Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4069 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

לפני כשנה רכשתי צמיגים חדשים של TOYO (proxes 205/50/R17), ולצערי אחרי מספר אלפי ק"מ בודדים (להערכתי לא יותר מ-5K, ואחרי חודשים בודדים בשימוש), אחד מהם ניזוק ונאלצתי להחליפו. החלפתי בזמנו את שניהם.

 

כיוון שהצמיג התקין כמעט חדש ואוחסן בתנאים טובים, חשבתי לקנות צמיג זהה ולהתקינו יחד עם המשומש קלות על הסרן האחורי.

האם סביר לעשות דבר כזה לאור הקילומטראז' והשחיקה היחסית נמוכים שהצמיג חווה?

 

 

תודה רבה!

פורסם

הצמיגים החדשים והאוחזים יותר צריכים להיות מותקנים על הסרן האחורי.

ועל איזה צמיג מדובר?

Toyo זה שם היצרן, Proxes זה שם הסדרה. מה שם הדגם עצמו?

אני מניח שמדובר על ה-R32?

פורסם

כרגע על הסרן האחורי יש לי GoodYear בני כשנה עם ריצה של כ-10K.

 

וכן, מדובר על ה-R32 (מה שמגיע מקורי עם הרכב).

להתקין את ה-TOYO מאחור?

 

תודה על התגובות!

פורסם

בהנחה שהצמיג שיושב אצלך בבית עשה משמעותית פחות מ-10K,

רצוי להעביר את האחוריים קדימה ואת החדשים להתקין מאחור.

פורסם (נערך)

חשבתי למדוד את עומק ה-Tread ולהשוות אותו עם צמיג חדש, וכעת נשאלת השאלה איפה לשים את הגבול במקסימום ההבדלים בין שני הצמיגים...

עריכה אחרונה על ידי mazda32011
פורסם
בהנחה שהצמיג שיושב אצלך בבית עשה משמעותית פחות מ-10K,

רצוי להעביר את האחוריים קדימה ואת החדשים להתקין מאחור.

 

זה הבדל זניח ואחת היא אם ה"טובים" יותקנו מלפנים או מאחור. אם יש הבדל מספיק גדול - לא שמים את הטובים מאחור אלא מחליפים גם את הזוג ה"טוב".

 

פותח השרשור - אכן, צמיג בודד שנסע כמה אלפי קילומטרים בודדים ו/או כמה חודשים - אפשר להחליף אותו כיתום.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן, לא כל כך הבנתי אותך.

בהנחה ובעל הרכב מעוניין להחליף זוג צמיגים בלבד, הצמיגים החדשים תמיד יותקנו על הציר האחורי.

פורסם

צמיגים חדשים תמיד ילכו לציר האחורי מפני ששם נדרשת יותר אחיזה.

בוא ניקח מצב שבו לקחת זוג צמיגים חדשים והתקנת אותם מקדימה.

כך יוצא ששני הצמיגים הקדמיים אוחזים טוב יותר מהצמיגים האחוריים -

במצב כזה, על כביש רטוב הרכב יכול לצאת להיגוי יתר, מצב מסוכן שדי קשה להשתלט עליו.

לעומת זאת, אם הצמיגים הקדמיים יהיו פחות אוחזים, על כביש רטוב ייגרם מצב של תת היגוי במקום היגוי יתר.

תת היגוי הרבה יותר נשלט לנהג הממוצע, מספיק שמורידים את הרגל מהגז והרכב חוזר למסלול.

באתר של טייר קלאב יש מאמר בנושא שנתקלתי בו במקרה.

פורסם
אני מאמין שאפשר (רק תעביר אותם לסרן אחורי)

 

אני אשמח לדעת למה הצמיג החדש צריך להיות מאחורה לא מקדימה ששם יש גם היגוי וגם הכוח מנוע

פורסם
חן, לא כל כך הבנתי אותך.

בהנחה ובעל הרכב מעוניין להחליף זוג צמיגים בלבד, הצמיגים החדשים תמיד יותקנו על הציר האחורי.

 

אני לא בעד פשרות בנוסח "הטובים מאחורה/מקדימה". הצמיגים הטובים - מקומם על כל הגלגלים.

 

טובים מאחורה אמנם מייצרים יציבות, כפי שהטבת להסביר, אבל יש להם גם חסרונות:

ביצועי בלימה ירודים.

חוסר יכולת לבצע סבב צמיגים.

חוסר יכולת להתקין רביעיה חדשה גם להבא, שכן הזוג הבא להישחק יהיה הזוג ה"ישן" וכך הלאה.

 

אם ההבדלים הם גדולים מספיק כדי להתלבט איפה להתקין את הזוג החדש - עדיף להחליף רביעיה. אם ההבדלים זניחים - אז אין בעיה להחליף זוג ואחת היא אם הוא מותקן מלפנים או מאחור. אם ההבדלים ממש זניחים - אין בעיה אפילו להחליף צמיג בודד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

ברור שהאידיאל הוא להחליף את כל ארבעת הצמיגים ביחד.

אבל למרות האמור לעיל, יכול להווצר מצב שאין טעם להחליף רביעייה.

בוא נניח והחלפתי רביעיית צמיגים, נסעתי איתם כולה שנה והתפנצ'ר לי צמיג קדמי.

לא אחליף את כל ארבעת הצמיגים בגלל זה, נכון? אתקין שניים חדשים על אותו סרן.

אעביר את שני האחוריים קדימה ואתקין זוג חדש מאחורה.

עריכה אחרונה על ידי Kreios
פורסם

אבל אם ההבדל בין הישנים לחדשים באמת כל כך קטן (שנה זה פחות משליש מאורך חיי הצמיג גם לדעת המחמירים) אז אולי זה בכלל לא דורש העברת הצמיגים ה"טובים" לאחור?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

עזוב שנה, בוא נגיד שנתיים או כל נקודת זמן אחרת בה לא צריך להחליף את הצמיג אך כן יש הבדל ניכר בין חדשים למשומשים.

יתרה מכך, בוא נניח בצד את עניין שחיקת הצמיג -

עוד סיבה לכך שרצוי שהחדשים יהיו מאחור היא כמובן כשל בצמיג, אם תקפיד שמאחור יהיו צמיגים חדשים הסיכוי לכשל יהיה דווקא בצמיגים הקדמיים. במקרה של פיצוץ צמיג קדמי עוד אפשר להשתלט על המצב, במקרה של פיצוץ צמיג אחורי במהירות, זו כמעט התהפכות וודאית.

×
×
  • תוכן חדש...