Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך: החלפת נורות בפנל מזגן ובשעון. ברלינגו/פרטנר 2003-2012 (דרך פשוטה יותר במס' 14)


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 3699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כלים דרושים:

מברג שטוח קטן

מברק טורקס (כוכב) T20

פלייר קטן.

 

זמן: כשעה וחצי לפחות, למי שמבצע בפעם ראשונה.

 

שלב ראשון: פירוק תא חפצים מסביב לשעון זמן.

 

להתחיל מהחלק הקרוב יותר לנהג, צד ימין ושמאל. אחר כך החלק היותר רחוק:

 

attachment.php?attachmentid=324171&stc=1&d=1359736312

 

attachment.php?attachmentid=324172&stc=1&d=1359736326

 

לאחר שהתא בחוץ, פותחים שני ברגים שתופסים את החיפוי הכסוף (שחור בחלק מהדגמים) של הקונסולה:

attachment.php?attachmentid=324173&stc=1&d=1359736326

 

attachment.php?attachmentid=324174&stc=1&d=1359736326

 

מפרקים את הרדיו ופותחים שני ברגים שנמצאים מעל הרדיו:

 

attachment.php?attachmentid=324175&stc=1&d=1359736326

 

attachment.php?attachmentid=324177&stc=1&d=1359736326

 

מפרקים את המסגרת של הרדיו (עם המסגרת של הרדיו צריך להלחם, לקפל פנימה את כל השיניים שתופסות אותה למקום).

 

attachment.php?attachmentid=324176&stc=1&d=1359736326

 

בשלב זה, בעדינות ועם קצת עזרה של מברג שטוח קטן מושכים את חיפוי הקונסולה ומפרקים אותו מהמקום.

הוא תפוס עם כמה קליפסים בהיקף שלו, הפירוק במשיכה.

 

attachment.php?attachmentid=324179&stc=1&d=1359736896

1 (14).JPG

1 (15).JPG

1 (16).JPG

1 (17).JPG

1 (19).JPG

1 (22).JPG

1 (20).JPG

1 (23).JPG

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

דוחפים את הפנל פנימה:

 

attachment.php?attachmentid=324259&stc=1&d=1359756786

 

השלב הכי קשה - ניתוק כבלים של מדפי כיוון זרימת אוויר ושל מדף החימום מהמנופים שלהם.

 

יש לפעול בזהירות, הפעלת כוח רב תגרום לשבירת המנופים.

 

מפרקים את קליפסי המתכת על ידי הכנסת אצבע מאחורי הקליפס ומשיכה.

לאחר מכן מנתקים את הכבלים מהמנופים.

 

יש 3 כבלים - שניים של כיוון אוויר ואחד של חימום.

 

attachment.php?attachmentid=324260&stc=1&d=1359756844

 

attachment.php?attachmentid=324261&stc=1&d=1359756895

 

ניתוק כבל מהמנוף:

 

attachment.php?attachmentid=324262&stc=1&d=1359756924

 

ניתוק פלג חשמלי של המאוורר הפנימי:

 

attachment.php?attachmentid=324263&stc=1&d=1359756968

 

בשלב זה מתחילים לשחק עם הפנל על מנת למקם אותו בתנוחה הנוחה ביותר להחלפת נורות.

 

ניסיתי במשך כחצי שעה לפרק את הפנל לגמרי החוצה - לא הצלחתי. הוא פשוט לא עובר דרך הפתח הקיים.

אבל גם כשהפנל בפנים, יש גישה סבירה להחלפת נורות.

 

attachment.php?attachmentid=324264&stc=1&d=1359757017

 

עם פלייר קטן שולפים את הנורה יחד עם הבית, מחליפים נורה שרופה בחדשה ומחזירים.

כמובן שמחליפים את כל הנורות (יש 3 בס"כ), גם את אלו שלא שרופות. סוג נורה - 1.2W, נורה ללוח שעונים ללא בסיס.

 

attachment.php?attachmentid=324265&stc=1&d=1359757094

 

attachment.php?attachmentid=324266&stc=1&d=1359757147

1 (27).JPG

1 (28).JPG

1 (29).JPG

1.jpg

1 (1).jpg

1 (2).jpg

1 (3).jpg

1 (4).jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזיזים את ידיות הבקרה - חימום, כיוון אוויר - על מנת להזיז את המנופים ולאפשר גישה לנורה:

 

attachment.php?attachmentid=324197&stc=1&d=1359739895

 

לאחר שכל הנורות הוחלפו מחברים את הפלג החשמלי ומדליקים אורות.

הכל דולק? יופי, אפשר להרכיב את החלקים בחזרה.

 

כבל שחור הולך למנוף השחור, כבל אפור למנוף האפור וכחול לכחול.

 

חשוב מאוד למקם את הסיכוך של הכבל בדיוק בתושבת, אחרת המדפים לא יפעלו מדוייק.

 

שימו לב לחצים ירוקים.

 

attachment.php?attachmentid=324199&stc=1&d=1359740410

 

attachment.php?attachmentid=324200&stc=1&d=1359740410

 

אחרי שהכבלים מחוברים, לא נשאר הרבה מה לעשות, הכל חוזר למקום בסדר הפוך לפירוק.

תוצאה סופית:

 

attachment.php?attachmentid=324201&stc=1&d=1359740620

 

בהזדמנות זו הוחלפה גם נורה לשעון זמן:

 

attachment.php?attachmentid=324203&stc=1&d=1359740744

 

 

attachment.php?attachmentid=324204&stc=1&d=1359740778

 

attachment.php?attachmentid=324205&stc=1&d=1359740778

 

 

תודה.

1 (10).jpg

1 (12).jpg

1 (13).jpg

1 (30).jpg

1 (6).jpg

1 (7).jpg

1 (9).jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, קודם כל שאפו על העבודה.

 

הערה קטנה, לפעם הבאה שלך, ולאחרים שיעשו...

 

אין צורך לפתוח את הברגים של הפאנל מזגן ולפרק את הכבלים.

 

מוציאים את החלק השחור של הפאנל מזגן, ואז המנורות גלויות לעין. שולפים אותם מהבית נורה( ללא סיבוב, פשוט מושכים אותם)

 

ומחליפים אותם.

 

זה חוסך המון, המון זמן והמון עצבים.

 

בכל אופן כל הכבוד.

 

אסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, חשבתי על זה כמבון, אבל חששתי להרוס את הפנל. אנסה בפעם הבא.

 

אגב, אין שום עצבים, החלפתי כבר פעמיים וזה די פשוט גם בדרך שהצגתי.

 

 

תוכל להסביר איך מוציאים את כל הפנל החוצה, במידה ורוצים להחליף אותו?

 

 

על הדרך, פירקתי גם לוח שעונים, ראוי לציין פירוק קל מאוד עם בורג אחד, לוקח בדיוק 20 שניות.

בדור הקודם היה צריך לפרק המון פלסטיקים מסביב, מסובך פי 100. מספר הקונקטורים ירד מ 5 ל 1.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שאני אסביר (מיחזרתי תמונה שלך וסימנתי עליה)

איפה שיש סימנים עגולים, מכניסים מברג שטוח דק, ומוציאים את החלק השחור.

מאחורי החלק השחור יהיו 3 נורות שמחליפים אותם במשיכה. לא צריך להוציא אפילו את הבית נורה.

 

הבעיה עם הכבלים, שצריך להחזיר את זה בדיוק איך שיצאו, כדי שהבורר ימשוך את הכבל לכל אורך המהלך.

 

אני אישית שנאתי לגעת בכבלים, אבל אולי בגלל שאני רוצה שהכל יהיה מושלם, ועד שזה לא ככה, אני לא אעזוב את זה.

1 (26).JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסי, תודה,

 

השאלה שלי הייתה איך מוציאים החוצה את כל היחידה עם 3 בוררים ולא את הפלסטיק השחור הדק.

 

היחידה מסרבת לצאת, איך שלא מסובבים אותה.

 

לגבי הזזת כבלים - הזזתי אותם לכל הכיוונים חופשי. לפי הבנתי זה לא משפיע על כלום, כל עוד אתה מחזיר את הסיכוך בדיוק למקום, ונועל אותו עם הקליפס. כאמור זה פורק אצלי פעמיים וכל המדפים מתפקדים בסדר גמור. מיקום המדפים נקבע על ידי המנוף של הבורר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסי, תודה,

 

השאלה שלי הייתה איך מוציאים החוצה את כל היחידה עם 3 בוררים ולא את הפלסטיק השחור הדק.

 

היחידה מסרבת לצאת, איך שלא מסובבים אותה.

 

לגבי הזזת כבלים - הזזתי אותם לכל הכיוונים חופשי. זה לא משפיע על כלום, כל עוד אתה מחזיר את הסיכוך בדיוק למקום, ונועל אותו עם הקליפס. כאמור זה פורק אצלי פעמיים וכל המדפים מתפקדים בסדר גמור. מיקום המדפים נקבע על ידי המנוף של הבורר.

 

זאת הנקודה. אין צורך להוציא את כל היחידה. שולפים את הבוררים וכל המלבן השחור. היחידה נשארת במקום,

ואפילו אין צורך לפתוח את הברגים של היחידה. זה חוסך המון, המון זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה הבנתי כמובן, כשהסברת בפעם הראשונה.

 

ברור שזה חוסך את ההתעסקות עם הכבלים. סתם מעניין אותי איך היחידה מתפרקת החוצה, בלי קשר להחלפת נורות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה, מצטער לא הבנתי אותך.

 

זה קליפסים. מכניסים את המברג בין גוף היחידה הלבן לבין החלק השחור במקומות שסימנתי וזה יוצא החוצה.

 

האמת, מי שעושה את זה בפעם הראשונה, חושב שזה עומד להשבר, אבל אחרי 4 מקומות אתה רואה שזה אוטוטו בחוץ.

אין מצב לשבור את זה, זה פלסטיק מאוד גמיש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להוציא את היחידה זה לפרק חצי אוטו. צריך לפרק את הדשבורד. אין צורך להוציא אותו לגמרי החוצה, אלא לשחרר אותו ולהזיז

אותו קדימה קצת כדי שיהיה אפשר להוציא את היחידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ברור שזה חוסך את ההתעסקות עם הכבלים. סתם מעניין אותי איך היחידה מתפרקת החוצה, בלי קשר להחלפת נורות.

 

ניתן להוציא את הפאנל החוצה, לעיתים זה דורש אקרובטיקה עם החלק עצמו ו/או קצת כח, אבל הדרך הטובה ביותר והיעילה+מהירה ביותר היא כמו שאסי ציין, להסיר את הכיסוי הקדמי מבלי לפרק כלום אחורה ופשוט לשלוף את הנורות עם שפיץ-פלייר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

עברה שנה בערך ושוב פעם אחת הנורות נשרפה.

 

הפעם החלפתי ללא פירוק של הפנל, אלא בדרך שאסי ואיציק הסבירו.

 

אכן הרבה יותר פשוט, לקח רבע מהזמן.

 

בתמונה מיקום הקליפסים מסומן בחצים ירוקים.

 

לא לסובב את הבוררים כשהפלסטיק השחור מפורק, אחרת יהיה צורך לשחק איתם ולמצוא את הנקודה המדוייקת בהרכבה חזרה.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה הנורה החזיקה אבל שנה בלבד? אני יודע שהנורות האלה (W5W) מחזיקות זמן רב יותר.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...