Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2958 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
הייתי צריך להיות פחות נחרץ... לפחות אמרתי שאני לא מבין :).

לפי מה שקראתי הבעיה היא בתדר - אולי מישהו יכול להסביר ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

זה שילוב של השניים, היכולת של הקרינה ליינן תלויה בתדר שלה (או אורך הגל לצורך העניין), קרינה מעל תדר מסיים מוגדרת כמייננת ושם הסיכון הגדול באמת כי היא גורמת להוצאת אלקטרונים וליצירת יונים חיוביים שמשנים את הכימיה בגוף, יחד עם זאת, גם קרינה בתדר נמוך כמו תדר החשמל (50 הרץ) יכולה להזיק אם היא חזקה מספיק (פיזיקלית רק השפעה של חימום), אך יש מחקרים שמראים שמעל 2 מיליגאוס מקרינה בתדר החשמל לזמן ממושך לאורך שנים, פוגעת (במיוחד בילדים), על אחת כמה וכמה פלאפונים שהקרינה שלהם גבוהה יותר (עדיין בטווח הקרינה הלא מייננת) כמובן שלהספק יש משמעות גדולה ואם תעמוד ליד ארון חשמל שמקרין סביבו קרינה אלקטרומגנטית של אלפי מיליגאוסים, ככל הנראה ייגרם נזק בזמן קצר יחסית.

עריכה אחרונה על ידי computer_freak
  • תגובות 107
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תראו - עד כמה שאני יודע אפילו הידע על הקרינה המייננת המשמשת ברפואה מוגבל מאד, ויש הרבה אקסטראפולציות מתחומים אחרים.

 

הסיפור של קרבת קוי המתח הגבוה ולאוקמיה בילדים היה מקובל מאד לפני 30-40 שנה, אבל מחקרים נוספים לא איששו את הקשר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כל זה לא רלונטי לרכבים היברידים שם מדובר בזרם ישרdc. ולא ac כמו ברשת החשמל.

קשה לי להבין איך ערך של שדה מגנטי שקטן בהרבה מהשדה המגנטי של כדור הארץ מסוכן. אשמח להסבר ממומחה בנושא.

 

הטענה של התובעים היא שהקרינה בזמן הרישוי נמדדה מקדימה ולא במושבים מאחורה שם יש ערכי קרינה גבוהים מהמותר.

 

אם למישהו יש תגובה מנומקת של היבואניות לנושא אשמח עם יעלה זאת.

 

שבוע הבא אני מתכנן להתענין ברכישה של נירו במסגרת מבצע של חבר. מקווה שיש לנציגי מכירות תשובות מנומקות לנושא.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

פורסם (נערך)

כשהתקרבתי עם העיוני שלי ל i20 התמימה הזו, החלו התופעות הבאות, שנמשכו עד שהתרחקתי לכדי שישה-שבעה מטרים מהרכב והמשכתי אל מחוץ לאיזור הדמדומים (חבל שאין מצלמה אחורית שתגבה את הטענה הזו, אז תצטרכו פשוט להאמין לי) -

 

 

רק אדגיש שלא היה כל אדם ברכב או בקירבת הרכב, או בכלל באותה קומה מלבדי. חדי השמיעה שביניכם לבטח יוכלו להבחין שגם מערכת הנעילה המרכזית ברכב התחרפנה מלבד התאורה.

 

תוצר ישיר של קרינה מהעיוני? מחול שדים? שדים בהתקנה מקומית? מהמר דווקא על האופציה האחרונה. ;)

 

 

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי ALÞћÃ
פורסם
כשהתקרבתי עם העיוני שלי ל i20 התמימה הזו, החלו התופעות הבאות, שנמשכו עד שהתרחקתי לכדי שישה-שבעה מטרים מהרכב והמשכתי אל מחוץ לאיזור הדמדומים (חבל שאין מצלמה אחורית שתגבה את הטענה הזו, אז תצטרכו פשוט להאמין לי) -

 

 

רק אדגיש שלא היה כל אדם ברכב או בקירבת הרכב, או בכלל באותה קומה מלבדי. חדי השמיעה שביניכם לבטח יוכלו להבחין שגם מערכת הנעילה המרכזית ברכב התחרפנה מלבד התאורה.

 

תוצר ישיר של קרינה מהעיוני? מחול שדים? שדים בהתקנה מקומית? מהמר דווקא על האופציה האחרונה. ;)

 

 

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

 

זה יכול להיות גם מהשלט... גם הוא שולט על האורות

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

תודה על התשובות. עכשיו תוכלו לומר איך זה מתרגם לרכבים היברידיים, לדעתכם ? נניח שמודדים 100 מיליגאוס - האם זו בעיה ? מה המתח של הסוללה ?

בתכלס - אם מדובר על כיסוי מתכת לסוללה ( כלוב פאראדיי כמו שהסבירו מעלי), והוא פותר את הבעיה, נראה קצת הזוי שיחסכו בזה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם

אני נמצא בהתלבטות בחן אוקטביה לאיוניק וסונטה, כנראה בעקבות הסיפור הזה ההיברידיות ירדו. מעניין אם יש אמת מאחורי זה.

פורסם
כל זה לא רלונטי לרכבים היברידים שם מדובר בזרם ישרdc. ולא ac כמו ברשת החשמל.

קשה לי להבין איך ערך של שדה מגנטי שקטן בהרבה מהשדה המגנטי של כדור הארץ מסוכן. אשמח להסבר ממומחה בנושא.

 

הטענה של התובעים היא שהקרינה בזמן הרישוי נמדדה מקדימה ולא במושבים מאחורה שם יש ערכי קרינה גבוהים מהמותר.

 

אם למישהו יש תגובה מנומקת של היבואניות לנושא אשמח עם יעלה זאת.

 

שבוע הבא אני מתכנן להתענין ברכישה של נירו במסגרת מבצע של חבר. מקווה שיש לנציגי מכירות תשובות מנומקות לנושא.

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

 

חוץ מצירוף האותיות היוצר את המילה קרינה, אין שום קשר בין קרינת רדיו (מיקרו, סלולר, רנטגן, אור נראה ועוד) לקרינה מגנטית.

 

אין לייחס למה שידוע לכם (או כביכול ידוע לכם) על קרינת רדיו לשאר סוגי קרינה.

 

קרינה מגנטית לא מזיקה, לא בעוצמה נמוכה מאוד כמו ברכב היברידי וגם לא ברמות גבוהות בהרבה.

פורסם

http://www.radon.co.il/%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%90%D7%9C%D7%A7%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%92%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%AA/%D7%AA%D7%A7%D7%9F-%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%95%D7%94%D7%A0%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA/

לסיכום

במצב של היעדר ערך מספרי להמלצת המשרד להגנת הסביבה, ובהעדר תקן בנושא קרינה בלתי מייננת, הפירוש שניתן על ידי הבודקים המוסמכים מטעם המשרד להגנת הסביבה, כלפי ההמלצות של המשרד להגנת הסביבה הוא כדלקמן:

 

  • בבתי מגורים, מומלצת רמה ממוצעת של 2 מיליגאוס ל- 24 שעות ביממה- בחשיפה רציפה לאורך שעתיים ביממה.
  • במקומות עבודה, מומלצת רמה ממוצעת של 5 מיליגאוס.
  • הרמה המרבית של 1000 מיליגאוס – אפשרית רק לחשיפה אקוטית קצרה (חצר, פרוזדור, מחסן).

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם

לא מביע דעה לגבי הקרינה אלא לגבי הזלזול שאיך זה בכל העולם יש שקט ורק בארץ יש תביעה יצוגית. כאילו שבכל העולם בודקים ומי אנחנו הקטנים שקופצים....

אז להזכיר לכם את המקרה לפני מספר שנים עם הריקול הענק בכל העולם לכריות האויר לנהג בטויוטה ( ועוד רכבים).

הכל התחיל ממוות של בחור צעיר בארץ בתאונה במהירות כלום כשנפתחה כרית האויר. המשטרה בארץ וטובי המומחים של טויוטה קבעו שמת כתוצאה מחגורת הבטיחות. רק התעקשות המשפחה ( בעיקר האבא) ועורך הדין שלהם, הביאה לתביעה יצוגית- ומכאן,הכל היסטוריה.

זה כמובן לא אומר לגבי התביעה היצוגית הנ"ל, אבל בטח שאין מה לזלזל בה...

 

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

פורסם
חוץ מצירוף האותיות היוצר את המילה קרינה, אין שום קשר בין קרינת רדיו (מיקרו, סלולר, רנטגן, אור נראה ועוד) לקרינה מגנטית.

 

אין לייחס למה שידוע לכם (או כביכול ידוע לכם) על קרינת רדיו לשאר סוגי קרינה.

 

קרינה מגנטית לא מזיקה, לא בעוצמה נמוכה מאוד כמו ברכב היברידי וגם לא ברמות גבוהות בהרבה.

 

 

אתה מודע לזה שכל הקרינות שציינת (כולל קרינה בתדר נמוך) הן קרינות "אלקטרומגנטיות"?

אני מניח שהתכוונת שאין קשר בין קרינות בתדר גבוה לתדר נמוך (למרות שהכנסת באותה שורה קרינות בלתי מייננות וקרינות מייננות), מזכיר שגם קרינת רדיו וקרינת מיקרוגל הן קרינות בלתי מייננות אבל בוודאי שיכולות להזיק בעצמה מספקת (תחשוב על משדר בעצמה גבוה שיהיה בסמוך לאדם), לא סתם יש מגבלות שהמשרד להגנת הסביבה וכל מדינה מערבית בעולם הציבה לחשיפה. נכון שהסיכון לעומת קרינות מייננות כמו רנטגן, UV קטן בהרבה ובד"כ מצטבר לאורך שנים.

פורסם

על כל כתבה כזאת אני יכול להביא לך עוד 10 שמראות שרכבים היברידיים לא פולטים קרינה מסוכנת. לא מאמין שהבקשה לייצוגית תאושר אבל נחכה ונראה.

פורסם

אתם מבינים מה הבעיה ? יש כמה אנשים שנראה שמבינים בחשמל כאן בפורום, אבל אפילו הם לא מסכימים זה עם זה לפעמים... בא לכם לנסות להבין את זה ? האם הקרינה ברכבים היברידיים/חשמליים מסוכנת ? וליתר דיוק - האם התדר ( ולא עוצמת השטף המגנטי ) יכול להיות מסוכן ?

 

זה כאילו אמור להיות נורא פשוט - זה ׳כולה׳ חשמל, אבל גם שני חברים טובים שלי, מהנדסי אלק׳ בוגרי תא׳ לא הצליחו לתת לי תשובה נחרצת... מה הקטע ? זו שאלה כזאת קשה ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

פורסם
אתם מבינים מה הבעיה ? יש כמה אנשים שנראה שמבינים בחשמל כאן בפורום, אבל אפילו הם לא מסכימים זה עם זה לפעמים... בא לכם לנסות להבין את זה ? האם הקרינה ברכבים היברידיים/חשמליים מסוכנת ? וליתר דיוק - האם התדר ( ולא עוצמת השטף המגנטי ) יכול להיות מסוכן ?

 

זה כאילו אמור להיות נורא פשוט - זה ׳כולה׳ חשמל, אבל גם שני חברים טובים שלי, מהנדסי אלק׳ בוגרי תא׳ לא הצליחו לתת לי תשובה נחרצת... מה הקטע ? זו שאלה כזאת קשה ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

זה בגלל שהתשובה שאנשים מחפשים לא קשורה לחשמל אלא לרפואה. מהנדס חשמל יוכל להגיד לך מה אופי הקרינה, מה התדר שלה, מה העוצמה וכו'. לגבי ההשפעה שלה על הגוף - אין מנגנון פיזיולוגי ידוע ומובן שבו קרינה בלתי-מייננת בתדר נמוך ועוצמה נמוכה גורמת נזק לגוף לאורך זמן. דגש על "אין מנגנון ידוע".

פורסם
זה בגלל שהתשובה שאנשים מחפשים לא קשורה לחשמל אלא לרפואה. מהנדס חשמל יוכל להגיד לך מה אופי הקרינה, מה התדר שלה, מה העוצמה וכו'. לגבי ההשפעה שלה על הגוף - אין מנגנון פיזיולוגי ידוע ומובן שבו קרינה בלתי-מייננת בתדר נמוך ועוצמה נמוכה גורמת נזק לגוף לאורך זמן. דגש על "אין מנגנון ידוע".

 

אין אכן מנגנון אך הסטטיסטיקה מראה שהשדות הללו מזיקים. יש העלאת מודעות וטוב שכך כי היום שדות אלה חלק מהחיים שלנו ולהמנע מכולן אי אפשר אבל אפשר להקטין (למשל נסיעה ברכה שלא היברידי למשל במיוחד שיש ילדים)

 

https://www.cancer.gov/about-cancer/causes-prevention/risk/radiation/electromagnetic-fields-fact-sheet

 

זה כמו לגור מעל שנאי של חברת חשמל: אין מחקר אבל הסטטיסטיקה מראה סרטן וודאי בחשיפה ממושכת

http://www.adamteva.org.il/?CategoryID=1194&ArticleID=1772

 

בבריטניה נמצא שמגורים ליד קווי מתח מעלים סיבון ב 70% ללקות בלוקימיה (70% ! ועדיין אין "הוכחה")

https://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3095035,00.html

 

"בהתייחס לשדה מגנטי כ"גורם מסרטן אפשרי" וההמלצה ל-10 מיליאגוס, אומרים בחברת החשמל כי החברה עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות במחקר ובתקינה בעולם, וכי על פי ארגון הבריאות העולמי - אין הוכחה לקיום סיכון בריאותי כלשהו משדה מגנטי."



 

בארץ הכללים

http://www.sviva.gov.il/subjectsEnv/Radiation/Electrical_Facilities/Pages/Electromagnetics.aspx

 

 

ואפרופו תקן (מי שם מקלות)

https://www.haaretz.co.il/news/science/1.1689183

 

מודעות התחילה לעלות יחד עם ההבנה שסכנות לא באות מאנטנות סלולאריות אלא משדות קרינה אלקרומגנטית.

אצטט מכאן

ב־4־3 שנים האחרונות נושא הקרינה המחשמלת עלה לכותרות תודות למלר״ז, שחשפה לא רק את עצם קיומו אלא את הכמויות החריגות הקיימות. עד אז חשבו שהבעיה העיקרית במוסדות החינוך היא קרבתם לאנטנות סלולאריות. היום כבר מבינים שמקור הסכנה האמיתי הוא בקרינה אלקטרו מגנטית. לפני כשנה חשפה מלר״ז חריגות גבוהות מהמותר במוסדות חינוך בפ״ת, רמלה ואילת, במשרדים רבים, מפעלי תעשייה ובתים פרטיים



 

 

קובי

:-)


×
×
  • תוכן חדש...