Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משמעות של להיות נהג באובר


I.G
שימו לב! השרשור הזה בן 2095 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 159
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נראה לי ,רוני, שהסטיגמות ,דעות קדומות ,או סתם חוויות גרועות שעברת (אולי) ,עם נהג מונית כזה או אחר ,משפיעות על שיקול הדעת שלך.

כמה כבר נשאר לי לעבוד ?! אני עם חצי רגל באדמה .

אבל אתה ?! אתה תקבל את העתיד לפנים .

קארמה איז א' פאקינג ביץ'

תרגום של נהג מונית : הגורל הוא חוף.

 

המודל העסקי הזה שאתה כל כך אוהב - יגיע גם אליך ....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הרכב האוטונומי - מה אומר לך, אולי כאשר אתה תהיה בגיל שלי היום (בעוד בערך 25 שנים). עד אז נשב אנו, או אלה שזה מקצועם, מאחורי ההגה. כלומר - אני רואה את זה קורה, אבל זה יקח הרבה יותר זמן ממה שהאופטימיים (אם זו אופטימיות) חושבים.

 

אנחנו כן, אבל תחבורה שיתופית ומוניות אוטונומיות יתפסו הרבה לפני שאנחנו נעבור למכונית אוטונומית פרטית. וזה בהחלט אופטימיות. אני כבר חולם על הרגע הזה שאוכל להזמין מונית באפליקציה כבר עם יעד מוכנס, אראה גם את המחיר מראש (בתקוה שיהיה יותר זול ממה שיש כרגע, אך גם אם זהה - לא נורא). תגיע מונית ריקה ושקטה (חשמלית) לחלוטין, כל מה שאצטרך זה לאמת את היעד וקדימה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו כן, אבל תחבורה שיתופית ומוניות אוטונומיות יתפסו הרבה לפני שאנחנו נעבור למכונית אוטונומית פרטית. וזה בהחלט אופטימיות. אני כבר חולם על הרגע הזה שאוכל להזמין מונית באפליקציה כבר עם יעד מוכנס, אראה גם את המחיר מראש (בתקוה שיהיה יותר זול ממה שיש כרגע, אך גם אם זהה - לא נורא). תגיע מונית ריקה ושקטה (חשמלית) לחלוטין, כל מה שאצטרך זה לאמת את היעד וקדימה..

 

נושא השרשור הוא "משמעות של להיות נהג באובר".

ישנו שרשור נוסף "האם הסוף של המוניות קרב".

 

האמוציות משפיעות עליך .התנחם - אתה לא היחיד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להלחם בעתיד, אבל בסוף מפסידים.

ואני לא אומר שאובר היא העתיד, אבל המודל העסקי שלה ביחד עם התקדמות הנהיגה האוטונומית באים גם באים. יו בטר בליב דאט.

רוני, אני ממש לא בטוח. חלק גדול מהמודל העסקי הזה מבוסס על ניצול ועל התחמקות ממיסים. האם זה "יתפוס" או לא - תלוי מאד ברשויות ובאכיפת חוקי העבודה והמיסוי. ברגע שהרשויות מגדירות את נהגי אובר כעובדים שלה המודל קורס.

אני מסכים עם רוני. זה ממש לא עקרוני אם המודל הנוכחי של אובר ימשיך להתקיים כפי שהוא או לא (מטעמי חוקי עבודה ומיסוי), הוא כבר חולל מהפיכה בתחום, והתחיל שינוי דרסטי שאת תוצאותיו נראה בשנים הקרובות.

 

להזכירכם, בסוף שנות ה-90, כשנאפסטר עלתה לרשת, נטען שאין להם סיכוי וזה יחלוף, כי הרשויות לא יתנו לשיתוף קבצים להתקיים מטעמי זכויות יוצרים. אפשר להתווכח גם היום על האם שיתוף קבצים בחינם הוא לגיטימי, ועל האם תוכנות כמו קודי ואתרי שיתוף טורנטים ימשיכו להתקיים, אבל המהפיכה הזו הביאה לנו את נטפליקס ואת ספוטיפיי ומעשית חיסלה את תעשיית המדיה מבוססת-הדיסקים (מישהו זוכר את בלוקבסטר?).

 

מה שאני מנסה לומר - יכול להיות שאובר הם מקור כל הרשע וכו׳. אבל את ההשפעה העצומה שהם הותירו על התחום כבר אי אפשר לבטל, והוא עומד בפני שינוי מאוד משמעותי. אם אני הייתי נהג מונית צעיר, הייתי מריח את השינוי באוויר וחושב טוב על איך להערך אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, אני ממש לא בטוח. חלק גדול מהמודל העסקי הזה מבוסס על ניצול ועל התחמקות ממיסים. האם זה "יתפוס" או לא - תלוי מאד ברשויות ובאכיפת חוקי העבודה והמיסוי. ברגע שהרשויות מגדירות את נהגי אובר כעובדים שלה המודל קורס.

 

לגבי הרכב האוטונומי - מה אומר לך, אולי כאשר אתה תהיה בגיל שלי היום (בעוד בערך 25 שנים). עד אז נשב אנו, או אלה שזה מקצועם, מאחורי ההגה. כלומר - אני רואה את זה קורה, אבל זה יקח הרבה יותר זמן ממה שהאופטימיים (אם זו אופטימיות) חושבים.

 

אתה כנראה לא מבין לעומק את המודל העסקי של אובר ודומותיה.

למה אתה חושב שאובר, חברה שמפסידה כסף מיומה הראשון, מקבלת הערכת שווי של עשרות מיליארדים?

ולמה החברות המתחרות שלה שוות גם הן מיליארדים ומקבלות השקעות משוגעות משלל חברות (כולל חברות רכב). רק לדוגמא - Taxify האסטונית שיש לה מודל דומה קיבלה מימון מדיימלר של יותר מ-100 מיליון דולר, מה ששם אותה בהערכת שווי של מיליארד דולר (אגב, היזם כיום בן 24 ויצר את החברה בגיל 19 - מדהים).

 

הסיבה - החברות הללו תופסות נתח שוק משמעותי מאוד בתחום שהולך ומתפתח ויש לו עוד המון לאן לגדול - תחבורה שיתופית. מכאן, כל שיש לעשות הוא לייעל. מי שיצליח לייעל קודם, בין אם ביצירת תחבורה שיתופית אמיתית, ובין אם בנהיגה אוטונומית (וזו אחת הסיבות שהחברות הללו משקיעות כל כך הרבה בתחום) - יקצור את המיליארדים, ויהיה שווה הרבה הרבה יותר ממה שהוא שווה היום.

החישוב פשוט - אם כיום לקוח משלם 10 דולר, נהג מקבל 8 נניח והחברה לוקחת 2 (ומפסידה 1 על כל נוסע), אם בעתיד הקרוב (אפילו היום, אגב) הייעול יאפשר לנהג לקחת נניח שני נוסעים ביחד, לקבל 7 מכל אחד (חסכון ללקוח) ולהרוויח 9 (בונוס לנהג), אז החברה מקבלת 5 (ומרוויחה על כל נוסע). ואם בעתיד הקצת יותר רחוק (אתה אומר 25 שנים, אני אומר עד אמצע העשור הבא) כבר לא יהיה נהג בהרבה מאוד מקרים, אז הנוסע משלם 6 והחברה לוקחת הכל (שלא לדבר על כך שעלויות התחזוקה של הרכב נמוכות משמעותית).

 

אגב - וזו רק ההתחלה. חוץ מתחבורה ציבורית יש עוד המון ורטיקלים שחברות כאלו יכולות להכנס אליהם ברגע שנתח השוק גדול מספיק.

 

נראה לי ,רוני, שהסטיגמות ,דעות קדומות ,או סתם חוויות גרועות שעברת (אולי) ,עם נהג מונית כזה או אחר ,משפיעות על שיקול הדעת שלך.

כמה כבר נשאר לי לעבוד ?! אני עם חצי רגל באדמה .

אבל אתה ?! אתה תקבל את העתיד לפנים .

קארמה איז א' פאקינג ביץ'

תרגום של נהג מונית : הגורל הוא חוף.

 

המודל העסקי הזה שאתה כל כך אוהב - יגיע גם אליך ....

 

אין שום קשר לסטיגמות או חוויות גרועות.

ואני לא מבין מה לא בסדר בכך שהמודל העסקי יגיע גם אלי. אתה מתכוון לתחום התעסוקה שלי? לא נראה לי שאתה אפילו יודע במה אני עוסק, אבל אני בטח ובטח לא מבין למה אתה "מאחל" לי את זה... אני לא נגדך. להפך.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון לתחום התעסוקה שלי? לא נראה לי שאתה אפילו יודע במה אני עוסק,

 

עאלק לא יודע,כל הפורום יודע - אתה עושה דריפטים עם ה במוו שלך!!11 :p;)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם רק זה היה תחום התעסוקה שלי... איי וויש. לצערי, אני יושב מול מחשב 8 שעות ביום...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היחיד בשרשור הזה שהאמוציות משפיעות עליו - זה אתה.

 

ממש לא ואסביר :

אתם מערבבים ועושים סלט אחד גדול - "מישמש"

 

מי שרוצה תחבורה שיתופית - אני בעד !!!!!

מי שרוצה מונית - שיעמוד באותם קריטריונים שאני מחויב לעמוד בהם .מה לא מובן ?!

 

תאר לך שאתה פותח מסעדה ואתה כפוף לביקורות של משרד הבריאות , כבאות ,יציאת חירום ,ארנונה ,מע"מ .מס הכנסה ,ביטוח לאומי , ובא לו מישהו ומחליט שהוא פותח אללה בבאלה מולך בלי אישורים ובלי חוקים ?!

לא ,ואני לא מדבר על תעודת כשרות . נראה לך הגיוני ?

 

אתה רוצה להשתתף בנסיעה ולפזר אנשים ?! שיתופי ?! אחלה -אתה תשבור את הראש עם הביטוח ,לא אני .

מצידי ...

 

מונית זה סיפור אחר -זה לא שיתופי !

בגלל זה קוראים לזה מונית ספיישל ! יש ?

מונית ספיישל לוקח אדם שחשוב לו מרחב אישי ,פרטיות והגעה מהירה ככל שניתן .

 

נראה לך שאדם שיצא מניתוח ,יקח שיתופי ?!

עורך דין שצריך להגיע לבית משפט בדחיפות ?!

הורה שלא מצליח לקחת את הילד מהגן ובוטח בנהג מונית שיביא אותו עד הבית ?!

או שמא עיוור בליווי ?

 

אתם בכלל לא מבינים את המהות של מונית ספיישל -אתם לא שם .

 

מה שמעניין אתכם זה חצי שקל פחות בנסיעה ושיזדיינו נהגי אובר ויקופחו במקום נהגי מוניות - העיקר תקבלו בזול.

 

 

מה כ'פת לי אני שמביאים עגבניות מחו''ל - שיחפשו עבודה אחרת החקלאים .(נכתב בציניות)

ואז נראה איזו מדינה תסכים להביא לך אספקת עגבניות בזמן מלחמה ....

במקום לבוא בטענות לממשלה שיכולה להוזיל את הענף ,אתם "מרביצים" לנהג .

וכן שרוני - אם זה מגיע אליי .זה יגיע גם אליך .

אפשר להביא מהודו בזול יותר מישהו שיישב מול מחשב 8 שעות ....ושהוא יעשה גם מילואים למדינה .

שכחתם מה עשתה אובר באנגלייה בזמן הפיגועים ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם רוני. זה ממש לא עקרוני אם המודל הנוכחי של אובר ימשיך להתקיים כפי שהוא או לא (מטעמי חוקי עבודה ומיסוי), הוא כבר חולל מהפיכה בתחום, והתחיל שינוי דרסטי שאת תוצאותיו נראה בשנים הקרובות.

 

להזכירכם, בסוף שנות ה-90, כשנאפסטר עלתה לרשת, נטען שאין להם סיכוי וזה יחלוף, כי הרשויות לא יתנו לשיתוף קבצים להתקיים מטעמי זכויות יוצרים. אפשר להתווכח גם היום על האם שיתוף קבצים בחינם הוא לגיטימי, ועל האם תוכנות כמו קודי ואתרי שיתוף טורנטים ימשיכו להתקיים, אבל המהפיכה הזו הביאה לנו את נטפליקס ואת ספוטיפיי ומעשית חיסלה את תעשיית המדיה מבוססת-הדיסקים (מישהו זוכר את בלוקבסטר?).

 

מה שאני מנסה לומר - יכול להיות שאובר הם מקור כל הרשע וכו׳. אבל את ההשפעה העצומה שהם הותירו על התחום כבר אי אפשר לבטל, והוא עומד בפני שינוי מאוד משמעותי. אם אני הייתי נהג מונית צעיר, הייתי מריח את השינוי באוויר וחושב טוב על איך להערך אליו.

מה הקשר - המודל של נאפסטר רוסק על ידי התעשיה והרשויות. מה שהשתנה זו טכנולוגיית הצריכה - זכרונות פלאש והזרמה במקום קלטות ודיסקים.

תפריד בין נושא ה"תחבורה השיתופית" של אובר ודומותיה לבין המונית האוטונומית. אני משוכנע שהמודל של אובר דינו לקרוס - אם בגלל הפסדים כספיים ואם בגלל רשויות החוק (או שילוב שלהם). מדובר בבלון שסופו להתפוצץ ברעש גדול.

נושא המוניות האוטונומיותנפרד לגמרי, אם כי להערכתי יש הרבה מאד אויר חם בבלון הזה, אבל באיזה שלב הדבר הזה יהפוך שמיש בקנה מידה משמעותי. וגם זה יקח זמן. אנחנו נמצאים איפה שהוא סביב דרגה 2, כדי שהדבר הזה יפעל צריך שדרגה 5 תהיה מוכחת ויהיו מספיק רכבים על הכביש. וכמובן שיעברו את כל הליכי הרישוי. זה לא יקרה מחר או מחרתיים, אישית הייתי מהמר על לפחות 20 שנה. אם להיות "אופטימי" - 10.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר - המודל של נאפסטר רוסק על ידי התעשיה והרשויות.

 

שיתופיות P2P חיה ובועטת גם היום ; נאפסטר פשוט היו השעירים לעזאזל שהתעשיה היתה צריכה נכון לסוף התשעים/תחילת אלפיים. קאזה, אימיול, סולסיק... כל אלו פעלו במקביל וגם בעשור שלאחר מכן ואף אחד לא צייץ נגדן יתר על המידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הרבה משחקי חתול ועכבר עם ה-P2P. לא רק נאפסטר. העניין הוא שמרבית רשתות P2P אלה פועלות במחשכים. אובר ממקמת את עצמה על הכוונת של הרשויות. אל תשכח שרשתות ה-P2P נועדו להעלים כספים*, אובר נועדה להרויח, גם אם רק בעתיד.

 

* ניסוח קצת בעיתי. הרשתת האלה גורמות למוצר לעבור מיד ליד ללא תשלום. במקרים רבים גם המוצר פגום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר - המודל של נאפסטר רוסק על ידי התעשיה והרשויות. מה שהשתנה זו טכנולוגיית הצריכה - זכרונות פלאש והזרמה במקום קלטות ודיסקים.

נכון, אין ספק שנגני ה-mp3 השפיעו מאוד על השינוי בתחום. אבל נאפסטר ושיתוף הקבצים השפיעו לא פחות. הם היו למעשה הסנוניות הראשונות שבישרו על מעבר לצריכה של מדיה דיגיטלית (ועוד on demand). ושוב, זה לא משנה כמה זמן נאפסטר המשיך להתקיים או אפילו אם יש עתיד לשיתוף קבצים ״פיראטי״. הם חלק גדול (יש יאמרו - החלק העיקרי) מהסיבה שאתה יכול היום להזמין פרק X של סדרה Y בנטפליקס.

 

תפריד בין נושא ה"תחבורה השיתופית" של אובר ודומותיה לבין המונית האוטונומית. אני משוכנע שהמודל של אובר דינו לקרוס - אם בגלל הפסדים כספיים ואם בגלל רשויות החוק (או שילוב שלהם). מדובר בבלון שסופו להתפוצץ ברעש גדול.

יכול להיות שהמודל של אובר יקרוס. יכול להיות שלא (אני אישית מהמר על לא).

 

מה שחשוב הוא שהשינוי הזה לכיוון של שיתוף (או שימוש בתשתית ״חברתית״) - בכל האספקטים בחיים - כבר התחיל להתגלגל ואי אפשר לעצור אותו. לדוגמא - יש כבר כמה אפליקציות שמציעות שירותי שליחויות ״חברתיים״ - כלומר במקום להזמין שליח שיצא במיוחד מ-X ל- Y, לאתר מישהו שבכל מקרה נוסע מ-X ל-Y ולהפיל את השליחות עליו במחיר סמלי.

 

אנשים יותר ויותר נכנסים לראש הזה של להשתמש בשירותים של אנשים אחרים כמוהם כדי לבצע כל מני משימות שלא דורשות מומחיות. אפשר להתווכח עד מחר על האם ״נהג מונית״ נכנס בקטגוריה הזו או לא, אבל הטרנד עצמו לא הולך להעלם. להיפך, הוא רק יתפוס תאוצה ויכנס ליותר ויותר תחומים בחיי היומיום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...