Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעצבן אותי קלות הדעת בנוגע לצמיגים סיניים.


אושריקו
שימו לב! השרשור הזה בן 3966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ומה שמעצבן אותי זה קלות הדעת של הדעות הקדומות והעדר שי לפעמים אצל "המבינים".

 

די עם המנטרה שצמיג עם שם שעלה 500 ש"ח זה הכי טוב, זה הכי בטוח, זה הכי הכי, די עם הזיבולים שכל מי שנוסע על צמיג סיני מאבד שליטה וסופו להכנס בקיר. זה פורום רכב, ולכן טבעי שכולם פה רוצים את הכי טוב שקיים לרכב וכל השאר "זה זבל".

 

וכן בפוקוס שלי מותקנים רביעיה בת שנה של GT ואשתי והילד נוסעים באוטו יום יום, ולא אני לא מרגיש שאני מסכן אותם בשיט.

אני אשמח לראות נתונים מכמה צדקנים חוכמולוגים פה , כמה רכבים מעורבים בתאונות בשנה בגלל "צמיג סיני" שהתפוצץ, או לא אחז או לא יודע מה.

 

הכל עניין של מה דורשים מהצמיגים, מה אופי הנהיגה ומה התמורה. אין שום בעיה עם צמיג טרי ומוכר (לא מדבר על איזה פח סיני שאף אחד לא מכיר), שמגיע מיבואן מוכר, גם אם הוא סיני. כל עוד הצמיגים בעלי תו תקן ועברו בדיקות הם בסדר בעיני לשימושים שלהם נועדו.

 

לא, אשתי לא מגלחת סיבובים בפוקוס באיילון בפקקים כל בוקר וערב שהיא צריכה אחיזה פנומנלית על הצד בשלג שיורד שם.

היא צריכה צמיג טוב, בטיחותי, תקין, וטרי שיספק אחיזה תקינה. ואני לא חושב שהיא נוסעת ב"פצצה מתקתקת".

 

ברור לי שהייו פה צקצוקי שפתיים , אני חי עם זה מצויין.

וכן, אני בהחלט מחליף כל שנתיים - שנתיים וחצי, ולא כל 5 -6 שנים. אז בכלל לא חושב שצריכה להיות בעיה.

 

אין בכלל ספק שצמיג מעולה זה הכרח. אני רק חושב שאנחנו נשארנו לפעמים דבוקים לתויות או לסטיגמות ישנות (מי אמר צרפתי זה חרא?), ולא מבינים שהיום יש לאותו יצרן מס' רמות ומותגים שמתאימים לכל מיני שווקים ולכל מיני רמות מחיר. אותם צמיגים מיוצרים תחת אותו פיקוח ואותה בקרת איכות, אבל עם שם אחר ובלי "הפרמיה" של מותג היוקרה.

 

TATRA, לא יודע מה באת להראות בדמגוגיה הזולה הזאת בתמונה. אתה רוצה שאני אחפש ברשת 50 תמונות של מכוניות מרוסקות ואעלה אותם וארשם "צמיג יפני, ב20 קמ"ש בכביש רטוב", נו באמת מה באת להראות פה?

אני מזמין אותך לעלות איתי לפוקוס וניקח סיבוב ב30 קמ"ש ותראה שאיזה הפתעה!! האוטו לא מחליק!!לפעמים אני אפילו מעיז ולוקח סיבובים ב40-50 קמ"ש, כזה אני, חי על הקצה.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערן, תסתכל על הכתבות בוואינט ששמתי, הרבה שנים אבל זה נותן אינדיקאציה.

 

לגבי צמיגי GT, אז לפי כתבות זריזות זה צמיג סיני אבל "איכותי" יותר משאר זבל סיני.

 

עדיין נופל לעומת חברות מוכרות.

 

אבל תמיד יהיה צמיג סיני שיהיה סביר להשתמש בו (אבל לא יחזיק מעמד הרבה זמן כמו צמיג איכותי), מה לגבי האחרים??כל השמות לינגלונג, צ'ונג צ'ינג, GOODRIDE וכל השטויות האלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל למנוע אי הבנה, כמובן שבסיכומו של עניין אחראיות הנהג אינה מתבטלת רק היות והצמיג שהוא בחר להרכיב הינו מתוצרת נחותה, אבל מה שקרה כאן לא היה קורה אילו היה מדובר בצמיג מקומי (קרי אירופאי מדובר באוסטריה). אתה לא מתכתב עם ילד מתלהב בן 20 שרק עלה על רכב (אני נוהג מ1979) והאמן לי שאיבוד האחיזה היה ברמה מאוד מפתיעה בהתחשב בתנאי הדרך והמהירות... התפרסמו ומתפרסמים כאן מאמרי השוואה בין יצרני צמיגים והסינים באופן קבוע סוגרים את הרשימה למטה. כברת הדרך עדיין ארוכה לפני שהיצרנים הסינים יגיעו לרמות המקובלות באירופה, דרום קוריאה או יפן.

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה שמעצבן אותי זה קלות הדעת של הדעות הקדומות והעדר שי לפעמים אצל "המבינים".

 

די עם המנטרה שצמיג עם שם שעלה 500 ש"ח זה הכי טוב, זה הכי בטוח, זה הכי הכי, די עם הזיבולים שכל מי שנוסע על צמיג סיני מאבד שליטה וסופו להכנס בקיר. זה פורום רכב, ולכן טבעי שכולם פה רוצים את הכי טוב שקיים לרכב וכל השאר "זה זבל".

 

וכן בפוקוס שלי מותקנים רביעיה בת שנה של GT ואשתי והילד נוסעים באוטו יום יום, ולא אני לא מרגיש שאני מסכן אותם בשיט.

אני אשמח לראות נתונים מכמה צדקנים חוכמולוגים פה , כמה רכבים מעורבים בתאונות בשנה בגלל "צמיג סיני" שהתפוצץ, או לא אחז או לא יודע מה.

 

הכל עניין של מה דורשים מהצמיגים, מה אופי הנהיגה ומה התמורה. אין שום בעיה עם צמיג טרי ומוכר (לא מדבר על איזה פח סיני שאף אחד לא מכיר), שמגיע מיבואן מוכר, גם אם הוא סיני. כל עוד הצמיגים בעלי תו תקן ועברו בדיקות הם בסדר בעיני לשימושים שלהם נועדו.

 

לא, אשתי לא מגלחת סיבובים בפוקוס באיילון בפקקים כל בוקר וערב שהיא צריכה אחיזה פנומנלית על הצד בשלג שיורד שם.

היא צריכה צמיג טוב, בטיחותי, תקין, וטרי שיספק אחיזה תקינה. ואני לא חושב שהיא נוסעת ב"פצצה מתקתקת".

 

ברור לי שהייו פה צקצוקי שפתיים , אני חי עם זה מצויין.

וכן, אני בהחלט מחליף כל שנתיים - שנתיים וחצי, ולא כל 5 -6 שנים. אז בכלל לא חושב שצריכה להיות בעיה.

 

אין בכלל ספק שצמיג מעולה זה הכרח. אני רק חושב שאנחנו נשארנו לפעמים דבוקים לתויות או לסטיגמות ישנות (מי אמר צרפתי זה חרא?), ולא מבינים שהיום יש לאותו יצרן מס' רמות ומותגים שמתאימים לכל מיני שווקים ולכל מיני רמות מחיר. אותם צמיגים מיוצרים תחת אותו פיקוח ואותה בקרת איכות, אבל עם שם אחר ובלי "הפרמיה" של מותג היוקרה.

 

TATRA, לא יודע מה באת להראות בדמגוגיה הזולה הזאת בתמונה. אתה רוצה שאני אחפש ברשת 50 תמונות של מכוניות מרוסקות ואעלה אותם וארשם "צמיג יפני, ב20 קמ"ש בכביש רטוב", נו באמת מה באת להראות פה?

אני מזמין אותך לעלות איתי לפוקוס וניקח סיבוב ב30 קמ"ש ותראה שאיזה הפתעה!! האוטו לא מחליק!!לפעמים אני אפילו מעיז ולוקח סיבובים ב40-50 קמ"ש, כזה אני, חי על הקצה.

 

 

ההבדלים בין צמיג איכותי לצמיג זול נמדדים במצבי קיצון ובמיוחד על כביש רטוב, בדיוק המצבים שההבדל בינהם הוא בין תאונה לכמעט תאונה.

 

אחרי שתצפה בוידאו הזה אני די בטוח שתחשוב שוב האם לשים את האישה והילדים שלך במצב סיכון בגלל שחסכת 500-1000 שקל המתחלקים על 3-4שנים. לא חייבים אפילו מותג מדרגה ראשונה, גם מותג משנה של יצרן ידוע לרוב עדיף על צמיג סיני זול ושם ההפרשים במחירו של צמיג מצטמצם ל-50 שקל לצמיג.

 

a_j-2W2uZ8c דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסופו של דבר צמיגים זו פשרה בין כמה פרמטרים, כמו : מחיר, אחיזה, קשיחות דופן, יכולת ניקוז מים, רעש, נוחות, עמידות לשחיקה.

בין שני צמיגים שזהים בכל הפרמטרים, ובאותו מחיר, אבל צמיג A אוחז יותר מצמיג B, ברור שכל נהג ירצה את צמיג A.

 

אחיזה גבוהה זה לא פרמטר שמעניין רק את מי שנוהג 'על הקצה'. אפילו הייתי אומר שאם כבר מישהו צריך לנהוג על צמיג לא אוחז -

זה דווקא מי שיודע לנהוג על הקצה ומזהה את המגבלות, ונוהג בהתאם ליכולת של הצמיג.

דווקא הנהג הפשוט שלא רגיל לבחון את מגבלות האחיזה - כמו אישתך - ברגע האמת, כשהרכב שלפניה ידפוק בלימת חירום

עם צמיגים טובים, בגשם, היא תמשיך ישר לתוך הבגאז' שלו.

כנ"ל לגבי התחמקות ממכשול בכביש, וכל מצב לא צפוי שדורש את מירב האחיזה לבלימה או לשינוי כיוון.

אז נכון שב-99% מהזמן לא נתקלים במצב הזה, אבל כשזה קורה - אתה רוצה להיות עם הסיכוי הכי טוב להמנע מתאונה או להקטין

את הנזק שלה.

אז צמיג שעולה 100 ש"ח יותר ועוצר את הרכב 10 מטר לפני צמיג זבל - עשוי להציל את אישתך והילד במקרה חירום.

הסיכוי של המקרה הזה לקרות הוא לא גדול מאד, אבל הוא הרבה יותר מאפס.

 

אני יכול לספר מנסיוני (כתבתי על זה בעבר) - ברכב הליסינג שלי היו צמיגי ברידג'סטון במקור, כשהגיעו למצב שדרש החלפה

שמו לי צמיגי פדרל מטעם הליסינג. זה היה יום גשום, בבוקר נסעתי עם הצמיגים השחוקים-אך-טובים שלי לעבודה, בכביש בית אורן,

שאני מכיר היטב. בחזור באותו כביש עם צמיגי הפדרל - הרכב פשוט היה מסוכן לנהיגה, החלקתי בסיבובים במהירויות אפסיות,

כשאני נוהג באותה מהירות אחרי רכבים אחרים שנוסעים בלי שום דרמה (וזה לא היה עניין זמני, זה נמשך ככה גם אחרי כמה מאות ק"מ).

כמובן שכשהתלוננתי אמרו לי ש'כולם נוסעים על הצמיגים האלה ורק אתה מתלונן. ויש להם תקן ובלה בלה בלה'.

אף אחד לא מתלונן כי רוב האנשים לא באמת יודעים מה המגבלות שאמורות להיות. אז אם היה להם מזל ובסיבוב הראשון בכיכר

הם הרגישו החלקה קטנה, אז הם נסעו יותר לאט בהמשך ובזה נגמר הסיפור (כל עוד לא נזקקו באמת לבלימת חירום וכו').

כמובן שהתקן בארץ לא קשור למרחקי בלימה ואחיזה, לא רלוונטי.

אז אני התעקשתי והחליפו לי לצמיגים טובים (הוספתי את ההפרש הזניח מכיסי). לגבי שאר החברה - הפעלתי לחץ שיפסיקו להשתמש לפחות בדגם הזה,

ואחרי הרבה זמן הסכימו לעבור לצמיגים קצת יותר טובים -מטאדור (מבית קונטיננטל).

 

קשה גם לעשות סטטיסטיקה של תאונות שקשורות לצמיגים בלבד, כי מצד אחד המידע הזה לא קיים ברשומות, וגם כי יש כל כך

הרבה פרמטרים אחרים בתאונה שיהיה קשה לדלות את המובהקות הסטטיסטית.

 

ממליץ לראות את הסרטון הזה שממחיש קצת את העניין, שימו לב שההבדל הגדול בין הצמיגים מתבטא בעיקר בכביש רטוב

(20 מטר הבדל במרחק בלימה) :

 

http://www.youtube.com/watch?v=

a_j-2W2uZ8c דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

וגם :

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Autocar-Tyre-Test-Budget-Tyre-Performance.htm

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה שמעצבן אותי זה קלות הדעת של הדעות הקדומות והעדר שי לפעמים אצל "המבינים".

 

די עם המנטרה שצמיג עם שם שעלה 500 ש"ח זה הכי טוב, זה הכי בטוח, זה הכי הכי, די עם הזיבולים שכל מי שנוסע על צמיג סיני מאבד שליטה וסופו להכנס בקיר. זה פורום רכב, ולכן טבעי שכולם פה רוצים את הכי טוב שקיים לרכב וכל השאר "זה זבל".

 

וכן בפוקוס שלי מותקנים רביעיה בת שנה של GT ואשתי והילד נוסעים באוטו יום יום, ולא אני לא מרגיש שאני מסכן אותם בשיט.

אני אשמח לראות נתונים מכמה צדקנים חוכמולוגים פה , כמה רכבים מעורבים בתאונות בשנה בגלל "צמיג סיני" שהתפוצץ, או לא אחז או לא יודע מה.

 

הכל עניין של מה דורשים מהצמיגים, מה אופי הנהיגה ומה התמורה. אין שום בעיה עם צמיג טרי ומוכר (לא מדבר על איזה פח סיני שאף אחד לא מכיר), שמגיע מיבואן מוכר, גם אם הוא סיני. כל עוד הצמיגים בעלי תו תקן ועברו בדיקות הם בסדר בעיני לשימושים שלהם נועדו.

 

לא, אשתי לא מגלחת סיבובים בפוקוס באיילון בפקקים כל בוקר וערב שהיא צריכה אחיזה פנומנלית על הצד בשלג שיורד שם.

היא צריכה צמיג טוב, בטיחותי, תקין, וטרי שיספק אחיזה תקינה. ואני לא חושב שהיא נוסעת ב"פצצה מתקתקת".

 

ברור לי שהייו פה צקצוקי שפתיים , אני חי עם זה מצויין.

וכן, אני בהחלט מחליף כל שנתיים - שנתיים וחצי, ולא כל 5 -6 שנים. אז בכלל לא חושב שצריכה להיות בעיה.

 

אין בכלל ספק שצמיג מעולה זה הכרח. אני רק חושב שאנחנו נשארנו לפעמים דבוקים לתויות או לסטיגמות ישנות (מי אמר צרפתי זה חרא?), ולא מבינים שהיום יש לאותו יצרן מס' רמות ומותגים שמתאימים לכל מיני שווקים ולכל מיני רמות מחיר. אותם צמיגים מיוצרים תחת אותו פיקוח ואותה בקרת איכות, אבל עם שם אחר ובלי "הפרמיה" של מותג היוקרה.

 

TATRA, לא יודע מה באת להראות בדמגוגיה הזולה הזאת בתמונה. אתה רוצה שאני אחפש ברשת 50 תמונות של מכוניות מרוסקות ואעלה אותם וארשם "צמיג יפני, ב20 קמ"ש בכביש רטוב", נו באמת מה באת להראות פה?

אני מזמין אותך לעלות איתי לפוקוס וניקח סיבוב ב30 קמ"ש ותראה שאיזה הפתעה!! האוטו לא מחליק!!לפעמים אני אפילו מעיז ולוקח סיבובים ב40-50 קמ"ש, כזה אני, חי על הקצה.

 

ליצרנים הסיניים שמיובאים לארץ (בכוונה אמרתי בארץ, כי יש צמיגים סיניים איכותיים שלא תמצא בארץ) אין את מחלקות המחקר והפיתוח שיש לפירמות היפניות/אירופאיות/קוראניות הגדולות, הסיניים רואים את דרישות המינימום לתקנים האירופאיים וזה מה שהם יביאו.

הספיק לי לנהוג ברכבים של חברים שנועלים צמיגים סיניים לעומת שלי, בכביש בין עירוני הרגשתי הרבה פחות נוח מאשר הרכב שלי עם הקונטיננטל, הסיניים הרבה יותר רועשים ולא נוחים.

גם לי ניסו לדחוף בפנצ'ריה כל מיני צמיגים סיניים עלומים בטענות שונות ומשונות שעוד יותר לא שכנעו אותי: הרבה אנשים קונים סיני (לא משכנע), חברות הליסינג מחליפות לסיניים (לההה באמא שלך...זה ידוע שחברות הליסינג מטפלות במינימום שבמינימום)...מה לעשות לי משתלם להוסיף את ה-200-300 שנים ל-4 שנים כדי להנות מצמיגים איכותיים יותר.

 

מי שלא מתאים לו התוספת אז שיעשה טובה, שישמור מרחק גדול שהוא נוסע מאחוריי, לא בא לי לבלום בלימת חירום ולקבל אחרי זה רכב שמתנגש בי.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מדברים על בטיחות בצמיגים ומה עם ברקסים? שאלת פעם אנשים מתי הם החליפו רפידות או האם אם ביצעו בדיקה אם הן תקינות? לדעתי תקינות הבלמים הרבה יותר חשובה מאיכות הצמיג.

 

חולק על דעתך.

 

את כושר הבלימה של רפידה מחורבנת אפשר לשפר בלחיצה פראית יותר על דוושת הבלם, שמגבירה את לחיצת הרפידות על הדיסק ומייצרת עוד כושר עצירה.

 

אם אתה לא מצליח להוריד את הכוח הזה אל הכביש, אין שום דבר שיפצה על כך - ולכן צמיגים חשובים בהרבה מבלמים.

 

ומה שמעצבן אותי זה קלות הדעת של הדעות הקדומות והעדר שי לפעמים אצל "המבינים".

 

 

וכן בפוקוס שלי מותקנים רביעיה בת שנה של GT ואשתי והילד נוסעים באוטו יום יום, ולא אני לא מרגיש שאני מסכן אותם בשיט.

אני אשמח לראות נתונים מכמה צדקנים חוכמולוגים פה , כמה רכבים מעורבים בתאונות בשנה בגלל "צמיג סיני" שהתפוצץ, או לא אחז או לא יודע מה.

 

ישנה תופעה ידועה שכשנהג רוכש רכב ובולמי הזעזועים נחלשים לאורך ציר הזמן, הנהג לא מרגיש בזה - למה? כי הירידה ביכולת הבולם כל כך איטית שהנהג בלי להרגיש מפצה על כך.

התופעה דומה קיימת גם עם הילדים שלך, אתה לא רואה שהם גדלים - רק הילדים של כל האחרים, אלה שאתה לא רואה כל יום גדלים.

 

קח את הנקודות האלה ושים אותם על ענייני הצמיגים, יש לי הרגשה שאתה כבר לא מצליח להבחין אם הצמיג איכותי או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח עד כמה זה מתאים לנושא, אך בתקוה שכן:

האם מישהו מחברי הפורום רכש צמיגים מ''טייר דיל'' דרך האתר שלהם ומוכן לחלוק בחוויה?

Light travels faster then sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עוד שהם לא כל כך זולים! איזה פנצ׳רמאכר לא מזמן ניסה למכור לי צמיג סיני (ג׳יניו או איזה שם מטופש כזה) בטענה שזוהי חברת בת של ברידג׳סטון ומיוצר ביפן, ובשיא חוצפתו דרש על כל אחד 450₪.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה מעניינת על הנושא הזה.

 

צמיגים סינים של היום נחשבים ברמת הפיתוח, טכנולוגיה, וכושר עצירה ואחיזה כמו צמיג בעל שם/איכותי של איזו תקופה?

 

למשל, האם צמיג סיני נניח Triangle שווה או יותר טוב מאיכות צמיג מישילין או גודייר מ1985? או מ1990? 1975?

 

במילים אחרות, כמה גדול באמת הפער בין סיני וכל השאר במונחי זמן?

http://www.iherb.com?rcode=EGE170

$5-$10 הנחה על ההזמנה הראשונה. $4 עלות משלוח בלבד לישראל לחבילות עד 1.814 ק"ג!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אשמח לראות נתונים מכמה צדקנים חוכמולוגים פה , כמה רכבים מעורבים בתאונות בשנה בגלל "צמיג סיני" שהתפוצץ

לא רק התפוצץ- גם מרחק הבלימה שלו מתארך ועלול לעשות את ההבדל בין פגיעה רצינית לבין פגיעה קלה, אם בכלל

לא, אשתי לא מגלחת סיבובים בפוקוס באיילון בפקקים כל בוקר וערב שהיא צריכה אחיזה פנומנלית על הצד בשלג שיורד שם.

כתבתי כבר קודם- לא צריך להיות שומאכר כדי לרצות שתהיה אחיזה טובה

אני מזמין אותך לעלות איתי לפוקוס וניקח סיבוב ב30 קמ"ש ותראה שאיזה הפתעה!! האוטו לא מחליק!!

אולי די עם המשפטים הטפשיים האלה?? 20 שנה אני נוהג ואף פעם לא החלקתי

אני כבר 4 מכוניות עם מראה פנוראמית וכלום לא קרה לי

האוטו לא מחליק לך ב30 קמ"ש, יופי. יום אחד הוא עלול להחליק או לאבד אחיזה או לעבור מרחק רב יותר עד לבלימה מוחלטת או השד יודע מה, רק בגלל ש"חסכת" 500 שקל ב3 שנים

פאביה

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התפיסה המקובלת היא שההישג הבטיחותי הנדרש מצמיגים הוא שלא ייגרם בהם כשל, דהיינו - פיצוץ של הצמיג ואבדן השליטה ברכב. זהו למעשה ביטוי של בטיחות "פסיבית." מבחינה זו, כל צמיג שנמצא בארץ הוא לגימטימי, וגם צמיג בן חמש שנים או עם למעלה ממאה אלף קילומטרים הוא תקין לשימוש.

 

לעומת זאת, לצמיג יש גם תפקיד בטיחותי "אקטיבי" והוא לספק אחיזה טובה, בבלימה, בהאצה, בפניה ובנסיעה על דרך רטובה (ניקוז מים). לשם כך, נדרש צמיג איכותי ולא שחוק (ויש להבדיל בין שחיקה לבין כשל בצמיג!).

 

לצערי, הרשויות וגם הצמיגאים לא מייחסים משקל לצד הזה של בטיחות הצמיג. השיקול הזה ככל הנראה נתפס כיחסי (כמה אוחז זה אוחז מספיק?), כמחמיר מדי, וככזה שיש לפצות עליו בנהיגה "זהירה" יותר מצד הנהג.

 

אני לא מסכים עם התפיסה הזו. צמיג חייב להיות איכותי מספיק כדי לספק אחיזה גבוהה, ויש להחליפו בטרם יישחק עד למידה שבה אחיזתו תיפגם, הרבה לפני שהוא נשחק עד לכדי כשל בצמיג עצמו.

 

לגבי צמיגים "סיניים": אני לא מבין למה נטפלים דווקא לצמיגים סיניים? צמיגים אירופיים אבל תוצרת פולין, למשל, היית קונה? הנקודה אינה מדינת המוצא של הצמיג (בעיני) אל החברה והמותג. כל עוד מדובר בחברה גדולה עם מוניטין ובמותג מוכר - אני לא רואה בעיה. כאשר מדובר בחברה עלומת שם, ולא משנה מאיזו מדינה, רצוי לא לגעת.

 

כל הנקודות שציינתי לגבי הצמיגים, נכונות גם לגבי הבולמים ("בולמי זעזועים") של הרכב, וחלקים נוספים שהינם בעלי תרומה להיבט הבטיחותי האקטיבי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה שמעצבן אותי זה קלות הדעת של הדעות הקדומות והעדר שי לפעמים אצל "המבינים".

 

די עם המנטרה שצמיג עם שם שעלה 500 ש"ח זה הכי טוב, זה הכי בטוח, זה הכי הכי, די עם הזיבולים שכל מי שנוסע על צמיג סיני מאבד שליטה וסופו להכנס בקיר. זה פורום רכב, ולכן טבעי שכולם פה רוצים את הכי טוב שקיים לרכב וכל השאר "זה זבל".

 

וכן בפוקוס שלי מותקנים רביעיה בת שנה של GT ואשתי והילד נוסעים באוטו יום יום, ולא אני לא מרגיש שאני מסכן אותם בשיט.

אני אשמח לראות נתונים מכמה צדקנים חוכמולוגים פה , כמה רכבים מעורבים בתאונות בשנה בגלל "צמיג סיני" שהתפוצץ, או לא אחז או לא יודע מה.

 

הכל עניין של מה דורשים מהצמיגים, מה אופי הנהיגה ומה התמורה. אין שום בעיה עם צמיג טרי ומוכר (לא מדבר על איזה פח סיני שאף אחד לא מכיר), שמגיע מיבואן מוכר, גם אם הוא סיני. כל עוד הצמיגים בעלי תו תקן ועברו בדיקות הם בסדר בעיני לשימושים שלהם נועדו.

 

לא, אשתי לא מגלחת סיבובים בפוקוס באיילון בפקקים כל בוקר וערב שהיא צריכה אחיזה פנומנלית על הצד בשלג שיורד שם.

היא צריכה צמיג טוב, בטיחותי, תקין, וטרי שיספק אחיזה תקינה. ואני לא חושב שהיא נוסעת ב"פצצה מתקתקת".

 

.

 

נראה לי שאתה קצת מפספס את הנקודה חבר.

אכן, מליוני סינים נוסעים על צמיגים סיניים שלא מתפוצצים וכדומה, יש גם אלפי נהגי מוניות בסיני שנוסעים עם צמיגים בני 20 שנה שנראים כמו צמיגים של פורמולה 1 של פעם, לפני שחייבו שיהיו חריצים בצמיגים, גם הם נוסעים בסדר.

 

את ההבדלים מגלים במצבי קיצון- זה לא חייב להיות בהתגרזנות בנס הרים, מצב קיצון יכול להיות אותו נהג שנבהל ממשהו ובולם לפנייך על 100 קמ״ש בנתיבי איילון בלי איזו סיבה נראית לעין.

אני מבטיח לך דבר אחד- באותו רגע אתה תרצה את הצמיג הכי טוב שיש, יכול להיות שהצמיג שלך סה״כ בסדר אבל צמיג אחר שהיה עולה עוד כמה שקלים היה מקצר לך מרחק עצירה מ-100 קמ״ש במטר, זה ההבדל לצורך העניין בין להגיד ״איזה מזל, כמעט פגעתי בו״ לבין לקוות שאין ברכב שפגעת פצועים.

 

אני לא נכנס לשמות ומותגים, אני אומר דבר פשוט- צמיג זה אביזר בטיחות מדרגה ראשונה, הוא זה שמחבר אותך לכביש.

צמיג טוב בנסיעה ממוצעת יחזיק בשקט 3 שנות שימוש.

נכנסת לפנצ׳ריה, יש לו צמיג כלשהו שהוא אומר שהוא טוב אבל אתה לא מכיר את המותג, הצמיג עולה 300 שקלים ל-1.

לחילופין יש לו צמיג אחר ממותג מוכר עם מוניטין טוב ב-500 שקלים לצמיג.

הפער הוא 800 שקלים לסט, תחלק אותם ל-3 שנות שימוש ואני שואל עכשיו שאלה פשוטה:

 

השקט הנפשי שלך והידיעה שלא התפשרת באביזר הבטיחות מס׳ 1 ברכב שלך שווים עוד 266 שקלים בשנה?

 

אני חושב שכן אבל לא נכנס לאף אחד לכיס, כל אחר ושיקוליו.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3966 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...