Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה קורה כשמאבדים את ההכרה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4877 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

חוסר הכרה יכול לנבוע מסיבות מרובות, ודרגת הערפול\נתק מהסביבה יכולה להיות שונה מארוע לארוע.

הסיבות לאבדן הכרה רבות, וכל ארוע מצריך הערכה על ידי רופא. יש מקרים בהם אבדן ההכרה מהווה תגובה לגרוי כלשהו והסכנה שהם מייצגים לגבי העתיד קטנה, ויש מקרים המהווים סימן למצב שעלול להיות מסכן חיים בעתיד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יש רמות שונות של אובדן הכרה:

1. מגיב לקול

2. מגיב לכאב

3. לא מגיב בכלל.

אם לא מגיב בכלל יכול להיות שיש נשימה ויכול להיות שאין.

אם אין נשימה יכול להיות שיש דופק ויכול להיות שאין.

אם אין דופק אז תוך 6 דקות יש נזק מוחי.

 

לכן סדר הפעולות במחוסר הכרה:

1. בדיקת הכרה באופן מילולי. אם אין תגובה -

2. בדיקת הכרה באופן פיזי - אם אין תגובה -

3. בדיקת נשימה - אם יש נשימה אז מרימים את הרגליים לשיפור זרימת הדם לראש. אם אין נשימה -

4. בדיקת דופק- אם יש דופק - ביצוע הנשמות בלבד. אים אין דופק -

5. ביצוע עיסויי חזה.

פורסם

1. נזק מוחי מתפתח תוך 4 דקות מדום לב.

2. אני לא מעודכן מה מלמדים כיום בקורסי החייאה, אבל בדום לב (מסיבה לבבית) הוכח שההנשמה מפה לפה אינה מועילה וכנראה אף מזיקה - ומה שחשוב הוא רצף העיסוי. אני מדבר על החיאה בסיסית ולא על צוות מיומן ומצוייד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כשאתה חוטף נוק אאוט, אתה מעורפל משהו כמו 5 דקות. שומע רעשים, אבל לא מגיב יותר מדי. אחר כך זה עובר.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

טוב. בואו נעשה קצת סדר.

 

1. כמו שכתבתי - קיימים שלושה מצבי הכרה:

 

א. הכרה מלאה - אין צורך להרחיב;

ב. מעורפל הכרה - מצב בו האדם מטושטש, לא מבין מה קורה מסביבו, לא מתקשר, אך מגיב לקול ולכאב;

ג. מחוסר הכרה - לא מגיב לקול או לכאב, לא מתקשר עם הסביבה, מלווה בחוסר נשימה בחלק מהמקרים וכתוצאה מכך הלב אינו פועם;

 

2. דרכי פעולה:

 

א. הרחק את הנפגע ממקור סכנה, וודא כי הוא לא מהווה סכנה לעצמו (הרחק אותו מכביש, נפולת אבנים, או כל דבר כזה או אחר). וודא כי אין נוזלים בפיו של הנפגע, בכדי למנוע חנק ע"י הנוזלים או הדם הקיימים בפה הנפגע (נוזלים מרחיקים עם הידיים. זה מגעיל, אבל מציל חיים);

 

ב. אם אתה לא בטוח מה קורה עם הנפגע, נסה לגרות אותו באמצעות קול - הגיב? יופי. תמשיך לדבר איתו, עד שמד"א מגיעים. לא מגיב לקול? גרה אותו בכאב ע"י לחיצה חזקה על שריר הטרפז או חיכוך בעצם החזה (זה כואב);

 

ג. אם האדם לא מגיב - לא לכאב ולא לקול, וודא כי הוא נושם כך:

 

1. הנח את כף ידך מתחת לנחירי האף. אם אתה מרגיש אוויר, נסה להעיר את הנפגע. אם לא, הנח את ראשך סמוך לבית החזה של הנפגע, ותרגיש עם החזה עולה ויורד. אם לא - החל בביצוע החייאה:

 

א. אם יש לך מסכת כיס, בצע הנשמות ביחס של 30:5 - 30 עיסויים על 5 הנשמות;

ב. אם אין לך מסכת כיס, בצע רק עיסויים, בקצב של 100 לדקה;

 

בצע זאת עד שמד"א יגיעו. העיסויים מפעילים את הלב באופן מכאני (ולא אוטומטי, ע"י הקוצב הטבעי) ומאפשר הזרמת דם, וחימצון ע"י החמצן הנכנס לגוף מהפה.

 

על פי הנחיות מד"א, אין לבצע הנשמות ללא מסכת כיס על מנת למנוע הדבקה במחלות הקיימות אצל הנפגע.

 

כשמד"א מגיעים, יש להפ דיפיברילטור שנותן מכות חשמל, ואמבו שמאפשר הנשמה בטוחה. במידה הצורך הם גם מחדירים חומרים שמרפים את הנפגע ומאפשרים עבודה טובה יותר ואז הם מפנים.

 

חשוב! אם לנפגע קיימים שטפי דם, עדיף קודם להעיר מאשר לטפל בשטפי דם, גם אם הם חיצוניים ולא פנימיים.

 

גילוי נאות - הייתי מתנדב במד"א מגיל 15 עד גיל 16.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

נעשה קצת סדר - אם אין דופק אז בטוח אין נשימה והאדם יהיה ללא הכרה. אם יש נשימה אזי בהכרח יהיה דופק, אבל הבן אדם יכול להיות ללא הכרה.

אובדן הכרה לא בהכרח מעיד על היעדר נשימה, ויכול להיות שאדם לא יגיב לגירויים אך עדיין ינשום.

 

אם אין דופק (או שהלב סתם מפרפר כמו במקרה של פרפור חדרים) אזי אין גם אספקת דם למוח, וזה עלול לגרום לנזק מוחי תוך מספר דקות (משהו בין 4 ל-6 דקות, תלוי את מי שואלים).

 

לגבי אבדן ההכרה - כמו שמישהו אמר כאן, אבדן ההכרה הוא בעצם מנגנון שמתרחש במקרים בהם אין מספיק דם (או יותר נכון חמצן) שזורם למוח (למשל אחרי מאמץ רב, התרגשות וכדומה), ולכן הגוף בעצם נוקט בפעולות שונות על מנת למנוע נזק מוחי. כמובן שיש גם מקרים אחרים כמו שציינו פה, למשל כאב בעוצמה מאוד גבוהה שגורם לאבדן הכרה.

פורסם

לא קראתי הכל אבל ככה:

 

ההגדרה המלאה- מחוסר הכרה, אדם שאינו מגיב לגירויים חיצוניים כלל.

 

 

AVPU אלו הדרגות של ההכרה.

 

A-ALERT. [הכרה מלאה]

V-VOICE מגיב לקול

P-PAIN [מגיב לכאב כמו בלחיצה על שריר הטרפז ולא על העצם כמו שנכתב!]

U-UN משהו. [חוסר הכרה, לא מכיר לכלום.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

אנרכי, לא לחיצה על העצם, אלא שפשוף חזק. תאמין לי, זה מאוד מאוד כואב. זה אחלה רגישות. אם הבנאדם מתאמן, והלחיצה בשריר הטרפז לא מזיזה לו?

 

וגדי - כאב חזק מאוד יגרום לעילפון. זה שונה מאובדן הכרה.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

עילפון הוא צורה מסויימת של אבדן הכרה. העלפון הנובע מכאב הוא רק אחד מסוגי העלפון, אם כי אחד הנפוצים שבהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עילפון הוא לא אובדן הכרה, אלא ערפול הכרה, כי האדם עדיין מגיב בדרך כלשהי.

 

קיימים עלפונות מכאב, מצב בריאותי, מחומרים שונים, מסמים, מהתרגשות יתר, התייבשות ועוד.

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

roeibf- עם כל הכבוד, אתה טועה ומטעה.

 

מצב הכרה נקבעת (כפי שצויין ע"י יוסי, אנרכי) לאחר מספר בדיקות לפי הסדר הבא:

קריאה לאדם בקול

מחיאת כף או יצירת רעש חריג

גרימת כאב/גירוי פיזי (מתבצע ע"י צביטת שרירי הטרפז, שפשוף סטרנום או משיכת פיטמה).

ורמות ההכרה הם

Awake

Verbal

Pain

Unconscious

או בקיצור AVPU

 

מצב Awake הכרה מלאה (נניח מצב ההכרה כרגע).

מצב Verbal - תגובה לקול/קריאה, האדם מגיב לשאלות אך בצורה שונה מאשר במצב Awake ולעיתים מגיב ללא קשר לשאלות- כל עוד מגיב כבר טוב.

מצב Pain אין תגובה לקול אך יש תגובה לכאב, בצביטת הטרפזים האדם ינסה להתקפל ולהפסיק את הכאב.

מצב Unconscious כאשר אין תגובה לקול או לכאב האדם מחוסר הכרה.

 

אין כל קשר בין מצבי הכרה לדופק/נשימה.

 

יש סכנה במצב Unconscious בו כל השרירים רפויים ומתרחש מצב של צניחת בסיס לשון (שריר רפוי שנוחת על קנה הנשימה).

מצב מסוכן בו האדם יכול להחנק.

 

ממליץ בחום לעבור קורס מגישי עזרה ראשונה- לא פעם חניכי קורס כזה מצילים חיים.

פורסם

יש מצב שהתעלפתי\איבדתי הכרה (מה ההבדל??) בעבר ואני לא זוכר? :|

 

מדובר על שנים מן הסתם..

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
אנרכי, לא לחיצה על העצם, אלא שפשוף חזק. תאמין לי, זה מאוד מאוד כואב. זה אחלה רגישות. אם הבנאדם מתאמן, והלחיצה בשריר הטרפז לא מזיזה לו?

 

וגדי - כאב חזק מאוד יגרום לעילפון. זה שונה מאובדן הכרה.

 

מישהו פה רשם לחיצה על העם בין הכתף לצוואר, וזה לא נכון.

סתם שתידע, לא משתמשים בשפשוף הסטרנום כבר הרבה זמן.

 

roeibf- עם כל הכבוד, אתה טועה ומטעה.

 

מצב הכרה נקבעת (כפי שצויין ע"י יוסי, אנרכי) לאחר מספר בדיקות לפי הסדר הבא:

קריאה לאדם בקול

מחיאת כף או יצירת רעש חריג

גרימת כאב/גירוי פיזי (מתבצע ע"י צביטת שרירי הטרפז, שפשוף סטרנום או משיכת פיטמה).

ורמות ההכרה הם

Awake

Verbal

Pain

Unconscious

או בקיצור AVPU

 

מצב Awake הכרה מלאה (נניח מצב ההכרה כרגע).

מצב Verbal - תגובה לקול/קריאה, האדם מגיב לשאלות אך בצורה שונה מאשר במצב Awake ולעיתים מגיב ללא קשר לשאלות- כל עוד מגיב כבר טוב.

מצב Pain אין תגובה לקול אך יש תגובה לכאב, בצביטת הטרפזים האדם ינסה להתקפל ולהפסיק את הכאב.

מצב Unconscious כאשר אין תגובה לקול או לכאב האדם מחוסר הכרה.

 

אין כל קשר בין מצבי הכרה לדופק/נשימה.

 

יש סכנה במצב Unconscious בו כל השרירים רפויים ומתרחש מצב של צניחת בסיס לשון (שריר רפוי שנוחת על קנה הנשימה).

מצב מסוכן בו האדם יכול להחנק.

 

ממליץ בחום לעבור קורס מגישי עזרה ראשונה- לא פעם חניכי קורס כזה מצילים חיים.

 

 

A-ALERT

בU זה משהו אחר.

[סתם להרחבה :) ]

עילפון זה איבוד הכרה זמני, זאת ההגדרה.

במצב של שרירים רפויים יכול לצנוח בסיס הלשון, מה שיגרום להיספוקסיה [חוסר חמצן במוח] ומוות.

אז גם אם אין לכם ממש משוג מה אתם עושים, שתיתקלו חו''ח במחוסר הכרה, תטו את הראש שלו לאחור.

כמו שהבחור שצוטט אמר, אין שום קשר בין איבוד הכרה לדופק\נשימה.

בלחיצה על שריר הטרפז יש ללחוץ על שני השרירים, משני הצדדים .

בשביל לבטל ספק של שבץ ושיתוק בהצלבה.

 

 

עריכה:

unresponsive זה הU :)

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין במפץ הגדול? מזל טוב, גם לך יש תאוריה דמיונית. :-P

פורסם

רועי, צר לי, אבל אתה טועה ומטעה.

עילפון הוא התרגום לעברית של המונח syncope, ובהחלט מדובר באבדן הכרה חולף שסיבתו חוסר אספקת דם (חולף) למוח. יש שורה ארוכה של סיבות אפשריות לתופעה זו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...