Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוף עידן הדיזל בפרטי? ממש לא !


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3710 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מענין להוסיף למשוואה את התקדמות המכירה לאורך השנים של הרכבים ההיברדיים ולראות האם יש הלימה בין העליה במכירות לירידה (אמנם מזערית אבל ירידה) במכירות הדיזל בעולם לאחרונה.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מה שנראה מוזר והזוי לפי המנטליות הישראלית היא שדווקא בסגמנט ה"יוקרה" תפוצת הדיזל נרחבת ביותר - ב.מ.וו - 81% מהמכירות ווולבו - 90%. דומני שרוכשי מותגים אלו אינם דלי הכנסה במיוחד כך שלא רק עלות בדלק הניעה אותם ברכישה.

פורסם

 

בעולם טכנולוגיית הדיזל דומיננטית בעיקר באירופה.

...

מניתוח פשוט ניתן להבין כי השוק הזה דומיננטי בדיזל. לא רק כי הפרה (היצרנים) רוצה להניק אלא העגל (הצרכנים) רוצים לינוק.

הכתיבה שלך נראית כמו מסע שיווק שמראה רק את החלק שנוח לכותב ומסתיר את החלקים האחרים.

 

השאלה היא מדוע בשאר העולם הדיזל לא נמכר טוב. התשובה היא שרק באירופה יש אפלית מיסים ומחירים שמיטיבה עם רכבי הדיזל ו\או דלק הדיזל. מה טוב בזה?

מרצדס הוכיחו כי טכנולוגית ניתן להמשיך לשפר את הביצועים שיענו לצרכים והתקנים המחמירים ויתנו יתרון על האלטרנטיבות ואטרקטיביות לצרכן.

איפה ההוכחה?

בינתיים יש רק הצהרות יצרן שלא נבדקו על ידי גורם חיצוני, ואפילו הצהרות אלה נמנעות מלהזכיר את זיהום פליטת החלקיקים. צריך לזכור שפליטת החלקיקים הורגת, בניגוד לזיהומי אויר אחרים שתורמים לאפקט החממה.

 

כולנו רוצים מנועים יותר טובים, חזקים וחסכונים ושלא ייקרו בהרבה את מחיר הרכב, אבל לא רוצים שבדרך יפזרו הצהרות שחלקם אולי ריק מתוכן.

 

יהודה

פורסם
הכתיבה שלך נראית כמו מסע שיווק שמראה רק את החלק שנוח לכותב ומסתיר את החלקים האחרים.

 

השאלה היא מדוע בשאר העולם הדיזל לא נמכר טוב. התשובה היא שרק באירופה יש אפלית מיסים ומחירים שמיטיבה עם רכבי הדיזל ו\או דלק הדיזל. מה טוב בזה?

 

איפה ההוכחה?

בינתיים יש רק הצהרות יצרן שלא נבדקו על ידי גורם חיצוני, ואפילו הצהרות אלה נמנעות מלהזכיר את זיהום פליטת החלקיקים. צריך לזכור שפליטת החלקיקים הורגת, בניגוד לזיהומי אויר אחרים שתורמים לאפקט החממה.

 

כולנו רוצים מנועים יותר טובים, חזקים וחסכונים ושלא ייקרו בהרבה את מחיר הרכב, אבל לא רוצים שבדרך יפזרו הצהרות שחלקם אולי ריק מתוכן.

 

יהודה

גם בישראל יש הטבה לדיזל לא ? כלומר רכבי הדיזל בדרך כלל זולים יותר.

דרך אגב איך נפתרים מהרעש המעצבן של רכבי הדיזל?!?!?!?!?!

פורסם

בדיזלים עם מערכת SCR מדד הירוק יחסית טוב לרכבים שעומדים בתקינה אירו 6.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
זו המערכת עם הזרקת האוריאה לאגזוז?

אם כן אשמח להסבר על ההתנהלות איתה, איך ובאיזה תדירות צריך "לתדלק" באוריאה, מה הזמינות שלה ובכמה זה משפיע על העלות השוטפת בנוסף לסולר.

 

זה משתנה מדגם לדגם (מנוע ונפח מיכל האוריאה), בסיטרואן C4 גרנד פיקאסו לדוגמה יש למלא בערך כל 20,000 ק"מ, העלות היא כ-200-250 שקל ואין צורך לגשת למוסך, אפשר למלא באופן עצמאי כאשר מחשב הדרך מודיע מראש על רמה נמוכה של התוסף.

פורסם

בחלק מאירופה מתחילה מלחמה נגד הדיזל - דומני שצרפת מובילה את המהלך. מתברר שהציון הירוק, שבפורום הזה אהבו מאד להתלונן עליו תוך התיחסות לגישה האירופית, דווקא מתחיל להתפשט בעולם בכל מחני וריאציות.

 

כאשר שכרתי רכב בבלגיה לפני שנה וחצי נציג חברת ההשכרה טען שאחוזי מכירת הדיזל שם הולכים ויורדים. לא טרחתי לבדוק את הסטטיסטיקה. מכן מקום, היה מעניים לראות השואה בין הטבלה שהובאה קודם לבין טבלה דומה מלפני 3-5 שנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

דיזל עושה הרבה יותר רעש ברחובות (איזה כיף בארצות הברית שיש רכבים מסחריים שפשוט שקטים ולא צורחים ברעש דיזל מעצבן)

הוא מזהם בפרמטרים שהאירופאים לא בודקים אבל הנוסחה בארץ כן בודקת

הוא מזהם הרבה יותר אחרי כמה שנים כשהממיר קטליטי כבר לא מה שהיה פעם

יותר מסובך לתחזוקה ועולה יותר

לכולם יהיה יותר טוב אם הוא יעלם

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

כתבתי בפורום על הבעיות בדיזל לפני שנים רבות וכמעט אף אחד לא הסכים איתי. כולם האשימו את המדינה בשחיתות ו"סחיטת האזרח הקטן" כי בארץ העדיפו לאמץ מודל מדידת זיהום אוויר המקובל במזרח הרחוק שנתן משקל רב כבד לפליטת NOX על פני מודל אירופאי שנתן משקל כבד לפליטת CO2. לאחרונה אירופאים מודים בסכנה הבריאותית במונעי דיזל במיוחד בערים הגדולות. מודל זיהום אוויר אירופאי נבנה בצורה כזאת שהוא נתן עדיפות למונעי דיזל כי לתעשיית הרכב האירופאית יש יתרון יחסי במנועי דיזל.

פורסם (נערך)

מעניין נתון טיוטה בטבלה. פחות מ %30 . האם זה על חשבון ההיברידי ?

דרך אגב באנגליה יש בהחלט תוספת תשלום בטסט לרכבים מזהמים. בעוד שנתיים הקנס המירבי בטסט יהיה 140£ . רכב שאינו מזהם הרבה ישלם רק כ 20£ . הבחירה של אירופה בדיזל היא כלכלית : יותר ק"מ לליטר. הציון הירוק לא ישפיע הרבה על טבלת המכירות כי היצרנים יודעים לייצר דיזל ירוק כשהם רוצים (מיכל שתנן). המטרה היא לפנות רכבים ישנים מהכביש.

כיום מנועי דיזל פרטיים כמעט ולא מרעישים.

בישראל אין שום הטבה לדיזל. היבואנים בדרג מתמחרים אותו יקר יותר.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

חחח. מרצדיזל. בהצלחה להם עם זה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

דיזל, ההתחלה של הסוף:

http://www.carscoops.com/2016/04/every-diesel-tested-by-uk-transport.html

בדקו באנגליה 37 דגמים מכל החברות וכולם לא עמדו בתקן.

ח"כ אירופאי אחד עם ביצים יכול להוריד את רכבי הדיזל מהכביש בלי לחשוב על ההפסדים של יצרניות הרכב.

אייל


×
×
  • תוכן חדש...