Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4330 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

לפעמים יש שתי מכוניות זהות אחת אחרי השניה ואפשר להתבלבל.

עם ציבור הנהגים הישראלי שמישהו לפתע מחליט להשוות איתך מהירות או מאיץ בלי קשר לכלום, בהחלט יכולים להפתיע אותך.

לא משנה איך תכוון את המראות, תמיד יהיה לך מעט שטח מת.

זה בא ביחד עם הדברים שרשמתם, זה כמובן לא אמור להחליף מראות מכוונות וערנות בסיסית.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מספר הערות:

1. מי שכותב "אקרובטיקה" או "סטייה מנתיב" כנראה לא מבין מה זה shoulder check או לא יודע לבצע אותה נכון, אחרת לא היה כותב שטויות. אני חס וחלילה לא בא לרדת לגופו של אדם, פשוט יש סרטונים ביוטיוב והסברים בגוגל [והכי טוב מדריכי נהיגה]. אחרי זה תבינו כמה זה מגוחך לטעון ששולדר צ'ק זה תעלול אקרובטי.

2. אפשר להכיר כל דבר שקורה מסביבך ולזכור לוחית רישוי של כל רכב לידך. אפשר גם לכוון מראות בצורה מושלמת. יחד עם זאת, לא תמיד אפשר לראות אופנוען שמגיע מהר מאחוריך, או לחלופין יוצא מחניה של איזה בית. לפיכך, רבע השנייה הזו של לבדוק אם יש לידך אופנוען יכולה רק לתרום. מכך, שאני לא מצליח להבין את ההתעקשות של להימנע מהמנהג המצוין הזה. כמובן שהודעה זו אינה מתייחסת לנהגים מושלמים, שדרוכים ומרוכזים במאת האחוזים, בכל שנייה נתונה של נהיגה.

3. השולדר צ'ק לא בא להחליף שום דבר ממה שצוין, והוא בד"כ מגיע תוך כדי המבט במראה. שוב, כדי למזער סיכונים אצל נהגים ממוצעים כמוני.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

בגלישה בפקק, אפילו סיבוב הראש למשך 200 מילישניות מילישניות יכול להסתיים בפגוש האחורי של הרכב מלפניך. כוונו את מראות הצד כך שתהיה חפיפה ביניהן לבין הדפנות החיצוניות של המראה המרכזית. ככה יתקבלו מינימום שטחים מתים ולא תצטרכו לסובב את הראש כ"כ הרבה.

פורסם

לא עושה את זה.

 

מראה מרכזית ומראות צד מכוונות כראוי נותנות לי בדיוק את שדה הראייה שאני זקוק לו.

לפני עקיפה או מעבר נתיב אני קודם כל בודק מראה מרכזית , אם יש את אותו אופנוען שמגיע לעקיפה מהירה אני אראה אותו במראה הזאת שנותנת תמונה טובה למתרחש מאחוריי.

לפני תחילת הסטייה לנתיב השני מבט למראת הצד הרלוונטי תיתן לי תמונה מה קורה שם.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

כיוון מראות לא יכול להיות אופטימלי - מספיק שהזזת את הישבן 2 ס"מ בכסא - וזה קורה כל הזמן - כדי שהכיוונון מתחילת הנסיעה כבר לא יהיה אופטימלי. לכן חשיבות המבט הצידה. וזה לפני התחשבות במנהגים כגון מכונית שמחליטה להתחרות ולעקוף מימין אן אופנוען שמזגזג במהירות גבוהה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אני מבצע את זה תמיד, לא פעם שלא ביצעתי את הפעולה הנ"ל היה רכב בדיוק בשטח המת שלי

 

תעבוד על כיוון המראות שלך (לא מזמן היה שרשור בעניין).

 

אני עושה זאת כשעובר לנתיב מרכזי בכביש עם שלושה נתיבים, כשהתנועה עמוסה.

זה לא עניין מודע, פשוט מכיר את האזור בו אין כיסוי למראות.

 

כיוון מראות לא יכול להיות אופטימלי - מספיק שהזזת את הישבן 2 ס"מ בכסא - וזה קורה כל הזמן - כדי שהכיוונון מתחילת הנסיעה כבר לא יהיה אופטימלי. לכן חשיבות המבט הצידה. וזה לפני התחשבות במנהגים כגון מכונית שמחליטה להתחרות ולעקוף מימין אן אופנוען שמזגזג במהירות גבוהה.

 

כיוון מראות כן יכול להיות אופטימלי. מקסימום תזיז את הראש קצת כדי לוודא כיסוי מושלם

 

מה שמציל במקרים שפירטת הוא מעבר נתיב הדרגתי עם מספיק איתות מראש, שנותן התראה מראש, לא סיבוב של הראש, שאלו שתי שניות בהן אתה מאבד מבט לפנים ולמראה מרכזית, ומעשה את התמונה הכוללת של המתרחש מאחוריך.

 

זה הרבה יותר מסוכן לאופנוען שעלול להגיח פתאום מצד בלתי צפוי...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
כיוון מראות לא יכול להיות אופטימלי - מספיק שהזזת את הישבן 2 ס"מ בכסא - וזה קורה כל הזמן - כדי שהכיוונון מתחילת הנסיעה כבר לא יהיה אופטימלי. לכן חשיבות המבט הצידה. וזה לפני התחשבות במנהגים כגון מכונית שמחליטה להתחרות ולעקוף מימין אן אופנוען שמזגזג במהירות גבוהה.

 

אני לא מסיט מבט מעבר לכתף, אני כן מזיז מעט את הראש כדי לוודא שלא פספסתי דבר במראות לפני העקיפה.

בנוסף כמו שעופר כתב, אני מקפיד על איתות מקדים ומעבר נתיב איטי על מנת שגם אם פספסתי משהו במראה יהיה לו מספיק זמן להבחין בהתקרבות שלי אליו ו\או מספיק זמן עבורי להבחין בו ולהפסיק את הסטייה לכיוונו.

 

גם אם אני נוסע בנתיב הימני ביותר וכל הכביש לפני פתוח וגם מאחורי אין תנועה קרובה- אני לעולם לא אסטה יותר מנתיב אחד בכל פעם, כלומר אני אאותת ואעבור נתיב אחד ואשאר בו 2-3 שניות בזמן שאני שוב בוחן את המראות, רק אז אעבור עוד נתיב.

אני לא אוהב "חותכי נתיבים" ובהתאם לכך אני לא עושה זאת בעצמי.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

במרבית המקרים, כוון מראות נותן מענה מספק לשדה הראייה הנדרש, אבל:

 

אני נתקלתי בבעייה ברכב שגורר עגלה, ממבט במראה אתה לא רואה את הנגרר/עגלה יוצא לעקיפה ויכול להיכנס בו.

דוגמא נוספת זה קטנוע או רוכב אופניים שייתכן שייכנס לך לשטח מת.

 

לכן , אני מקפיד לתת סיבוב ראש קל לפני עקיפה

נוסע בפריוס 2008

פורסם
בגלישה בפקק, אפילו סיבוב הראש למשך 200 מילישניות מילישניות יכול להסתיים בפגוש האחורי של הרכב מלפניך.

לא יודע מה אתך, אני שומר מספיק מרחק כדי שגם אם אסובב את הראש לחצי שנייה לא אפגע ברכב שלפניי. כן, גם בפקק.

 

 

אני לא מנסה לשכנע אף אחד לעשות תרגילי צוואר בנהיגה. אני מנסה להבהיר שהמנהג הזה, כשמבוצע נכון, יכול רק להועיל.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

לא מסובב ראש. השטח המת כאשר המראות פרוסות היטב הוא בדיוק במקביל לרכב שלי, 30-40 ס"מ אחורה יותר. המבט הצידה למראה עצמה יגלה רכב שנמצא שם.

פורסם
שאלו שתי שניות

 

שתי שניות?

שתי שניות?

 

Shoulder check לעולם לא מבוצע לשתי שניות, יותר לכיוון רבע שנייה עד חצי שנייה לכל היותר

 

בשתי שניות אתה אמור לעצור מ-80 קמ"ש לעצירה מוחלטת, לא להפנות את הראש.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
בשתי שניות אתה אמור לעצור מ-80 קמ"ש לעצירה מוחלטת, לא להפנות את הראש.

 

כל תמרון שאתה רוצה לבצע, כל תמרון, לוקח לך שנייה רק להחליט שאתה מבצע אותו והתחיל לבצע , מבלימת חירום ועד סיבוב הראש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

באיזה יקום?

 

זמן תגובה ממוצע (ומכיוון שזה גם מספר עגול זה גם כנראה מעוגל כלפי מעלה) הוא 0.75 שנייה.

אם אתה דרוך ומוכן זה הרבה פחות.

 

יותר מזה, אתה מתכנן מעבר נתיב, אתה שומר מבט קדימה (לכאורה בזמן שאתה טוען שלוקח לך להחליט לסובב את הראש), נותן סיבוב רבע שנייה וחוזר קדימה, לאחר שנייה (שבה אתה מסתכל קדימה ועושה סבב מראות) נותן עוד מבט הצידה ורק אז עובר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...