Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה כשמאבדים את ההכרה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4879 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לגבי בדיקת הנשימה - שכחתי.

 

לגבי דיפיברילטור - 99.9% מהאנשים לא יודעים לעבוד איתו בכלל.

 

לגבי אמבו - לא תמיד יש, ולא בכל ערכת עזרה ראשונה שיש בכל מקום הוא קייםץ לרוב הוא קיים רק באמבולנסים/רכבי חירום של מתנדבים.

 

לגבי ההנשמות - רק אם יש מכסת כיס זה אפשרי (או אמבו). את מי המסייע יתבע אחרי שיידבק? את הנפגע?

 

אמרת מה שאמרתי.

הקטע עם המחלות-צויין.

ציינתי את האמבו רק בגלל המסנן הויראלי, ראה הקשר שם.

היום כך דיפיברילטור מגיע עם הוראות, על המדבקות מצוייר איפה לשים, הוא נותן הוראות והכל בעברית רהוטה.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ה-GCS הוא מדד המשמש להערכת מצב ההכרה - בקור לנפגעי טראומה, כנראה שכיום גם לבעלי הכרה לקויה מסיבות אחרות - אבל לא מדובר בעלפון, שהוא, לפי הגדרה, מצב קצר וחולף אלא במצבי קומה הממושכים יותר.

עד שהחולה לא מתעורר, לא תוכל לדעת מה אורכו של חוסר ההכרה ולכן כל מצב של חוסר הכרה יקבל אותה הגדרה.

 

מכל הויכוח הזה יצאתי מבולבל- האם מתחילים דירוג ע"פ AVPU ואז עוברים ל- GCS?

לא בדיוק.

 

ברמת העובר אורח\ מע"ר\ חובש- החלוקה היא ל AVPU, כפי שהוזכר.

 

ברמת הפראמדיק\ רופא- מדד GCS הוא זה שמשמש לקביעת רמת ההכרה.

 

גם פראמדיק בשטח יתחיל עם AVPU ובסבב הבא יעריך בעזרת GCS.

 

לעומת זאת, כאשר ניגשים לקבוע מצב של אדם השרוי בקומה, משתמשים בCGS.

 

לכל מי שמנסה להביר פה סכמות החייאה:

 

א. זה לא נכון לעשות זאת בהתכתבות (זוכרים מה קרה להוא שלמד שחייה בהתכתבות אצל מציל ידוע?)

ב. את הכללים הכי חשובים שכחתם:

אל תסכנו את עצמכם.

חייגו 101.

 

כל השאר- בררו לגבי הקורס הקרוב בתחנת מד"א הקרובה לביתכם.

שם גם תוכלו להתנדב ולרכוש נסיון יקר מפז.

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

פורסם
ה-GCS הוא מדד המשמש להערכת מצב ההכרה - בקור לנפגעי טראומה, כנראה שכיום גם לבעלי הכרה לקויה מסיבות אחרות - אבל לא מדובר בעלפון, שהוא, לפי הגדרה, מצב קצר וחולף אלא במצבי קומה הממושכים יותר.

 

עד שהחולה לא מתעורר, לא תוכל לדעת מה אורכו של חוסר ההכרה ולכן כל מצב של חוסר הכרה יקבל אותה הגדרה.

 

 

 

אם אתה מגיע לשב קביעת GCS כבר לא מדובר בעלפון, שכן עלפון נמשך שניות אחדות אולי עד דקה (למרות שזה נראה כנצח)

 

 

לגבי דיפיברילטור - 99.9% מהאנשים לא יודעים לעבוד איתו בכלל.

 

לגבי אמבו - לא תמיד יש, ולא בכל ערכת עזרה ראשונה שיש בכל מקום הוא קייםץ לרוב הוא קיים רק באמבולנסים/רכבי חירום של מתנדבים.

 

 

כל הרעיון שעומד מאחורי דפיברילטור אוטומטי חיצוני (AED, אותו מכשיר שנמצא בסמוך לשלטים עם הברק בשדות לעופה ומקומות דומים) הוא שכל אחד, אבל כל אחד, יכול להפעילו בלי כל תרגול מוקדם. המכשירים פשוטים ביותר עם הוראות הפעלה ב-3 שלבים המלווים קריינות (יש חברות שתרגמו את הקריינות לעברית) ועם איורים ברורים. ניסויים שנערכו הראו שתלמידי כיתות ו' נתנו מכת חשמל לבובות הדמיה תוך 90 שניות לאחר שראו את המכשיר לראשונה בחייהם.

 

בארץ יש חוק שמחייב המצאות דפיברילטור בכל מיני מקומות ציבוריים, כגון חדרי כושר. הבעיה היא שמשרד האוצר גילה שהא יצטרך לממן התקנת המכשירים (שעולים בסביבות $2000 ליחידה) במשרדי ממשלה ומוסדות ציבור אחרים, ומעכב את תיקון התקנות הדרושות ליישום החוק.

 

לגבי אמבו עם מסיכת הנשמה - גם אם הוא קיים מעטים יודעים להשתמש בו נכון, ובניגוד לדפיברילטור נדרשת הדרכה מקצועית בשימוש בו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ספריאל, אתה לא יודע מה יהיה במצב לחץ. יכול להיות שמישהו מיומן יפעיל את המכשיר בחצי דקה בלי לחץ, ובמצב לחץ יפעיל אותו תוך דקה וחצי. אתהלא יכול לצפות תגובות של אנשים במצבי לחץ, אבל אתהצודק בכל מקרה. גם אם ייקח לך שתי דקות, זה שווה את המאמץ.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

כמובן שבמצב לחץ מי שאינו מיומן יהיה יותר איטי, אבל בכל זאת עדיפה הפעלה איטית על ידי עובר אורח על פני המתנה ארוכה לצוות האמבולנס. כמוכן סביר שבמקומות "מועדים לפורענות" יוכשרו מפעילים למכשיר (למשל - מאבטחים בקניון, מדריכים בחדר הכושר וכו') כך שלא יההיה צורך להסתמך על עובר אורח לא מיומן.

הבעיה היחידה תהיה חשש מתביעות, כיון שאצלנו יש בעיה משפטית - מחד חובה לסייע לנפגע בכל דרך, מאידך אין חוק "השומרוני הטוב" המגן על המסייע האקראי מפני תביעות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

קורס 44 זה עדיין מע''ר רגיל :lol:

 

זו התעודה שלי ואני מסייעת במה שאני יודעת ולמה שהוכשרתי.

 

למי שמעוניין יש לי חומר כתוב בנושא.

במידה ותהיה התעניינות אצלם ואשלח .

 

 

 

 

 

 

ל'

108.JPG

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

השם אינו חשוב אלא התוכן המועבר.

 

מה ההבדל בין מע"ר רגיל לבין מע"ר בכיר פרט לשם המפציץ?

(קורס מע"ר רגיל במד"א בהיקפו הוא 60 שעות)

פורסם

אני בחרתי בקורס שיתן לי את הידע הדרוש בהצלת חיים בסיסית,

עד אשר יגיעו כוחות הצלה מיומנים יותר ויקחו אחריות.

בצה"ל/ מג"ב לימדו אותנו בסדיור עזרה ראשונה בסיסית ביותר, חבישות/ חנק/ הנשמה.

הקורסים של מד"א בהיקף של שעות גדול יותר ונותן הרבה יותר מידע וההיקף שלו מבחינת סיוע אפקטיבי יותר.

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

קורס 60 זה בסיסי. מע''ר.

במד''א קורס 88 זה מער בכיר.

בד''כ מער רגיל במד''א עושה מלא השתלמיות, כמו לידה נט''ן תאר''ן ועוד ועוד

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P


×
×
  • תוכן חדש...