Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4331 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם במקרים הללו הפניית הראש לא עוזרת באיזה מקרים לדעתך היא עוזרת?

 

צטט את כל ההודעה המקורית, ליצן.

 

קטנוען (או רוכב אופניים חשמליים) יכול לזגזג בין מכוניות ולהיות מוסתר על ידם, וברגע האמת הוא נמצא בין קורה A ל-B שלך, כי אתה מדדה בפקק על 5 קמ"ש והוא עוקף מהשוליים או בין הרכבים למדרכה על 40-50 קמ"ש.

 

זבש"ו.

מי שרוכב ככה יכול להכנס לצידי בזמן בו הפסקתי להסתכל והתחלתי לסובב את ההגה... אין מגן מטיפשות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

היתה לי את ההרגל הזה אחרי שעברתי מהדו״ג, אבל כמה קורסים של נהיגה מתקדמת הצליחו לבטל לי את זה. באמת כשהמראות מכוונות נכון אין שטח מת ואין בזה צורך.

emotion of motion

פורסם (נערך)

מה עוזרת לך ההודעה המלאה?

 

כיוון מראות כן יכול להיות אופטימלי. מקסימום תזיז את הראש קצת כדי לוודא כיסוי מושלם

 

מה שמציל במקרים שפירטת הוא מעבר נתיב הדרגתי עם מספיק איתות מראש, שנותן התראה מראש, לא סיבוב של הראש, שאלו שתי שניות בהן אתה מאבד מבט לפנים ולמראה מרכזית, ומעשה את התמונה הכוללת של המתרחש מאחוריך.

 

זה הרבה יותר מסוכן לאופנוען שעלול להגיח פתאום מצד בלתי צפוי...

 

הרי מראת צד לא יכולה גם לתת לך שדה ראייה בין קורה A ל-B וגם לנתיב שמימינך, או זה או זה.

 

אז בסופו של דבר אתה בוחר האם לראות את כל השטח בנתיב מימינך נניח ב-15-20 מטרים מקורה B ואחורה, עד לנקודה שבה מראת צד ימין חופפת עם המראה המרכזית, או שאתה בוחר לראות את השטח מקורה A עד קורה C ואת הנתיב שמאחוריך במראת הצד הימנית.

 

אתה לא יכול לקבל גם וגם, אלא אם תתקין מראה של אוטובוס על רכב סטנדרטי.

 

זה שמבחינתך הרוכב דו"ג טיפש וצריך למות זה סבבה, מבחינתי לא בא לי לסייע לאחד כזה להתאבד, וגם יום במשטרה עד שיסיימו לחקור את זה לא נשמע אטרקציה כזאת מעניינת.

 

ואני עדיין מחכה שתגיד למה הפניית ראש כן עוזרת אם היא לא עוזרת למקרים שבהם מישהו או משהו נמצא בצד ימין שלך בין קורה A ל-B.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
מה עוזרת לך ההודעה המלאה?

 

אתה השמטת ממנה בכוונה את החלק שעונה על השאלה שלך. אפילו אתה לא כל כך חסר הבנה בסיסית כדי למצוא את התשובה.

 

הרי מראת צד לא יכולה גם לתת לך שדה ראייה בין קורה A ל-B וגם לנתיב שמימינך, או זה או זה.

 

יכולה.

כל מה שצריך זו הסטה קלה של המבט, לא מבט מעבר לכתף.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אז מה שאתה עושה זהה לחלוטין למה שאני עושה, רק שאני קורא לזה הפניית ראש ואתה לא.

 

וכמו שגם אני כתבתי, מבט מעבר לכתף (או אפילו קרוב ל-90 מעלות) מיותר לחלוטין.

 

היית יכול לקרוא את הודעה #38 ולהגיד זאת כבר אז:

מי מסובב מעבר לכתף?

 

כל הרעיון הוא שהמראות צד נותנות לך שדה ראייה אחורה מקו קורה B לקורה C והלאה למאחורי הרכב.

המראה המרכזית נותנת לך שדה ראייה לנתיב שלך מאחורי הרכב שלך עם שטח חפיפה הולך וגדל עם מראות הצד ככל שהמרחק גדל (צורת משפך של שדה ראייה).

הפניית הראש לא מתבצעת מעבר לכתף אלא לזווית 45 מעלות לערך, ואמורה לתת מענה למה שקורה בין קורה A לקורה B אצלך בצד, בשביל זה לא צריך להפנות את הראש מעבר לכתף.

 

ברור לי עכשיו למה אתה טוען שזה לוקח כל כך הרבה זמן, הפכת את התפקידים, הפניית הראש אצלך משמשת לבדיקה מקורה B אחורה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
אז מה שאתה עושה זהה לחלוטין למה שאני עושה, רק שאני קורא לזה הפניית ראש ואתה לא.

 

וכמו שגם אני כתבתי, מבט מעבר לכתף (או אפילו קרוב ל-90 מעלות) מיותר לחלוטין.

 

היית יכול לקרוא את הודעה #38 ולהגיד זאת כבר אז:

 

תגיד לי, לא נמאס לך לשכתב את עצמך, פעם כך ופעם אחרת?!

 

אתה צפרדע, שמסוגלת להסתכל במראת הצד בלי לסובב את הראש, לפחות 45 מעלות?!

 

מדובר, כמו שכתוב בכותרת, במבט לאחור. זו המשמעות של shoulder check, זו הפנייה ומבט אל השטח מאחורי הכתף.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

א. ניתן לראות את מראת הצד גם בלי לסובב בכלל את הראש, אלא רק להזיז את העיניים.

 

ב. לא דיברתי על הכותרת אלא על הטקסט שלך, לכן לא הגבתי בדיון לפני כן, ולכן הגבתי ספציפית לכמה מילים ספציפיות שלך, ולא הגבתי לאף כותב אחר בהודעה הראשונה.

 

ג. בשביל להבהיר מעל לכל ספק גם הסברתי בדיוק את התהליך, לאן מסובבים את הראש ומה אמורים לראות שם.

 

ד. אתה פשוט לא קורא הודעות, הרי מלכתחילה אמרתי שאין טעם לסובב את הראש עד לכתף, ובטח ובטח שלא מעבר לכתף.

 

 

שים לב שהיא לוקחת את הראש לכיוון 90 מעלות, לא מעבר לכתף, ומסתכלת דרך החלון האחורי (שזה גם לא נכון, גם מסוכן וגם מיותר) ועדיין לוקח לה (למרות שהיא לא בשיאה) בערך שנייה.

היא עושה את הדברים לפי ההנחיות של ה-ICBC.

 

Okay, then what is a shoulder check?

In its teaching materials, ICBC does say that mirrors need to be used before a change of direction, to see what's coming up quickly from behind. It teaches that a shoulder check must also be done to catch the area the mirrors can't cover -- the "blind spot" -- about forty-five degrees over the driver's shoulder -- not all the way back. (References are in the purple areas at the bottom of this page.)

 

מקור

 

לא ברור לי למה הכוונה שלהם ב-45 מעלות מעבר לכתף, כי אני לא מסוגל להזיז את הראש שלי 45 מעלות מעבר לכתף.

בסה"כ אני מסוגל להזיז את הראש בסביבות 100 מעלות הצידה.

בנוסף הם כותבים במפורש לא להזיז את הראש עד הסוף הצידה.

 

לכן לדעתי הכוונה שלהם הייתה למשהו דומה למה שהדגימה הגברת המבוגרת בסרטון, כלומר לא מגיעים אפילו ל-90 מעלות הצידה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭


×
×
  • תוכן חדש...