Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4904 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפחות במקרה שלי הגידים לא היו שזורים.

 

אין חיה כזו. אין שום מכשיר מטלטל שמגיע עם פתיל שיש בו מוליכים חד-גידיים. מוליכים קשיחים מיועדים להתקנה קבועה בלבד.

פורסם
שימו לב שהגידים בכבל הם שזורים במקרה כזה כאשר מחברים אותם לתקע חדש, חובה להשתמש בסופיות.

אם אין סופיות לפחות תצפו את קצה הגידים בבדיל, למרות ששיטה זאת אסורה כיום, זה עדיין עדיף מכלום.

מדוע אסור לצפות את הקצוות בבדיל?

פורסם

יפה שאתה מכיר את תקנות החשמל לעניין הזה. הרבה מאד בעלי מקצוע בתחום לא יודעים את זה.

יש כמה בעיות עם חיבור בהלחמה בגללן נאסר השימוש בו בחשמל בענף הזרם החזק:

  1. טמפ' ההתכה של הבדיל גבוהה מטמפ' הנזילות של ה-PVC. כלומר הלחמה בהכרך פוגעת בבידוד של החוט בסמוך להלחמה. לא רוצים לקחת סיכון שהחוזק הדיאלקטרי של הבידוד יפגע.
  2. תערובת ההלחמה הסטנדרטית היא דיי רכה ובמידה ומחזקים בורג עליה עם הזמן החיבור מתרופף. את זה ראיתי בעצמי קורה בחיזוק של בורג על קצה מולחם לאחר שעובר זמן רב. באופן כללי החוזק המכאני של חיבור בהלחמת בדיל דיי נמוך.
  3. המוליכות החשמלית של תערובת ההלחמה נמוכה יחסית לזו של הנחושת וכאשר הזרמים עולים הדבר עלול להוות בעיה. מאחר והחוק לא מבחין בין זרמים בעניין זה הדבר נאסר באופן כללי.
  4. במידה ומדובר במוליכים בעלי שטח חתך גדול נדרשת מיומנות גבוהה להלחמה. ניתן בקלות לפגוע, עד כדי כשל בבידוד, במידה ומחממים יותר מידיי ומצד שני לקבל הלחמה קרה במידה ומחממים מעט מידיי. מי שניסה להלחים כבלי התנעה לתנינים יודע שזוהי שיטה גרועה ובכבלים עבים ההלחמה נעשית במחיר של הרס הבידוד.

פורסם

לגבי חיזוק בורג על הלחמה. תלוי בהלחמה. אבל לרוב יש סיכוי לשחרור.

ראיתי לא מעט ברגים שהשתחררו גם עם סופית.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

בסופית אם לוחצים אותה נכון ומהדקים את הבורג מספיק החיבור לרוב לא מתרופף. בהלחמה לא חשוב כמה תחזק החיבור לרוב מתרופף.

פורסם

20 שנים או יותר אני מצפה מוליכי חשמל בבדיל לפני שאני מחבר אותם לתוך תקעי חשמל או לוסטרה קלמרה ולא ניתקלתי בשום בעיה.

 

למי שיש מספיק ניסיון בהלחמה אין שום בעיה לצפות את המוליך החשמלי בבדיל מבלי לפגוע בבידוד.

 

1. נכון הדבר שאם סוגרים חזק את ברגי ההידוק הדבר עלול לגרום למעיכה של הבדיל לכן יש לסגור ברגש וגם לצפות ציפוי דק את המוליך החשמלי.

 

2. בלוסטרות איכותיות בורג ההידוק לא מתהדק על המוליך החשמלי אלא על פיסת מתכת שהיא לוחצת על שטח גדול יותר של המוליך החשמלי ככה שבמקרה הזה אין שום בעיה בכלל.

איזה כייף לי :)

פורסם
בסופית אם לוחצים אותה נכון ומהדקים את הבורג מספיק החיבור לרוב לא מתרופף. בהלחמה לא חשוב כמה תחזק החיבור לרוב מתרופף.

למה מתקיני מזגנים לא לוחצים סופיות לחיבורי החשמל בזמן ההתקנה אלא מקפלים את המוליך החשמלי וסוגרים את הבורג על הבידוד ?

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק עוד לא ראיתי חיבור כזה שלא מתרופף לאחר כמה זמן. בדוק את כל הכבלים המאריכים שהכנת וקרוב לוודאי שתגלה שהברגיים רפויים. לא משנה מה כישורי ההלחמה שלך לא תצליך לצפות בבדיל מוליך של 16 ממ"ר ומעלה מבלי להרוס את הבידוד. הנחושת "שותה" את החום והבידוד מתחיל לנזול, לפני שהנחושת התחממה לטמפ' ההלחמה.

 

תראה לי חנות חשמל אחת שמוכרת לוסטרות קלמרה סטנדרטיות שהבורג מתהדק על פחית ולא על המוליך.

 

מה גם שחיבור כזה הוא לא תקני. מאחר ולי חשוב לפעול בהתאם לתקנות החשמל אני לא עושה חיבורים כאלה. לאדם פרטי שממילא עובר על החוק בזה שהוא מתעסק בחשמל זה גם ככה לא משנה. אם נשים את כל זה בצד אני באמת מאמין שחיבור כזה הוא חיבור לא מספיק טוב.

 

מתקיני מזגנים- שיעשו מה שהם רוצים. כל עוד אף אחד לא מת (או יותר נכון אף אחד לא מואשם שבשל רשלנותו המקצועית מישהו מת) הכל בסדר בישראל.

 

ראיתי כבר הרבה שיטות מגוונות- יש חשמלאים שסוגרים את הבורג על הבידוד של החוט הגמיש. הבורג חודר למוליך אך החוטים לא מתפצלים. גם כן מציאה...

×
×
  • תוכן חדש...