Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זקוק לעצות! סיאט קורדובה 1.9 דיזל


Roni27
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4076 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

אודה מאוד לעצתכם החכמה והכנה.

 

1) תיאור הרכב: סיאט קורדובה שנת 1999 מנוע 1.9 דיזל,נסעה בערך 360K קילומטרים לפחות.

2) היסטוריה: הרכב נקנה מקיבוצניקים והוא אצלנו בערך 5 שנים, השקעתי עליו בתיקונים עד היום(בטפשותי ותמימותי) פי כמה

מערכו.בעיות נפוצות שהיו באוטו בשנים אלה: דליפת סולר (שיפצתי משאבת סולר),דליפות שמן על חלקי המנוע ומה שמתחת

למכסה מנוע (צינורות וכו' - בעיה זו אף פעם לא נפתרה באמת), "שיפוץ" ראש מנוע בערך פעמיים, אוטו לא סוחב-אפילו בהילוך

ראשון (לא יודע למה..),בעיות חשמל והתנעה (אלטרנטור למשל..),בעיות במערכת הקירור שכללה בעיקר קריעה ועיוות של

צינורות/פלאגים וכן לא מעט התחממויות..

3) מצב האוטו כיום: עומד בחניה כשהוא "סובל" מ :- דוושת הבלם מתקשה תוך כדי נסיעה לסירוגין. מצבר גמור. בעיית התנעה

שנמשכת לא מעט זמן,אפרט יותר עליה: כשהאוטו חונה במישור או עליה ובמיוחד במזג אויר לא חם,כשבאים להתניע המנוע לא

מתחיל לעבוד (לא לוקח סולר) ואם אני מתניע עם הקלאץ' בירידה אז הוא חנוק מאוד. כמו שציינתי בהיסטוריה של הרכב - האוטו

לא סוחב כמובן. בעיה אחרונה היא שיש שמן שחודר למיכל מילוי מים למערכת הקירור , וגם כשאני בודק שמן עם המד-שמן,

מרגיש לי שהשמן מהול בקצת מים (דליל משמן רגיל).

4) שאלתי/בקשתי : אם מישהו מעוניין לספר מידע וניסיון שלו על הבעיות הנ"ל,סיבותיהן והשלכותיהן. דבר שני, האמת נמאס מכמה

שהשקעתי ללא תמורה על הרכב הזה (אולי משום שהמצפון של מוסכניקים מסוימים לא היה נקי והם לא באמת טיפלו "בבעיות"

שהיו באוטו), ואני מתחבט בשאלה אם לזרוק אותו לברזל במאות שקלים בודדות ולחכות לחסוך (מתישהו אולי) לאוטו יותר חדש או

לתקן/להחליף מנוע ולא יודע מה.

 

שלווה ובריאות :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החזקתי את הרכב הנ"ל מספר שנים, והייתי מרוצה מאוד מאוד.

 

לא ברור לי איך הגיע למצב שאתה מתאר.

 

מה שהייתי מציע לך - גש למוסך רון, עם הרכב, שלם לו כמה מאות שקלים לבדיקה ופעל כעצתו.

 

צביקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי ,

 

תודה על התגובה צביקי ;)

 

שמעתי על מר רון מילים טובות. אולי הוא יראה את מה שהעליתי כאן וייתן את דעתו בנושא טרם שאני ניגש למוסך פיזית.

 

תודה שוב..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ על רון.

 

אולי לפעמים הבעיות יותר זולות לפתרון ממה שנראה ואילו מוסכניקים אחרים לא יודעים ולכן מבצעים תיקונים יקרים ושלא ממש פותרים.

 

שוב, אני לא אומר שיהיה זול לתקן, אבל רון יוכל לתת לך חוו"ד אמיתית ומאוד מדוייקת. תגיע אליו - זה שווה את הכסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי ,

 

תודה לך דור על ההתייחסות..

חברים, אני מעריך את זה שאתם ממליצים על איש שיש לו שם טוב , אני גם רוצה להמליץ על איש שיש לו שם טוב וגם לבקר אצלו. אך זה לא עוזר לי בינתיים! אני צפוני וזה פרויקט שלם להגיע לשם במצב הנוכחי של האוטו ! לכן אני מעדיף קודם מענה ספציפי לסוגיות שהעליתי והן - אולי הסבר קצר על התופעות שתיארתי , הסיבות שגרמו לכך והאם כדאי (אם בכלל זה אפשרי) להכניס את האוטו למוסך ...

 

יום נפלא :)

עריכה אחרונה על ידי Roni27
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצתי אלייך - היפטר ממנו כמה שיותר מהר ורכוש לך וואגית דיזל מטופלת כראוי.

 

הבעיה שקשה למצוא וואגית משנתונים 99-03 מטופלת היטב עם קילומטראז' שפוי (שפוי הכוונה לממוצע שנתי של 25K-30K )

אם הוא ימצא אחת כזאת במחיר הוגן אין שאלה בכלל שכדאי להשתדרג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיות שלא נגמרות מעידות על רכב שעבר הזנחה קשה, מעבר לכך בעיות שחוזרות על עצמם מעידות לפעמים על מוסכניק חרא (לפעמים!).

 

מהמקלדת קשה לראות מה המצב, עדיף שתכנס למוסך מומלץ כמו שאמרו פה.

 

השיקול אם לזרוק לעזאזל או להמשיך להחזיק את הרכב, תלוי בבחינה הכלכלית ואופי הנסיעות שלך.

 

 

מעניין אותי למה קנית דיזל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שקשה למצוא וואגית משנתונים 99-03 מטופלת היטב עם קילומטראז' שפוי (שפוי הכוונה לממוצע שנתי של 25K-30K )

אם הוא ימצא אחת כזאת במחיר הוגן אין שאלה בכלל שכדאי להשתדרג.

נכון. לא קל למצוא אחת טובה, לוקח קצת זמן. במיוחד גיר רגיל. אבל יש מציאות. אני חיפשתי כמה חודשים ומצאתי גולף TDI גיר רגיל, יד ראשונה, עם ספר טיפולים מהיום הראשון שלה, מטופלת במורשה. לא חדשה קוסמטית אבל עושה את העבודה.

הרבה יותר עדיף מאשר לבזבז את הכסף סתם.

 

ולמה דיזל.. חסכון בדלק, אמינות, מומנט בשרני וכו'..

VW MK5 Golf 2.0TDI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אנשים ,

 

קודם כול, תודה למגיבים. נהגתי על אוטו דיזל כי זה מה שקנו במשפחה בזמנו..

לא הזנחתי את האוטו, להיפך אני אדם שדברים מחזיקים אצלו המון! העניין שכנראה קיבלתי אוטו עייף (עם קילומטר של 300K).

 

מה שנראה לי שאעשה זה להיפטר מהאוטו בכמה מאות שקלים למפעל ברזל, לעשות בזריזות רישיון אופנוע A2 ולנסוע על קטנוע זול עד שאחסוך למקדמה לאוטו חדש מהחברה כמו סיאט איביזה או סוזוקי אלטו (כך אדע שהאוטו יחזיק אצלי בהתאם לטיפולי בו,בלי הפתעות וכו'..)

 

מה אתם אומרים?! :-P

שבת שלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אנשים ,

 

קודם כול, תודה למגיבים. נהגתי על אוטו דיזל כי זה מה שקנו במשפחה בזמנו..

לא הזנחתי את האוטו, להיפך אני אדם שדברים מחזיקים אצלו המון! העניין שכנראה קיבלתי אוטו עייף (עם קילומטר של 300K).

 

מה שנראה לי שאעשה זה להיפטר מהאוטו בכמה מאות שקלים למפעל ברזל, לעשות בזריזות רישיון אופנוע A2 ולנסוע על קטנוע זול עד שאחסוך למקדמה לאוטו חדש מהחברה כמו סיאט איביזה או סוזוקי אלטו (כך אדע שהאוטו יחזיק אצלי בהתאם לטיפולי בו,בלי הפתעות וכו'..)

 

מה אתם אומרים?! :-P

שבת שלום.

 

קנית דיזל כי זה מה שהיה במשפחה מקודם?

 

מנועי דיזל אמינים ושורדים טוב, ואני ראיתי רכבים שעצרו להם את השעון ק"מ על 300KKM, השד יודע כמה הם עברו (רכבי עבודה ומוניות).

מה לעשות, הא' ב' של מכונאות זה שאסור להזניח, גם הרכב הכי אמין, אם תקרע אותו ותזניח, הוא ימות מהר מאוד.

 

אין רע בדיזל, לא רוצה לדבר כי מעולם לא היה לי, ולמי שיש ואני שואל אותו שאלות, הוא מרוצה.

 

פשוט הקטגוריה של דיזל חוסמת אותך למגוון מצומצם של רכבים, בארץ לפחות.

 

אם אתה יכול להסתדר על קטנוע, לך על זה, ככה תחסוך ותקנה רכב נורמאלי, במצב של היום השוק במצב קשה, כל יום המחירים יורדים והרכבים הטובים נמכרים כמו לחמניות, אתה יכול להביא רכב בן שנתיים-שלוש באחלה מחיר במצב חדש! (מיני וסופר מיני בעיקר)

ראיתי לא מעט כאלה בפורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב,

 

חלק מכם חושב שהזנחתי את האוטו אף-על-פי שקיבלתי אותו עם סולר דולף, שמן דולף , אחרי ראש מנוע ומה לא..

 

בכל מקרה, אקנה לי קטנוע פשוט זמנית , ואחסוך לאוטו במצב חדש.

 

תודה למגיבים - גברים גברים ; )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...