Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4345 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בתור שוכר גם לי זה היה פוסל אוטומטית את רוב הדירות.

המצב היחיד שבו הסכמתי ונתתי ערבות בנקאית היה כשהכרתי אישית את בעלי הדירה וידעתי שברמה האישית לא ישתמשו בה סתם (וגם זה היה רק לשנה הראשונה ולאחר מכן כששני הצדדים ראו כי טוב - עברנו לשטר ערבות בסכום גדול יותר + צ׳ק ביטחון).

 

אם אתה רואה שלא זורמים איתך בכלל בנושא - נסה לפצל את זה לערבות בנקאית נמוכה יותר + שטר ביטחון גבוהה.

כמו שנאמר - הצורך לשעבד את הכסף הזה בצד + הקלות של בעל הדירה לממש אותה זה שילוב לא אטרקטיבי לשוכר הממוצע שיש לו אופציות.

(לכן במקומות כמו תל אביב ומקומות סופר דרושים שבהם זה שוק של משכירים ולא שוכרים - זה הרבה יותר מקובל , ביחד עם תנאים דרקוניים אחרים).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

ראשית, גם אני מגיב מנקודת מבט של שוכר...

מבחינתי, לתת ערבות בנקאית זה בערך כמו לתת לבעל הדירה את הסכום במזומן תמורת הבטחה שהוא יחזיר לי אותו בסוף תקופת ההשכרה. כלומר, המשכיר מצפה ממני לסמוך עליו לחלוטין.

עוד לא נתקלתי במשכיר שדרש ערבות בנקאית, אבל כן היה אחד שרצה סכום של כמה אלפים במזומן כערבון (כמובן שתוך שהוא חותם שיחזיר אותו בסוף התקופה אם הכל לשביעות רצונו). למרות שהכל כבר היה מוסכם והיינו מעוניינים בדירה זו, הדרישה הזאת פוצצה את העסקה וויתרנו על הדירה.

צ'קי ביטחון ושטרי ערבות, לעומת זאת, כן יצא לי לתת. בנוסף, משכיר אחד גם דרש להחתים את הערבים מול עו"ד + חותמת שלו על המסמך. לא יודע מה זה נותן לו אבל הסכמתי.

עריכה אחרונה על ידי A_lex
פורסם

שרשור מעניין. באחת הדירות ששכרתי יצא לי לחתום על ערבות בנקאית,

אבל בעלות של חודש ולא שלושה. העו"ש של ישראלי ממוצע די יתקשה להתמודד

עם ערבות על סכום של שלושה חודשים.

בחוזה הנוכחי יש לי איזה צ'ק עירבון כסת"ח חסר משמעות,

אין תלונות...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הכל עניין של מי הלקוח ומה ביקוש הדירה שלך. אם ללקוח יש את היכולת הכלכלית והוא מאוד מעוניין בדירה שלך, אז סביר שיסכים לשלם. בכל מקרה אחר, כנראה שסביר פחות. אתה כמובן רשאי לדרוש מה שתרצה.

משפחתי השכירה דירה לא מזמן. מסרנו שיק בטחון ע"ס גבוה מאוד [3 חודשי שכירות] שיכול להיפרע רק בהוכחת גרימת נזק משימוש בלתי סביר. זה נשמע הוגן גם למשכירים.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

gil,

אל תוותר על ערבות בנקאית.

כתבו את זה קודם וזה נכון - כל שטרי החוב, השיקים האישיים, והחירטוטים שווים לתחת בעת פקודה.

אתה משכיר דירה חדשה שעלתה לך הון, באיזור ביקוש. מותר לך לעמוד על דרישתך המוצדקת.

אני לא מתייחס לחלק מהשטויות שנכתבו כאן, עם זאת:

מי שהבנק שלו לא מוכן להוציא לו ערבות בגובה 15.0 או 20.0 אלף - לא בטוח שאתה רוצה אותו כשוכר בדירה.

ולפני שאתם עפים עלי, לי שוכרים גרמו נזקים בכ 20,000 שקלים בנכס שהיה לי ורק רציתי שיעופו לי מהחיים והעיניים. אם היתה לי ערבות הייתי מחלט אותה.

דבר נוסף - בתי משפט לרוב (99.9% מהמקרים) לא מתערבים ולא פוסקים כנגד חילוט ערבות.

אני אומר את זה אחרת - חובתך לקבל ערבות בנקאית. אני לא הייתי משכיר נכס ללא ערבות.

יואב

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אני שוכר דירת 4 חדרים גדולה ומשופצת בהרצליה, בניין בן 35, קומה ראשונה (עדיין) בלי מעלית, ונתתי ערבות בסך שלושה חודשי שכירות, כי ממש אהבנו את הדירה ואת בעלי הבית מהרגע הראשון.

אם הנכס מצדיק (דירת 4 חדשה מקבלן נשמע לי מצדיק) תמצא בסוף את השוכר שמסכים. מצד שני, אם מדובר בשכונה כמו אם המושבות, שהיצע הדירות לשכירות שם גבוה- זה עלול להיות בעייתי.

רוצה לומר, מנקודת מבטו של שוכר- ערבות בנקאית זה לא סיפור רציני כל כך. בוא נגיד ככה- לא הייתי רוצה להשכיר דירה למישהו שאין לו 10- 15 אלף ש"ח לשים בצד. הדבר הכי מציק הוא עלות הערבות, אבל שוב, אם הנכס מצדיק- למה לא.

 

בהצלחה

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

לסיפור של המזומן אוסיף, ראינו איזה דירה שלא לגמרי מעניינת, אבל שאלנו על תנאי החוזה, בעל הדירה ביקש צ'ק בנקאי לערבות (!!!) "מה? זה עולה כולה 13 ש"ח!". הזוי.

פורסם
gil,

אל תוותר על ערבות בנקאית.

כתבו את זה קודם וזה נכון - כל שטרי החוב, השיקים האישיים, והחירטוטים שווים לתחת בעת פקודה.

אתה משכיר דירה חדשה שעלתה לך הון, באיזור ביקוש. מותר לך לעמוד על דרישתך המוצדקת.

אני לא מתייחס לחלק מהשטויות שנכתבו כאן, עם זאת:

מי שהבנק שלו לא מוכן להוציא לו ערבות בגובה 15.0 או 20.0 אלף - לא בטוח שאתה רוצה אותו כשוכר בדירה.

ולפני שאתם עפים עלי, לי שוכרים גרמו נזקים בכ 20,000 שקלים בנכס שהיה לי ורק רציתי שיעופו לי מהחיים והעיניים. אם היתה לי ערבות הייתי מחלט אותה.

דבר נוסף - בתי משפט לרוב (99.9% מהמקרים) לא מתערבים ולא פוסקים כנגד חילוט ערבות.

אני אומר את זה אחרת - חובתך לקבל ערבות בנקאית. אני לא הייתי משכיר נכס ללא ערבות.

יואב

 

יואב, קל להגיד, אבל ג"ג של המדינה הם לא גדרה-חדרה, תנסה לפרסם דירה להשכרה בבית שמש לדוגמה (סתם כי אני מכיר) עם דרישה לערבות, אתה תישאר עם דירת רפאים שבינתיים משלמת ארנונה ומשכנתא.

 

המשכיר יכול לדרוש מה שהוא רוצה, אפשר לדרוש גם מסאג' מהשוכר בכל ערב, השאלה היא אם תמצא שוכרים שיקבלו את התנאים שלך.

באיזור ת"א כנראה שתמצא כי זה שוק של משכירים, בפריפריה (ולפי מה שכתב שביט אולי גם לא כ"כ בפריפריה) כשזה שוק של שוכרים אתה לא תמצא מי שיקח את הדירה בתנאי ערבות.

 

רוצה לומר, מנקודת מבטו של שוכר- ערבות בנקאית זה לא סיפור רציני כל כך. בוא נגיד ככה- לא הייתי רוצה להשכיר דירה למישהו שאין לו 10- 15 אלף ש"ח לשים בצד. הדבר הכי מציק הוא עלות הערבות, אבל שוב, אם הנכס מצדיק- למה לא.

 

בהצלחה

 

כמה דברים:

1. מנקודת מבטו של שוכר אחר - ערבות של 15 אלף שקל = 15 אלף שקל שבעל הבית יכול לקחת בנוסף לשכירות על דעת עצמו, בלי להוכיח בכלל נזק כלשהו, יותר מזה בלי שנגרם נזק כלשהו, תיאורטית סתם כי בא לו, תיאורטית סתם כי הוא עשה טעות בחשבון החשמל, כי יש סתימה או כי נשרף הפלאנג'.

2. גם אם יש לשוכר 10-15 אלף שקל לשים בצד, למה שהוא ישים אותם בצד בשביל המשכיר ולא בשביל עצמו?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

בגלל זה נכס בבית שמש או אילת או דימונה, נחשב מסוכן יותר מנכס בתל אביב או רמת השרון,

והתשואה עליו יכולה להיות כפולה. זה אמור כביכול לפצות את בעל הנכס על הסיכון, שמגיע מרגישות

גדולה יותר למצב הכלכלי, נזילות נמוכה יותר(עד כמה שנדלן יכול להיות נזיל), ועל שוכרים בעלי יכולת

החזר וחוסן כלכלי נמוכים יותר.

פורסם

או אם בעל הדירה בחובות והוא מחלט את הערבות מעביר את הכסף למי שהוא חייב לו ומכריז על פשיטת רגל, בהצלחה להתמודד מול הוצאה לפועל בעשור הקרוב.

 

נגיד יש לי 15 בצד ואני נקלע לקשיים, יותר הגיוני שאוכל להשתמש בהם במקרה הצורך לקיום ושכ"ד מאשר לתקוע אותם בערבות בבנק (בשנים היפות לפחות אפשר היה לבקש ריבית, היום זה בדיחה גרועה).

פורסם
בגלל זה נכס בבית שמש או אילת או דימונה, נחשב מסוכן יותר מנכס בתל אביב או רמת השרון,

והתשואה עליו יכולה להיות כפולה. זה אמור כביכול לפצות את בעל הנכס על הסיכון, שמגיע מרגישות

גדולה יותר למצב הכלכלי, נזילות נמוכה יותר(עד כמה שנדלן יכול להיות נזיל), ועל שוכרים בעלי יכולת

החזר וחוסן כלכלי נמוכים יותר.

 

בעיה אחת - המציאות אומרת אחרת, לפי ההגיון הזה שכ"ד על דירה בשווי מסוים בבית שמש אמורה להיות יותר גבוהה משכ"ד של באותו שווי בת"א.

במציאות ההפרש הוא גם יככול להגיע לכך שבת"א השכ"ד יהיה כפול.

 

אז איפה הפיצוי?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אני הייתי מחלק השאלה לשתיים.

1: איזה בטחונות אפשר לבקש משוכרים?

2: איזה בטחונות חייבים לדרוש מהשוכרים?

 

התשובה לראשון הוא- תלוי מי ידו עליונה, אם יש חוסר מדירות תבקש כמה שיותר, ואם הפוך-הפוך.

התשובה לשניה הוא- 2 ערבים עם שיקים בטחונות מערבים, לבדוק קודם את הערבים את תלושי משכורת וכו'. , וע"ז אסור לוותר, ומנסיון זה שווה הרבה.

פורסם
בעיה אחת - המציאות אומרת אחרת, לפי ההגיון הזה שכ"ד על דירה בשווי מסוים בבית שמש אמורה להיות יותר גבוהה משכ"ד של באותו שווי בת"א.

במציאות ההפרש הוא גם יככול להגיע לכך שבת"א השכ"ד יהיה כפול.

 

אז איפה הפיצוי?

תקרא שוב את מה שכתבת ותחשוב אם זה הגיוני. אם עדיין לא השתכנעת, תבדוק קצת מה קורה במציאות ותחזור לעדכן.

פורסם (נערך)

בוקר טוב,

עניתי לפות"ש לגבי ערבות מאחר ואני חושב שאני יודע היכן הדירה נמצאת.

ברמה האישית - אחרי שהיו לי נכסים מושכרים, את התובנות שלי למדתי. רק ערבות בנקאית. הנכס הבא שיהיה לי, אם בכלל, יהיה במרכז. לא גדרה-חדרה אלא רמת השרון-רמת גן, גם במחיר של ויתור על תשואה אפשרית בדירה להשכרה בהרחבה של זרזיר עילית.

 

ועוד דבר חשוב מאוד על ערבויות:

הבנק מוציא ערבות לתקופה של שנה. בתום השנה פג התוקף של הערבות ואפשר לנגב איתה.

לכן, משכיר הנכס שמקבל את הערבות לידיו פונה לבנק שהוציא את הערבות כחודש לפני שהיא מסתיימת, במכתב רשום ודורש את חילוט הערבות, או לחילופין הארכתה בשנה נוספת. זו פרקטיקה מקובלת. גם אם החוזה עומד להסתיים והדייר עומד לצאת מבקשים הארכה, ומקבלים. לשוכר אין יכולת למנוע את המהלך. אחרי שהדייר עזב, ועושים חשבון סופי, ומוודאים שאין חובות לעירייה, לחברת החשמל או לועד הבית, ואחרי שהבית הוחזר בהתאם לתנאי החוזה מחזירים לשוכר את הערבות. הוא לוקח אותה לבנק שלו ומבטל אותה, ומקבל בחזרה את החלק היחסי per ימים בעמלת הוצאת הערבות.

הנה פתחתי דיון חדש וסוער בעניין ערבות בנקאית.

שיהיה לנו יום שקט ובלי בשורות איוב.

עריכה אחרונה על ידי discoTD5

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

בתור שוכר, אני הסכמתי לערבות בנקאית ואני חושב שזאת דרישה יקרה (400-600 ש"ח עמלה) אבל לגיטימית מצד המשכיר (במקרה שלי הוא מוכן לקחת 50-50 בעלות העמלה הכרוכה, ודובר על ערבות בגודל 2 חודשי השכרה).

זה לא נכון שהכסף צריך להיות "סגור בצד". מספיק שזה יהיה כנגד ערבונות כלשהן (פק"מ, תיק השקעות וכו').

אם לשוכר אין ערבונות כאלה בגובה 2-3 שכירויות חודשיות.... אז אולי הערבות הבנקאית זאת לא הבעיה הכי גדולה שלו.


×
×
  • תוכן חדש...