Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרנו קליאו B II


oveRev
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4077 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם :)

 

לא מזמן דיברתי עם מישהי שמוכרת קליאו B II, אוטומטית, שנת 2003 (או 2004, אני לא ממש זוכר).

הרכב יד 3, שעבר 90K, במחיר של 11K.

 

השאלה שלי, היא האם הרכב אמין? אני שמעתי הרבה (הרבה הרבה) מאוד תלונות על רכבים צרפתיים, ואני פשוט מפחד להתקרב לכאלה, אבל הנתונים נשמעים טובים מאוד! תכל'ס, הדבר שהכי עוצר אותי זה שמדובר ברנו(רכב צרפתי). כל אותם התלונות, חשמל וגיר בעיקר, אני לא יודע אם בכלל לפזול לכיוון של הצרפתיות.

 

אני רוצה לקנות רכב ראשון, ואשמח מאוד אם תוכלו לתת לי חוות דעת על הרכב, מבחינת אמינות, עלויות, דלק, ביצועים וכו'.

תודה רבה!

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נשארו לך שאלות אחרי קריאת השירשורים הבאים, אתה מוזמן לשאול:

 

המון תודה על כל המידע!

אבל הדבר היחידי שהבנתי באופן מפורש הוא שאם כבר לפזול לכיוון הרנו, אז עדיף את הגיר הידני, בגלל שכמו שהבנתי, רוב הבעיות ברכב זה הגיר.

 

ראיתי גם שאתה קנית רכב דומה, ורציתי לשאול אותך באופן אישי האם הוא סיפק אותך ואת הצרכים, והאם הוא הראה אמינות?

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי עבר עשיר מאוד מאוד עם המכונית הזאת (5 רנו קליאו בעבר וגם היום בעל רנו קליאו החדשה) חייב להגיד שהמכונית הזאת פשוט מדהימה אבל יש דבר שתמיד מציק לי וזה האוטומט!

הגיר האוטומטי נוטה ליצור תקלות ולתת תחושה לא נעימה ברכב!

2 מבין הקליאוים שהיו לי היו אוטומטיים ובשניהם חוותי אכזבה! לעומת זאת הדגמים הידניים פשוט מעולים!

 

אם יש לך שאלות נוספות אני אשמח לעזור.

בעל גאה ל- Renault Clio IV 1.2L 2014

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ראיתי גם שאתה קנית רכב דומה, ורציתי לשאול אותך באופן אישי האם הוא סיפק אותך ואת הצרכים, והאם הוא הראה אמינות?

 

מכאתי אותה לא מזמן במחיר מצחיק (פחות מ 5000 ש"ח, שנת 2000 1.6 אוטומטית). לצורך השוואה, במחיר של טויוטה יאריס מאותה שנה אפשר לקנות 4-5 (!) רנו קליאו כאלה.

 

האוטו היה אצלי 6 שנים אבל לא נסע הרבה - משהו כמו 4000-5000 ק"מ בשנה בלבד.

 

לא היו הרבה תקלות, אבל כן היה שיפוץ גיר שככל הנראה היה מיותר. אם היה לי אז בשנת 2007/8 את הידע שיש לי היום לא הייתי משפץ את הגיר. הין עוד כמה דברים יחסית סבירים לגיל הרכב שאת חלקם תיקנתי וחלקם השארתי "ככה" כי לא היה שווה לתקן.

 

 

 

דגם לאחר מתיחת פנים (מודלים מאמצע 2002 ומעלה) הוא רכב מודרני לגמרי, מאובזר נוח ונעים, יחסית חסכוני וזריז גם באוטומט, מאוד מאוד זול לקניה אבל לא זול לאחזקה, מחייב טיפול במוסך מתמחה, בחלק מהמכלולים מסובך לטיפול ולא סופר אמין. אבל גם לא כזה גרוע כמו שנןהגים לתאר אותו.

 

גיר ידני תמיד עדיף, גם מכיוון שהוא יותר אמין וחסכוני וגם לדעתי האישית הרכב הראשון אצל כל אחד צריך להיות ידני.

 

אם מתחילים לנהוג על אוטומט, אז בדרך כלל לא חוזרים לידיני אף פעם.

אם מתחילים על ידני, צוברים את הניסיום הדרוש ובכל שלב בהמשך הדרך אפשר לעבור לאוטומט ולחזור לידני.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותי קליאו 1.6 16V שנת 2003 , אצלי יותר מ-3 שנים וגמעה אצלי כ- 60K ק"מ (כיום רשום 72K)

 

מוגדר בקבוצה 2 מחירי טסטים לפי הטבלה http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=1069:agrot-rechev-risayon&catid=122:agorot-rechev-c&Itemid=182

תצרוכת הדלק מאוד תלויה באופי הנהיגה. אצלי בממוצע- 1:13 וכאשר הרגל כבידה 1:9.5 נסיעה בבינעירוני רגועה הצלחתי להוציא ממנה 1:15.7

 

ביטוח מקיף וחובה 3,500 ש"ח לכל נהג מעל גיל 24 עבר ללא תאונות.

כדאי לדעת שטיפולים וחלפים בחברה יקרים מאוד.

 

גם לי היו חששות מהגיר הנ"ל כאשר רכשתי את הרכב, אך בפועל בזמן שהרכב היה ברשותי נתקלתי במספר בעיות אחרות שאוכל לספר לך עליהן:

1.ריפוד גג צנח-בוצע פרוייקט חידוש ריפוד גג

2.מנגנון נעילת בגאז' נתפס כשנה לאחר שרכשתי את הרכב - תוקן ע"י פירוק ,ניקוי והחזרה (התקלה ב"ה לא חזרה מאז).

3.קרה לי שלוש פעמים שנדלקה נורת תקלת גיר והורדה להילוך 3 באופן חירום עפ"י קריאת תקלה במחשב ,התקלה היתה חיבור חשמל רופף באחת הצמות (ניתקתי והחזרתי מחברי צמות חוטים ומאז ב"ה התקלה לא חזרה) פעם אחת הייתה בשנה שעברה ופעמיים השנה- יום אחרי יום בכל המקרים התופעה היתה כאשר המנוע היה קר בלילה באופן חריג ובחורף!

4.כוילים מסדרה דפוקה של חברת SAGEM הגרמנית(עיין באוטודאטא ליותר פרטים) שגרמו למנוע לזייף (נקנו DENSO יפניים מפירוק).

5.גומיות מוטות מייצב נוטות למות ,הוחלפו בעלות של 30 ש"ח

6.תושבת אגזוז נוטה למות ,הולפה בעלות 120 ש"ח פעמיים!

7.תושבת מנוע עליונה שמאלית חייבת להיות מקורית אחרת היא לא מחזיקה.

8.משאבת שפריצרים חדלה מלעבוד והוחלפה בעלות של כ50 ש"ח.מיכל השפריצרים נסדק כתוצאה מהתבלות הזמן ותוקן.

9.נוטה להיות רווח בתושבות כריות הבולם שמשמיע רעשים (יש לא מעט טריקים לפתור את הבעיה הזו-החלפת תושבת בולם לא מועילה להרבה זמן).

10.מיכל עיבוי נזל והוחלף בעלות של 70 ש"ח.

11. בוצע פרוייקט שיוף פנסים כתוצאה מבלאי-מחלה של כל פנסי הפלסטיק.

12.טיפול טיימינג נעשה במוסך מכיוון שמאוד צפוף בתא המנוע ולא נוח לעבוד על הרכב הזה בעלות של כ- 1200 ש"ח.

13.נסדק פנס הברקס האמצעי בבגאז' כתוצאה מנזקי השמש-תוקן ע"י הדבקת PVC .

לא היו תקלות אחרות נוספות ב"ה.

 

חווית הנהיגה:

פעולת הגיר האוטומט הזה לא צפויה, מה שלפעמים עלול לגרום לך לחשוב פעמיים לפני עקיפה.(טיפ- אני מתפעל ידנית את הגיר לא מעט:wink:) הגיר הזה בהחלט לא מעביר הילוכים בצורה רכה ונעימה .

הרכב יושב טוב על הכביש (4צמיגי קלבר HP3 סטנדרט 185.55.15) ונותן תחושת שליטה טובה לטעמי וכן הכיסא מאוד נוח וניתן לכיוון גובה וזוויות גב ואוחז את הגוף בצורה מצויינת (בגרסת PRIVILEGE).

מזגן מצויין.הפנים מרגיש מאוד מודרני וחשוב לציין שהפלסטיקה משופרת פלאים לעומת הדגם היוצא-אין סדקים ושברים:-) וקרקושים גם בגילו המופלג. רק 2 חלונות חשמל. יש .ISOFIX ו-4 כריות אויר ובכלל עניין הבטיחות בכל הקשור לרנו היה בזמנו הקו המנחה של החברה.

attachment.php?attachmentid=367480&stc=1&d=1389875118

IMG_20130630_160620.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1,2,3,5,6,8,13

לא היו אצלי וגם לא אצל הבעלים הקודמים של האוטו שלי.

גם לא היו סדקים ושברים בתא הנוסעים למרות שהיה לי את הדור הראשון.

 

גיר בהחלט לא מעביר חלק. וגם עם כל השאר אני מסכים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעתי על זה, אבל ספציפית באוטו שלי שום דבר כזה לא היה, הוא נמכר בגיל 14 שנה וכל הפרטים האלו היו שלמים ולא הוחלפו אף פעם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון המון תודה על התגובות!!!

 

אני נהג חדש, לומד עדיין בתיכון, ולפי מה שהבנתי זה לא יהיה לי כ"כ זול להחזיק כזה רכב.

 

ולגבי העיניין של הידני, אני מסכים לגמרי ואני גם מאוד מתנגד לרכב ראשון אוטומט (בכללי אוטומט, כי אני מכור לידני ;)), אבל העניין הוא, שהאפשרות השנייה שלי לרכב, זה הפיאט פונטו ספייס. שאני שמעתי שהוא אמין יותר מהקליאו, וגם זול יותר לתחזוקה והכל, אבל לפי הנתונים "על הדף", הרכב פחות טוב מהקליאו.

 

הדבר שאני לא אוהב בספייס, הוא ה-60 כ"ס. אני גר בנצרת עילית (אם מישהו היה פה, או מכיר את האזור, יודע שכל העיר היא רק עליות וירידות, ואני מפחד שהספייס לא תסחוב את זה.

 

יש לכם אולי דעות לגבי מה עדיף מבין שתי הבחירות? או שבכלל להסתכל על רכבים אחרים?

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפונטו ספייס נמכרת גם עם מנוע של 80 כ"ס, הוא יתאים לך יותר אולי.

לפונטו גם יש את הרגישויות והמחלות שלה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון המון תודה על התגובות!!!

 

אני נהג חדש, לומד עדיין בתיכון, ולפי מה שהבנתי זה לא יהיה לי כ"כ זול להחזיק כזה רכב.

 

ולגבי העיניין של הידני, אני מסכים לגמרי ואני גם מאוד מתנגד לרכב ראשון אוטומט (בכללי אוטומט, כי אני מכור לידני ;)), אבל העניין הוא, שהאפשרות השנייה שלי לרכב, זה הפיאט פונטו ספייס. שאני שמעתי שהוא אמין יותר מהקליאו, וגם זול יותר לתחזוקה והכל, אבל לפי הנתונים "על הדף", הרכב פחות טוב מהקליאו.

 

הדבר שאני לא אוהב בספייס, הוא ה-60 כ"ס. אני גר בנצרת עילית (אם מישהו היה פה, או מכיר את האזור, יודע שכל העיר היא רק עליות וירידות, ואני מפחד שהספייס לא תסחוב את זה.

 

יש לכם אולי דעות לגבי מה עדיף מבין שתי הבחירות? או שבכלל להסתכל על רכבים אחרים?

 

כבעלים (לשעבר) של פונטו בכל ביקור בצפון אני שם לב שיש שם מלא פיאט פונטו, הרכב יסחוב את העליות - לא מרצדס אבל יסחוב, יתן אחלה תמורה לכסף - צריכת דלק נמוכה - הרכב המושלם לדעתי.

לא יודע איך הוא ביחס לקליאו או מה עדיף כי אין לי הרבה ידע בנוגע לקליאו, יכול להיות שהיא עדיפה ואני לא יודע על כך :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפונטו ספייס נמכרת גם עם מנוע של 80 כ"ס, הוא יתאים לך יותר אולי.

לפונטו גם יש את הרגישויות והמחלות שלה.

גם אני חשבתי על הדגם של ה-80 כ"ס. יש לדגם הזה שם ספציפי כדי שאני אוכל למצוא ביתר קלות?

והבעיה ששמעתי שיש לפונטו זה התחממות עקב שימוש במי קירור (או מי ברז) לא מתאימים. יש עוד משהו חוץ מזה?

 

כבעלים (לשעבר) של פונטו בכל ביקור בצפון אני שם לב שיש שם מלא פיאט פונטו, הרכב יסחוב את העליות - לא מרצדס אבל יסחוב, יתן אחלה תמורה לכסף - צריכת דלק נמוכה - הרכב המושלם לדעתי.

לא יודע איך הוא ביחס לקליאו או מה עדיף כי אין לי הרבה ידע בנוגע לקליאו, יכול להיות שהיא עדיפה ואני לא יודע על כך :roll:

הבנתי. תודה רבה :)

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעת נכון,

כדאי שתבדוק היטב גם את מערכת ההגה CITY שנוטה להתקלקל בעיקר בשנתונים הראשונים והתיקון שלה יקר יחסית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעת נכון,

כדאי שתבדוק היטב גם את מערכת ההגה CITY שנוטה להתקלקל בעיקר בשנתונים הראשונים והתיקון שלה יקר יחסית.

זו המערכת שהופכת את ההגה ל"רך" יותר, נכון? (מצטער על הבורות.

 

ומה הם בערך השנתונים הראשונים? סוף שנות ה-90, או שגם שנות 2001-2003 נכנסים בנושא?

האם זה לא קשה לעזוב את ההרגשה של נסיעה ברכב מוגדש, ולחזור חזרה לשגרת המנוע האטמוספרי?

אצלי כואב לחזור למאזדה 3 גם אחרי שאני נוהג על סוס רתום לכרכרה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...