Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4331 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

לסובב הצידה את הראש ולחזור להביט ישר ברבע שניה ישבור לך את המפרקת, מדובר בהפרעות במערכת העצבים/ דיבוק שטני.

זמן התגובה הוא הזמן שלוקח לך להבין שצריך להגיב. התגובה עצמה לוקחת גם זמן.

קודם כל מוודאים שיש מספיק מרחק בינך לרכב שלפניך (מה שצריך להיות מובן מאליו), מסתכלים בכל המראות ואז מסובבים את הראש לראות את השטח המת.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

סלואי לאיזה זווית אתה מסובב את הראש? כמו ינשוף?

 

מספיק סיבוב הראש ל-45 מעלות, ל-90 מעלות (וחזרה) סיבוב איטי לוקח בערך שליש שנייה.

 

תבינו על מה מדובר, כל התהליך הזה של בדיקת מראות (לקחתי רבע שנייה לכל מראה * 3), מבט קדימה (עוד רבע שנייה), Shoulder Check (עוד רבע שנייה), מבט קדימה (עוד רבע), בדיקת מראות שנייה (עוד רבע * 3), מבט קדימה (עוד רבע), ו-Shoulder Check שני (עוד רבע) צריך לקחת פחות מ-3 שניות.

 

לדבר על זה ש-Shoulder Check לוקח שתי שניות זה אבסורד

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

השטח המת זה בדרך כלל סיבוב של 90 מעלות במקסימום. בדרך כלל פחות. לוקח טיפה פחות מ2 שניות לסובב את הראש, להבין מה אתה רואה ולחזור להסתכל קדימה. כל עוד אתה לא עושה את זה בתזזיתיות כמו אדגר מגברים בשחור.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אתה לא אמור לסובב את הראש ולחכות שתבין מה יש בצד, אתה אמור לתת מבט חטוף, לסובב את הראש בחזרה ולתת למוח לפענח מה היה שם כשאתה ממשיך להסתכל קדימה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

גם מבט חטוף הכי מהיר שאפשר (בלי לעשות נזק לחוליות הצאוור) זה לפחות שניה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

שנייה זה אם אני עושה סיבוב ל-90 מעלות בצורה איטית בכוונה.

באופן אינסטנקטיבי תוך כדי נהיגה אני לא מגיע לזמנים כאלה, ועם כיוון מראות נכון אני לא צריך לסובב את הראש מעבר ל-45 מעלות בערך.

והצוואר שלי במצב טוב, תודה ששאלת :)

 

אבל זה כמובן תלוי בכמה גורמים אחרים:

* כיוון המראות נכון, ככה שכל השטח שצמוד לדלת האחורית ואחורה ממנו מכוסה ע"י מראת הצד.

* מראת הצד מכוונת גבוה כך שרואים גם רוכבי דו"ג שנמצאים ליד הדלת האחורית.

* שומרים על סיבוב מראות כל הזמן, מודעים כל הזמן לרכבים שנמצאים מסביב.

 

בתנאים האלו סיבוב ל-45 מעלות נותן מענה לכך שמישהו עבר באחד הפילטרים האחרים ועבר את קורת B שלך.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
באיזה יקום?

 

ביקום בו אתה בולם מ-80 קמ"ש ל-0 בשתי שניות, אתה גם מסובב את הראש מעבר לכתף, בוחן את החלון אם אין רכב ומחזיר אותו ישר תוך רבע שנייה.

 

אתה חולמת...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מי מסובב מעבר לכתף?

 

כל הרעיון הוא שהמראות צד נותנות לך שדה ראייה אחורה מקו קורה B לקורה C והלאה למאחורי הרכב.

המראה המרכזית נותנת לך שדה ראייה לנתיב שלך מאחורי הרכב שלך עם שטח חפיפה הולך וגדל עם מראות הצד ככל שהמרחק גדל (צורת משפך של שדה ראייה).

הפניית הראש לא מתבצעת מעבר לכתף אלא לזווית 45 מעלות לערך, ואמורה לתת מענה למה שקורה בין קורה A לקורה B אצלך בצד, בשביל זה לא צריך להפנות את הראש מעבר לכתף.

 

ברור לי עכשיו למה אתה טוען שזה לוקח כל כך הרבה זמן, הפכת את התפקידים, הפניית הראש אצלך משמשת לבדיקה מקורה B אחורה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אתם הורגים אותי לפעמים... כבר עמוד וחצי אתם מתווכחים על רבע שנייה או חצי שנייה, מי שמרוכז בנהיגה יכול לזרוק מבט חטוף ולהבין מה קורה, אני עושה את זה בעיקר בכבישים בני 3 נתיבים או יותר ובהשתלבויות לכבישים, בשני נתיבים מספיקות המראות, כי אם אתה מרוכז אתה יודע בדיוק מה קורה סביבך, ואם אתה לא מרוכז - מגיע לך.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

הויכוח הוא על עצם הבדיקה ולא על הזמן שהיא לוקחת (שזה סתם נושא משני כאן).

 

פאלו טוען כי הבדיקה מיותרת, ובנוסף היא גם לוקחת שתי שניות.

אני טוען שהבדיקה לא מיותרת ובנוסף שהיא לא לוקחת שתי שניות, ואפילו לא קרוב לזה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אני לא טענתי שהבדיקה מיותרת. אני טענתי שהבדיקה לא תמיד נחוצה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מההודעה הראשונה שלך בהחלט היה מובן שכל הפניית הראש מיותרת.

 

אכן לא תמיד נחוצה, לכיוון שמאל למשל היא בכלל לא נחוצה כי גם ככה השטח המדובר (בין קורה A ל-B) מכוסה בזווית העין.

ובכל מקרה לצד ימין הפניית הראש היא סופר-מהירה הלוך וחזור לזווית קטנה, כדי לקבל מושג על מה קורה באזור המדובר (בין קורה A לקורה B בצד ימין), המוח אח"כ יעשה אנליזה לתמונה כדי להבין מה היה שם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
מההודעה הראשונה שלך בהחלט היה מובן שכל הפניית הראש מיותרת.

 

זה כי אתה לוקה בהבנת הנקרא.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לא

 

מה שמציל במקרים שפירטת הוא מעבר נתיב הדרגתי עם מספיק איתות מראש, שנותן התראה מראש, לא סיבוב של הראש, שאלו שתי שניות בהן אתה מאבד מבט לפנים ולמראה מרכזית, ומעשה את התמונה הכוללת של המתרחש מאחוריך.

 

בהרבה פעמים, גם ובמיוחד במקרים שתוארו (רכב שמגיע מנתיב ימני שנסגר למשל, עקיפה מימין, אופנוען מזגזג) זה בדיוק מה שמציל.

 

קטנוען (או רוכב אופניים חשמליים) יכול לזגזג בין מכוניות ולהיות מוסתר על ידם, וברגע האמת הוא נמצא בין קורה A ל-B שלך, כי אתה מדדה בפקק על 5 קמ"ש והוא עוקף מהשוליים או בין הרכבים למדרכה על 40-50 קמ"ש, ככה שהוא "מופיע" אצלך בין קורה A ל-B כי בדיוק בחצי שנייה שהוא היה במראה הימנית שלך הסתכלת על השמאלית או המרכזית.

 

מיותר לציין שבמקרים כאלה אתה בכלל לא תראה אותו, אלא במראה הימנית, ובזמן מסוים מאוד וקצר מאוד.

 

אז הלכה למעשה טענת שדווקא במקרים היחידים שהפניית הראש מצילה - היא לא מצילה.

ואי לכך לפי ההודעה שלך היא מיותרת.

 

אם במקרים הללו הפניית הראש לא עוזרת באיזה מקרים לדעתך היא עוזרת?

זה הרי בטח לא מיועד לשיוט על כביש 6 במהירות דומה לרכבים מסביב.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...