Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת קבל מזגן


ran
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3291 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

יש ברשותי מזגן lg,היון בבוקר פירקתי את הקבל ולא סימנתי את החיבורים.

על הקבל מסומן c שזה ה (-) אך לא מובן לי לאן מתחבר ה fan וה herm.

תודה מראש,רן.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד למאוורר ואחד למדחס.

 

רשום על הקבל 50 + 6

זה אומר 50uF למדחס

6uF למאוורר

 

קבל של 50 למדחס ו 6 למאוורר מעיד על מזגן גדול (מיני מרכזי לדעתי).

 

C = Common (משותף לשניהם)

FAN = מנוע מאוורר

HERM = מדחס. למה HERM ? מלשון HERMetically sealed compressor (מדחס "סגור").

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר על מזגן 1 ורבע של lg,טעות חיי שקניתי lg.

אני בדיוק מכין את הסולם להחלפה,הגעת בזמן.

 

אחד ורבע ואולו הקבלים שהוא צריך ?!?! בכזה דבר לא נתקלתי.

בפעם האחרונה ששמתי כזה קבל, זה היה למזגן 4 וחצי כ"ס.

במזגן 2 כ"ס שיש לי בבית של טורנדו, החלפתי בעבר קבל מדחס וקבל מאוורר וזה של המנוע הוא משהו באיזור ה 30-35 ושל המאוורר באיזור ה 3-5 נדמה לי.

מפתיע.

 

מה רשום על הקבל הישן ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקבל הישן אותו הדבר,החלפתי בברימאג בחולון.

אחרי החלפת קבל עדין לא נפתרה הבעיה,המאוורר מקבל מתח והיחידה עושה רעש של עבודה,אך המאוורר לא מסתובב.

צריך להחליף מאוורר?

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה ובדקת והמאוורר אכן מקבל מתח, אז כן - כנראה שצריך להחליף את המנוע מאוורר.

האם המניפה מסתובבת בצורה חלקה ?

אם אתה מזיז את המניפה ביד, היא ממשיכה להסתובב כאילו היא עובדת ?

 

זאת הבעיה היחידה במזגן ?

האם הוא מפסיק לעבוד אחרי כמה שניות\דקות ולא מקרר ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאוורר זז חלק וממשיך לנוע.

היחידה הפנימית מוציאה אוויר.

היחידה החיצונית מרעישה ומתחממת אך המאוורר לא פועל.

בדקתי מתח בכניסת חשמל מצד ימין של המזגן.

יש כניסה ויציאה של 5 חיבורים,

צד שמאל 3 של פאזה ,אפס,הארקה.

צד ימין 2 חיבורים,של פאזה ואפס.

יש 2 טרמינלים בשניהם יש מתח.

שם בדקתי את המתח למאוורר,האם בדקתי נכון?

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאתר את החיווט של המאוורר וראה לאן כל חוט הולך ע"מ שתבדוק אם חיברת את הכל כמו שצריך.

המאוורר צריך לקבל לפחות 3 חוטים בד"כ (בלי ההארקה, שהיא חוט נוסף כמובן): אפס, פאזה ועוד חוט שעובר דרך הקבל (פאזה נוספת של 90 מעלות). אם למאוורר יש 2 מהירויות, יהיו לו 4 חוטים לפחות (בלי ההארקה).

 

אם תוכל לצלם יותר תמונות אולי יהיה אפשר לראות משהו ולעזור.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על איזה דגם של מזגן מדובר ? בזמנו הייתה לי בעיה דומה במזגן אצל ההורים והמזגניסט שביקר אצלם החליף את המאוורר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שהתמונות לא הכי ברורות, נראה לי שזה מחובר בסדר גמור (חוט צהוב זה הפיקוד פאזה למאוורר, והאפס שלו [הכחול] עובר דרך הקבל לחוט האדום)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...