Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פאסאט04 - תודה על הצילום.

בעמודה של השמן החלופי מצויינת גם מדינה כמו אוסטרליה (שאייל ליין מן אוהב מאוד להשוות אותנו אליה).

כמו כן, בהערה הנספחת יש התייחסות לסוג הדלק שבשימוש העומד בתקן EN228, שאומנם איני יודע בוודאות, אבל אני משוכנע שטיב הדלק בארץ תואם לכך.

 

נשאלת השאלה, האם מעבר למרווח טיפולים גדול יותר, יש איזשהו יתרון לשמן בתקן 504.00 על פני 502.00?

כמו כן, האם אין שום התייחסות לצמיגות?

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מצ"ב צילום מספר הרכב של הרכב שלי, הזהה לרכב של שואל השאלה.

ספר הרכב מציין במפורש תקן 502. אתה מוזמן לעיין בספר הרכב של רכבך בעמוד 280. תקן 507 זה לדיזל.

בלי "כנראה", תברר במוסך.

לפי הטבלה, תקן 504 מיועד לאיחוד האירופי. אני לא מאמין שברכבים המיועדים לישראל ישימו שמן כזה, עד להחלפה הראשונה.

 

[ATTACH=CONFIG]444651[/ATTACH]

 

אני אצלם ואעלה.

 

העניין הוא שאם השמן שמגיע מ"המפעל" עם שמן 5-30, אז בעת שאצטרך להוסיף אערבב בעצם צמיגויות, וזה מה שאני מנסה להימנע ממנו.

פורסם
פאסאט04 - תודה על הצילום.

בעמודה של השמן החלופי מצויינת גם מדינה כמו אוסטרליה (שאייל ליין מן אוהב מאוד להשוות אותנו אליה).

כמו כן, בהערה הנספחת יש התייחסות לסוג הדלק שבשימוש העומד בתקן EN228, שאומנם איני יודע בוודאות, אבל אני משוכנע שטיב הדלק בארץ תואם לכך.

 

נשאלת השאלה, האם מעבר למרווח טיפולים גדול יותר, יש איזשהו יתרון לשמן בתקן 504.00 על פני 502.00?

כמו כן, האם אין שום התייחסות לצמיגות?

 

אין יתרון, שני תקנים שונים.

504 לא מכיל בתוכו את 502.

אם רשום 502 לשים 502, אם רשום 504 לשים 504, וכן הלאה.

רועי

פורסם (נערך)

תודה רועי.

ואם כמו שבמקרה דנן יש לכאורה את שתי האפשרויות?

האם ביכולתך למצוא יצרן אחד בעל סדרת שמנים שמיוצרת תחת כל תקן בנפרד ובאותה צמיגות ולבצע השוואה של המפרט הטכני?

 

אגב, דיון שנראה רלוונטי, וגם מתייחס לאוסטרליה אצל בוב הבנאי:

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1661982

 

והם שולחים שם לאתר הזה, שמייצר השוואה כזאת בין התקנים (בהנחה וצדקתי בסימונם):

chart (1).jpeg

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

אהלן, ביררתי בשבילך ידידי.

 

אז ככה:

 

בחרתי לבדוק צמיגות 5-30, בגלל שעל השולחן מחשב בחדר שלי יש גלון של קסטרול, החלטתי להתחיל איתם.

בחרתי בסדרה הגבוהה ביותר שנקראת כידוע לנו EDGE.

ובנוסף, מכיוון שאני תומך באימפרית EUROL, אז החלטתי להמשיך את הבדיקה איתם, גם פה בחרתי בצמיגות 5-30.

 

ושמתי לב לנתון הבא:

תקן VW-502 בדרך כלל יופיע בשמן מנוע (לא משנה כרגע צמיגות) שעומד בתקן A3, הוא תקן של ACEA HIGH PERFORMANCE.

 

ומנגד, תקן VW-504 יופיע בדרך כלל בשמן שעומד בתקן C3, או כל שמן אחר מתקני C, גם פה תקן C הוא של ACEA,

והוא מוגדר LOW ASH\LOW SAPS, עם גזירה גבוהה, MIN HTHS 3.5, למערכות פליטה מתקדמות, DPF, TWC.

ובנוסף, תקן 504 יופיע בשמנים שנכנסים תחת חיפוש DPF.

קראתי על התקן והוא לרכבים שיוצרו תחת תקן EURO 5, כנראה שבתקן הזה נכנסו לפרטיות כל עניין ה- DPF ו TWC.

ככה''נ תקן 504 מיועד יותר למערכות פליטה מתקדמות.

 

לעניין הגזירה:

אני לא מוצא מה המינימום של תקן A3, בכל מקרה ככה''נ זה משתנה יותר כבר לפי צמיגות, חברת שמן, סדרה וכו'.

מקווה שעזרתי.

 

בכל מקרה ראיתי שבצילום של אדון פאסט, יש הוראה ל- 502, יש עוד אפשרות?

רועי

פורסם

תודה!

וזה לא בשבילי, זה בשביל כולנו :wink:

 

מעבר לכל ענין תאימות למערכות פליטה מתקדמות וכיוצב', השאלה היא האם תקן זה או אחר מגן יותר טוב על המנוע.

 

לגבי צילום הטבלה, ראה את עמודת השמן החלופי משמאל ואת הערותיי בנוגע לכך בהודעה #16 (שגם ציטטת קודם).

פורסם

בכיף,

לא מצאתי מידע שכזה.

אם אתה שואל אותי, לשים שמן מנוע איכותי ומוכר בתקן 502.

ראיתי שיש דילמה באיזו צמיגות להשתמש.

אני יודע שבמורשים, רון, ושאני מטפל ברכבים האלו אני שם שמן בצמיגות 5-40, לאו דווקא בגלל הטורבו, הבנתי שיש איכלת שמן בכל המנועים האלו,

לכן לא לוקח סיכון.

שוב, העיקר שיעמוד בתקן ושיהיה איכותי, לא חסר, , תקן 502 מאוד נפוץ.

רועי

פורסם

טום, הגרף שצירפת מטעה. אם הוא היה נכון היה אז היה מתבקש ש VW יבטלו את תקן 502, בפועל זה לא המצב.

שמנים זה עולם מורכב עם המון פשרות ואילוצים. לצורך העניין שימוש בתקן 504 ברכב שצריך 502 עלול לגרום לנזק דווקא בגלל ריבוי התוספים / תוספים מסוג אחר שלא בהכרח יתאימו לרכיבים או למערכות הקיימות במנוע הדורש 502.

 

אני מציע להצמד להוראות היצרן ולפרש אותן כלשונן. אם היצרן מתיר 502 וגם 504 (או כל תקן אחר) זה עניין אחד, אם הוא מבקש 502 ולא נותן עוד אופציות הייתי משתמש ב 502.

לעניין הדלק, הדלק בארץ עומד בתקן EN228. לגבי השוואה למדינות אחרות (כמו אוסטרליה שהוזכרה כאן) ואיזה שמן משתמשים שם זה לא רלוונטי.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
5w30 דליל יותר ומיועד למדינות קרות, בארץ משתמשים ב5w40 ולמנועי tsi של פולקסוואגן יעידו רבים שהcastrol edge 5w40 מספק את הסחורה הטובה ביותר, דרך אגב הרכב מגיע מהחברה עם 5w30

 

איך טמפ' הסביבה משפיע על טמפ' השמן במנוע כשהמנוע בטמפ' עבודה?

פורסם (נערך)
בכיף,

לא מצאתי מידע שכזה.

אם אתה שואל אותי, לשים שמן מנוע איכותי ומוכר בתקן 502.

ראיתי שיש דילמה באיזו צמיגות להשתמש.

אני יודע שבמורשים, רון, ושאני מטפל ברכבים האלו אני שם שמן בצמיגות 5-40, לאו דווקא בגלל הטורבו, הבנתי שיש איכלת שמן בכל המנועים האלו,

לכן לא לוקח סיכון.

שוב, העיקר שיעמוד בתקן ושיהיה איכותי, לא חסר, , תקן 502 מאוד נפוץ.

 

שלום. תודה על המידע המעשיר.

 

שאלתי היא האם זה יהיה תקין לערבב צמיגויות שונות ותקנים שונים.

 

ההשערה שלי - שאינה מבוססת על שום מידע - היא שהרכב מגיע כשבמנוע שמן בצמיגות 5-30 ובתקן 507 ואילו ההמלצה בארץ היא לשמן 5-40 בתקן 504. כל זאת משום שאכן המנועים הללו צורכים שמן ועד הטיפול הראשון אצטרך להוסיף שמן על הקיים במנוע

 

 

במידה ואלו פני הדברים, כיצד לנהוג?

 

תודה שוב

עריכה אחרונה על ידי normaly
פורסם

רועי, שוב תודה.

 

איתמר, כמובן שלא טענתי שהגרף מציג אמת אבסולוטית, אלא רק הפנתי לאותו מקור מידע בנסיון להבין אם יש יתרון לתקן האחר.

התקן 504, מעבר לענין המדינות ותקן הדלק מוצג גם לשימוש LongLife. האם זה מעיד משהו לגבי שימוש בו במרווח טיפולים רגיל?

למרות שבדר"כ אתה תומך נלהב בצמיגות 5W30 (כמובן שלא בכל מקרה) מה אתה אומר לגבי ענין הצמיגות הנדרשת?

 

נורמלי - ראה הודעתי #11 והודעתו של פאסאט04 #13.

פורסם
תקן 504 ..... הוא לרכבים שיוצרו תחת תקן EURO 5

בכל מקרה ראיתי שבצילום של אדון פאסט, יש הוראה ל- 502, יש עוד אפשרות?

בגולף דור VI שלי משתמשים בשמן בתקן 504, וזה אכן תואם למה שנכתב על שיוך לתקן Euro5.

הגולף המדוברת בשרשור זה היא דור VII, בתקן Euro6 ולכן התקן המתאים הוא 502.

הבנתי שיש איכלת שמן בכל המנועים האלו,

כל זאת משום שאכן המנועים הללו צורכים שמן

בכמעט 6 השנים שהגולף 1.4 דור VI אצלי, לא היה צורך להוסיף גרם שמן בין טיפול לטיפול.

ב-4K הקילומטרים שהגולף החדשה נסעה, אין שום סימן שיהיה צורך להוסיף שמן בזמן הקרוב.

פורסם

שלום שוב

 

בדקתי היום את מפלס השמן ברכב. הוא עומד על 3/4 מדיד וניכר כי הכמות אינה תספיק עד הטיפול (הרכב נסע 140 קילומטר).

 

אשאל באופן מחודד יותר: האם אפשרי להוסיף שמן בתקן 502 בצמיגות 5-40 לשמן שיש במנוע ואין לי מושג מה צמיגותו משום שלא בוצע עדיין טיפול? (השערתי כאמור היא שמולא שם "במפעל" שמן בתקן 504 ולכן בצמיגות 5-30).

 

האם יש מניעה מערבוב כזה או אחר של צמיגויות ותקנים?

 

שוב תודה

פורסם

כן אפשר, אחד התנאים בכל תקן היא שאפשר יהיה לערבב את השמן עם כל שמן אחר מכל יצרן ומכל צמיגות.

פשוט תקבל שמן עם צמיגות ביניים תלוי ביחס השמנים.

וכמובן שעדיף שבמנוע יהיה אותו סוג שמן, אבל נזק לא יגרם.


×
×
  • תוכן חדש...