Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • שנה מאוחר יותר...
  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מצטרף לשאלה : גולף 7 2015 tsi 125 כ"ס

 

איזו צמיגות שמן מומלצת לשם הוספה? (עדיין לא בוצעה החלפת שמן ראשונה). בעת קבלת הרכב אמרו לי 5-40 "כי זה טורבו" (מה אתה אומר?) אך ידוע לי שהתקן ממזמן הינו 570.

 

מה מומלץ לעשות אם כן?

 

תודה

פורסם

אומנם שרשור ישן אבל שיהיה, בתקן 507.00 שאתה צריך אני לא מצאתי 5W40, יש 5W30.

 

אני אישית מאוד אוהב את הקסטרול ומשתמש בשמן הזה גם בסקודה וגם בסיאט, המנועים שקטים לא צורכים שמן ואין איתם בעיות.

פורסם
לפתוח ספר רכב ולחפש תקן וצמיגות נדרשת.

אולי תגלה בספר דברים חשובים אחרים. :roll:

 

משום שספר הרכב נדפס בישראל... וההמלצה בישראל, כנראה, היא שמן בצמיגות 5-40. אולם מכיוון שהיצרן עדכן את התקן לשמן בצמיגות 5-30, השאלה היא האם להוסיף למנוע (בעת הצורך, ומניסיון יהיה צורך) שמן בצמיגות 5-40, לפי מה שנאמר במוסך, או לשער שהרכב יצא מהמפעל עם שמן בדרגת צמיגות 5-30 שתואמת את התקן המעודכן יותר, ולהוסיף 5-30.

 

אולי מישהו עם רכב דומה או מנוע דומה בדק את העניין?

פורסם (נערך)

כנראה? כלומר לא פתחת את הספר?

האם אין גם ספרות מקור מהיצרן באנגלית?

תעלה צילום של העמוד/ים הרלוונטים.

 

אגב, אאל"ט תקן 507 הוא עבור מנועי דיזל בעוד 502/504 הוא עבור בנזין.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

מה שאתה צריך זה castrol edge 5w40 מחירו הוא 210 שח כולל משלוח וזה השמן הטוב ביותר לרכב שלך

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

פורסם
כנראה? כלומר לא פתחת את הספר?

האם אין גם ספרות מקור מהיצרן באנגלית?

תעלה צילום של העמוד/ים הרלוונטים.

 

אחי כתבתי "ההמלצה בישראל כנראה 5-40..." משום שזה מה שנאמר לי בעת מסירת הרכב על ידי הבחור שהתפקיד שלו למסור את הרכב. וזה, כנראה, גם סוג השמן שמשתמשים בו בעת ההחלפות בישראל (מניסיון עם גולף 6 tsi, גולף 5 1.6 וגולף 4 2.0).

 

ספר הרכב מציין תקינה 507 שכמו שנכתב מעליי, כוללת שמן בצמיגות 5-30 אבל לא 5-40.

 

ספרות יצרן באנגלית זה סבבה אבל אנחנו לא באנגליה. לכן השאלה היא האם לעשות טופ-אפ עם שמן בצמיגות 5-40 לפי המלצת המוסך, או להוסיף שמן בצמיגות 5-30, הצמיגות שאיתה כנראה מגיע הרכב עד להחלפת שמן ראשונה בישראל.

 

זה לא כזה מהותי ה"ערבוב" הזה, בייחוד במידה וייחסר קצת שמן, אבל אם לא היינו דקדקנים בעניין אני משער שלא היינו חברים בפורום.

 

שוב תודה

פורסם

לא הייתי סומך על הבחור שמסר את הרכב.

אתה יכול לפנות למוסך ולברר איזה שמן בדיוק הם משתמשים בטיפול, או ללכת לפי המצוין בספר רכב.

כלומר תקן 507.00 וצמיגות 5W30, לדבריך.

 

מעבר לכך, אם יהיה איבוד שמן בשנה הראשונה, אם תיגש למוסך כנראה שישלימו לך ואולי אפילו ללא עלות ובכל אופן זה יהיה מתועד.

רק ענין של לעקוב אחרי הענין כמתבקש בכל מקרה במסגרת אחזקת רכב.

לא רואה כרגע צורך לרכוש שמן למפרע.

 

ספרות באנגלית אין משמעה שמקורה באנגליה, אלא מדובר בספרות מקור של היצרן למדינות רבות.

בתרגום שמבוצע לעברית ישנם לעיתים טעויות או שינויים מתוקף הדגם שמגיע ארצה ולכן כל מה שמתבקש הוא לבצע השוואה.

פורסם

ספר הרכב מציין תקינה 507 שכמו שנכתב מעליי, כוללת שמן בצמיגות 5-30 אבל לא 5-40.

או להוסיף שמן בצמיגות 5-30, הצמיגות שאיתה כנראה מגיע הרכב עד להחלפת שמן ראשונה בישראל.

מצ"ב צילום מספר הרכב של הרכב שלי, הזהה לרכב של שואל השאלה.

ספר הרכב מציין במפורש תקן 502. אתה מוזמן לעיין בספר הרכב של רכבך בעמוד 280. תקן 507 זה לדיזל.

בלי "כנראה", תברר במוסך.

לפי הטבלה, תקן 504 מיועד לאיחוד האירופי. אני לא מאמין שברכבים המיועדים לישראל ישימו שמן כזה, עד להחלפה הראשונה.

 

nmyfpg.jpg

פורסם

5w30 דליל יותר ומיועד למדינות קרות, בארץ משתמשים ב5w40 ולמנועי tsi של פולקסוואגן יעידו רבים שהcastrol edge 5w40 מספק את הסחורה הטובה ביותר, דרך אגב הרכב מגיע מהחברה עם 5w30

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

פורסם
מצ"ב צילום מספר הרכב של הרכב שלי, הזהה לרכב של שואל השאלה.

ספר הרכב מציין במפורש תקן 502. אתה מוזמן לעיין בספר הרכב של רכבך בעמוד 280. תקן 507 זה לדיזל.

בלי "כנראה", תברר במוסך.

לפי הטבלה, תקן 504 מיועד לאיחוד האירופי. אני לא מאמין שברכבים המיועדים לישראל ישימו שמן כזה, עד להחלפה הראשונה.

 

[ATTACH=CONFIG]444651[/ATTACH]

 

על פי הטבלה אתה צריך ללכת על 502 ואז אתה יכול לבחור ב 5w30 או 5w40, אני אישית שם אצלי ברכבים את ה 5w40


×
×
  • תוכן חדש...