארה"ב, קח בחשבון ששם DIT הם עושים הכל, מנטליות אחרת,הכל שם מותר, הכל שם נגיש ואנשים אוהבים להתעסק עם הרכבים גם לא כשממש צריך. אז לא כל מה שאתה רואה בגוגל הוא רלוונטי (הרוב לא).היצרן ממליץ לא להחליף בכלל(אף פעם).

במורשה לא רוצים להחליף בטענה שהגיר אטום ולא רוצים להתעסק עם זה.

אני אישית חושב שלא כדאי להתעסק עם הגיר ביאריס/קורולה/אוונסיס, הוא אמין מאוד וגם תחת התעללויות ליסינגים וכו, 300 אלף ק"מ פלוס, לעולם לא שמעתי על בעיה בגירים האלה.

למה להכניס ראש למיטה חולה, למה להחליף?!

אם העסק אטום,משמע, אין מצב שהמפלס יירד אלה אם ישנה נזילה, אחרת אותה הכמות נשארת תמיד,ומי שיאמר לך שהוא הוסיף לך שמן, הוא שקרן (בעיניי).

אם היצרן היה חושב שזה מאסט, הוא היה מודיע כל המוסכים,וזה היה נכנס לשגרת טיפולים (החלפת שמן גיר כל 100 אלף ק"מ), מה איכפת למוסכים לקנות משאבה ולהתחיל להחליף שמן גיר לכל הרכבים עם הגיר הנ"ל, היו עושים ים כסף, ועוד פה בארץ מחפשים את זה, בפועל לא מחליפים כי לא צריך לגעת בזה!.

לא חבל עכשיו להיכנס ולזרוק אלפיים שקל על שמן גיר/עבודה/בלאגאן/לך תדע מה ייגרם לך אחרי זה אם בכלל.

לפי דעתי זה לא שווה את זה, צא מהראש של פעם שהיינו קונים גלון דקסרון 3 פותחים בורג ומחליפים, הימים האלו חלפו מהעולם, בגיר אל תיגע.

עריכה אחרונה על ידי subaru_loyale

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם ירוקנו 3 ליטר של שמן מעורב (חצי חדש דקס 6 וחצי ישן CVT) ויכניסו 3 ליטר שמן חדש CVT (תבקש לראות איזה חברה).

אז זה חצי בסדר...

 

כי עכשיו יהיה לך 3 ליטר חדש CVT של חברה חדה

1.5 ליטר של דקס 6

ו 1.5 ליטר CVT של טויוטה שעשה 135 אלף ק"מ..

 

קצת סלט .. אבל לדעתי זה מצב יותר טוב מהמצב שאתה נמצא בו עכשיו.

לפחות המוסך לוקח אחריות וזה אחלה..

שמן CVT עולה יותר יקר משמן דקס 6 .. ואני גם לא יודע כמה חייבו אותך על ה דקס 6..

 

אני הייתי מוכן לקבל מהמוסך 3 ליטר שמן של קסטרול (שעולה בחנויות 55 ש"ח לליטר ולמוסך בטח קצת יותר זול)

והייתי מסביר לו שאני חושש (למרות שאני לא ) מה 1.5 ליטר דקס 6 שמסתובב במערכת,

וסוגר איתו שעל ה-2 החלפות הבאות אני משלם רק את מחיר השמן .. שהוא יספוג את עלות העבודה..

אולי יהיה לו רווח קל מעלות ה 6 ליטר שמן CVT שיעלה לך 330 עד 400 ש"ח ..

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפי מה שאני יודע יש כאלו שמחליפים כל 60 אלף מייל בארה"ב, היצרן ממליץ לא להחליף בכלל(אף פעם).

במורשה לא רוצים להחליף בטענה שהגיר אטום ולא רוצים להתעסק עם זה.

אני אישית חושב שלא כדאי להתעסק עם הגיר ביאריס/קורולה/אוונסיס, הוא אמין מאוד וגם תחת התעללויות ליסינגים וכו, 300 אלף ק"מ פלוס, לעולם לא שמעתי על בעיה בגירים האלה.

למה להכניס ראש למיטה חולה, למה להחליף?!

אם העסק אטום,משמע, אין מצב שהמפלס יירד אלה אם ישנה נזילה, אחרת אותה הכמות נשארת תמיד,ומי שיאמר לך שהוא הוסיף לך שמן, הוא שקרן (בעיניי).

לא חבל עכשיו להיכנס ולזרוק אלפיים שקל על שמן גיר/עבודה/בלאגאן/לך תדע מה ייגרם לך אחרי זה אם בכלל.

לפי דעתי זה לא שווה את זה, צא מהראש של פעם שהיינו קונים גלון דקסרון 3 פותחים בורג ומחליפים, הימים האלו חלפו מהעולם, בגיר אל תיגע.

 

 

לא הכל נכון .. יש מרכז שירות של טויוטה במרכז הארץ שמבצע פרוצדורה כלשהי לגבי השמן CVT כל 30,000 ק"מ.

הוא מחייב עלות של כחצי ליטר שמן .. אז אני לא סגור מה הוא עושה.

 

והיצרן לא ממש טען שלא צריך להחליף לעולם... הוא מפריד בין שימוש רגיל לשימוש בתנאים קשים.

בתנאים קשים צריך להחליף כל 60 אלף.

ובארה"ב הם מחליפים חופשי עם שמן של קסטרול או חברות אחרות .. הם ממש לא פדנטים לגבי שמן מקורי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך שאתה מדבר עליו בודקים את איכות השמן, פותחים בורג ואז נוזל מעט, הם מחייבים על חצי ליטר,זה כמו שהם מחייבים כל לקוח אוטומטית ב 18 שקל מילוי נוזלים ברכב (מממן משכורת של עובד).

תחשוב לבד אם צריך את זה.

הוראות יצרן לא נוגעים, כנ"ל פילטר דלק, לא נוגעים ואין צורך להחליף(אף פעם).

אתה רוצה בכוח להחליף, אז תחליף.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במוסך מורשה, לפחות בחולון, הם אמרו לי שיש להם מכונה שדוחפת החוצה את השמן הישן ומכניסה את החדש. אבל במורשה המחיר לשמן מקורי 140₪ לליטר.

אני לא הייתי משאיר שום סלט שמן בגיר וחוזר על ההחלפה לפחות פעמיים ( עדיף שלוש ). גיר חדש עולה כ 10אלפים ₪.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במורשה לא רוצים להחליף בטענה שהגיר אטום ולא רוצים להתעסק עם זה.

אני אישית חושב שלא כדאי להתעסק עם הגיר ביאריס/קורולה/אוונסיס, הוא אמין מאוד וגם תחת התעללויות ליסינגים וכו, 300 אלף ק"מ פלוס, לעולם לא שמעתי על בעיה בגירים האלה.

למה להכניס ראש למיטה חולה, למה להחליף?!

אם העסק אטום,משמע, אין מצב שהמפלס יירד אלה אם ישנה נזילה, אחרת אותה הכמות נשארת תמיד,ומי שיאמר לך שהוא הוסיף לך שמן, הוא שקרן (בעיניי).

אם היצרן היה חושב שזה מאסט, הוא היה מודיע כל המוסכים,וזה היה נכנס לשגרת טיפולים (החלפת שמן גיר כל 100 אלף ק"מ), מה איכפת למוסכים לקנות משאבה ולהתחיל להחליף שמן גיר לכל הרכבים עם הגיר הנ"ל, היו עושים ים כסף, ועוד פה בארץ מחפשים את זה, בפועל לא מחליפים כי לא צריך לגעת בזה!.

לא חבל עכשיו להיכנס ולזרוק אלפיים שקל על שמן גיר/עבודה/בלאגאן/לך תדע מה ייגרם לך אחרי זה אם בכלל.

לפי דעתי זה לא שווה את זה, צא מהראש של פעם שהיינו קונים גלון דקסרון 3 פותחים בורג ומחליפים, הימים האלו חלפו מהעולם, בגיר אל תיגע.

 

אני לא מסכים וגם כמה מכונאים שאני מכיר, וגם מכון גירים שיודע איזה שמן יוצא משם ללא החלפה אחרי 150 אלף קילומטרים - שחור ועל המגנטים מלא נסורת .

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת רכב ראשון שלי ורציתי להשקיע בו כדי לאפס אותו - ולא הקשבתי היום לחבר שאמר לי תשים רק שמן מקורי, אמרתי לו המוסך בטח ידע מה הוא עושה..

גם תיכננתי למכור את האוטו בעוד שנה/שנתיים כדי לקנות משהו גדול יותר..

 

בכל מקרה הצרה כבר נפלה ויש סלט של 2 שמנים: לא CVT לא מקורי + CVT מקורי

אני רוצה לנקות לחלוטין את הח*א הזה, להכניס שמן CTV חדש ומקורי עם כול המכונות הנדרשות (אחרי זה אתחשבן עם המוסך שטעה)

 

לאיזה מכון עדיף ללכת כבר ביום ראשון, שיהיה מוכן לעשות ניקוי מוחלט (כולל פילטרים ומגנטים)

כך שאוכל לישון בלילה בלי דאגות

כן מדאיג אותי מה שאמרתם לגבי זה שיש שמן שכלוא בCVT, האם הדקסטרון 6 החדש יספיק להיכנס לשמה בנסיעה של 150 ק"מ (מנתיבות - למרכז)?

 

זה שבפ"ת (מה שמו?)

או למורשה בחולון ?

עריכה אחרונה על ידי boris163
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתקשר אליו ביום ראשון ותספר את כל הסיפור, קוראים לו ספי

 

http://www.girim.co.il/

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...