Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיבלתי דוח מצ'כיה, איך משלמים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3123 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אפילו כסיל כמוני מזהה שזה נסיון עוקץ.

 

אתה חריף ידידי,

אבל במכתב מופיעים פרטים שקשה מאוד להשיג. כמו לדוגמא העובדה שעברתי עם רכב מסויים, בכתובת מסויימת בעיירה שכוחת אל בצ'כיה, בתאריך מסויים ובשעה מסויימת. כתובת האימייל היא כתובת ממשלתית וגם כל החותמות תואמות למציאות. בעלות הרכב נכונה, את הקישור ביני לבין הרכב ניתן לעשות רק על ידי פניה לחברת ההשכרה. הפרטים שלי המופיעים במכתב הם הפרטים שמסרתי לחברת ההשכרה.

 

אם משהו טרח לזייף את כל זה בשביל 125 שקל, אני מוריד בפניו את הכובע ומוכן לשלם לו על הטירחה.

יום טוב גם לך

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

^

בגלל זה לא הבנתי מההתחלה - הרי כשאתה שוכר רכב בחו"ל, אתה משאיר להם פרטי אשראי בדיוק בשביל המקרים האלה. כדי שיוכלו לחייב אותך על קנסות או נזקים לרכב בלי צורך לרדוף אחריך. לכן לא הבנתי למה שלחו קנס לתשלום ישירות אליו, כשחברת ההשכרה אמורה לטפל בזה.

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

זה לא עובד ככה, הם לא יכולים לשלם את הקנס בלי ליידע אותך, אולי אתה רוצה לערער.

 

בתשלום אתה מודה באשמה, הם לא יכולים להודות באשמה במקומך.

 

 

פורסם
סתם לסקרנות מה יכול לקרות אם לא תשלם? לא יבואו לארץ נכון? (לא ציני שואל מחוסר ידע)

 

לא יבואו לארץ, אבל גם אני גוזר על עצמי שלא לבוא לשם יותר.

במקרה של חברת איחוד אירופי, המשמעות יכולה שלא להגיע יותר לאירופה בחיים.

יום טוב גם לך

פורסם

עובד ועוד איך. על בשרי.

אתה צודק, יש ערעור - אבל אחרי שכבר חויבת. לך תנסה לקבל כסף חזרה.

אבל יש היגיון - אם כבר חזרתי לארץ מולדתי, איזה אמצעי בדיוק יש להם לגבות ממני תשלום קנס או נזק?

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

כמו שיגאל רשם בהודעה מעל, איו להם אמצעי לגבות ממך תשלום בארץ אבל זה נרשם במחשב של המשטרה המקומית באותה מדינה ואם היא חלק מהאיחוד האירופאי אז המידע נגיש לכל מדינות אירופה.

לא יודע בדיוק איזה סינקציות יפעילו אם תגיע שוב לאותה מדינה או לאחת ממדינות אירופה.

 

 

 

 

עובד ועוד איך. על בשרי.

אתה צודק, יש ערעור - אבל אחרי שכבר חויבת. לך תנסה לקבל כסף חזרה.

 

אתה מדבר על שריטות ברכב או עבירות תנועה?

 

 

פורסם

לא יודע מה המצב החוקי עם זה, לדעתי זה לא תקין. אמורים לשלוח הודעה ואז אתה מחליט מה לעשות איתה.

 

אחרת בשביל מה בקבלת רכב ממלאים את כל הפרטים כולל כתובת מדוייקת?

 

 

פורסם

עידכון,

סופסוף הבחורה האחראית על התיק שלי חזרה מחופשת מחלה וענתה לאימיילים שלי.

לטובת תשלום הדוח קיבלתי מספר IBAN ועוד מספר VS (variable symbol).

 

כיצד אני מבצע את העברת הכסף? אל מי לפנות?

 

מבדיקה קצרה שעשיתי באתר רשות הדאר, ניראה שהעמלה באותו סדר גודל כמו הדוח שאני צריך לשלם

יום טוב גם לך

פורסם
בהולנד זה עובד כך:

 

חברת ההשכרה מוסרת את הפרטים של השוכר לרשויות, וגובה עמלה על "השירות" מהשוכר באמצעות כרטיס האשראי שלו.

 

לאחר מכן אתה מקבל בארץ את הדו"ח בהולנדית, ואין כמעט שום דרך לאדם שאינו תושב הולנד לשלם אותו. פניתי בהולנדית בכתב למשרד התחבורע שלהם והם לא הציעו פיתרון ממשי.

 

יתרה מכך, באתי להולנד עם דו"ח של ישראלי אחר וכסף מזומן, נכנסתי לסניף דואר ולא הצלחתי לשלם אותו. בסוף השארתי את המזומן אצל אזרח הולנדי ששילם את הדו"ח מחשבון הבנק שלו.

 

האירופאים חזקים באיומים על כפל קנס לפיגורים, אבל ממש לא מקלים על התייר לשלם את הדו"חות שלו.

 

מרגע שהתחילו לעבוד עם כרטיסי דיירקט ובנקאות דיגיטלית פה, יש כאילו התעלמות טוטאלית מהעובדה שלא כולם תושבי המדינה.

כשאני הייתי צריך לשלם דו"ח הולנדי שילמתי אותו בהעברה בנקאית מבנק הולנדי, בשימוש כמובן של כרטיס הדיירקט.

מיותר לציין שאני לא מודע לשום דרך שבה יכולתי לשלם זאת במזומן (או אפילו באשראי, הולנדי!) אם הייתי מעדיף.

 

מצד שני, אחת הדרכים לשלם את זה מחו"ל, היא באמצעות העברת זה"ב (שזו בעצם ההעברה הבנקאית הרגילה פה) והכנסת מס' אסמכתא (accept giro) במקום המתאים.

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם
עידכון,

סופסוף הבחורה האחראית על התיק שלי חזרה מחופשת מחלה וענתה לאימיילים שלי.

לטובת תשלום הדוח קיבלתי מספר IBAN ועוד מספר VS (variable symbol).

 

כיצד אני מבצע את העברת הכסף? אל מי לפנות?

 

מבדיקה קצרה שעשיתי באתר רשות הדאר, ניראה שהעמלה באותו סדר גודל כמו הדוח שאני צריך לשלם

עשיתי העברה לחשבוו בנק בחו"ל לאחרונה דרך הבנק שלי, ועל 40 יורו שילמתי בערך 45 יורו עמלות.

 

Sent from my HM NOTE 1LTE using Tapatalk

פורסם

ברוב המדינות תשלום דוח מהירות הוא הודיה באשמה ולכן חברת ההשכרה לא יכולה ולא רוצה לקחת את זה על עצמה.

 

חבר היה בדילמה דומה עם דוח מהולנד אבל נשבר מכמות הבירוקרטיה וויתר.

 

מה קורה אם לא משלמים? בתיאוריה יכולות לקרות צרות כמו בעיה לשכור רכב בעתיד או רישום איפשהו במדינה הזרה שיש חוב. בפועל קשה לדעת מה יקרה. לשלם 125 שח עבור שקט נפשי נראה לי סביר אף שמהותית לדעתי לא קורה עם זה כלום.

 

לפני כ 8 שנים קיבלתי 2 דוחות מהירות מספרד. הגיעו ביחד. על הראשון חתמתי כמקבל. על השני לא חתמתי (לא יודע כמה זה משנה). לא שילמתי אותם ומאז הייתי כמעט כל שנה שוב בספרד. ושכרתי כמה פעמים רכב. כך שנראה לי שלא ממש עוקבים אחרי.

 

ייתכן שהעובדה שאני נכנס לשם עם דרכון אירופי משפיעה. אבל לדעתי לא זה העניין.

 

מה שכן סדר ובירוקרטיה בספרד זה לא בדיוק כמו בהולנד.


×
×
  • תוכן חדש...