Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדריך: החלפת נורות בפנל מזגן ובשעון. ברלינגו/פרטנר 2003-2012 (דרך פשוטה יותר במס' 14)


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 3703 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שתי סיבות:

 

1. האוטו עשה בשנה הזו 50.000 ק"מ, ובחלק גדול מהזמן עם אורות דלוקים.

2. זו נורה סינית מהסוג הזול ביותר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האם אתה רוכש את הנורה יחד עם בית הפלסטיק שלה?

אני נתקל באותה הבעיה, אך בתי הפלסטיק מתפוררים עקב גילם המופלג ואינני מצאתי כאלה (האמת שלא חיפשתי הרבה)

 

תודה

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הנורות שהחלפתי בכל הרכבים שלי בעבר ובהווה היו ללא הבית. נורות בלבד.

לא נתקלתי בתופעה של בתי נורות מתפוררים. גם לא במכוניות בנות 15+.

 

בחלק מהמקרים הם הצהיבו עד מאוד אבל עדיין היו שמישים.

 

אני חושב שאין שום בעיה לרכוש את בתי הנורות האלו. זה משהו סטנדרטי שקיים ברוב הרכבים.

 

 

 

שאלה בנשוא אחר- שמתי לב שאותן נורות בדיוק בלוח שעונים מחזיקות הרבה יותר זמן מאשר בפנל מזגן.

 

זה לא משהו מקרי אלא חזר על עצמו ב 3-4 מכוניות אצלי.

 

יש למישהו מושג מדוע?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד שבפונטו 98 שלי זה בדיוק ההיפך,

קניתי את הרכב עם 4-5 נורות שרופות בלוח המחוונים, ואף נורה שרופה בפאנל מזגן.

 

בנוגע לבתי המנורות, אני לא מצליח למצוא את השם שלהם.

בהתחלה הייתי בטוח שמדובר ב T5. אבל כשניסיתי להרכיב, שמתי לב שב T5 הקוטר גדול בממש מעט, והפינים טיפה יותר רחבים. אז זה לא מצליח להיכנס.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הנורות שהחלפתי בכל הרכבים שלי בעבר ובהווה היו ללא הבית. נורות בלבד.

לא נתקלתי בתופעה של בתי נורות מתפוררים. גם לא במכוניות בנות 15+.

 

בחלק מהמקרים הם הצהיבו עד מאוד אבל עדיין היו שמישים.

 

אני חושב שאין שום בעיה לרכוש את בתי הנורות האלו. זה משהו סטנדרטי שקיים ברוב הרכבים.

 

 

 

שאלה בנשוא אחר- שמתי לב שאותן נורות בדיוק בלוח שעונים מחזיקות הרבה יותר זמן מאשר בפנל מזגן.

 

זה לא משהו מקרי אלא חזר על עצמו ב 3-4 מכוניות אצלי. - האם יש דימר לתאורת לוח השעונים שלא קשור לתאורת פנל המזגן ?

 

יש למישהו מושג מדוע?

בפעם הבא קנה חבילה של 10 מנורות תוצרת HELLA והמנורה תחזיק לך כמה שנים (מניסיון בגולף הקודמת).

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דימר. לפעמים שוכחים מדבר כ"כ פשוט שנמצא ממש על פני השטח.

 

הדימר אכן משפיע על לוח שעונים בלבד. כיוונתי אותו פעם אחת כשהאוטו היה חדש - לא על המקסימום - ומאז לא נגעתי בו.

זה כמובן עונה על השאלה. תודה!

 

לגבי הנורות:

ברור לי שנורות של פירמות נורמאליות מחזיקות הרבה יותר, פי 3 וגם פי 5 מסיניות.

 

אבל אתה יודע איך זה - עד שיש לך זמן להתעסק בזה - אתה נזכר שאין נורות ואז מוצא באיזו קופסה חבילה של נורות סיניות שקנית בגיל 20. ואומר לעצמך - יאללה נו...בפעם הבאה נרכיב משהו נורמאלי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דימר. לפעמים שוכחים מדבר כ"כ פשוט שנמצא ממש על פני השטח.

 

הדימר אכן משפיע על לוח שעונים בלבד. כיוונתי אותו פעם אחת כשהאוטו היה חדש - לא על המקסימום - ומאז לא נגעתי בו.

זה כמובן עונה על השאלה. תודה!

 

לגבי הנורות:

ברור לי שנורות של פירמות נורמאליות מחזיקות הרבה יותר, פי 3 וגם פי 5 מסיניות.

 

אבל אתה יודע איך זה - עד שיש לך זמן להתעסק בזה - אתה נזכר שאין נורות ואז מוצא באיזו קופסה חבילה של נורות סיניות שקנית בגיל 20. ואומר לעצמך - יאללה נו...בפעם הבאה נרכיב משהו נורמאלי.

ענית לעצמך.

 

אורך חיי מנורת חוט להט מאוד מושפע ממתח העבודה. לדוגמא הורדת המתח ב-5 אחוז תגדיל את אורך חיי המנורה בלפחות 75 אחוז לעומת המתח הנומינלי שאליו מתוכננת המנורה.

הורדת המתח ב-10 אחוז יכולה להכפיל ואף לשלש את אורך חיי המנורה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, אני יודע את זה כמובן. פשוט שכחתי שיש דימר.

 

 

אוסיף עוד שנורות להט לרוב נשרפות ברגע ההדלקה, ולכן אם יש דימר סיבובי (כמו בבית) שמאפשר הדלקה הדרגתית - אורך חיי הנורה גודל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי, קודם כל שאפו על העבודה.

 

הערה קטנה, לפעם הבאה שלך, ולאחרים שיעשו...

 

אין צורך לפתוח את הברגים של הפאנל מזגן ולפרק את הכבלים.

 

מוציאים את החלק השחור של הפאנל מזגן, ואז המנורות גלויות לעין. שולפים אותם מהבית נורה( ללא סיבוב, פשוט מושכים אותם)

 

ומחליפים אותם.

 

זה חוסך המון, המון זמן והמון עצבים.

 

בכל אופן כל הכבוד.

 

אסי

 

היי אסי, ברשותך אתעלק על השרשור.

 

אני בעלים של 2 406 מהדגם הראשון (97-99) - בשניהם, פאנל המזגן דולק למחצה - נורות שרופות.

איך ניתן להחליף של הנורות ?

 

צרפתי תמונה של הפאנל להמחשה.

 

תודה, אריאל.

406.JPG

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

שאלה בנשוא אחר- שמתי לב שאותן נורות בדיוק בלוח שעונים מחזיקות הרבה יותר זמן מאשר בפנל מזגן.

 

יש למישהו מושג מדוע?

 

נראה לי שדיברתי שטויות.

 

בלוח שעונים של ברלינגו 2 יש לדעתי נורות led, זה לוח אלקטרוני ולא מגיע אליו בכלל 12V, אלא רק 5V.

ולכן התאורה לא נשרפת אף פעם.

האם נכון?

 

בברלינגו הישנה היו נורות זהות לאלו שבפנל מזגן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אסי, ברשותך אתעלק על השרשור.

 

אני בעלים של 2 406 מהדגם הראשון (97-99) - בשניהם, פאנל המזגן דולק למחצה - נורות שרופות.

איך ניתן להחליף של הנורות ?

 

צרפתי תמונה של הפאנל להמחשה.

 

תודה, אריאל.

 

היי אריאל,

הרבה זמן שלא ראיתי והתעסקתי בדור ראשון של 406.

תוסיף תמונות מכל הכיוונים של הפנאל, ואני אראה לך איך לפתוח אותו כדי להחליף מנורות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שדיברתי שטויות.

 

בלוח שעונים של ברלינגו 2 יש לדעתי נורות led, זה לוח אלקטרוני ולא מגיע אליו בכלל 12V, אלא רק 5V.

ולכן התאורה לא נשרפת אף פעם.

האם נכון?

 

בברלינגו הישנה היו נורות זהות לאלו שבפנל מזגן.

לא מכיר את לוח השעונים של ברלינגו אבל אם יש לך שרטוט חשמלי של הלוח אז אפשר להסיק מסקנות.

 

יש לוחות שבהם התאורה של השעונים היא מלדים והתאורה האחורית נעשית בעזרת מנורות ליבון כלומר שילוב של לדים ומנורות.

 

אכן אורך החיים של לדים הוא מאוד גבוהה ביחס למנורות ליבון אבל גם תאורת לדים נשרפת לאחר X שנים או Y קילומטרים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

307, ברלינגו-II, קסארה-II וכד' - כולן עם תאורת לד בלוח השעונים, והן אכן לא נשרפות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3703 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...