Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4211 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

למזלך סובארו עברו לפילטר גיר חיצוני במקום הפנימי שהיה בדור הראשון, אז העבודה הרבה יותר קלה.

 

לפי AUTODATA אתה צריך DEXRON 3, אני החלפתי לא מזמן שמן גיר כולל פילטר בדור הראשון, ומילאתי 6.5 ליטר בסוף העבודה, ככה שקניתי 2 גלונים ACDELCO (כל אחד 4 ליטר) ב-60 שקל לאחד בצנטרל בתל אביב.

 

מצורף השרטוט של כל הגיר, החץ מצביע על הפילטר, ובורג הריקון מוקף בעיגול. את השמן החדש אתה ממלא דרך המדיד.

 

אם אתה מאזור השרון אשמח לעזור לך לבצע את העבודה.

 

 

0jcnlyfnzwjj.png

 

עריכה: מצורף גם סרטון:

 

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

פורסם

תודה רבה על התשובה המפורטת, אני מהצפון ואגב המדיד אצלי נמצא מצד שמאל ובסרטון מצד ימין...

 

 

למזלך סובארו עברו לפילטר גיר חיצוני במקום הפנימי שהיה בדור הראשון, אז העבודה הרבה יותר קלה.

 

לפי AUTODATA אתה צריך DEXRON 3, אני החלפתי לא מזמן שמן גיר כולל פילטר בדור הראשון, ומילאתי 6.5 ליטר בסוף העבודה, ככה שקניתי 2 גלונים ACDELCO (כל אחד 4 ליטר) ב-60 שקל לאחד בצנטרל בתל אביב.

 

מצורף השרטוט של כל הגיר, החץ מצביע על הפילטר, ובורג הריקון מוקף בעיגול. את השמן החדש אתה ממלא דרך המדיד.

 

אם אתה מאזור השרון אשמח לעזור לך לבצע את העבודה.

 

 

0jcnlyfnzwjj.png

 

עריכה: מצורף גם סרטון:

 

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

ברצוני להודות לאסף על הסיוע בביוצע הטיפול בסובארו, לבחור יש כלים מקצועיים לעבודה בלי תנאי מוסך...והכי יפה שהוא עושה את זה בהתנדבות!

 

החלפנו בטיפול הזה פילטר שמן, שמן מנוע, פילטר אוויר, פילטר דלק.

 

פעם הבאה מחליפים שמן דיפרנציאל ואולי שמן גיר ופילטר גיר...

 

 

 

עכשיו שאלה לותיקי הפורום, מקריאה בפורומים בחו"ל יש מיתוס שאסור להחליף שמן במכוניות עם קילומראז מעל 200 אלף.

הרבה אנשים מדווחים שאחרי החלפת שמן, הגיר מתחיל להחליק ובסוף שובק חיים. האם מישהו נתקל במקרים כאלה בארץ?

חלק מהאנשים אומרים שגיר שלא החליפו לו שמן הרבה זמן והוא מעל 200 אלף ק"מ יש בשמן חתיכות קטנות של מתכת מהשחיקה הטבעית של הגיר שעוזרות לגיר לעבוד טוב... מה דעתכם ?

עריכה אחרונה על ידי GOLD777
  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

הי מקפיץ שוב, האם מישהו נתקל או שמע על רכב(קילומטראז מעל 200K) שאחרי החלפת שמן גיר התחילו בעיות בגיר ?

פורסם

החלפת שמן גיר אוטומט ברכבים ישנים או כאלו שעברו קילומטרז' מכובד ולא עברו החלפות סדירות עלולה להיות בעייתית. שמן הגיר הישן הופך להיות צמיגי יותר עם הזמן וזה דווקא תורם לשמירה על לחץ השמן ההידראולי בגיר. החלפה לשמן גיר רענן וצמיגי פחות עלולה ליצור בעיית לחץ שמן נמוך שתפגע בתפקוד הגיר.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
למזלך סובארו עברו לפילטר גיר חיצוני במקום הפנימי שהיה בדור הראשון, אז העבודה הרבה יותר קלה.

 

לפי AUTODATA אתה צריך DEXRON 3, אני החלפתי לא מזמן שמן גיר כולל פילטר בדור הראשון, ומילאתי 6.5 ליטר בסוף העבודה, ככה שקניתי 2 גלונים ACDELCO (כל אחד 4 ליטר) ב-60 שקל לאחד בצנטרל בתל אביב.

 

מצורף השרטוט של כל הגיר, החץ מצביע על הפילטר, ובורג הריקון מוקף בעיגול. את השמן החדש אתה ממלא דרך המדיד.

 

אם אתה מאזור השרון אשמח לעזור לך לבצע את העבודה.

 

 

0jcnlyfnzwjj.png

 

עריכה: מצורף גם סרטון:

 

 

היי אסף

האם אפשר להשתמש בדקסרון 3 לגיר או שחייב את שמן הגיר המקורי של סובארו?

 

לי יש b4 2004 וכשבדקתי והתחלתי לקרוא ראיתי שממליצים בפורומים ובספר הרכב רק על שמן גיר סובארו atf ולא דקסרון3 אף על פי שבאוטודאטה כתוב דקסרון3...

 

מה אתה אומר?

שלומי

פורסם (נערך)

חקרתי קצת את הנושא בזמנו ולפי מה שהבנתי בשנתון מסויים, 2005 או 2006 נכנסה התיבה 5EAT בעלת 5 הילוכים,

לעומת התיבה הקודמת 4EAT עם 4 הילוכים.

 

זאת אומרת שבתיבה הישנה משתמשים בדקסרון 3, ובחדשה חייבים את הנוזל המקורי SUBARU ATF.

 

בכל מקרה תמתין לתגובה גם מאייל מסובארו.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

פורסם
חקרתי קצת את הנושא בזמנו ולפי מה שהבנתי בשנתון מסויים, 2005 או 2006 נכנסה התיבה 5EAT בעלת 5 הילוכים,

לעומת התיבה הקודמת 4EAT עם 4 הילוכים.

 

זאת אומרת שבתיבה הישנה משתמשים בדקסרון 3, ובחדשה חייבים את הנוזל המקורי SUBARU ATF.

 

בכל מקרה תמתין לתגובה גם מאייל מסובארו.

 

די ברור מה אייל מסובארו ימליץ..

השאלה אם בפועל כן ניתן להשתמש בדקסרון 3 בתיבות עם ה4 הילוכים או שחייב את השמן של סובארו.. כי בלא מעט יצרנים הם ממליצים על הנוזל שלהם כשבתכלס אפשר להשתמש בשמנים אחרים מיצרן אחר, ברמת איכות לא פחות טובה מהמקוריים

שלומי

פורסם

כדאי לראות מה כתוב בספר הרכב, רצוי בגרסתו האנגלית או בספרות הטכנית המקורית.

לא הייתי מזלזל בנוזלים מקוריים או בהמלצות יצרן להשתמש רק בנוזל מקורי מטעמו. זה לא אומר שנוזל מקורי הוא הכי טוב או שאין נוזלים שווי ערך לנוזל המקורי, אבל צריך לברר למה היצרן ממליץ את שממליץ.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם (נערך)

יש לי ספר אחזקה טכנית לסובארו b4 2006 גיר 4 הילוכים, בסעיף הגיר מצויין שהשמנים המתאימים בסדר יורד הם :שמןשמקורי של סובארו, שמן גיר של קאסטרול ATF, וכל שמן דסקטרון 3.

שמן של קסטרול יעלה לך כ210 שח 10 ליטר (החלפתי לפני חודש לקסטרול ATF), שמן מקורי של סובארו פי 4.

ההחלטה היא שלך, אבל הייתי הולך על קסטרול בלב שקט.

עריכה אחרונה על ידי diveman

Subaru Legacy 2006,1994cm^3,AWD,L.P.G Lovato

פורסם

היי, היום הוצאתי היסטוריית טיפולים של האוטו (b4 2004) מהמוסך שבו טופל כל השנים.

 

שמתי לב שכבר פעמיים בהסטוריה כתוב "גלון דקסרון 3" ברשימת החלקים בטיפול החלפת שמן גיר.

 

אני מדגיש שמדובר במוסך של "סובארו"..

אז אם סובארו בעצמם שמים דקסרון 3, אי אפשר לשים דקסרון 3 או אפילו קסטרול atf שהוא איכותי יותר?

שלומי

פורסם

קצת סטיה מהנושא המרכזי. איך קוראים לתוסף השמן הזה שמקל על החיכוך במנוע פולידיון משהו כזה? האם הוא מומלץ למנוע עם ק"מ גבוה? האם יש שמן שמיועד למנועים שעברו הרבה? האם כדאי לעבור לסינטטתי או שלא ? סובארו אימפרזה 1.6 2004

×
×
  • תוכן חדש...