Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4123 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
את זה בנצי יוכל לעדכן, הוא ישלח תמונות הערב לגבי הרכב שלו

 

אצלי זה גם נראה כמו בתמונות של בנצי.

מה שכן - בעצתך בדקתי ואכן רק מקדימה יש קצת חלודה.

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
חבל על האנרגיות שלך. אין לחלודה הזו שום משמעות.

יש לזה משמעות פסיכולוגית משמעותית מאוד למישהו שקונה רכב חדש.

 

גם ייצרני הרכב מודעים למשמעות הזו ויש ייצרנים כמו VW שמתקינים דיסקים תוצרת ATE אשר עוברים תהליך ציפוי המבוסס על אלומיניום למניעת קורוזיה.

נכון שאחרי כמה בלימות 'טובות' הציפוי נשחק ונעלם אבל רק באיזור החיכוך עם הרפידות ובשאר האיזורים הציפוי נשאר לזמן יותר ארוך.

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

אני לא בא להצדיק את זה שהרכב מגיע ככה, ממש לא. אבל זה בסך הכל רכב. אם כל כך הרבה אנשים כאן אומרים שאין עם זה שום בעיה, והרבה מכוניות מגיעות ככה גם אצל יבואנים אחרים - אז לדעתי קודם כל והכי חשוב שחרר את העצבים. ככל הנראה זה תקין, גם אם זה לא נראה כל כך יפה ו/או צודק.

אחרי שתפנים את זה שאף אחד לא מנסה לדפוק דווקא אותך, ושאין שום בעיה אמיתית עם הרכב - עצתי היא שתיגש ליבואן בכל זאת, אבל הפעם בגישה חיובית על מנת למצוא כביכול פשרה - אולי תצליח להוציא איזה טיפול בחינם. מקסימום לא תצליח. גם לא נורא.

עריכה אחרונה על ידי yonie2014
פורסם (נערך)

ובכל מקרה תהנה מהרכב, אני אישית מאד נהנה. ויש לך 3 שנות אחריות אז הסר דאגה מליבך.

וכדאי שלא תתחיל עם "אולי הנזק לטווח ארוך ויתגלה אחרי תום האחריות" - זה בטוח יקרה, אם לחלקים האלו או לאחרים. זה ממש לא שווה את הדאגה שלך.

עריכה אחרונה על ידי yonie2014
פורסם

רגיל לחלוטין, חלודה שטחית וזה קורה בכל רכב.

הנתזים זה כנראה משטיפה שעבר הרכב בבונדד ונשארו.

אתה מבזבז אנרגיה על שטויות.

תתחדש.

פורסם
רגיל לחלוטין, חלודה שטחית וזה קורה בכל רכב.

הנתזים זה כנראה משטיפה שעבר הרכב בבונדד ונשארו.

אתה מבזבז אנרגיה על שטויות.

תתחדש.

 

צר לי לומר לך, בדקתי בכמה וכמה רכבים ואתה טועה.

פורסם
צר לי לומר לך, בדקתי בכמה וכמה רכבים ואתה טועה.

 

שמוליק, באמת צר לי שאתה חש פגוע ושנדפקת.

אבל באת לפורום, וכביכול ביקשת את דעת החברים בו. עם זאת, אתה לא מקשיב לאף אחד.

בכל מקרה אני מאחל לך הצלחה במאבק.

פורסם
הבטחתי תשובות והנה הם לפניכם ישר מהמפעל.

 

חלודה זו אינה תוקפנית, לא משפיעה על עמידות החלק ותיפקודו ומוגדרת כחלודה קוסמטית בלבד, אבל וזה אבל גדול, יצרני רכב מקפידים מאוד שמרכב הרכב יהי מוגן מפני מכות של אבנים וחלודה וזה כולל חלקי מתלה והנעה.

אז כפי שדוד ציין נכונה, החלק התחתון של הרכב עובר ציפוי שעווה יעודית למניעת חלודה, אך השכבה היא די דקה והאם הרכב עמד הרבה זמן בתנאי לחות ומליחות חלודה תצליח לתפוס על מתכות.

יתכן כי הרכב עמד הרבה זמן בנמל או תקוע על אונייה אך בשום פנים ואופן לא טבל במי ים, שמשאירים סימני מליחות לבנים וברורים (וגם מלוחים למי שרוצה לטעום) ותיכן כי מדובר בפגם הרכבה, הרובוט "התעייף" או משהו כזה, בדרך גלל זה קורה לאחר תיקונים מחוץ לפס היצור, נניח החליפו בשנית את כל מערכת המתלים עם הצירייות עקב תקלה ולקחו חלקים מסטוק שלא עברו מיגון.

 

תלונתך לגבי הנושא מוצדקת ועל המוסך לבצע ניקוי וציפוי המכלולים בחומר מונע חלודה יעודי.

 

רגיל לחלוטין, חלודה שטחית וזה קורה בכל רכב.

הנתזים זה כנראה משטיפה שעבר הרכב בבונדד ונשארו.

אתה מבזבז אנרגיה על שטויות.

תתחדש.

קרא שוב פעם את הודעתו של דניאל.

איזה כייף לי :)

פורסם

היי יוני, אני לא חש פגוע מפורד, באתי לפורום לחפש תשובות מבוססות ועל כן עניתי. אני מסתכל על התשובות ומעיין בקפידה בכל הרשום פה. מודה לאנשים שמבזבזים את זמנם במתן תשובות

פורסם (נערך)

קרא שוב פעם את הודעתו של דניאל.

 

קראתי.

מצד שני אני זוכר בדיוק תמונות כאלו אחד לאחד של מישהו שקנה רכב אחר.

ותסכים איתי שהדיסקים מחלידים בלי קשר.

 

לא רואה בזה בעיה מיוחדת אבל זכותו של פותח השרשור להרגיש אי נוחות.

 

עריכה: הבטתי שוב על תמונת צינור הפליטה. הצבע הזהוב זאת לא חלודה. ככה נראה הצינור בפעם הראשונה כשהוא מתחמם מגזי הפליטה הלוהטים.

לאחר מכן הוא מתכסה בשכבה אפורה דקה.

עריכה אחרונה על ידי ceyal
פורסם

יש לי פוקוס 2008 שהוצאתי בזמנו מניר צבי ומכיון שאני חולה נפש נשכבתי מתחת לאוטו וגם שם כל הברזלים למיניהם היו מצופים בחלודה עדינה שכזו .

בדקתי עוד מכוניות וכולן היו פחות או יותר באותו מצב .

מאז עברו כמה שנים והמצב נשאר אותו דבר .

חבל על הבריאות שלך ועל העצבים .

תהנה מהאוטו וסע בזהירות .

פורסם (נערך)

אייל,

אני לא מדבר בכלל על הדיסקים אלא על הציריות. שים לב שאביזרי החיבור קרי ברגים/אומים ודיסקיות שעברו תהליך הגנה בפני קורוזיה כגון גילוון או ציפוי המבוסס על אבץ/אלומיניום שהינו נפוץ יותר בברגים ואומים שעומדים בעומס או חשופים לפגעי מזג האוויר אין עליהם שום סימני חלודה.

גם הציריות עוברות תהליך הגנה וכנראה בפורד משהו התפספס או שתהליך ההגנה בפני קורוזיה לא בוצע או שבוצע תהליך ציפוי זול שלא מחזיק זמן רב.

 

לפותח האשכול, בתמונות שצירפת קיימת מדבקה על על הציריה מעניין היה לראות את הברזל החשוף מתחת למדבקה.

 

מצורפת תמונה של הגולף שלי לאחר שנתיים של נסיעה וכמעט אין סימנים לחלודה (התמונה צולמה בשנת 2008.).

פלא ופלא...

מערכת המתלים גולף דור 5 -1.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם (נערך)

שמוליק, ברשותך אני סוטה קצת מהשאלה המקורית שלך וארחיב קצת מנסיוני (שלא קשור לדלק מוטורס למי שחשש ממעבר על כללי גילוי נאות):

זה נוגע לעוד תחומים ולא רק לתחום הרכב.

אני רוצה גם להסתייג ולומר שאני מדבר על יצרנים מסוימים. אני בוודאי לא מכיר את ההתנהלות של כל יצרן ויצרן ויבואן ויבואן, אבל מעריך שהדברים לא שונים מהותית.

אם למשל במדינה מסוימת תביעות האחריות לגבי מוצר מסוים חורגות מהנורמה במדינות אחרות, הנושא הזה יעלה בפגישה השנתית בין היבואן ליצרן, פגישה שבה נקבע המחיר שהיבואן משלם ליצרן על הרכב, והעלויות הנוספות של האחריות יושתו על היבואן ויחולקו על פני כלל הרכבים שהוא יקנה.

זה בתורו יגרום ליבואן לעלות את מחירי הרכבים שלו או לחילופין לספק אותם מאובזרים פחות.

במידה והיצרן מתנער בנושא מסוים מכיסוי במסגרת אחריות, נכנס כאן למשחק תקציב ה"רצון הטוב" שהיבואן או היצרן מקדישים למקרים כאלה. גם כאן יש לתקציב הזה גבול ובשנה שבה חלק גדול מהתקציב "בוזבז" על נושאים שוליים יחסית יהיו מקרים משמעותיים יותר שלא יזכו למענה הולם במסגרת הרצון הטוב.

אם תרצו את זה בצורה מקוצרת אז בסופו של דבר "הפסדים" כאלה מגולגלים בסוף לפתחו של הצרכן. היבואן והיצרנים חייבים להרוויח כי אחרת הם לא יהיו.

עד כאן תיאור עובדתי של התהליכים. בלי דיעה אישית.

איך זה מתחבר לשרשור הזה?

ברמת הפרט, שמוליק וכל אחד אחר יכול וזו גם זכותו לעמוד על כך שיימסר לו רכב ללא חלודה, על אף שאין כאן משמעות טכנית. אני לא קובע אם זה צודק או לא, אבל בוודאי שהוא יכול להתעקש.

כקולקטיב, שווה להבין את המשמעויות של הדברים. אם מספיק אנשים ייתעקשו על עניין לא מהותי, יהיו אנשים אחרים שלא יקבלו מענה לנושאים אחרים, מהותיים יותר, כמו למשל תיקון מנוע בתקופה שאחרי תום האחריות או החלפת מצמד\בלמים שנשחקו באופן חריג בתוך תקופת האחריות. לחילופין, הם יקנו רכבים פחות מאובזרים או יותר יקרים.

 

הדעה שלי היא שאני לא הייתי מבזבז אנרגיה במקומות שבהם אין משמעות אמיתית לפגמים או תופעות. אני לפני קבלה של בית חדש, דוגמא אמיתית. נניח שיש אריח בחדר שירות, במקום בו תעמוד מכונת הכביסה שבולט במילימטר וחצי ביחס לאריחים האחרים והתקן אומר שאסור לו לבלוט ביותר ממילימטר אחד. אני מבין שאין לזה שום משמעות מבחינתי חוץ מהידיעה שיש פגם מסוים בבית. אני יכול וזו זכותי לדרוש מהקבלן לתקן את הפגם. זה יעלה לי בעיכוב במסירת הבית, אני אתעצבן, אולי אהיה נסער במשך כמה ימים מהויכוח עם הקבלן, אחיה בינתיים בדירה זמנית במצב ירוד וכו' וכו'. לטעמי זה שגוי, אבל מדובר כאן בעניין סובייקטיבי, שאין טעם להתווכח עליו. יהיה אחד שעצם הידיעה שיש בעיה כזו בבית יהרוס לו את 20 השנים הקרובות ואחד כמוני שימשיך לסדר היום ולא יבזבז על זה פעימת לב אחת נוספת.

גם זה וגם זה לגיטימי לטעמי, אם כי אני סבור שיש לנו בחיים די והותר אתגרים אחרים, חשובים הרבה יותר, שצריכים את האנרגיות המוגבלות שלנו.

 

 

אגב, לפני כחצי שנה קניתי רכב חדש לאשתי. הייתי איתה במעמד המסירה, עשינו סיבוב של חמש שניות מסביב לרכב לראות שאין דפיקות רציניות, היא קיבלה ממני נשיקה ו"מברוכ" ובזה נגרמה בדיקת הרכב והיא נסעה לדרכה. לא התכופפנו ולא בחנו ולא חיפשנו. גם אם היתה\יש שם ציריה\אגזוז חלודים אני לא יודע מזה וזה לא מעניין אותי. אם יש שם פגם מהותי שיפגע בתפקוד הרכב יש בשבילו אחריות.

עריכה אחרונה על ידי חנן-ג'יפולוג

×
×
  • תוכן חדש...