Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע התחמם, האם הלך/נשרף פקום ראש?


apaz3010
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2371 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

יש לי סוזוקי sx4 שנת 2009. המנוע התחמם היום, עצרתי מיד ומילאתי מים ירוקים לאחר שהיה ניתן לפתוח את מכסה המים. המים נבלעו ויצאו בערך 2-3 פעמים. הוספתי די הרבה, איזה שליש גלון. לאחר המתנה של כחצי שעה שהרכב מכובה, בדקתי וראיתי שהמחוג של הטמפ' חזר לנורמלי, המשכתי בנסיעה. בהמשך היום לאחר 2-3 נסיעות שוב התחמם, גם הפעם בעליה. עשיתי אותו דבר הפעם הוספתי מעט מים ירוקים. לאחר המתנה נוספת המשכתי לנסוע.

בהמשך היום הבאתי את הרכב למוסך - חזרו אלי לאחר שעתיים, לא מצאו נזילות אבל אמרו לי שכנראה נשרף פקום ראש (הוא אמר שגם במוסך האוטו התחמם... איך??) ושצריך לפתוח ולראות אם יש נזק נוסף וכו'.. האם זה הגיוני??? הם רוצים 3,500 ש"ח לפני מע"מ. וזה עוד לפני שפתחו את הראש.

האם יש טעם לקחת את הרכב לבדיקה במוסך אחר?

יש לי הרגשה לא טובה בעניין האבחנה של המוסך (אולי אני טועה..), כי הרכב נסע סבבה אחרי מילוי המים, ללא רעשים מוזרים, ללא קרטועים, נסיעה רגילה.

אבקש מי שיוכל להמליץ לי מה לעשות, אשמח מאוד.

אם יש מידע נוסף שנחוץ, אשמח לכתוב.

תודה מראש

שבת שלום

אלמוג

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל למה הרכב התחמם זה הוא לא אמר....בוא נניח שיתקן את הראש אז הרכב יתחמם שוב לא....? כי את התקלה לא פתרנו.

שנית על פי מה הוא קבע שהלך ראש, עשה איזושהי בדיקה נתן ממצאים או שסתם צריך כסף לעשות חג.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב שהטרומוסטאט תפוס על מצב שבוא הוא לא פתוח לגמרי. לכן לא כל נוזל הקירור עובר במלואו ברגע נתון ולכן יכולת הקירור של המנוע נפגמה. רק בכדי לפרק ראש, 3500 שקלים זה מוגזם.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח את הרכב לאבחנה נוספת ושעדיין לא יפרקו שום דבר. באבחנה הבאה תעמוד ליד הרכב ותדרוש שייבדקו את אטם הראש עם מכשיר לבדיקת גזים במערכת הקירור או על ידי לחץ הפוך ותראה בעיניים את התוצאות וחזור לעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם!

היום הייתי בבדיקה במוסך אחר ואכן בדקו לידי עם לחץ הפוך באופן יסודי - והמים יוצאים החוצה, מה שאומר שיש בעיה באטם ראש וכנראה האבחנה של בעיה בראש מנוע נכונה... :(

השאלה עכשיו אם על רכב ישן (2009), דיברתי עם שני מוסכניקים שהציעו לא לעשות עוד פעם ראש מנוע אלא לעשות מנוע. הראש שופץ כבר לפני שנתיים וחצי.

ובכלל האם כדאי לתקן... או למכור - לאחר תיקון ראש מנוע או לפני תיקון ראש מנוע... מישהו יודע אם לרכב הזה יש שוק בכלל? במחירון (יד 2) הוא בסביבות -20,000 בגלל תוספת של מערכת הגז.

שוב תודה לכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...