Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה כשמאבדים את ההכרה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4880 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מישהו פה רשם לחיצה על העם בין הכתף לצוואר, וזה לא נכון.

סתם שתידע, לא משתמשים בשפשוף הסטרנום כבר הרבה זמן.

A-ALERT

בU זה משהו אחר.

[סתם להרחבה :) ]

עילפון זה איבוד הכרה זמני, זאת ההגדרה.

במצב של שרירים רפויים יכול לצנוח בסיס הלשון, מה שיגרום להיספוקסיה [חוסר חמצן במוח] ומוות.

אז גם אם אין לכם ממש משוג מה אתם עושים, שתיתקלו חו''ח במחוסר הכרה, תטו את הראש שלו לאחור.

כמו שהבחור שצוטט אמר, אין שום קשר בין איבוד הכרה לדופק\נשימה.

בלחיצה על שריר הטרפז יש ללחוץ על שני השרירים, משני הצדדים .

בשביל לבטל ספק של שבץ ושיתוק בהצלבה.

עריכה:

unresponsive זה הU :)

 

רק תיקון קטן. היפוקסיה, היא חוסר חמצן בדם, ומשם בתאי הגוף, לא בהכרח במוח, כפי שמלמדים במד"א.

סוף לכל הויכוחים שלכם תמצאו כאן:

http://www.starmed.co.il/FirstAid/StatesOfUnconsciousness

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ניקו, חוסר חמצן בדם זו היפוקסיה. נכון ב100%.

אני התייחסתי רק להיפוקסיה מוחית כי על זה השרשור.

אל תוציא את דיבת המדריכים שלי רעה, לימדו אותנו כמו שצריך :D

 

 

עריכה:

 

ניקו, הצלחת לבלבל אותי.

היפוקסמיה זאת כוונתך, חוסר חמצן בדם.

היפוקסיה זה חוסר חמצן ברקמות. רקמות כמו המוח.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם
אנרכי יש כמה גרסאות של AVPU

כאשר אני מתחבר יותר לגרסא שהצגתי (פשוטה יותר להבנה)

גרסא נוספת היא כמו שאמרת ALERT VOICE PAIN Unresponsive

 

לא סתרתי, הרחבתי.

כנראה שזה נכתב או נקרא כך.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

אנרכי - אתה מבלבל בין היפוקסיה (hypoxia, חוסר חמצן) לבין אספיקסיה - asphyxia חנק שיכול לנבוע מחסימה בדרכי הנשימה או סיבות אחרות המונעות אספקת חמצן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אנרכי - אתה מבלבל בין היפוקסיה (hypoxia, חוסר חמצן) לבין אספיקסיה - asphyxia חנק שיכול לנבוע מחסימה בדרכי הנשימה או סיבות אחרות המונעות אספקת חמצן.

 

אני לא .

היפוקסיה-חוסר חמצן ברקמות.

היפוקסמיה-חוסר חמצן בדם .

מצ''ב, קישור מויקיפדיה.

en.m.wikipedia.org/wiki/Hypoxemia

 

אלא אם כן, התכוונת לתגובות הקודמות שלי.

ואז התהליך כזה.

חוסר הכרה-צב''ל-אספיקסיה-היפוקסיה-מוות.

בסופו של דבר אספיקסיה גורמת להיפוקסיה אז פשוט ויתרתי.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

התכוותני לתגובה שבה כתבת "היספוקסיה" שברור שהיא שגיאת הגלדה, ונראית כמו שעטנז בין המונחים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לפני שזה יהפוך לשרשור "לימוד רפואה בהתכתבות" או ינעל- מס' דברים:

לפותח השרשור:

תחליף מדריך כי חוץ מלבלבל אותך הוא לא עושה שום דבר מועיל.

בשפת העם, "חוסר הכרה" הוא מצב כל החושים "נכבים" ולכן "מחוסר ההכרה" לא שומע את סביבתו ולא "חש".

 

אם נכנס מעט יותר לעומק, הכרה נמדדת בצורה מקצועית ב-13 דרגות. (4 זה בקורסים הבסיסיים יותר) ישנו מדד שנקרא "גלזגו קומה סקייל" (GCS) ובו ישנו ציון לכל סוג של תגובה המתקבלת מגרוי פיזי או מילולי.

הציון הנמוך ביותר הוא 3 שמשמעו חוסר תגובה מוחלט לקול ולכאב ו-15 זו הכרה מלאה.

ע"פ סולם זה אמנם ייתכן מצב שבו אדם שמסווג כ"מחוסר הכרה" יזיז את ידיו כתגובה לכאב, אך עדיין לא יהיה מודע לסביבתו.

 

תעיין בהגדרה של "הכרה" ומתוך כך תסיק מהו "חוסר הכרה"

 

לכל הוויקיפדים- ברגע שראיתי שחלק מהתגובות הכילו אותו מידע פחות או יותר, ידעתי לאן לפנות. אל תסמכו על וויקיפדיה בנושא זה, המידע שם בעייתי מאוד, לא מדוייק ולא מעודכן.

 

 

 

 

 

 

אני לא מעודכן מה מלמדים כיום בקורסי החייאה, אבל בדום לב (מסיבה לבבית) הוכח שההנשמה מפה לפה אינה מועילה וכנראה אף מזיקה - ומה שחשוב הוא רצף העיסוי. אני מדבר על החיאה בסיסית ולא על צוות מיומן ומצוייד.

 

שלא תתבלבל- ההנשמה עצמה לא מזיקה כשלעצמה. הנזק הוא הפסקת הרצף בלבד.

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

פורסם

GCS מתיחס לטראומה, לא לעלפון.

לגבי ההנשמה - מסתבר שמה שחשוב הוא רצף העיסוי, ושבירתו מזיקה יותר מהתועלת שבהנשמה. כיון שמה שחשוב הוא כמה מטופלים חיים בסופו של דבר המחקרים בשנים האחרונות תומכים בעסוי ללא הנשמה. יש לכך יתרון נוסף - אנשים ירתעו פחות מביצוע עיסוי לב ללא הנשמה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

GCS משמש לדירוג מצב ההכרה. מה זה עילפון?

איך מודדים אותו?

 

לגבי ההנשמה- אני חוזר ומדגיש:

ההנשמה עצמה לא מזיקה.

ההפסקה בעיסויים לטובת ההנשמה היא זו שפוגעת ברצף ומתוך כך ביעילות ההחייאה.

 

אגב, עוד בשנת 99 (הקורס הראשון שלי) ההנחייה היתה שאם לא רוצים\ אין אפשרות להנשים- לעשות רק עיסויים. מכיוון שהציבור התקשה להפריד בין עיסויים להנשמות, עם הזמן "החמירו" את ההנחיות לכלל האוכלוסייה ועכשיו ההנחיה היא שלא לבצע הנשמות.

 

 

אם יש אפשרות לשלב עיסוייים והנשמות מבלי לפגוע ברצף העיסוי- מה רע? ולראייה- כאשר מתבצעת החייאה ולמטופל יש טובוס (צינור תוך קני)- ההנשמה מתבצעת תוך כדי עיסויים.

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

פורסם

ניקו, הצלחת לבלבל אותי.

היפוקסמיה זאת כוונתך, חוסר חמצן בדם.

היפוקסיה זה חוסר חמצן ברקמות. רקמות כמו המוח.

 

התבלבלת רגע בקשר בין הדברים, עזוב שנייה את ויקיפדיה ותנסה להבין את ההסבר הביולוגי שאני אתן. החוסר חמצן ברקמות, נובע מכך שהדם לא מצליח להזרים את החמצן לשם. כידוע, חמצן נע בגוף דרך ההמוגלובין, וכאשר יש היפוקסיה, כלומר חוסר של חמצן בדם, גם החוסר ברקמות לא יאחר לבוא. ישנה היפוקסיה רקמתית, שחמצן לא מגיע לרקמה, או איבר מסויים בגוף (לדוגהמ: המוח), וישנה היפוקסיה כללית, שזה חוסר חמצן כללי בדם. היפוקסימיה היא מושג כללי (של חוסר חמצן בדם), שהמושג היפוקסיה נגזר ממנו, אבל מעולם לא שמעתי מישהו משתמש בו. היפוקסיה בהחלט משמשת כמושג שמתאר חוסר חמצן בדם, כמו שהיא גם יכולה להיות היפוקסיה רקמתית, אנמית ועוד כל מיני דברים שאני לא זוכר, כי מה לעשות זה היה מזמן.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
התכוותני לתגובה שבה כתבת "היספוקסיה" שברור שהיא שגיאת הגלדה, ונראית כמו שעטנז בין המונחים.

 

כנראה :-)

 

 

התבלבלת רגע בקשר בין הדברים, עזוב שנייה את ויקיפדיה ותנסה להבין את ההסבר הביולוגי שאני אתן. החוסר חמצן ברקמות, נובע מכך שהדם לא מצליח להזרים את החמצן לשם. כידוע, חמצן נע בגוף דרך ההמוגלובין, וכאשר יש היפוקסיה, כלומר חוסר של חמצן בדם, גם החוסר ברקמות לא יאחר לבוא. ישנה היפוקסיה רקמתית, שחמצן לא מגיע לרקמה, או איבר מסויים בגוף (לדוגהמ: המוח), וישנה היפוקסיה כללית, שזה חוסר חמצן כללי בדם. היפוקסימיה היא מושג כללי (של חוסר חמצן בדם), שהמושג היפוקסיה נגזר ממנו, אבל מעולם לא שמעתי מישהו משתמש בו. היפוקסיה בהחלט משמשת כמושג שמתאר חוסר חמצן בדם, כמו שהיא גם יכולה להיות היפוקסיה רקמתית, אנמית ועוד כל מיני דברים שאני לא זוכר, כי מה לעשות זה היה מזמן.

 

תקשיב, אני מבין אותך.

אני לרגע לא רוצה לנסות אפילו לסתור אותך, כנרא הידע שלך גדול משלי.

אני אישית למדתי ככה, זה רשום בספר החובשים בנוסף.

(היפוקסיה-חוסר חמצן ברקמה, כמות החמצן אינה מספיקה על מנת לעמוד בדרישות המטבוליות המינימאליות של הגוף.

היפוקסמיה-מחסור בחמצן בדם.)

 

היפוקסמיה מובילה להיפוקסיה.

 

אבל, ופה האבל הגדול.

יש סוגים של היפוקסיה בהם תאי הגוף לא מצליחים לקבל את החמצן.

ויש אפשרות של כשל במחזור הדם .

אז היפוקסמיה זאת אחת הסיבות להיפוקסיה.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

ניקו - היפוקסיה היא מצב של חסר חמצן - באיבר כשלהו או יותר מכך.

היפוקסמיה הינה חוסר חמצן בדם, והיא מונח שימושי ביותר בידיהם של מי שמשתמשים במדידת לחץ החמצן בדם או ריווי החמצן בדם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

1. כמו שכתבתי - קיימים שלושה מצבי הכרה:

א. הכרה מלאה - אין צורך להרחיב;

ב. מעורפל הכרה - מצב בו האדם מטושטש, לא מבין מה קורה מסביבו, לא מתקשר, אך מגיב לקול ולכאב;

ג. מחוסר הכרה - לא מגיב לקול או לכאב, לא מתקשר עם הסביבה, מלווה בחוסר נשימה בחלק מהמקרים וכתוצאה מכך הלב אינו פועם.

גילוי נאות - הייתי מתנדב במד"א מגיל 15 עד גיל 16.

 

בדיוק מה שלמדתי בקורס מגישי עזרה ראשונה בכיר.

הסתכלתי במחברת בה סיכמתי את החומר זה בדיוק מה שמד"א כותבים ומלמדים.

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם
בדיוק מה שלמדתי בקורס מגישי עזרה ראשונה בכיר.

הסתכלתי במחברת בה סיכמתי את החומר זה בדיוק מה שמד"א כותבים ומלמדים.

 

 

 

 

ל'

 

מע''ר בכיר ? כמה שעות?

 

 

ניקו תראה את התגובה שלי, ערכתי אותה למעלה.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P


×
×
  • תוכן חדש...