Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה כשמאבדים את ההכרה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4879 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
44 שעות.

 

 

 

ל'

 

זה נקרא בכיר ?

זה לא מע''ר ?

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

לא.

הקורס הבא הוא חובשים 146 שעות.

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם
לא.

 

 

 

 

ל'

 

לאחר בירור, בויקיפדיה .

מע''ר בכיר זה קורס 88.

יש בוא השתלמויות מסויימות.

בקיצור, זה למתנדב נוער במד''א שעושה השלמה של 28 שעות לאחר גיל 18.

 

קורס 44 זה עדיין מע''ר רגיל :lol:

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם
מכל הויכוח הזה יצאתי מבולבל- האם מתחילים דירוג ע"פ AVPU ואז עוברים ל- GCS?

 

הדירוג הכי בסיסי.

הכרה מלאה- תגובה הגיונית לגירוי מילולי.

הכרה מעורפלת- תגובה חלשה לגירוי פיזי.

חוסר הכרה-חוסר תגובה לשום גירוי.

 

אם חו''ח תיתקל במקרה כזה. תוכל לתת דיווח למד''א על פי זה.

AVPU הוא מדד יותר מתקדם.

הGCS הרבה יותר מתקדם ובו אין לי מושג איך משתמשים.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

ה-GCS הוא מדד המשמש להערכת מצב ההכרה - בקור לנפגעי טראומה, כנראה שכיום גם לבעלי הכרה לקויה מסיבות אחרות - אבל לא מדובר בעלפון, שהוא, לפי הגדרה, מצב קצר וחולף אלא במצבי קומה הממושכים יותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ה-GCS הוא מדד המשמש להערכת מצב ההכרה - בקור לנפגעי טראומה, כנראה שכיום גם לבעלי הכרה לקויה מסיבות אחרות - אבל לא מדובר בעלפון, שהוא, לפי הגדרה, מצב קצר וחולף אלא במצבי קומה הממושכים יותר.

 

:mm_yeah:

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

עזבו אתכם שטויות. הכי חשוב זה כשתגיעו לנפגע - שתבינו מה המצב שלו ולא תטעו ותגרמו נזק.

 

השלבים הכי פשוטים בלי להכנס לאנטומיה של הגוף:

 

1. תוודאו שהנפגע בהכרה - תדברו איתו ותוך כדי תלחצו על שריר הטרפז משני הצדדים;

2. אם הוא לא מגיב - הוא לא בהכרה. סלקו נוזלים מהפה, וזה יהיה מגעיל, אבל תעשו את זה, עדיף עם כפפות;

3. תתחילו בעיסויי לב, רציפים בלי הפסקה, עד שמד"א יגיעו;

4. תוודאו שמי שמזמין אמבולנס מוסר את הפרטים המלאים לגבי:

 

1. מיקום;

2. תיאור המקרה לפי ההבנה;

3. פירוט הפעולות שבוצעו/מבוצעות;

4. אם המוקדם מנחה אתכם לבצע פעולות - תקשיבו לו!;

5. ולא לנתק לפני שהאמבולנס מגיע!.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם
עזבו אתכם שטויות. הכי חשוב זה כשתגיעו לנפגע - שתבינו מה המצב שלו ולא תטעו ותגרמו נזק.

 

השלבים הכי פשוטים בלי להכנס לאנטומיה של הגוף:

 

1. תוודאו שהנפגע בהכרה - תדברו איתו ותוך כדי תלחצו על שריר הטרפז משני הצדדים;

2. אם הוא לא מגיב - הוא לא בהכרה. סלקו נוזלים מהפה, וזה יהיה מגעיל, אבל תעשו את זה, עדיף עם כפפות;

3. תתחילו בעיסויי לב, רציפים בלי הפסקה, עד שמד"א יגיעו;

4. תוודאו שמי שמזמין אמבולנס מוסר את הפרטים המלאים לגבי:

 

1. מיקום;

2. תיאור המקרה לפי ההבנה;

3. פירוט הפעולות שבוצעו/מבוצעות;

4. אם המוקדם מנחה אתכם לבצע פעולות - תקשיבו לו!;

5. ולא לנתק לפני שהאמבולנס מגיע!.

 

מה עם בדיקת דופק ?

אם יש דופק בדיקת נשימה?

אם יש סיכוי להימצאות דיפיברילטור במקום לא להביא?

הקטע עם ההנשמות זה בגל להמחלות, בכל אמבו יש מסנן ויראלי, כל פוקטמאסקט מסננת את החיידקים.

אם יש פוקט מאסק או אמצעתי אחר לעסות 30 עיסויים ואז 2 הנשמות 5 פעמים ואז שום בדיקת דופק. ואז אם אין עוד פעם 5 פעמים

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

אני לא חושב שלימוד ע״ר צריך להתבצע כאן על גבי האינטרנט, ללא קשר לטיב הכשרתם של הכותבים. מומלץ מאוד לעבור קורס ע״ר בהיקף כלשהו- משפר את אחוזי השרידות של הנפגע לו מגישים עזרה, משפיע על קבלת החלטת המוקד איזה אמבולנס לשלוח. לא פעם הגענו עם אמבולנס לבן רגיל לאירוע שדרש פארמדיק/רופא בגלל דיווח לא ברור.

 

כל פרט שמדווח משפיע על סוג האמבולנס שמגיע ועל הציוד שהוא מביא איתו.

באחד המקרים שאני זוכר דווח על אדם שלא חש בטוב, כשהגענו הסתבר שהאדם מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק.

פורסם
אני לא חושב שלימוד ע״ר צריך להתבצע כאן על גבי האינטרנט, ללא קשר לטיב הכשרתם של הכותבים. מומלץ מאוד לעבור קורס ע״ר בהיקף כלשהו- משפר את אחוזי השרידות של הנפגע לו מגישים עזרה, משפיע על קבלת החלטת המוקד איזה אמבולנס לשלוח. לא פעם הגענו עם אמבולנס לבן רגיל לאירוע שדרש פארמדיק/רופא בגלל דיווח לא ברור.

 

כל פרט שמדווח משפיע על סוג האמבולנס שמגיע ועל הציוד שהוא מביא איתו.

באחד המקרים שאני זוכר דווח על אדם שלא חש בטוב, כשהגענו הסתבר שהאדם מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק.

 

100% אבל להבנה הכללית זה גם טוב.

אתה חובש? נהג?

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם
כנראה :-)

 

אז היפוקסמיה זאת אחת הסיבות להיפוקסיה.

 

בדיוק :) אין חמצן בדם, לא יהיה גם ברקמות.

אל תמהר לסמוך על הידע שלי, אני כבר לא זוכר הרבה ממה שלמדתי באנטומיה, אבל זה מעניין מאוד.

 

ניקו - היפוקסיה היא מצב של חסר חמצן - באיבר כשלהו או יותר מכך.

היפוקסמיה הינה חוסר חמצן בדם, והיא מונח שימושי ביותר בידיהם של מי שמשתמשים במדידת לחץ החמצן בדם או ריווי החמצן בדם.

 

מעניין לדעת תודה. בספרי לימוד שלי נתקלתי במושג היפוקסיה, גם כאשר תיארו חוסר חמצן בדם. או שאולי אני לא זוכר נכון.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
בדיוק :) אין חמצן בדם, לא יהיה גם ברקמות.

אל תמהר לסמוך על הידע שלי, אני כבר לא זוכר הרבה ממה שלמדתי באנטומיה, אבל זה מעניין מאוד.

 

 

 

מעניין לדעת תודה. בספרי לימוד שלי נתקלתי במושג היפוקסיה, גם כאשר תיארו חוסר חמצן בדם. או שאולי אני לא זוכר נכון.

 

כמו שרשמתי באותה תגובה.

גם בספרים שאני מכיר מצויינים המושגים איך שכתבתי.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם
מה עם בדיקת דופק ?

אם יש דופק בדיקת נשימה?

אם יש סיכוי להימצאות דיפיברילטור במקום לא להביא?

הקטע עם ההנשמות זה בגל להמחלות, בכל אמבו יש מסנן ויראלי, כל פוקטמאסקט מסננת את החיידקים.

אם יש פוקט מאסק או אמצעתי אחר לעסות 30 עיסויים ואז 2 הנשמות 5 פעמים ואז שום בדיקת דופק. ואז אם אין עוד פעם 5 פעמים

 

לגבי בדיקת הנשימה - שכחתי.

 

לגבי דיפיברילטור - 99.9% מהאנשים לא יודעים לעבוד איתו בכלל.

 

לגבי אמבו - לא תמיד יש, ולא בכל ערכת עזרה ראשונה שיש בכל מקום הוא קייםץ לרוב הוא קיים רק באמבולנסים/רכבי חירום של מתנדבים.

 

לגבי ההנשמות - רק אם יש מכסת כיס זה אפשרי (או אמבו). את מי המסייע יתבע אחרי שיידבק? את הנפגע?

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:


×
×
  • תוכן חדש...