Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4647 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם, לפני שנייה כתבתי את הפוסט הארוך הזה והכל נמחק בגלל שאני דביל. (הייתי חייב להוציא את התסכול הזה.)

לענייננו,

לקראת עונת המעיינות ולקראת פיקניקים בסוכות, אני ואחי חשבנו לבנות עמוד תאורה שיתחבר למצת (?) הרכב כשצריך.

אם עושים על האש ובטעות גולשים אל שעות החשיכה, או אם משעמם בערב וחבר אומר בזהירות"בוא נרד למעיין לטבילה וקפה".

תמיד נופלים על תאורה. לך תארגן גנרטור ותאורה, והופ! הלכה הספונטניות.

 

בקיצור הרעיון הכללי הוא כזה-

2 פרוג'קטורים מחוברים לחצובה מתקפלת למשל. לרגלי החצובה מודבקים מגנטים חזקים. כשצריך, מוציאים את הסיפור הזה מהבגאז', מעמידים על גג הרכב (גובה החצובה+גובה הרכב= גובה מספיק לתאורה מפוזרת, יעילה ולא מסנוורת) ומחברים למשל למצת הרכב.

 

ע"פ חישוב שהלוואי והוא נכון, כל נורה ראשית ברכב-55w, נורת פרוג'קטור- 10w. ז"א שאם אני לא טועה, הפרוג'קטורים יכולים לעבוד הרבה זמן בלי להניע את הרכב בכלל.

 

ועכשיו אחרי שהבנתם אותי, לשאלות!

האם קיים דבר כזה ואני סתם מבלבל את המוח?

האם הפרוג'קטור הזה יתאים לעבודה?

אם כן, איך אני מחבר אותו? אני רוצה שזה יהיה פשוט -שקע+תקע, לא להתעסק עם חוטים למצבר כל פעם.

אם הוא לא מתאים אז כמובן שאשמח לקישורים מאיביי.

 

נקודות חשובות:

- כל הצעת ייעול תתקבל בברכה כמובן.

- אני לא חשמלאי, אבל הסיפור הזה נראה פשוט.

- על המגנטים של החצובה מתוכנן איזשהו ספוג, שלא ישרוט את האוטו :wink:

- תקציב כמה שיותר נמוך, חשוב!

- בנייה עצמאית זה תמיד כיף.

 

אם פרסמתי בפורום הלא נכון, אשמח אם תזיזו אותי לאחד מתאים.

תודה מראש לעונים.

renault clio 2001 1.4 16V- מתה.

seat ibiza 2001 1.6 - נמכרה.

volkswagen passat 2002 2.0- עדיין איתנו =]

פורסם

זה מה שאתה צריך:

http://www.ebay.com/itm/Cool-White-5M-16FT-3528-WaterProof-SMD-LED-Strips-300-lights-leds-60-Leds-Meter-/151078809591?pt=US_Car_Lighting&hash=item232cffaff7

 

הDIY פה זה איך אתה מתכוון לפרוס את זה כדי שיהיה תאורה.

 

בהצלחה!

הומלץ מניסיון של חוסר גנרטור ורצון עז לתאורת קמפינג.

פורסם

רעיון מעניין, נראה לי דווקא מוצלח.

אני לא מכיר את המבנה הפנימי של המנורה הזו, אבל זה לד, ולד הוא רכיב של זרם ז"א שחייב להיות לפחות נגד על מנת שלא יישרף במהירות.

פורסם

ממליץ מאוד על פרוג'קטור LED. ניתן להזמין בעלות נמוכה מאיביי. אנחנו מרבים לטייל ולעשות קמפינג עם החבר'ה, יש לנו שני פוג'קטורים כאלה עם כבלים ארוכים שמתחברים למצבר של האוטו עם תנינים (ניתן לעשות איזה חיבור שבא לך, תנינים מאוד אוניברסלי ואנחנו מוצאים את זה כנוח מאוד). גם לילה שלם עם שניהם דולקים על מצבר אחד לא מזיז למצבר.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם
זה מה שאתה צריך:

http://www.ebay.com/itm/Cool-White-5M-16FT-3528-WaterProof-SMD-LED-Strips-300-lights-leds-60-Leds-Meter-/151078809591?pt=US_Car_Lighting&hash=item232cffaff7

 

הDIY פה זה איך אתה מתכוון לפרוס את זה כדי שיהיה תאורה.

 

בהצלחה!

הומלץ מניסיון של חוסר גנרטור ורצון עז לתאורת קמפינג.

 

תאורה חלשה, כל פעם צריך לפרוס את הסיפור הזה על הריצפה- לא יעיל, או בין עצים- אני לא כל כך מוגלי, אני יותר דב שאוהב את הקרקע.

 

אני מכוון לתאורה רצינית יותר! כמו שאמרתי, תאורת 2 פרוג'קטורים, ככה שיהיה פיזור אור בזווית של בערך 200-250 מעלות.

בערך 20 מטר מרחק תאורה. לא פס לדים שמאיר לי את הבגאז'.

renault clio 2001 1.4 16V- מתה.

seat ibiza 2001 1.6 - נמכרה.

volkswagen passat 2002 2.0- עדיין איתנו =]

פורסם

קנה פרוג'קטור לד, או אפילו כמה.

 

תבנה פרוג'קטור לד.

תזמין כמה סוגים של לדים כדי לבחון אותם.

 

לא עשיתי בחיים פרוייקט כזה, חוץ מתליית פסי לדים בחדר, אבל צריך לדעת מה עושים ובמה משתמשים כי כמה שהלד חסכוני ומאוד וחזק, הפיזור שלו גרוע לגמריי!

(יכול ליהיות שתיקח לד שנותן עוצמת הארה פי שלושה ממנורת ליבון, וצורך מאית זרם ממנה, אבל הפיזור קרניים שלו יהיה על הפנים.)

אם אתה רציני, אתה יכול לגלוש לנושא של תאורה, וללמוד לעבוד עם דיאגרמות איזולוקסיות.

 

אם אתה צריך מידע ועזרה, כנס ליוטיוב, יש שם הרבה מידע על לדים.

 

לא הייתי משתמש בנורות להט (ליבון\הלוגן), הם לדעתי לא שוות לעבודה ממושכת בתנאי שטח, ללא מקור אנרגיה אינסופי (כמו גנרטור לדוגמא, אינסופי כי אתה על כמה ליטרים של דלק מעביר את הלילה).

רק בלדים או בפלורסנטים. (הבעיה בפלורסנטים שהם תופסים מקום, והם עדינים, אבל הם חסכוניים ונותנים תאורה משמעותית יותר טובה מלד ומנורות להט).

 

 

לגבי אנרגיה, לא יודע אם כדאי לשחק עם החשמל ברכב הפרטי, מהבחינה של לחבר למצבר, וכל כמה שעות להניע כדי לטעון את המצבר.

גם זה פחות בריא למצבר (המצבר לא בנוי כמו בטריות רגילות), וגם פחות בריא להעמיס ככה על האלטרנטור.

אם אתם יוצאים הרבה לטבע, הייתי שוקל לקנות גנרטור, זה כמה מאות ש"ח, ואתה רק שם דלק ויש לך מקור אנרגיה אמין וזול.

אבל מפה זה החלטה שלך.

פורסם
ממליץ מאוד על פרוג'קטור LED. ניתן להזמין בעלות נמוכה מאיביי. אנחנו מרבים לטייל ולעשות קמפינג עם החבר'ה, יש לנו שני פוג'קטורים כאלה עם כבלים ארוכים שמתחברים למצבר של האוטו עם תנינים (ניתן לעשות איזה חיבור שבא לך, תנינים מאוד אוניברסלי ואנחנו מוצאים את זה כנוח מאוד). גם לילה שלם עם שניהם דולקים על מצבר אחד לא מזיז למצבר.

 

אפשר קישור לנורה מתאימה? הקישור שנתתי טוב מספיק?

האם תוכל לפרט איך זה בנוי? אם שאתם תולים את זה על עצים?

 

אני נתקלתי בפרוג'קטור באיביי שכתוב בפירוש שאפשר לחבר למקסימום 1 אמפר.

מתאים למצבר?

 

איך אפשר לחבר את הפלוס והמינוס של הלד לתקע מצת? במצב כזה אחבר תקע מצת ללד ושקע מצת במקום הכי נוח ברכב.

renault clio 2001 1.4 16V- מתה.

seat ibiza 2001 1.6 - נמכרה.

volkswagen passat 2002 2.0- עדיין איתנו =]

פורסם

הזרקור מתאים בהחלט. לא מומלץ לשים יותר משניים כדי לא לגמור את הסוללה. פשוט חבר אותו לתקע מתאים וזהו.

 

דני

פורסם

יש לי פרוזרטורים כאלה בגינה הם מעירים לי את העצים הקטנים בגינה אור חזק הם לא הכי יתנו אלא אם אתה הולך ליכוון של 50W פרוזקטור שזה כבר מה שיש בגינה וזה מאיר בצורה יפה מאוד!

 

אם תרצה אני יעלה לך תמונה שתבין :)

פורסם
יש לי פרוזרטורים כאלה בגינה הם מעירים לי את העצים הקטנים בגינה אור חזק הם לא הכי יתנו אלא אם אתה הולך ליכוון של 50W פרוזקטור שזה כבר מה שיש בגינה וזה מאיר בצורה יפה מאוד!

 

אם תרצה אני יעלה לך תמונה שתבין :)

 

מכיר את זה, יש בבית- מכאן בא הרעיון. השאלות הן לגבי חיבורו לרכב, תודה בכל מקרה.

renault clio 2001 1.4 16V- מתה.

seat ibiza 2001 1.6 - נמכרה.

volkswagen passat 2002 2.0- עדיין איתנו =]

פורסם
הזרקור מתאים בהחלט. לא מומלץ לשים יותר משניים כדי לא לגמור את הסוללה. פשוט חבר אותו לתקע מתאים וזהו.

 

דני

 

תודה דני,

האמת ששמתי עין על הפריט הזה: http://www.ebay.com.au/itm/10W-LED-Flood-Wash-Light-Projection-Lamp-Bulb-12V-DC-Cool-White-Outdoor-AU-/260980847688?ssPageName=ADME:X:RTQ:AU:1123

 

מה שהרתיע אותי (אם תסתכל בפירוט הפריט) זה שהוא כותב: " Apply with power supply of max. 1A"

 

בקשר ל'שקע+תקע' אפשר לחזל"ש, מצאתי את זה שיש בתוכו גם פיוז שייתן לי ראש שקט.

renault clio 2001 1.4 16V- מתה.

seat ibiza 2001 1.6 - נמכרה.

volkswagen passat 2002 2.0- עדיין איתנו =]

פורסם

מה שנתת בקישור דומה מאוד למה שיש לנו (יש לנו שניים שונים, אחד קצת יותר חזק מהשני). אנחנו משתמשים בהם מתי שאנחנו עושים על האש או קמפינג,דיג וכו'. וכן אנו תולים אותם על עצים :wink: .

לדעתי אחד הפתרונות הכי טובים לתאורה בשטח.

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
פורסם
מה שנתת בקישור דומה מאוד למה שיש לנו (יש לנו שניים שונים, אחד קצת יותר חזק מהשני). אנחנו משתמשים בהם מתי שאנחנו עושים על האש או קמפינג,דיג וכו'. וכן אנו תולים אותם על עצים :wink: .

לדעתי אחד הפתרונות הכי טובים לתאורה בשטח.

 

אז אני מציע לך להסתכל על הקישור האחרון שנתתי, תייצר לכם תקע שיהיה יותר נוח ומהיר. זה בא עם פיוז אז בכלל מעולה. אה ובלי תנינים זה מכסה מנוע סגור! :-)

renault clio 2001 1.4 16V- מתה.

seat ibiza 2001 1.6 - נמכרה.

volkswagen passat 2002 2.0- עדיין איתנו =]

פורסם

לפי דעתי ה10W דיי חלשים אבל אם תיקח 2 של 30W ותחבר אותו ישירות למצבר [תעזוב אותך מהמצת גם צריך להשאיר סוויטש וגם להעביר דרך הדלת את החוטים]

 

במקומך הייתי עושה את הדבר הבא:

אם אתה רוצה להשתמש בלדים האלה כמו שהם שים לב שהם בנויים לעבודה במתח של 220V וברכב יש לך 12V אבל אולי תוכל לפתוח את הלד ולדלג על השנאי הפנימי שלו ולתת לו חשמל ישיר בתנאי שהוא מתאים ל12V [לפי מה שאני יודע הלד של 30@ עובד על בערך 30V]

 

אם תרצה להשאיר את הלדים כמו שהם תצטרך מכשיר שאני לא יודע את שמו בישראל אבל אני קורא לו "חשמלטור" זה מכשיר שמעלה מתח מ12V ל220V ותוך כדי הופך מDC לAC [סוגי חשמל שונים].

 

אתה צריך מכשיר כזה שעומד בהספק שאתה מתכנן לצרוך ממנו + 20% ספייר

תחבר אותו לחשמל עם חוטים עבים! ותחבר פיוז שלך בטור למצבר ככה שהוא יהיה מחובר לפני הכול!

 

בדוק כמה הצריכה תהיה באמפרים ובדוק אם המצבר שלך יוכל לעמוד בזה או שתדאג שיהיה אוטו נוסף שיוכל להניע אותך במקרה שנתקעתה. או במקרה שזה גיר רגיל דאג לעוד 2 חברים שיניעו בדחיפה

 

בהצלחה!

פורסם

תנינים זה נוח מאוד מכמה סיבות:

1. יש רכבים שבהם המצת לא מספק מתח בלי סוויץ' ולא לעניין להשאיר מפתחות ברכב באמצע שום-מקום.

2. ורסטיליות - עם תנינים ניתן לחבר למגוון סוגים של סוללות/מצברים/מקורות מתח שונים ומשונים.

3. לא משאירים מכסה מנוע פתוח. מחברים את התנינים,סוגרים מכסה (הכבל לא נפגע, אל תדאג) ונועלים את האוטו.

4. גם עם תנינים החיבור הוא עניין של שניות.

5. אין דאגה בקטע של נזק למחבר, תנין לא נמעך/נשבר בקלות. תקע פלסטיק עם שזרוק בתא המטען עם עוד אילו ברזלים וציוד יכול להשבר. ובכל מקרה קל מאוד לתיקון.

לנו זה מתאים, אבל מה שנוח לך :wink:

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
×
×
  • תוכן חדש...